Loading...
nl

Ik noem mezelf geen engelmens

Lena
Lena jun 7 '09
winkklakkeloos is nooit verstandig...
kritisch kijken heel gezond...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 7 '09
Origineel bericht van: liesanne

Hoezo is Merudi kapot te krijgen....dit geloof je toch zelf niet. wink

Nou ik ben bang van wel. De geschiedenis heeft al vaak uitgewezen: Creëer verdeeldheid en heers. Zeker een forum als dit is enorm gevoelig voor stemming en sfeer. En iedereen zegt wel dat ze daar niet aan meedoen, maar vaak blijkt dat dit toch minder makkelijk is dan gezegd. We hebben nou eenmaal gevoelens, en als je daar op inspeelt, krijg je wel degelijk een bepaalde reactie en stemming.

Ik denk dat jij uit het verleden nog wel een paar situaties kan herinneren die de stemming op merudi heel snel heeft doen kantelen.
Origineel bericht van: liesanne

Persoonlijk vind ik het niet zo prettig dat hier over mensen die weg zijn op een bepaalde manier wordt gepraat, ook al worden ze niet bij naam genoemd, er wordt wel van alles over gezegd.

Ik begrijp helemaal dat je dat niet prettig vindt. Toch sta ik wel achter wat ik heb gezegd. Als ik merk dat er onzuivere praktijken plaatsvinden, kan ik niets anders doen dan hier iets aan proberen te doen.

Ik vind het heus niet erg als er dingen gebeuren, maar ik heb bepaald principiële grenzen, die ik streng bewaak.
Origineel bericht van: liesanne

Het valt niet mee om met de schaduwzijde van iemand van doen te hebben, maar wat hebben wij en die ander er aan om zo iemand nog meer in de schaduw te zetten? Het levert ons misschien wat bondgenoten op, maar verder doet het geen werkelijk recht aan onszelf en de ander.

Waarom ik het zeg is omdat ik vooral duidelijk wil zijn over hoe ik met zo'n situatie omga, en wat ik er dan mee doe. Het gaat me niet om bondgenoten te krijgen, maar ik wil wel aangeven dat ik wel degelijk voor bepaalde zaken waak.

Overigens zijn het diegene die zichzelf in de schaduw hebben gezet, en ben ik alleen maar degene die dit nog even helder heb gemaakt voor een aantal bekenden van hier. Dit vooral omdat er toch nog vragen over waren van Lena, die anders onbevredigend of zelfs helemaal niet, waren beantwoord.
liesanne
liesanne jun 10 '09
Origineel bericht van: NiMS
Zeker een forum als dit is enorm gevoelig voor stemming en sfeer. En iedereen zegt wel dat ze daar niet aan meedoen, maar vaak blijkt dat dit toch minder makkelijk is dan gezegd. We hebben nou eenmaal gevoelens, en als je daar op inspeelt, krijg je wel degelijk een bepaalde reactie en stemming.

Ik denk dat jij uit het verleden nog wel een paar situaties kan herinneren die de stemming op merudi heel snel heeft doen kantelen.


Maar dit forum bestaat toch nog steeds? Die stemmingen, is dat niet net zo als in het 'gewone' leven? Persoonlijk vind ik dat niet erg. We kunnen er van leren....

Origineel bericht van: Nims

Waarom ik het zeg is omdat ik vooral duidelijk wil zijn over hoe ik met zo'n situatie omga, en wat ik er dan mee doe. Het gaat me niet om bondgenoten te krijgen, maar ik wil wel aangeven dat ik wel degelijk voor bepaalde zaken waak.

Overigens zijn het diegene die zichzelf in de schaduw hebben gezet, en ben ik alleen maar degene die dit nog even helder heb gemaakt voor een aantal bekenden van hier. Dit vooral omdat er toch nog vragen over waren van Lena, die anders onbevredigend of zelfs helemaal niet, waren beantwoord.


Waar waak je voor?

Als buitenstaander snap ik nog steeds niet veel van de situatie. En dat hoeft ook niet, maar daarom vind ik het wel vervelend om er over te horen.
Ik snap best dat als er ongenoegens zijn t.a.v iemand dat je dat wel wilt delen, alleen dat kan dan m.i. ook in een persoonlijk contact.

Als wij gekwetst worden hebben we de neiging om terug te gaan slaan. Maar doen wij er niet beter aan de weg naar binnen te gaan om te kijken wat het ons werkelijk doet?
En te kijken naar wat de achterliggende gevoelens en behoeften van de ander zijn (geweest)?
liesanne
liesanne jun 10 '09
smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 10 '09
Origineel bericht van: liesanne

Maar doen wij er niet beter aan de weg naar binnen te gaan om te kijken wat het ons werkelijk doet?
En te kijken naar wat de achterliggende gevoelens en behoeften van de ander zijn (geweest)?

Maar ik weet precies wat het doet, vandaar dat ik er zo fel op ben. Merudi is de reden dat ik op deze aarde rondwandel, en als iemand daar aan zaagt, dan zaagt deze dus aan mij persoonlijk wink. En dat voelt niet prettig en bijt ik terug.

Als iemand jouw kind slaat, ga je toch ook niet afvragen waarom jij het moeilijk vindt dat jouw kind geslagen wordt? Je weet toch gewoon dat dit pijnlijk is, en je dit niet wilt?
liesanne
liesanne jun 11 '09
Origineel bericht van: NiMS
Merudi is de reden dat ik op deze aarde rondwandel, en als iemand daar aan zaagt, dan zaagt deze dus aan mij persoonlijk wink. En dat voelt niet prettig en bijt ik terug


Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen bij jou als engelmens...

Natuurlijk vind ik het moeilijk als mijn kind iets wordt aangedaan, maar ik vraag me zeker af vanwaar dingen gebeuren en wat het met mij doet. Gevoelsmatig zou ik het liefst mijn kind willen beschermen voor pijn, maar ik weet dat hij in dit leven ook zijn pijnlijke ervaringen mee zal moeten maken. (dan heb ik het natuurlijk niet over letterlijk slaan en fysiek geweld)

Jij kunt Merudi toch niet overal voor beschermen..... wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '09
Ook hier is het een kwestie van begeleiden en sturen waar het nodig is. Beschermen is inderdaad niet altijd nodig, maar soms zijn er kwaadwillenden.
liesanne
liesanne jun 11 '09
Mag het 'kwaad' geen onderdeel van Merudi zijn? Moet het worden verbannen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '09
Origineel bericht van: liesanne
Mag het 'kwaad' geen onderdeel van Merudi zijn? Moet het worden verbannen?

Wat heb je zelf het liefst?
liesanne
liesanne jun 11 '09
Mijn vraag was voor jou bedoeld... tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '09
Dat weet ik smile.
liesanne
liesanne jun 11 '09
wat maakt dat je niet antwoordt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '09
Omdat ik eerst op jouw antwoord wacht.
liesanne
liesanne jun 11 '09
waarom wil je eerst mijn antwoord?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
waarom niet?
Lena
Lena jun 12 '09
Origineel bericht van: NiMS
Omdat ik eerst op jouw antwoord wacht.


liesanne was eerst met haar vraag smile
admin
admin jun 12 '09
Hee NiMs,

Ik kom nu achterelkaar "toevallig" op twee topics dezelfde vraag van jou tegen.
Waarom niet?

Wat noopt je tot het stellen van een wedervraag op een vraag? shockedDaar ben ik even nieuwsgierig naar. smile

Stel je vaker de vraag Waarom niet? Ook in je dagelijkse leven?

Of krijg ik nu ook als antwoord Waarom niet? eek
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Waarom niet? smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: NiMS
Omdat ik eerst op jouw antwoord wacht.


liesanne was eerst met haar vraag smile

En waarom is het belangrijk wat er eerst was? Wat is jouw motivatie dat je er ook iets over wilt zeggen?
admin
admin jun 12 '09
hahahaha bijna juist .
ik gokte op "waarom wel?"
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki