Loading...
nl

liefde.............

admin
admin jan 4 '08
Ik begrijp je vraag niet helemaal Lena :)
Kun je het iets duidelijker uitduien?
Lena
Lena jan 4 '08
probeer te zeggen moet je eerst van jezelf houden om van angsten bevrijd te worden?
inneke
inneke jan 4 '08
nee ik denk het niet. Je 'moet' niet van jezelf houden :-)
Zachtheid, acceptatie van alles wat is, ook je angsten en 'negatieve' kanten brengt j ebij het houden van jezelf, dat is werkelijk houden van...en dan lossen vele angsten op of verliezen ze hun dwangmatige greep op je...
Lena
Lena jan 5 '08
Geloof dat het al wat duideijker wordt Inneke, hier kan ik wel wat mee :)
Thomas A
Thomas A jan 5 '08
Inneke, dat zet je mooi neer...........

Ook mijn ervaring door de jaren heen.
liesanne
liesanne jan 7 '08
Of...zoals Eckhart Tolle het zo mooi omschrijft (interview in Happinez): 'Iedere emotie die volledig wordt geaccepteerd verandert in vrede, zelfs angst. Als je verlamd bent van angst en die emotie volledig kunt accepteren -je voelt het, hebt er geen oordeel over, het mag er helemaal zijn- dan verandert die in vitale, levende vrede. Alles wat je volledig accepteert wordt getranformeerd.'

(ik ga zeker meer lezen van Eckhart Tolle)
Wendy's
Wendy's jan 7 '08
liefde is mooi alsjehet voelt
inneke
inneke jan 7 '08
En zo is het. De discipline en moed opbrengen om iets volledig toe te laten...en dan zouden we allemaal niet zoveel woorden meer nodig hebben :-)
Tim
Tim jan 8 '08
voor mij betekent liefde verdraagzaamheid,
verdriet komt bevoorbeeld voort uit liefde
als je dit verdriet kunt accepteren zal je liefde nog groter worden. maar misschien heb ik het helemaal mis...
Debiorah
Debiorah jan 8 '08
Klinkt goed toch! Geluk kan niet bestaan zonder verdriet. acceptatie is wel een toverwoord.
Phaser
Phaser jan 8 '08
Liefde betekent voor mij leren omgaan met het volledige karakter en ook uit moeilijkere momenten die je samen of alleen meemaakt.

Een slechte dag kan nog slechter worden mits verkeerde woorden gebruikt worden. Hieruit leren en leren inschatten wat wanneer te doen.

Liefde is ook elkaar respecteren voor alles wat je bent en wat je qua karakter hebt meegekregen. Bij respect begint alles. Heb je dat, dan ben je al aardig op weg :)
Lena
Lena jan 8 '08
Voor mij blijft respect ook heel belangrijk,ik voel me er helemaal in thuis ;)en wat de liefde betreft het volgende:

Roger Glover- Love is all

Everybody's got to live together
All the people got to understand
So, love your neighbour
Like you love your brother
Come on and join the band

Well, all you need is love and understanding
Ring the bell and let the people know
We're so happy and we're celebrating
Come on and let your feelings show

Love is all, well love is all
Love is all, can't you hear the call
Oh, love is all you need
Love is all you need at the Butterfly Ball

Ain't you happy that we're all together
At the ball in nature's countryside
And although we're wearing different faces
Nobody wants to hide

Love is all and love is all and
It's easy, yes it's so easy
At the Butterfly Ball where love is all
And It's so easy

All you need is love and understanding
Ring the bell and let the people know
We're so happy and we're celebrating
Let your feelings show

Love is all, yes love is all at the Butterfly Ball
Love is big, love is small
Love is free, love is all
At the Butterfly Ball

When your back's to the wall
When you're starting to fall
You got something to lean on
Love is everything

It can make you sing at the Butterfly Ball
Love is all, I say love is all, yes love is all
At the Butterfly Ball
Claire
Claire jun 9 '08
Origineel bericht van: Thomas A

Hier zit ook in dat wanneer je leven door nog wat angsten beheerst word, je dus nooit vol-ledig (raar woord) in liefde kunt staan. Maar de keerzijde daarvan is wel dat doordat je ziel absoluut wel in liefde wil staan, je de ultieme kans krijgt om naar je angsten te kunnen gaan kijken. Als je durft en je trots, schuldgevoel, boosheid, schaamte voorbij gaat!!!

Als je zo slim en bewust bent om dit principe door te hebben, dan stelt juist de liefde je in staat om te zuiveren en zal de liefde je naar een hoger plan tillen; als je het door hebt en je lef hebt om het met jezelf aan te gaan..............

Thomas



Na enige maanden van afwezigheid (had mij trouwens net aan gemeld als lid) nam ik vandaag een kijkje op deze site en wil op het bovenstaande reageren.

Veel is er al gezegd , maar wil er graag iets aan toevoegen.

Bij het lezen van site over de liefde moest ik weer denken aan onze mail wisseling tijdens de jaarwisseling Thomas , het ging over o.a. over loslaten.

Ik schreef o.a. aan jouw dat loslaten in deze contexst zijn bestaan ontkennen was voor mij........en wat ik bedoelde met loslaten, de gevoelens die de ervaring oproepen loslaten...door de pijn heengaan......

Waar op jij antwoorden; "Er valt niets los te laten wat geen plekje heeft en.......
loslaten is dan geen werkwoord meer, maar een gevolg....... pijn als niet getransformeerde liefde!!! Lijden is dus onbegrip.....

Bij mij zijn toen de bekende kwartjes gevallen. Ineens werd helder dat het mijn wil is om niet te voelen en dat je in liefde los kunt laten (wat Karin ook hierboven opmerkte.)

Na een paar maanden, zal maart geweest zijn, werd ik overvallen door een gevoel van innerlijke rust en vrede. Daarbij kwam een herinnering omhoog van die gebeurtenis uit mijn leven en in het moment de gedachte, daar waar je in liefde los kunt laten, ook je eigen liefde weer zichbaar wordt. Zag het ook. Het voelde als één geheel, geheeld, de beladenheid die mij gevangen hield was weggevallen.

Met vriendelijke groet, Klarie.
Kamizja
Kamizja jun 12 '08
Die tekst van Jeru Kabbal is echt geweldig!
Ben wel een beetje laat, maar las dit topic nog maar net...
Het was net wat ik op dit moment nodig had....
veel dank voor het plaatsen, Thomas!
Thomas A
Thomas A jun 13 '08
Hey Klarie wat fijn om te lezen! Wat goed..........

Ik wordt altijd een beetje stil als ik zoiets lees en heb dan even niet meer zoveel woorden.........

....en graag gedaan Kamizia, maar welk stukje bedoel je eigenlijk?

gast
gast jun 13 '08
Ik denk deze Thomas: http://www.tsuki.org/jerutalk3.htm
En als dat niet zo is; het is wel een mooi stuk!
Thomas A
Thomas A jun 13 '08
Ha wat grappig gast, want ik ging ook maar eens googlen naar de man en kwam ook al snel hierbij uit en ben toen exact het stuk wat jij hierboven aanhaalt gaan lezen. Inderdaad een erg mooi stuk!!!! Pure wijsheid waar ook ik achter sta.
Kamizja
Kamizja jun 13 '08
ja psies die bedoelde ik ook :-)
Claire
Claire jun 16 '08
"Heb lief alsof je nog nooit gekwetst bent".

Las deze tekst in een stukje wat ging over kwetsbaarheid, vermannen en draagvermogen. Vond het in dit draadje passen, vandaar mijn plaatsing.
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Echte LIefde.

Is liefde zonder voorwaarden...de onvoorwaardelijke liefde..zoals een moeder van haar kind houdt, ongeacht wat het doet.

Liefde die nooit ophoudt te bestaan, liefde die uit het hart komt.
Vergevingsgezind en barmhartig is...het is een krachtige bron.
Zij die in de Liefde zijn sterven nooit.

Paradijs.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki