Loading...
nl

Ik noem mezelf geen engelmens

Lena
Lena jun 12 '09
liesanne wacht op antwoord..... tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Hee NiMs,

Ik kom nu achterelkaar "toevallig" op twee topics dezelfde vraag van jou tegen.
Waarom niet?

Wat noopt je tot het stellen van een wedervraag op een vraag? shockedDaar ben ik even nieuwsgierig naar. smile


Ik zal dat even uitleggen. Want soms hebben mensen de neiging om overal vragen aan te stellen, zonder even stil te staan bij de antwoorden die ze krijgen en direct weer in de vraag modus blijven gaan. Om dit patroon even te doorbreken, stel ik expres een vraag, waardoor er toch even over de eigen vraag wordt nagedacht.

Het is dus mijn manier om even een reflectie momentje in te bouwen, waarop het eigen "gedrag" even wordt bekeken.

Het is niet dat ik niet wil antwoorden, of geen antwoord heb, maar op sommige momenten voel ik mij niet genoodzaakt om een antwoord te geven, omdat het simpelweg aan me gevraagd is. Als er dan ook nog extra "druk" wordt gelegd op het geven van een antwoord, ben ik juist geneigd om dan kritischer naar de vragensteller te zijn.

Ik heb het wel eens eerdere gezegd, maar "Stel geen vragen, als je het antwoord niet wilt horen."

Wat ik wel eens merk, dat sommige vragen worden gesteld, maar er eigenlijk andere vragen dwars zitten. Wanneer je tot deze kern-vraag weet door te dringen, is het antwoord veel krachtiger, dan wanneer er om de hete brei heengedraait blijft worden.

Snap je een beetje mijn motivatie?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Origineel bericht van: Lena
liesanne wacht op antwoord..... tongue

En waarom vind jij dat je er dan op moet reageren?
Lena
Lena jun 12 '09
moet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Ja, blijkbaar moet je dat van jezelf, omdat je steeds weer opnieuw reageert wink
Lena
Lena jun 12 '09
jij stelt de vraag wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
En jij vindt dat je moet blijven reageren.....
Lena
Lena jun 12 '09
stoort het je?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Blijkbaar heb je die aandacht nodig. Mij maakt het niets uit. wink
Lena
Lena jun 12 '09
mij ook niet smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Als het jou niets uitmaakt, vind ik het niet zo netjes dat je dan voor de beurt van Liesanne praat. Tenslotte is zij degene die de vraag stelde en niet jij.
Lena
Lena jun 12 '09
ja dit is me ook wat hoe zou dat nu komen?
ik stel alleen maar vast,jij gaat er op in...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '09
Origineel bericht van: liesanne
Mag het 'kwaad' geen onderdeel van Merudi zijn? Moet het worden verbannen?


En dan nu eindelijk het antwoord op je vraag. Hoop dat de "verstoring ;)" van hierboven je geduld niet als teveel op de proef heeft gesteld.

Mijn antwoord: Goed en kwaad zijn erg relatief aan elkaar en ik geloof ook niet in de definitie van goed en kwaad. In mijn termen is het eerder "wenselijk" en on-wenselijk.

Wat ik vind dat verbannen moet worden (als je het al zo scherp kunt uitdrukken) is de onwetendheid en het "gedrag" de dogma's waarin sommige mensen denken die puur en alleen met zichzelf bezig zijn.

Ik kan het niet verbannen, maar vind het wel onwenselijk. Mijn wens is namelijk de nieuwetijdse wereld waarin alles en iedereen met elkaar verbonden is. Alles wat daar dus niet bij aansluit, is voor mij onwenselijk.

Omdat ik vindt dat Merudi een weerspiegeling moet zijn van deze wens, probeer ik ook een zo goed mogelijk "verbonden" platform te maken waarin iedereen de kans krijgt om zichzelf te verbinden met een ander. Als ik zo zie op wat voor manier er relaties onderling ontstaan, vind ik dat zeer wenselijk.

Zodra ik zie dat er relaties onder druk worden gezet, of er ineens een wij tegen zij situatie ontstaat, probeer ik deze enigzins te sturen. Mensen aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid of gevoel is dan iets waarmee ik een wat meer wenselijke situatie maak.

Beantwoord dit je vraag misschien, liessane?

En nogmaals mijn excuses voor de bovenstaande onderbreking.
admin
admin jun 12 '09
@ NiMs
Snap je een beetje mijn motivatie?

Ik snap je gedachtengang, maar ik vind dat je dan toch teveel voor een ander denkt. Jij vindt dat ze over hun vraag na moeten denken, terwijl men een vraag niet zomaar stelt. En of jij nu vindt dat ze eerst naar de kernvraag moeten of niet, dat doet niet ter zake.
Ik vind het afdoen aan de persoonlijkheid van een persoon als je niet op een gewone manier antwoord geeft maar een wedervraag stelt. Dat kan heel triggerend overkomen. Maar goed, dat zeg ik alleen vanuit mezelf, en ik spreek niet voor anderen.
admin
admin jun 13 '09
Origineel bericht van: Larapinta
@ NiMs
Snap je een beetje mijn motivatie?

Ik snap je gedachtengang, maar ik vind dat je dan toch teveel voor een ander denkt.

Jij vindt dat ze over hun vraag na moeten denken, terwijl men een vraag niet zomaar stelt.

En of jij nu vindt dat ze eerst naar de kernvraag moeten of niet, dat doet niet ter zake.


larapinta,
ik snap je gedachtegang, maar ik vind dat je hier teveel voor een ander denkt.
admin
admin jun 13 '09
Hey Bellefleur,

Dat is inderdaad een stukje van mijn tekst. Heb ik dat volgens jou niet goed geformuleerd?? blush
admin
admin jun 13 '09

Lieverd,
het is geen stukje van je tekst , het is een zin met inhoud!
hij is voor jou!
admin
admin jun 13 '09
Okee, was nog niet helemaal wakker denk ik wink

Zal er over nadenken ... smirk
Lena
Lena jun 13 '09
smilelarapinta
niet teveel over nadenken volg je gevoel...
iets vast stellen en verwoorden in....
is helemaal niet dat je gelijk voor een ander denkt wink
admin
admin jun 13 '09
smileLena

Dat klopt ook, want wat ik neerzette, was mijn gevoel en ik had niet het idee en zeker niet de intentie voor iemand te denken.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki