Loading...
nl

Ik noem mezelf geen engelmens

admin
admin mei 30 '09
Ik noem mezelf heks, geen engelmens.
Heks past gevoelsmatig veel beter bij mij dan engelmens.
Heks laat me aarden, engelmens laat me zweven en dat voelt vreselijk.
admin
admin mei 30 '09
Karin, spreek je uit, lieverd!!
Je bent zeker een heks! Welkom in mijn leven!
admin
admin mei 30 '09
Oh maar ik vertel overal (als men dat wil weten tenminste laugh) dat ik heks ben.
Ik maak daar zeker geen geheim van, zou zelfs het gevoel hebben mezelf te verloochenen.
Een maand of twee geleden heb ik ook in het blad van de gemeente (daar werk ik) mijn hele verhaal gedaan, sindsdien heb ik wel een aantal mensen gehad die om raad kwamen vragen, dus echt gek vinden ze me niet, zouden ze dat wel doen dan zit ik daar helemaal niet mee crazy
admin
admin mei 30 '09
Nou dan begrijp je me en het engelmens zijn, zeer goed.
Ik ben sinds ik hier ben ook helemaal mezelf daarin.
En het maakt niet uit, ik voel het engelmenszijn innerlijk enorm sterk.
En het is niet echt in woorden uit te drukken, wel in de enorme kracht die ik van mezelf ervaar daarin.

Liefs,
admin
admin mei 30 '09
Ja klopt, het enige waar ik tegenaan loop is dat ik er moeite mee heb als iemand zich engel noemt. Maar dat zit echt tussen mijn oortjes.
admin
admin mei 30 '09
Het woord engel of engelmens is voor mij van ondergeschikt belang. Het gaat om de Goddelijke Kern. Die is in elk mens aanwezig. En elk dier. En elke plant. Die is er, die is onkwetsbaar, oneindig en zal altijd blijven bestaan.
admin
admin mei 30 '09
En Kristallen, stenen wink
Lena
Lena mei 30 '09
Origineel bericht van: Karin
Ja klopt, het enige waar ik tegenaan loop is dat ik er moeite mee heb als iemand zich engel noemt. Maar dat zit echt tussen mijn oortjes.


niet alleen bij jou..dan.. smile
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Karin
Ja klopt, het enige waar ik tegenaan loop is dat ik er moeite mee heb als iemand zich engel noemt. Maar dat zit echt tussen mijn oortjes.


ja. Vertelde ze je thuis over engelen? Toen je kind was?
admin
admin mei 31 '09
Dat heeft niets met vroeger te makken Bellefleur.
Ik heb het gevoel als iemand zich engel noemt dat die persoon zich verheft boven anderen. Dat is krom dat weet ik, maar het voelt wel zo.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 31 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Daarmee zijn zij echter niet beter of slechter of wat dan ook.

En dat is ook belangrijk om nog even te benadruk. Ik voel me als engelmens ook helemaal niet beter of slechter. Ik vind het daarom ook jammer dat door sommigen, de engelmens als "ubermensch wink" wordt gezien.

Toch kan ik niet veel veranderen aan de perceptie van andere mensen die het beeld hebben dat engelmensen beter of slechter zouden zijn.
Ik ben daarom ook blij dat je dit zo neerzet, Jorine, want ik ben het helemaal met je eens.
admin
admin mei 31 '09
Origineel bericht van: Karin
Dat heeft niets met vroeger te makken Bellefleur.
Ik heb het gevoel als iemand zich engel noemt dat die persoon zich verheft boven anderen. Dat is krom dat weet ik, maar het voelt wel zo.



Gelukkig weet jij dat het een gevoel is van jou.
Ik ben wie ik ben,
En ik heb het gevoel dat jij daarin nèt eender bent.
Jij uit jezelf in wie je bent, en dat doe ik ook.
Meer is het niet. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 31 '09
Origineel bericht van: Karin

Heks laat me aarden, engelmens laat me zweven en dat voelt vreselijk.

Kan je uitleggen waarom de engelmens je laat zweven? Is de engelmens juist niet bezig met de aarde?
Lena
Lena mei 31 '09
Origineel bericht van: Karin
Ik heb het gevoel als iemand zich engel noemt dat die persoon zich verheft boven anderen. Dat is krom dat weet ik, maar het voelt wel zo.


en blijkbaar voel je dat niet voor niets...
stel draai het eens om, wat heeft de betekenis voor mensen die geen engelmens zijn?.....
admin
admin mei 31 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Karin

Heks laat me aarden, engelmens laat me zweven en dat voelt vreselijk.

Kan je uitleggen waarom de engelmens je laat zweven? Is de engelmens juist niet bezig met de aarde?


Omdat ik als heks in de aarde kan wroeten en met plantjes en stenen bezig ben.
de kaarten houden me ook met de voeten op de grond.
Zodra Engelen in beeld komen ga ik zweven, vraag me niet waarom, geen idee.

Ik heb de Yod inwijding gehad in februari, ik kan nu en mag nu ook deze energie aanroepen als ik dat wil.
Steeds als ik dat doe word ik licht in mijn hoofd en voelt het niet fijn. De Engelmens is bezig met mensen, niet met de aarde, misschien is dat het verschil?

Ander voorbeeld, tijdens het Samhain (halloweenweekend) vorig jaar waren er veel mensen om mij heen met een hele sterke energie bij zich. Mensen waarvan een hoop Engeleninwijdingen hebben gehad. Ik ben echt praktisch elk uur naar buiten gelopen om een boom te knuffelen of door de weilanden te banjeren, ik zweef gelijk weg.
Hetzelfde met trancereizen, 1 knip met de vingers en Kaat is in trance. Meditatie? Geen punt, ik schiet dagelijks spontaan in meditatie zelfs tijdens gesprekken, voor mij soms enorm vervelend maar ik ben gewoon erg snel *weg*.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind engelen machtig mooi, de engelenkaarten vind ik zalig om te leggen (oeps Fatna en de rest ik zal vanavond beginnen.. blush)

Het is iets van mijzelf dat weet ik, het is niet iets dat is.
Ik schrijf mijn gevoel, de waarheid hierin weet ik niet, alleen mijn eigen waarheid en dat is dat aarden megabelangrijk is voor mij, geen vleugels dus.

Overigens alle respect naar de mensen die dit wel zo voelen hoor!
Over gevoel kun je niet filosoferen, ik bedoel iedereen is anders toch? Gelukkig maar smile
admin
admin mei 31 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Karin
Dat heeft niets met vroeger te makken Bellefleur.
Ik heb het gevoel als iemand zich engel noemt dat die persoon zich verheft boven anderen. Dat is krom dat weet ik, maar het voelt wel zo.



Gelukkig weet jij dat het een gevoel is van jou.
Ik ben wie ik ben,
En ik heb het gevoel dat jij daarin nèt eender bent.
Jij uit jezelf in wie je bent, en dat doe ik ook.
Meer is het niet. smile


Zo is dat Bellefleur *knuf*


admin
admin mei 31 '09
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Karin
Ja klopt, het enige waar ik tegenaan loop is dat ik er moeite mee heb als iemand zich engel noemt. Maar dat zit echt tussen mijn oortjes.


niet alleen bij jou..dan.. smile


Ja dat had ik al door, jij vind het ook moeilijk hé?
Ik geloof niet dat de mensen hier zich beter voelen, toch komt het wel zo binnen als ze zichzelf Engel noemen.
Misschien hebben wij wel moeite met mensen die zich boven je stellen vanuit vroeger?
Dominante ouders, dominante leraren, ik bedoel vroeger toen wij klein waren was het wel anders als tegenwoordig,(jemig ik lijk mijn oma wel!!!LOL)
Maar ik denk dat we de link daar wel kunnen vinden misschien.
Het jezelf benoemen als Engel maakt je niet beter en ook geen übermensch, dit zit echt tussen onze eigen oortjes.
admin
admin mei 31 '09
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Karin
Ik heb het gevoel als iemand zich engel noemt dat die persoon zich verheft boven anderen. Dat is krom dat weet ik, maar het voelt wel zo.


en blijkbaar voel je dat niet voor niets...
stel draai het eens om, wat heeft de betekenis voor mensen die geen engelmens zijn?.....


Die snap ik niet Lena..
admin
admin mei 31 '09
Ik wroet als engelmens ook in de aarde,dagelijks. Omhels bomen met heel veel liefde,
kan genieten van het volgen van een lieveheersbeestje op een tak.
Ik heb meer dan tien jaar lesgeefster geweest in de Tarot.
Ik laad edelstenen op, en heb eigenschappen van dieren in me.Dit komt van levens als Indiaanse, als kruidenvrouw, als sjamaanse, als heks en noem maar op.
Heb jaren de I'tjing gelegd en met overleden mensen gecommuniceert, en nog vele dingen..

Voor mij waren dat fases waar ik aan voorbij wilde gaan,
verder wilde ik, dichter bij God Gidsen, Cosmische wezens en Engelen. Ook weer zijn dit delen van mezelf vanuit vorige levens...die dit willen.

Het zijn delen in mij die ik aan bod laat komen, omdat die mij dicht bij de Bron doen komen.
Misschien verandert er bij me iets, nu ik echt mezelf als engelmens zie, Ja ik vermoed van wel...dat is al bezig.
Ik heb sinds ik hier ben al een ruime grote doos aan oude denkpistes en -wijzes losgelaten.

Liefs,
Bellefleur
Lena
Lena mei 31 '09
Origineel bericht van: Karin
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Karin
Ik heb het gevoel als iemand zich engel noemt dat die persoon zich verheft boven anderen. Dat is krom dat weet ik, maar het voelt wel zo.


en blijkbaar voel je dat niet voor niets...
stel draai het eens om, wat heeft de betekenis voor mensen die geen engelmens zijn?.....


Die snap ik niet Lena..


als mensen geen engelmensen zijn wat moeten ze dan met de wetenschap dat jij een engelmens bent...?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki