@gast: ik probeer je te volgen. Betekent dit dat een dokter een patient niet mag helpen?
Als je er in gelooft dat een dokter jouw beter kan maken dan moet je het vooral niet laten. Ik ben er van overtuigd dat de mens zichzelf kan genezen. Een arts geneest trouwens niets, hij/zij bestrijd symptomen.
Helaas wordt er niet veel roering gegeven aan de zelf genezende kracht die ieder mens in zich heeft.
Je krijgt in je leven hulpmiddelen en technieken aangereikt, en als dat op je pad komt, dan is dat onderdeel van je leven. Ik ben op heel bizarre wijze met reiki in aanraking gekomen. 3 jaar geleden wist ik nauwelijks iets ervan, nu ben ik reiki-master. Het was een hele rare en snelle ontwikkeling, die duidelijk kosmisch gestuurd was. Ik liet het gewoon gebeuren, en maakte in alle rust de volgende stap. Ik werd hierin geleid. Het was alsof ik in een taxi zat die me vanzelf langs een zekere route bracht.
Doe ik iets, volgens jou, wat boven mijn macht is? Voor mij is het iets wat ik heb verworven. Mensen vragen nu om reiki, en dan doe ik dat. Zoals nu, met een grieperige dochter.
Soms krijgen we de kans om ergens meer over te weten te komen. Maar of het altijd de bedoeling is om het te gebruiken.....ik denk dat je het soms krijgt om bewustzijn te verruimen, om je te leren zien wat het nog meer is of wat het werkelijk is. Niet iedereen ervaart het op die manier.
Zou je je dochter ook kunnen leren hoe ze zichzelf kan genezen?