Loading...
nl

Hoeveel uur slaap je per nacht?

Piet
Piet feb 25 '10
ik slaap gemiddeld 4 tot 4,5 uur per nacht, heb waarschijnlijk niet meer nodig. De rest van de dag ben ik redelijk actief.
Fatna
Fatna feb 26 '10
wow piet.....dat hoef ik niet van mijn lijf te verlangen want die komt gegarandeerd in opstand!!

ik probeer altijd van 22/23 tot 6/7 uur te slapen
vindt het best belangrijk om toch die 8 uurtjes slaap te halen omdat ik dat nog echt nodig heb
Monica
Monica mrt 14 '10
Ik heb 8 uur nodig, maar meestal slaap ik doordeweeks 6 a 7 uur. In het weekend haal ik dit zo veel mogelijk in, maar dan moet ik ook niet te lang slapen want dan kan ik doordeweeks juist niet meer in slaap komen. ingewikkeld dat slapen, haha.
Aislin
Aislin apr 29 '10
Ik slaap ongeveer 12-14 uur per nacht, maar de laatste tijd wat minder..Als ik kan uitslapen kan ik wel 13 uur lang achter elkaar door slapen
Zon
Zon feb 18 '11
Een nacht doorslapen, zit er voor mij al jaren niet meer in.
Om de 2/3 uur ben ik wakker.
Val daarna wel weer in slaap 2/3 uur....
Waar is de tijd gebleven dat ik een hele nacht sliep?
Tinne
Tinne feb 18 '11
Toen je onbezorgd was?
Zon
Zon feb 18 '11
Jong en onschudig smirktongue
Ariel
Ariel feb 18 '11
Ik ga om 12u naar bed en val binnen 5 minuten in slaap en wordt wakker of als de wekker gaat of als het een uur of 9 is.
Dan slaap ik dus 9 uur en door de weeks 7 dus heb ik de poll op 8 uur gezet het gemiddelde.
Als ik 1x in de nacht wakker wordt is het een wonder en heb ik voor mijn gevoel slecht geslapen.
Ik accepteer het niet dat ik wakker blijf vanwege zorgen.
Morgen is er weer een nieuwe dag om bezig te zijn ermee en 's nachts kan ik toch niks veranderen aan de zorgen en als ik wakker blijf omdat ik de volgende ochtend ets niet mag vergeten schrijf ik het op.
Gewoon slapen dus. :-D
Spud
Spud feb 19 '11
Met een beetje geluk slaap ik 3 uurtjes op een nacht, terwijl mijn lichaam veel meer nodig heeft. En die 3 uurtjes lijken ook alsof ik constant wakker gelegen heb.
De enige zorg die me op een nacht wakker houdt is of ik ´s ochtends wel wakker wordt van de wekkers. Jeps, ik ben een comaslaper, dus wanneer ik inslaap pakken mijn lichaam en geest net zoveel rust als dat ik nodig heb, eerder wordt ik niet wakker. En dat kan soms wel 16 uur zijn dat ik aan een stuk doorslaap en anderen geen teken van leven vertoon.
Voor je werk en andere afspraken is dat niet handig kan ik je wel vertellen. En je wordt er ontzettend onzeker van, waardoor het inslapen ook veel spanningen met zich mee brengt.

Maffe is, deze aandoening is ook niet constant het dient zich voornamelijk aan in de herfst en wintertijd, wanneer ik in de zomer en de lente wrs al mijn energie opgebruikt heb. En nog erger is dat ik van 20 wekkers niet wakker wordt, maar wel van het zachtste geluidt van een hulpkreet van iets of een vreemde die mijn slaapkamer inkomt. Maar ja dat komt niet altijd op het gewenste opstaan tijdstip voor dus ik sta er inmiddels om bekend dat ik niet 1 van de betrouwbaarste ben als je een afspraak met me maakt in de ochtend. Meestal kies ik er dan voor om maar gewoon wakker te blijven dan weet ik tenminste zeker dat ik op tijd ben. Deze nacht dus ook. Endus de rede dat ik zo laat nog reageer.
amethist
amethist feb 21 '11
Meestal rond 11 uur in bed, 8 a 9 uur er uit. Ik slaap niet snel in, lig meestal half uur a uur wakker. Als ik goed in mn fel zit heb ik minder slaap nodig en word eerder, uitgeruster en energieker wakker, heb dan ook zin uit bed te gaan.
jannie
jannie mrt 4 '11
haaaaa.ik slaap op dit moment veel..ee.a. heeft te maken met mijn burn-out...heb het ook echt nodig...voor ik ga slapen mediteer ik elke avond..geeft veel rust...
Overdag slaep ik bewust niet..Liefs jannie
Serenity
Serenity mrt 4 '11
ohhh ja stress!
Zo begon mijn proces ook, leuk om herkenning te lezen bij jouw!
Rot dat je het nu op dit moment meemaakt maar goed om op je bestemming te komen moet je een reis maken en soms zijn ze makkelijk en comfortabel maar dat is meestal weg gelegd voor de wat rijkere mensen onder ons, misschien wel de rijkdom aan kennis?!?!?

Om je reis lekker avontuurlijk te houden en je de schoonheden te laten zien zul je toch door dalen en bergen moeten gaan.

In zo'n dal kan een meer liggen misschien is dat wel een bron ter verfrissing?!
Dan is het wel handig om je zelf uit te kleden voor het zwemmen gaan anders plakken je kleren zo aan je en blijven je kleren zolang nat als je klaar bent met zwemmen, en trouwens naakt zwemmen is echt hemels!

Waneer je dan weer in de bergen zit heb je een prachtig uitzicht op het dal achter je, is het uitzicht of inzicht dan?!

Dat gras is echt prachtig kan je het voor je zien?
En die bloemen, zoveel kleuren vind je ook niet, mooi zeg.

Als je bovenaan de berg bent kun je misschien boven de wolken kijken en zie je een heldere mooie blauwe lucht, ongekend prachtig!
Tja als je in een dal zit zie je alleen maar bergen en tussen de bergen huizen wolken, soms licht van kleur en soms donker dat verschild per dag.
De bergen die blokkeren ook het vooruitzicht je ziet niet wat voor wolken eraan komen en of er wel wolken komen.

Zie je ook dat de wolken op een heldere dag schaduwen laten vallen op het dal, zie je ook dat de wolken verder trekken en hij neemt de schaduw ook weer mee met zich.
Leuk hé!

Wat mij ook opvalt is dat er veel struiken zijn waar je de vruchten van af kan plukken, op een pad die veel bewandeld is zijn die struiken al leeg of de niet rijpen of rotten blijven voor je over en waneer je iets van dat algemene pad afgaat en je eigen pad maakt vind je weer vol op vruchten m lekkere bramen en bosbessen mmm smullen maar!

In dit verhaal zie ik ook een man bovenaan de berg staan met de zon in zijn rug en een wandelstok hij verwachte je en is blij om je te zien en dat je gearriveerd bent hihi leuk is dat zeg.
Leuk is het dat je allerlei mensen op je pad tegenkomt op plekken die je niet kon overzien door alle bochten of overwoekerde paden, heel bijzonder!

Met regen lijkt het alsof er meer stenen en rotsen tevoorschijn komen het ziet er wat grauwtjes uit maar goed ik ben gek op stenen en ook rotsen vanwege de glinstering en de warmte die ze vasthouden van de zon en met regen verkleuren ze en waneer ze opdrogen komen er fellere kleurtjes boven water zeg maar. ^^

Het water van die rotsen is op een natuurlijke manier gezuiverd en kan je drinken, heel verfrissend vind je ook niet en zo dorst lessend.

Doordat ik de glinsteringen erg mooi vind volg ik het pad verder daar liggen ook mooi glinsterende steentjes. ^^

Ik bracht jouw even mee naar Noorwegen beste Jannie daar was ik toen ik 12jaar was ook bracht ik je mee naar de bergen van oosterijk daar was ik toen ik 13 was, het was even leuk en ontspannend om dit weer te herbeleven.

Ik hoop dat je de symboliek ervan eruit kan halen. wink
siskaatje
siskaatje mrt 27 '11
ben een hele slechte slaper,soms slaap ik maar paar uurtjes op 3 dagen.
soms moet ik slaap pillen slikken om toch aan mijn rust toe te komen.
gaat nu iets beter maar nog steeds geen 8 uren ,meestal tussen de 6 en 7.
Jodocus
Jodocus apr 7 '11
Op dit moment zit ik een een periode dat ik erg veel slaap.
Minimaal 9 uur achter elkaar en nog gebroken wakker worden.....
Hoofd op kussen en weg ben ik en niet wakker te krijgen.
Met periodes, als mijn lijf ff nie wil slaap ik minder, simpelweg omdat ik dan niet in slaap kom (onrustige spieren die een geheel eigen leven leiden, of lijden, 't is hoe je het bekijkt wink)
's Weekends en nu ik ff thuis ben ga ik ook tussen de middag slapen anders trek ik het echt niet en stort ik om drie uur volledig in.
Heb altijd al veel slaap nodig gehad maar vind dit onderhand wel een beetje veel worden frown
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 7 '11
Mijn partner (waar ik al 15 jaar een relatie mee heb, zonder overspel) bleek de ziekte van pfeiffer te hebben gehad, en dit uitte zich ook in extreme vermoeidheid. Misschien eens hierop laten controleren?
Serenity
Serenity apr 7 '11
WAT NEEE DAT BESTAAT NIET!!!! 15JAAR EN OOKAL ZONDER OVERSPEL!!!!
Dat jullie pfeiffer hadden opgelopen is best naar maar niet zulk groot nieuws en in dit geval goed nieuws , 15jaar samen! laugh

Amen.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 7 '11
Ik had het erbij gezet, omdat veel mensen denken bij pfeiffer aan de kusziekte, en dus mogelijk overspel. Dit klopt dus niet (maar wisten wij dus ook niet).

En wat een enorm leuk onderschrift heb je!!!
Serenity
Serenity apr 7 '11
hihihi ik vond het een leuke actie dus je hoeft echt geen verantwoording te geven ik vatte het namelijk al….L.O.L.

Dank je wel ik word of werd…nee word op de test gesteld en ach er zit wel humor in!
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos apr 7 '11
Wist je dat ik wel even heel vreemd stond te kijken toen ik het hoorde?!
En nee, ik heb hem niet uitgehoord smile
Maar waarschijnlijk heeft hij het van een collega, die ook al haast eeuwen een vrouw heeft en kindjes.

Nou word ik nieuwsgierig naar het verhaal erachter bij jou.....
Emuca
Emuca apr 7 '11
Glas delen kan ook pfeiffer opleveren.. smileIk heb het ook gehad toen ik 13 of 14 was.. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki