Loading...
nl

De Mexicaanse griep, een zonde of een zegen?

admin
admin jul 28 '09
Gelukkig maar! Je kan je behoorlijk beroerd voelen als je bevangen wordt door de hitte!!

Liefs,
Marjan
Lena
Lena jul 31 '09
wel ben ik stil over alle etische kwesties die er weer opdoemen
wie eerst...
wie laatst...
kiezen tussen leven en dood...
niet zo leuk om te lezen...
admin
admin jul 31 '09
Bea heeft nu ook griep, volgens de HA niet de mex.griep, maar dat heeft alleen de assistente door de telefoon vastgesteld eek
Ik hoop dat Bea gauw opknapt, of de HA langs laat komen. Ik ben er niet gerust op blush

Liefs,
Mar
Maryssa
Maryssa jul 31 '09
Er is nu een draaiboek met vragen die de assistentes moeten stellen aan mensen die bellen met griep. Als ze iedereen die griepklachten heeft op het spreekuur laten komen of er een visite van maken is het niet bij te benen.(zei de ex doktersassistente)

Ik hoop dat Bea snel opknapt. Ze heeft vast wel advies meegekregen wat ze moet doen als de klachten veranderen / verergeren. Maar je schrikte wel als je in deze tijden griepklachten krijgt dat zou ik ook hebben.
admin
admin jul 31 '09
Bea heeft geen zin op om het forum te schrijven, terwijl ze dat wel van plan was, toen ze terug in Nederland was. Maar ze heeft even genoeg aan zichzelf en de griep.

Ze doet jullie wel allemaal de groetjes en veel liefs, maar verder lukt het haar even niet.

En ja, ze kreeg vragen over ademhalingsmoeilijkheden en hartklachten, die ze dus gelukkig niet heeft winkDus waarschijlijk de gewone griep. Ze houdt zichzelf goed in de gaten.

Liefs,
Mar
gast
gast jul 31 '09
Volgens mij is het vrij normaal dat deze tijd van het jaar griep voorkomt in Nederland. Dat is ieder jaar al zo geweest. Het is dan wel meer buikgriep wat meer veroorzaakt wordt door meer bacteriën in het voedsel als normaal, maar ook griepvirus slaat z'n slag. Maar desalniettemin is het verstandig om het in de gaten te houden, als je er maar niet bang voor bent het te krijgen want dan vraag je er al bijna om (LOA).
admin
admin jul 31 '09
LOA??

Maar inderdaad, positief denken dat je het niet krijgt, helpt de helft om het niet te krijgen. Maar wel in de gaten houden, want je kan er eens naast zitten wink

Liefs,
Mar
gast
gast jul 31 '09
Gewoon helemaal niet aan denken is eigenlijk veel beter. Want positief en negatief zijn elkaars gelijke.......het gaat om het denken aan, en dus het voeden met energie van iets dat je juist niet wilt hebben.

LOA=law of attraction
Lena
Lena aug 21 '09
hoe is het met iedereen? hebben jullie al griep mensen om je heen? hier de griep,maar welke daar zullen we niet achterkomen... crazy
want er wordt niet meer getest..
alleen een eventuele zh opname wordt geregistreerd...
Helma
Helma aug 21 '09
Op mijn werk krijg ik dagelijks de ziek- en betermeldingen door. Dit moeten ze telefonisch doorgeven voor 10.00 uur. Het zijn er wel meer dan voorheen, met veel griepklachten, en daarbij de opmerking: 'ik blijf voor de zekerheid maar thuis', maar het grote M-woord valt niet. De locatiemanagers zijn geïnstrueerd wat te doen met medewerkers die zich altijd al snel ziekmelden: deze zg. ziekmelders mogen ze stevig aan de tand voelen, want het zijn altijd dezelfde die ergens gebruik van maken en altijd boven aan de lijsten staan als ziekmelden geoorloofd lijkt.

Iedere medewerker loopt rond met een zeeppompje in de zak, waar je je handen mee kunt wassen zonder water, en er staan overal dozen met doekjes voor deurklinken e.d.
Als in de zorginstellingen iedereen uitvalt, hebben we een groot probleem. We hebben binnen de stichting wel de eerste cliënt met de Mexicaanse griep, maar het ongeluk met de bus waarbij drie of vier cliënten omkwamen in het buitenland woonden ook binnen onze stichting, en dat levert meer gespreksstof op...
admin
admin aug 21 '09
Mijn collega haar dochter werd verdacht van de Mexicaanse griep en volgens protocol in het zorgcentrum waar ik werk, moest ze 6 dagen verplicht thuisblijven. Inmiddels is haar dochter genezen, geen mex.griep gehad, en mijn collega een vakantie extra winkMaar dit is een collega die het niet zomaar doet, dus dat hoefde ook niet extra gecontroleerd te worden.

Verder niets in onze buurt smileZover ik weet ...
Liefs,
Marjan
Lena
Lena aug 22 '09
het gekke is dat mijn zorgmanager ook had aangedrongen op een test... ivm met het protocol...de brief hangt aan de koelkast maar intussen maar weggegooid...want het opvolgen volgens de letter is niet meer aan de orde lau was zondag ziek geworden met 1 dag koorts ook de hele vrienden groep en haar broer waren intussen allemaal ziek, en ik donderdag erna...
maar de huisarts test niet....
dus of ik het nou wel heb of niet...
zelf te ziek om te werken dus blijf thuis..ook het vele niezen en hoesten..lijkt me geen pretje voor collega.s en mensen besmetten op deze wijze wil ik al helemaal niet,maar de verzuimreductie heeft me al met ingang van maandag beter gemeld...je mag niet te lang ziek zijn toch...?
maar goed het is zoals het is...
Helma
Helma aug 22 '09
Ja Lena, het serieus nemen van de griep, én daarnaast de economische motieven bijten elkaar, lijkt het wel.

Aan de ene kant is er de ophef, aandacht in de media, en zijn er de hygienemaatregelen, aan de andere kant blijf je als werknemer in het onzekere, omdat dan weer lijkt of geen hond zich druk maakt of je besmet bent of niet. Welke houding moeten wij dan aannemen? Kop in het zand en lekker doorwerken? Ik vind het best hoor. Het belang van de economie wint het toch altijd.
Lena
Lena aug 22 '09
het rare is dat ik nu ook niet weet of je je nog moet laten inenten dan...
want je weet niet of je het al hebt gehad...
maar goed daar is ook nog steeds geen goede uitleg over,alleen dat ouderen en risico groepen worden ingeent worden.
de politie had als groep ook al een verzoek gedaan...maar inderdaad eerst moeten alle kosten nog worden doorgerekend... crazy
en voor de gewone burger misschien nog zelf betalen ook...!
leuk als je een klein inkomen hebt...
nee vindt het echt een hele aanfluiting...want intussen is de griep echt wel in volle gang en is er totaal al geen overzicht meer
Debiorah
Debiorah aug 23 '09
Persoonlijk vind ik het allemaal zo vreemde bedoeling, alsof het een test van de angst regeerd is. Nu blijkt dat men niet zo angstig krabbelt de overheid terug. Experiment mislukt?
Ik zou me nooit laten inenten, ten eerste omdat ik allergisch ben voor veel van de inentingen, heb daarom ook niet alle 'normale' inentingen gehad. Ten tweede omdat ik weet hoeveel schade inentingen aan kunnen richten bij mensen. Daarnaast voelt het voor mij niet goed, dit heeft weer met die angst te maken. Voor mijn gevoel moet ik erop vertrouwen dat het goed komt, je kan onmogelijk overal op voorbereid zijn en maatregelen treffen, misschien is het voor de mensen vandaag de dag ook een soort vraag of zij de controle kunnen loslaten.
Persoonlijk vertrouw ik meer op het goddelijke dan de overheid smile
Helma
Helma aug 23 '09
Zoals velen met mij ben ik als baby 'gewoon' ingeënt met de DKTP-prik. In Elspeet en Nunspeet, waar ik woon, zijn bij bepaalde kerken nauwelijks kinderen ingeënt. Toen een jaar of tien geleden polio weer de kop opstak, konden deze mensen zich alsnog laten vaccineren. De rij bij het consultatiebureau in het dorp was een halve kilometer lang, het zag zwart van de mensen. Dat vond ik nogal hypocriet. Aan de ene kant zie je de angst voor God, aan de andere kant de angst voor de dood.
Debiorah
Debiorah aug 23 '09
Dat is inderdaad vreemd Helma, je vertrouwd op god of niet smileNatuurlijk leef ik ook graag en moet ik nog niet denken aan de dood, maar ook weet ik dat mocht het zo zijn dat dit mij overkomt dan kan ik niets anders doen dan erop te vertrouwen dat ik in 'god's armen' ben. De dood is jammer als je van het leven geniet, maar na de dood is er zoveel meer.
admin
admin aug 23 '09
Als ze de angst voor God eens opzij zouden zetten....
gast
gast aug 23 '09
Ja een beetje vertrouwen zou daar el op z'n plaats zijn. Maar het zal wel weer verantwoord worden met de woorden dat het Gods werk is dat mensen ge-ent kunnen worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 1 '09

Zoals U weet is de Mexicaanse griep makkelijk overdraagbaar via b.v deurklinken, toetsenborden, waterkraan, winkelwagentjes etc etc .

Uit recentelijk onderzoek blijkt dat de bacterie ook erg gemakkelijk overdraagbaar is door het gebruik van muntstukken en bankbiljetten.

De bacterie hecht zich erg goed aan de biljetten en de muntstukken welke dagelijks door vele handen gaan, hetgeen een verhoogd risico op besmetting met zich meebrengt.

Teneinde de Mexicaanse Griep buiten de deur te houden, kunt U Uw gebruikte muntstukken en bankbiljetten vanaf heden = gratis = bij mij inleveren.

Ik zal dan zorgen dat de bacterie geen kans krijgt verdere besmetting te veroorzaken.

U kunt de muntstukken en bankbiljetten bij mij afgeven of in de brievenbus deponeren. Deze zal elke dag leeggemaakt en gereinigd worden om besmetting tegen te gaan.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki