Loading...
nl

liefde.............

inneke
inneke sep 21 '07
Had ook niet gedacht dat ik er iets mee te maken had.

Lees bovenstaande reacties op dit forum: het staat er al in verschillende woorden, nuances...'t is een Mysterie, niet in een conclusie te vatten :-)
Thomas A
Thomas A sep 21 '07
onechte cognac is brandy
onechte bloemen zijn kunst bloemen
onechte mensen zijn vermaskerde zielen
onechte liefde is zelfzuchtigheid.............
admin
admin sep 21 '07
onecht...onthecht :)
admin
admin sep 21 '07
Echte liefde, ja wat is dat..
Voor mijzelf kan ik zeggen dat ik heb ervaren wat échte liefde is.
Voor mij was dat het moment van mijn laatste kundalini"explosie", meerdere mensen hebben het hier al ervaren, dat bijzondere geheimzinnige witte licht, de bron van alles.
Toen ik dat licht zag/voelde wist ik wat echte liefde is, het voelde inderdaad zoals eerder al gezegd als een ontploffing in je hart(hartchakra) het is het meest overweldigende gevoel dat ik ooit heb gehad, en eigenlijk haast niet te beschrijven.
Een hele tijd heb ik enorm heimwee naar dat licht gehad tot ik me later ging realiseren dat het eigenlijk niet weg was, ik heb het altijd bij me, iedereen heeft het in zich, sinds dat tot me doorgedrongen is voel ik ook de drang om dat licht te verspreiden. Het is mijn grootste wens dat iedereen dat ooit een keer mag meemaken(ik bedoel niet de kundaliniervaring) en dan het liefste nog vóór dat we overgaan.
ik probeer zelf om bij alles wat ik doe vanuit dat licht te werken, gedachtes ,alles probeer ik eerst via dat licht te bekijken, het heeft mijn leven ontzettend veel mooier gemaakt en me ook enorm veel zekerheid gegeven.
Als je vanuit dat licht kunt werken in alles wat je doet
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 21 '07
@Karin: Misschien een rare vraag, maar waarom heb je dit liefde genoemd? Is het omdat je er geen beter woord voor hebt? Als jij spreekt over de bron van alles, denk ik eerder aan God. Toch noem ik God geen echte liefde. Kan jij dat misschien toelichten?
admin
admin sep 21 '07
Ja hoor, god ís voor mij liefde, niets meer en zeker niets minder.
Liefde is de energie waaruit alle leven ontstaat, imho.
Ik spreek over de Bron omdat er zoveel geloven zijn en ik niet in een discussie verzeild wil raken over het wel of niet bestaan van God.

Enne... rare vragen bestaan er voor mij niet :)
Alleen als ik ze zelf stel, maar daar werk ik nog aan, grin.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 21 '07
Dus om het voor jou samen te vatten is jouw conclusie dat Echte liefde, de bron, is?
admin
admin sep 21 '07
Ja, in het kort samengevat wel, en aangezien we allemaal van die Bron afkomen hebben we ook allemaal die échte liefde bij ons.
Dat is waar ik in geloof en voor mijn gevoel ook weet.
Lena
Lena sep 21 '07
Helemaal mee eens karin, ik zou het niet anders kunnen verwoorden
Engelmens
Engelmens dec 31 '07

voor mij betekend liefde de hoogte energie die er bestaat.
Thomas A
Thomas A dec 31 '07
da's eigenlijk voor iedereen zo, maar niet iedereen snapt dat...
Helma
Helma dec 31 '07
Liefde vind ik tegelijkertijd het mooiste én het moeilijkste wat er is.
Beschermengel
Beschermengel jan 1 '08

Liefde is gewaar zijn in plaats van oordelen. Als we niet meer oordelen, hebben we lief in de zuiverste vorm.
Werkelijke liefde kent geen oordeel; liefde kent geen veroordelen.

Natuurlijk moeten we oordelen in en over onszelf; oordelen of we rechts of links zullen gaan, oordelen in keuzes maken.
Echter elk oordeel dat niet van en over onszelf is, is onnodig en schept conflict.

En elk conflict is een zijspoor, een zijspoor dat ons moet overkomen om ons aan te sporen tot meer liefde.
Want in de liefde is de oerdrang in ons vervat die ons aanzet tot inzicht, rust en evenwicht.

In dat oordeel over en in onszelf ligt de grens heel subtiel.
Bij zuiver zelfonderzoek, bij echt gewaar durven zijn, zullen we weten waar die grens tussen oordelen en veroordelen ligt.
Het is nodig dat we daar zeer alert op zijn om de zuiverste weg te kunnen en durven gaan.

Uiteindelijk moeten we loskomen van alles en alleen maar gewaar zijn, waarnemen, toeschouwer zijn.
Dan zien we alles juist, dan is er geen agressie in ons, geen plaats geven van iets, maar het zijn.
En de zijntoestand is dat waar we uiteindelijk allen naar toe gaan.
Als we dat willen, kunnen we dat leren.

Dan stappen we uit de macht, uit het IK.
--------------------
Ik heb dit uit het boekje van Clasien Weekers-Vromans
Vond het zelf erg mooi...dus heb het hier geschreven.
Thomas A
Thomas A jan 1 '08
Ja heel bijzonder stukje. In het kort komt het er op neer, weer te zijn als de kinderen; in onbevangenheid dus. Zelfs Christus heeft dit gezegd; "wees als de kinderen". Alle kennis, wijsheid, weten en zelfs ervaring is leuk, maar tevens een referentiekader die een persoonlijke waarnemer blind kan maken......

Niet meer oordelen is in onbevangenheid staan en dit geeft een heel stuk levensgeluk aan een ieder terug, wat er ook gebeurd is............

Thomas
Beschermengel
Beschermengel jan 1 '08

Ja mooi he Thomas!

kreeg kippevel over heel mijn lijf toen ik je berichtje las.

Als ik dat krijg ..is dat voor mij een bevestiging dat het zo is!
Ik noem het de engelenaanraking.
Helma
Helma jan 1 '08
Als we geconditioneerd en be-vangen kijken en handelen, dan Zijn we niet langer in liefde.
admin
admin jan 1 '08
Love, God´s greatest gift....

admin
admin jan 2 '08
Heel mooi stukje Thomas!
Helma
Helma jan 2 '08
Wát een geweldig artikel!

Mensen, wat moet ik nog veel leren! Maar gelukkig, ik ben op de goede weg. Enorme wijsheden, woord voor woord.

Dank, Thomas!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki