Hoezo is Merudi kapot te krijgen....dit geloof je toch zelf niet.
Nou ik ben bang van wel. De geschiedenis heeft al vaak uitgewezen: Creëer verdeeldheid en heers. Zeker een forum als dit is enorm gevoelig voor stemming en sfeer. En iedereen zegt wel dat ze daar niet aan meedoen, maar vaak blijkt dat dit toch minder makkelijk is dan gezegd. We hebben nou eenmaal gevoelens, en als je daar op inspeelt, krijg je wel degelijk een bepaalde reactie en stemming.
Ik denk dat jij uit het verleden nog wel een paar situaties kan herinneren die de stemming op merudi heel snel heeft doen kantelen.
Persoonlijk vind ik het niet zo prettig dat hier over mensen die weg zijn op een bepaalde manier wordt gepraat, ook al worden ze niet bij naam genoemd, er wordt wel van alles over gezegd.
Ik begrijp helemaal dat je dat niet prettig vindt. Toch sta ik wel achter wat ik heb gezegd. Als ik merk dat er onzuivere praktijken plaatsvinden, kan ik niets anders doen dan hier iets aan proberen te doen.
Ik vind het heus niet erg als er dingen gebeuren, maar ik heb bepaald principiële grenzen, die ik streng bewaak.
Het valt niet mee om met de schaduwzijde van iemand van doen te hebben, maar wat hebben wij en die ander er aan om zo iemand nog meer in de schaduw te zetten? Het levert ons misschien wat bondgenoten op, maar verder doet het geen werkelijk recht aan onszelf en de ander.
Waarom ik het zeg is omdat ik vooral duidelijk wil zijn over hoe ik met zo'n situatie omga, en wat ik er dan mee doe. Het gaat me niet om bondgenoten te krijgen, maar ik wil wel aangeven dat ik wel degelijk voor bepaalde zaken waak.
Overigens zijn het diegene die zichzelf in de schaduw hebben gezet, en ben ik alleen maar degene die dit nog even helder heb gemaakt voor een aantal bekenden van hier. Dit vooral omdat er toch nog vragen over waren van Lena, die anders onbevredigend of zelfs helemaal niet, waren beantwoord.