Loading...
nl

Wie doen er hier allemaal pendelen..?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '09
Origineel bericht van: Precious1

Op mijn werk heb ik dat ook een keer gedaan. Ik zat op een plek en steevast iedere dag was ik om 2 uur uitgeput.
Met mijn pendel kwam ik erachter dat ik midden op een negatief punt zat.

Ik ben erg benieuwd hoe je collega's hierop reageerden, en wat je eraan gedaan hebt eigenlijk smile.
gast
gast jan 17 '09
Origineel bericht van: hans5508
@gast: ik probeer je te volgen. Betekent dit dat een dokter een patient niet mag helpen?

Als je er in gelooft dat een dokter jouw beter kan maken dan moet je het vooral niet laten. Ik ben er van overtuigd dat de mens zichzelf kan genezen. Een arts geneest trouwens niets, hij/zij bestrijd symptomen.
Helaas wordt er niet veel roering gegeven aan de zelf genezende kracht die ieder mens in zich heeft.

Quote:
Je krijgt in je leven hulpmiddelen en technieken aangereikt, en als dat op je pad komt, dan is dat onderdeel van je leven. Ik ben op heel bizarre wijze met reiki in aanraking gekomen. 3 jaar geleden wist ik nauwelijks iets ervan, nu ben ik reiki-master. Het was een hele rare en snelle ontwikkeling, die duidelijk kosmisch gestuurd was. Ik liet het gewoon gebeuren, en maakte in alle rust de volgende stap. Ik werd hierin geleid. Het was alsof ik in een taxi zat die me vanzelf langs een zekere route bracht.
Doe ik iets, volgens jou, wat boven mijn macht is? Voor mij is het iets wat ik heb verworven. Mensen vragen nu om reiki, en dan doe ik dat. Zoals nu, met een grieperige dochter.


Soms krijgen we de kans om ergens meer over te weten te komen. Maar of het altijd de bedoeling is om het te gebruiken.....ik denk dat je het soms krijgt om bewustzijn te verruimen, om je te leren zien wat het nog meer is of wat het werkelijk is. Niet iedereen ervaart het op die manier.

Zou je je dochter ook kunnen leren hoe ze zichzelf kan genezen?
Muin
Muin jan 17 '09
Van pendelen leer ik niets. Wat moet ik met het antwoord ja of nee? De orakels (ik gebruik o.a. I Tjing, Sjamanen Orakel, Druïde-en Keltische Orakel, Wijze Vrouwen Orakel)geven mij een stukje wijsheid/kennis en denktank mee. Er zit altijd een boodschap/filosofie achter het antwoord. Alsof ik begeleid word door een gids.
roosa
roosa jan 17 '09
hoi hoi,

ik wou alleen maar weten wat nou goede vragen zijn voor pendelen..

gevoelsvragen, zijn meer vanne: vind die gene me leuk etc ofzo.?

liefs
Wendy's
Wendy's jan 17 '09
ik doe niet aan pendelen en heb het nog nooit geprobeerd..

Maar het spreekt mij eigenlijk ook niet zo aan.. want stel dat je iets vraagt zoals roosa zegt: 'vind die mij leuk'. misschien zegt je pendel ja.. en hou jij jezelf eraan vast, en kom je erachter dat het op dat moment helemaal niet is (misschien dat hij je pas een paar maanden later leuk vind, of leuk van mogen.. en niet van liefde.)
En zowieso wil ik tot nu toe nog niks weten via een pendel.. want je komt er zelf ook achter, en daar leer je van. Niet dat je iets weet via een pendel en jezelf daaraan vasthoudt.

ik laat mezelf liever leiden door mijn eigen gevoel en ervaringen.. dan via een pendel.

dit is hoe ik erover denk.. maar kan ook zijn dat ik het fout heb, want zoals ik al gezegt heb ik heb het nog nooit geprobeerdd
roosa
roosa jan 17 '09
ik begrijp dat wel wat je bedoelt hoor wendy..

vandaar dat ik zo moeilijk vind, wat voor soort vragen nou goed zijn weet je wel om te stellen..

Hoe kan je het beste er mee om gaan..
admin
admin jan 17 '09
Het lastige van pendelen is om een vraag te stellen en een zuiver antwoord te pendelen. Want vaak heb je zelf belang bij en laat je het slingeren zoals je wenst.
roosa
roosa jan 17 '09
ik begrijp die wel ja wat je zegt, toch vaak je onbewust zijn..
gast
gast jan 17 '09
Toen ik vroeger pendelde om te kijken hoeveel kinderen ik zou krijgen waren het altid twee jongens, tegenwoordig is het niets meer en blijft de pendel stil hangen.
Maar bij de meeste mensen klopt het wel van aantal kinderen en jongen/meisje.
proost
proost jan 17 '09
Het uitpendelen van het aantal en het geslacht van je kinderen, die nog geboren moeten worden, komt neer op het projecteren van je wens en je intuïtie op de pendel, die je hanteert. Meestal komt men bedrogen uit, wat men vaak al merkt als je partner iets anders uitpendelt.
Precious1
Precious1 jan 17 '09
Van pendelen leer ik niets. Wat moet ik met het antwoord ja of nee?
Het ligt aan je manier van vragen. Denk ook niet dat je het kunt vergelijken met orakels. Een pendel geeft inderdaad geen filosofische inzichten, maar gewoon een duidelijk antwoord op je vraag.
Helma
Helma jan 17 '09
Ik heb het wel gedaan, pendelen: maar ik kreeg nooit het antwoord dat ik wilde horen laugh
admin
admin jan 17 '09
Ik genees niet met reiki, net zomin als een dokter geneest. Een dokter is s;echts symptoombestrijder.

Ik geef geen reiki energie van mezelf, maar ik ben slechts doorvoerkanaal. De energie komt vanuit de kosmos, en ik geef dat door. Soms levert dit bij de ontvanger geen fysieke genezing op, maar alleen inzicht, en dat is juist het belagrijkste.

Bij magnetisme komt de energie van de magnetiseur, die dan ook na afloop doodop is. Ik voel me na reiki juist kiplekker, want ik krijg tegelijkertijd ook een energiestoot, inzicht, etc..

De patient kan alleen echt genezen als de echte oorzaak wordt aangepakt, en niet de symptomen. Daarvoor is een wegwijzer nodig, zoals een uitleg over een ziekte vanuit het mentale standpunt. Daarom pak ik graag boeken erbij en internet, zodat ik de echte oorzaak kan vaststellen en kan bespreken met de zieke.

Ik denk dat we op dezelfde lijn zitten.
gast
gast jan 17 '09
Helaas is het wel weer zo dat het merendeel van de mensen niet willen zien dat aan een ziekte iets fundamenteels in zichzelf ten grondslag ligt. Dan is het moeilijk om hun duidelijk te maken dat ze zichzelf kunnen genezen.
Oorzaken buiten de mens zijn vaak alleen triggers.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '09
En wat heeft dit met pendelen te maken, gast? Misschien kan je er een ander topic over openen, om de ogen te openen wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '09
Origineel bericht van: Muin
Ik geloof niet zo in pendelen, ik kies liever voor Orakels.

Ik vind orakels helaas vaak te vaag. Het antwoord kan je vaak ompraten naar iets dat past vind ik. Pendelen is daarentegen heel sluiten, concreet en ja / nee. Hoewel je ook kan pendelen met pendelkaarten http://www.starmanproductions.nl/cursussen/pendelen/pendelcursus-kaarten.html

Daaruit kun je al veel meer halen dan ja/nee!

bijv:
silke
silke jan 19 '09
Ik heb al een tijdje geoefend met het pendelen.
Als ik dan bevoorbeeld vraag is gras groen? dan krijg ik dus een ja. Vraag ik een andere keer dezelfde vraag krijg ik nee ofwel twijfel. dus het lukt niet zo heel goed

wat ik wel ontdekt hebt is dat ik wel feeling heb voor reiki. Ik heb me hier in verdiept, geoefend en een paar keer getest bij een vriendin. Het resultaat was beter als ik had gedacht.
Amytje14
Amytje14 jan 19 '09
hoe kan zo'n pendel gaan draaien zonder dat jij beinvloed welke kant?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '09
Dan moet je eerst zorgen dat je gedachten volledig leeg zijn. Ook moet de vraag niet al te persoonlijk (wensdenken) zijn, want anders ga je hem toch beinvloeden.
Amytje14
Amytje14 jan 21 '09
maar gaat de pendel dan automatisch draaien?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki