Nims, mag ik vragen waarom je dan bv wel een uitspraak als deze doet?
Inderdaad. Ik heb er veel voor gedaan en doe er nog veel voor. Soms lok ik wel eens een discussie uit waardoor er sommige mensen hier weggaan. Dat doe ik zeer bewust omdat ik heel goed weet waar het heen moet met Merudi. Op dit moment ben ik uiterst tevreden op hoe het er hier aan toegaat.
Zeker de komst van de vele engelmensen, stemt mij zeer tevreden!
Dit zijn twee hele verschillende dingen.
Waar ik het over heb is dat ik bepaalde mensen bewust heb afgestoten van Merudi, omdat zij bezig waren het structureel onderuit te halen. Ik ga hier nu geen namen noemen, maar het "hoe voel je je vandaag"-topic waarin Karin haar frustraties heeft ge-uit, is hier het meest concrete voorbeeld van. (En dan bedoel ik dus niet dat ik Karin bewust heb afgestoten!)
Dat heeft dus niets meer met beter of slechter te maken, maar met het moedwillig kapot maken van iets wat ik met veel liefde heb opgebouwd. Daar ga ik dus ook absoluut tegenin en ken vele manieren om de dingen te laten lopen zoals ik dat het graagst zie.
Oké, ik snap wat je hier uitlegt maar ik doelde vooral op de laatste zin. Ik hoor daarin toch een voorkeur(?) voor engelmensen...maar dat kan mijn invulling zijn. Ik lees nu dat je er ook anders over schrijft.
wb. het andere punt wat je noemt:
Hoezo is Merudi kapot te krijgen....dit geloof je toch zelf niet.
Persoonlijk vind ik het niet zo prettig dat hier over mensen die weg zijn op een bepaalde manier wordt gepraat, ook al worden ze niet bij naam genoemd, er wordt wel van alles over gezegd.
Het valt niet mee om met de schaduwzijde van iemand van doen te hebben, maar wat hebben wij en die ander er aan om zo iemand nog meer in de schaduw te zetten? Het levert ons misschien wat bondgenoten op, maar verder doet het geen werkelijk recht aan onszelf en de ander.