Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Islandlady
Islandlady mei 16 '09
Origineel bericht van: gast
Hij lag net spontaan te knorren dus misschien voelt hij de reiki Karin weer laugh

Dat is mooi! Hoop dat het poezenkind nog lang bij je mag blijven!

Quote:
Zelf weer even naar strand geweest. Manlief ging duiken dus heb ik op mijn handdoekje op hem gewacht, haha, tot ie weer boven was. Niet te lang dit keer en extra goed ingesmeerd.
Morgen ga ik zelf ook weer een duikje wagen. Ik heb nog steeds niet al te veel vertrouwen er in maar morgen gaan we het weer proberen. Het is gewoon zo mooi dat ik toch nog even doorzet.
Die verdomde witte stranden hier he? Kan hier niet zomaar duiken vanaf de kust is hier een no go.. altijd bootje nodig.... ik kom wel met je duiken hoor!!!!!
En... altijd goed insmeren mevrouw tongue

liefs van het andere eiland
.
gast
gast mei 16 '09
Waarom kunnen jullie niet vanaf het strand het water in? Ligt het rif verder weg?
Toen ik op het strand lag keek ik omhoog en zag een heel mooioe halo om de zon. Echt geweldig! Gelukkig had ik mijn camera mee en kon er dus een foto'tje van maken:

admin
admin mei 16 '09
Schitterende halo's, Sylvia. Staat er perfect op!
Mooi om te zien hoe de lucht donkerder is binnen de kleine kring (22 graden) dan erbuiten. Geen bijzonnen, maar dat komt denk ik omdat de zon hoog aan de hemel staat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Inderdaad prachtige foto's Sylvia!
Cialara
Cialara mei 16 '09
Prachtig die halo, ik heb er vorig jaar ook voor het eerst 1 gezien (gewoon in NL) en vond het prachtig, maar de foto's, dat heb je knap gedaan! Prachtig.
gast
gast mei 16 '09
Mooi ook om te zien hoe het licht zich breekt in de kleuren die te zien zijn in de rand. Het lijkt haast een ronde regenboog. Ja de lucht lijkt donkerder, maar is het niet wink
admin
admin mei 16 '09
Origineel bericht van: Jorine
Prachtig die halo, ik heb er vorig jaar ook voor het eerst 1 gezien (gewoon in NL) en vond het prachtig, maar de foto's, dat heb je knap gedaan! Prachtig.

Als je goed kijkt, dan is er in Nederland elke week zeker een halo te zien. Soms slechts een gedeelte, een stukje boog en een bijzon. Dat komt erg vaak voor. De boog komt door breking van zonlicht door fijne ijskristallen op grote hoogte (vanaf 10km hoog, waar de temperatuur lager is dan -50). De kristalletjes zijn staafjes en aan de buitenlant zeshoekig.
Je kan het ook 's nachts zien bij de maan. Heb ik ook diverse keren gezien. In Nederland.
gast
gast mei 16 '09
Om de maan heb ik hier ook al meerdere keren gezien. Heb daar ook ergens een foto van maar die was wat minder duidelijk als deze. De halo was ook een stuk groter dan deze om de zon.

Bij deze was de halo niet veel groter als bij de zon maar ik heb hem dus ook wel eens veel groter gezien hier:

admin
admin mei 16 '09
De ring om de maan is op dezelfde afstand als van de ring om de zon, van 22 graden van het object.
gast
gast mei 16 '09
Volgens Wikipedia:
Verscheidenheid
Er bestaat een grote verscheidenheid aan halo's doordat ijskristallen op veel verschillende manieren kunnen breken. Deze kunnen met elkaar gecombineerd zijn.

De meest voorkomende halo's zijn de kleine kring, een kring op 22 graden rond de zon of de maan, soms met raakbogen en bijzonnen, heldere gekleurde vlekken op 22 graden ter weerszijden van de zon. Daarnaast onderscheiden we de grote kring op 46 graden van de zon, de circumzenitale boog, een omgekeerde boog op 46 graden boven de zon en zuilen boven en onder de zon, en de parhelische kring, die in tegenstelling tot andere halo's evenwijdig aan de horizon staat.
gast
gast mei 16 '09
Ik heb trouwens nog nooit bijzonnen gezien.
admin
admin mei 16 '09
Weet het. Heb de 22, 46 gradenboog gezien, zuil ook heel vaak, ook de circumzenitale boog. Er zijn nog meer verschijnselen.
Het onderwerp boeit me al 40 jaar. En ik let er altijd op als ik buiten ben.
In de boeken van Minnaert staat ook veel.
Op bijzondere plaatsen op aarde (hooggebergte en vooral de zuidpool) zijn uitzonderlijke waarnemingen van de halo's gedaan.
Kees Floor heeft er een mooie pagina van op Internet:
http://www.keesfloor.nl/artikelen/diversen/halo/halo.htm
gast
gast mei 16 '09
Ja mooie natuurfenomenen. Ik kan me best voorstellen dat mensen er van alles bij verzinnen over het hoe en waarom van dit soort fenomenen en er een rijke fantasie op na houden als het natuurkundige ervan niet bekend is. Neemt overigens niet weg dat dit soort fenomenen wel degelijk iets meer inhouden dan alleen maar het fenomeen opzich.
Cialara
Cialara mei 16 '09
Ik voel me vandaag top. Heerlijk gesport vanochtend, daarna met zoonlief naar een voetbaltournooi (vind ik eigenlijk niet zo hoor!) en daar met iemand een prachtig gesprek gehad. En toen weer naar huis en met dochterlief een kadootje gekocht. Ze moest haar speen vandaag begraven en had het er heel moeilijk mee, maar we proberen haar een beetje af te leiden (ha ha, dat valt niet mee hoor, je speen inleveren wink)
Richie Richard
Richie Richard mei 16 '09
Het gaat vandaag wel redelijk. Het gaat lekker vlot met mijn project.. (grammaton.net).. En het is makkelijker dan gedacht..
Helma
Helma mei 16 '09
Wat een geweldige dag vandaag! Er belde iemand, met een superaanbieding, omdat ik meegedaan had met een enquete: ik krijg eindelijk een nieuw mobieltje, met camera en weet ik veel allemaal wat nog meer. Met een goedkoop abonnementje, want nu de jongste ook een mobiel heeft, gaan de smsjes wat harder. Dus, volgende week komt ie binnen!

En rond het middaguur kwam de post. Eindelijk de uitslag van de IB-groep. Mijn oudste dochter krijgt de volledige vergoeding voor haar studie en ik hoef slechts 0 bij te dragen. Ook haar vader is op 0 gezet, en daar ben ik nog blijer om: het is namelijk vrijwillig, maar duidelijk is wel dat hij nooit iets vrijwillig zou geven, dus dan zou mijn dochter een lening af moeten sluiten.

Mijn dochter en ik hebben hier in elkaars armen een potje flink staan brullen. Maanden van spanning wat het bericht zou zijn, kwam er in één keer uit: wat een ontlading! Gelijk sushi gehaald voor vanavond, hihihi!!! Een heerlijk weekend dus, ondanks de bergen wasgoed na het schoolkamp van Sandra.

Oh ja, en bij de post zat een brief van postcodeloterij: een bus ijs gewonnen van Ben & Jerry's: die gaf ik aan Sandra, kon ze ook even juichen! De bus is inmiddels bijna leeg...

Fijne avond lieverds! laugh
Beschermengel
Beschermengel mei 16 '09

Proficiat Helma!! ben erg blij voor jullie! smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 16 '09
Ik voel me goed. Soms ook vertwijfeld. Ik heb mijn huisje sinds vandaag. Het is super prachtig en voel me er goed thuis. Er is zo'n liedje : 'I'm walking on sunshine'
gast
gast mei 16 '09
Helma, geniet er maar van zolang het kan laugh
Lena
Lena mei 16 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Ik voel me goed. Soms ook vertwijfeld. Ik heb mijn huisje sinds vandaag. Het is super prachtig en voel me er goed thuis. Er is zo'n liedje : 'I'm walking on sunshine'

fijn dat het huis goed voelt..
Pagina's: « Vorige ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... Volgende »

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki