ohhh ja stress!
Zo begon mijn proces ook, leuk om herkenning te lezen bij jouw!
Rot dat je het nu op dit moment meemaakt maar goed om op je bestemming te komen moet je een reis maken en soms zijn ze makkelijk en comfortabel maar dat is meestal weg gelegd voor de wat rijkere mensen onder ons, misschien wel de rijkdom aan kennis?!?!?
Om je reis lekker avontuurlijk te houden en je de schoonheden te laten zien zul je toch door dalen en bergen moeten gaan.
In zo'n dal kan een meer liggen misschien is dat wel een bron ter verfrissing?!
Dan is het wel handig om je zelf uit te kleden voor het zwemmen gaan anders plakken je kleren zo aan je en blijven je kleren zolang nat als je klaar bent met zwemmen, en trouwens naakt zwemmen is echt hemels!
Waneer je dan weer in de bergen zit heb je een prachtig uitzicht op het dal achter je, is het uitzicht of inzicht dan?!
Dat gras is echt prachtig kan je het voor je zien?
En die bloemen, zoveel kleuren vind je ook niet, mooi zeg.
Als je bovenaan de berg bent kun je misschien boven de wolken kijken en zie je een heldere mooie blauwe lucht, ongekend prachtig!
Tja als je in een dal zit zie je alleen maar bergen en tussen de bergen huizen wolken, soms licht van kleur en soms donker dat verschild per dag.
De bergen die blokkeren ook het vooruitzicht je ziet niet wat voor wolken eraan komen en of er wel wolken komen.
Zie je ook dat de wolken op een heldere dag schaduwen laten vallen op het dal, zie je ook dat de wolken verder trekken en hij neemt de schaduw ook weer mee met zich.
Leuk hé!
Wat mij ook opvalt is dat er veel struiken zijn waar je de vruchten van af kan plukken, op een pad die veel bewandeld is zijn die struiken al leeg of de niet rijpen of rotten blijven voor je over en waneer je iets van dat algemene pad afgaat en je eigen pad maakt vind je weer vol op vruchten m lekkere bramen en bosbessen mmm smullen maar!
In dit verhaal zie ik ook een man bovenaan de berg staan met de zon in zijn rug en een wandelstok hij verwachte je en is blij om je te zien en dat je gearriveerd bent hihi leuk is dat zeg.
Leuk is het dat je allerlei mensen op je pad tegenkomt op plekken die je niet kon overzien door alle bochten of overwoekerde paden, heel bijzonder!
Met regen lijkt het alsof er meer stenen en rotsen tevoorschijn komen het ziet er wat grauwtjes uit maar goed ik ben gek op stenen en ook rotsen vanwege de glinstering en de warmte die ze vasthouden van de zon en met regen verkleuren ze en waneer ze opdrogen komen er fellere kleurtjes boven water zeg maar. ^^
Het water van die rotsen is op een natuurlijke manier gezuiverd en kan je drinken, heel verfrissend vind je ook niet en zo dorst lessend.
Doordat ik de glinsteringen erg mooi vind volg ik het pad verder daar liggen ook mooi glinsterende steentjes. ^^
Ik bracht jouw even mee naar Noorwegen beste Jannie daar was ik toen ik 12jaar was ook bracht ik je mee naar de bergen van oosterijk daar was ik toen ik 13 was, het was even leuk en ontspannend om dit weer te herbeleven.
Ik hoop dat je de symboliek ervan eruit kan halen.