Loading...
nl

welke boeken hebben bij jou een speciaal plekje?

inneke
inneke jan 7 '08
Seligman, ja dat is ook een 'oude' bekende...:-)
sarina
sarina jan 8 '08
En, is bij jou het glas 'half vol' of 'half leeg'?
inneke
inneke jan 8 '08
hihi, dat varieert :-)
liesanne
liesanne jan 8 '08
'mijn' boek van dit moment: Alice Miller -Het drama van het begaafde kind.
Ik kende het al wel, maar had het nooit gelezen. Ik kreeg het laatst van mijn zus. Een aanrader voor iedereen die bezig wil met het opheffen van de gevolgen van vroegere traumatiseringen.
Thomas A
Thomas A jan 8 '08
Een van mijn mooiste boeken; Drama van het begaafde kind, geweldig!!!
inneke
inneke jan 8 '08
Aliceke! Verplichte literatuur voor mij. Ze is wel nog steeds beetje boos op haar ouders ;)
Ik heb nog meer gehad aan "Opstand van het lichaam".
liesanne
liesanne sep 16 '08
Wie is bekend met het boek of de methode van Genpo Merzel Roshi: Big Mind Big Heart. Ik las een artikel over hem in de Happinez wat mij wel heel erg aanspreekt. Zelf ben ik al wel bekend met de Voice Dialoge methode van Stone/Winkelman.

Big Mind Big Heart
Dit boek beschrijft een effectieve methode om te komen tot zelfkennis en persoonlijke bevrijding. BIG MIND maakt gebruik van een jungiaanse gesprekstechniek (Voice Dialogue) die deelnemers in staat stelt hun beperkte zelfbeeld te doorbreken en zicht te krijgen op de veelstemmigheid van hun wezen. Naast het onderzoeken van de meer vertrouwde stemmen als boosheid en angst gebruikt zenmeester Dennis Genpo Merzel deze techniek ook voor de realisatie van het altijd aanwezige BIG MIND/BIG HEART besef - het heldere gewaarzijn van 'louter zijn' en onvoorwaardelijk mededogen.
De Big Mind-methode is er op gericht een zo groot mogelijke groep mensen direct te laten ervaren wat het is om een vrij, rijk en ontwaakt leven te leiden. Het boek bevat tevens een cd met daarop een algemene kennismaking met het Big Mind-proces, aangevuld met geleide meditaties.

http://nl.youtube.com/watch?v=zT9y1YEUjy0
admin
admin jan 16 '09
Een klein deel van de belangrijke boeken voor mij:

Een ongewoon gesprek met God (7 boeken) - Walsch
De kracht van het Nu – Eckhart Tolle
De stilte spreek – Eckhart Tolle
Een nieuwe aarde Eckhart Tolle
Een cursus in wonderen
I Tjing
Tao Te King
Tibetaanse boek van Leven en sterven
Eindeloos bewustzijn – van Lommel
Ontheemde Zielen ontwaken – Wicherink
The Secret
De Profeet – Gibran
Alfatraining – Jose Silva
As a man thinketh
De Wolk van Niet Weten
Our Ultimate Reality
De Goddelijkheid in de mens 1+2+3– Levin/Gaastra
De Kabbalist – Kempen
Alle boeken van William Gijsen
Mindfulness
Alle boeken van Enimiya Lassalle
Alle boelen van Jeroen Witkam
De kleine prins - Antoine de Saint Exupéry
De Alchemist - Paulo Coelho
De sleutel tot zelfbevrijding - Christiane Beerlandt
De profeet - Kahlil Gibran
Alle boeken van Deepak Chopra
Alle boeken van David Icke
Alice in Wonderland
In de ban van de Ring – Tolkien
Hobbit – Tolkien
Koning van Aardzee – Ursula leGuin
Worden wij wakker – Messing
HitchHiker Guide to the Galaxy, en vervolg – Douglas Adams
ABC van Reiki
De Kern van reiki – Stein
Alle boeken van dalai lama
Alle boeken van Balsekar
Kennendheid – Alexander Smit
Alle boeken van Redfield

Ik besef dat ik lang niet compleet ben.


Anne
Anne jan 16 '09
Hoog sensitieve peronen - Elaine N Aron
Hoog sensitieve peronen in de liefde- Elaine N Aron
Het hoog sensitieve kind- Elaine N Aron

Hoogsensitiviteit als kracht- Carlonina Bont
Succes door bezieling- Caronlina Bont
Een nieuwe werkelijkheid- Carlonina Bont

De Celestijnse Belofte- James Redfield
The Secret- Rhonda Byrne

Berichten van je engelen- Doreen virtue
Healing met engelen- Doreen virtue
De kristalkinderen- Doreen virtue
Engelen op aarde- Doreen virtue
Gesprekken met engelen- Doreen virtue
Ontmoetingen met engelen- Doreen virtue

Contact met je gids- Sanaya roman
Leven in vreugde- Sanaya roman
Kracht door bewustwording- Sanaya roman
Groeien naar spiritueel inzicht- Sanaya roman
Prada
Prada jan 17 '09
Hey hey normaal zoek ik ook altijd in het zoekschermpje... gisteren niet denk ik ;-) goed dat je t hebt gesloten en dat ik nu weet waar ik moet zoeken ;-)
admin
admin jan 17 '09
Nog wat boeken
De Brengers van de Dageraad
Reconnective Healing - Eric Pearl
Groeien met reiki - Annemieke van Ling
Doorgroeien met reiki - Annemieke van Ling
De kunst van Creeren - Janosh
Filokalia
Helma
Helma jan 29 '09
Vandaag ontving ik via boekwinkeltjes.nl het boek 'de sleutel tot zelfbevrijding', van Christiane Beerlandt. Ben er erg blij mee! Ik weet al, dat er confronterende dingen in staan, waar ik zeker wat aan ga hebben.
admin
admin jan 29 '09
Gefeliciteerd Phoenix. Ik heb het boek ook. Je zult er geen spijt van krijgen!
Helma
Helma jan 29 '09
Ik weet, dat ik een beetje verdrietig zou kunnen worden als ik hem opensla. Toen ik er voor de laatste keer in las, was ik bij mijn vriendje: toen al zat ik in tranen, en werd eigenlijk al voorspeld wat er aan scheelt.
Nu wil ik het anders lezen: voor mezelf, en niet meer om bij iemand te willen 'passen'.

Heb er veel vertrouwen in momenteel. De afgelopen maanden heb ik me enorm verzet tegen allerlei gevoelens, maar eindelijk, eindelijk laat ik het toe. Ik ben gewoon neerslachtig en somber momenteel, en ik ben blij dat ik dat mag van mezelf. En echt, dat ruimt al zo op! grin

Sorry, iets te off-topic.
admin
admin jan 29 '09
Geeft niet. Je kunt nu in alle rust de adviezen en inzichten je eigen maken. Het boek zal je veel helpen. Dat kan een proces van jaren zijn. We hebben allemaal een lange weg te gaan. Inzicht en acceptatie is belangrijk. Maar in beginsel ben je perfect zoals je nu bent. Met alles wat er is.
Helma
Helma feb 1 '09
Dat ik in beginsel perfect zou zijn, is maar moeilijk te accepteren. Want in beginsel heb ik altijd en altijd het gevoel dat ik moet verbeteren.
admin
admin feb 1 '09
Hoi Helma,
Uit je eerdere berichten weet ik dat je in een weinig benijdenswaardige situatie zit. En dat je dolgraag verbetering wil, voor jezelf en je kinderen. Het accepteren van de huidige omstandigheden em jezelf zoals je bent is echter het beste wat je nu kunt doen. Op dat moment zal ruimte ontstaan voor verbetering.
Wat ik je kan aanbieden is om je verschillende vormen van energie te sturen, van op afstand. Deze energie ontvang je en zal je ondersteuning geven. Je mag zelf bepalen of je van mijn aanbod gebruik maakt, je bent daar helemaal vrij in. Ik bied het aan zonder verplichtingen of bijbedoelingen.
Groetjes, Hans
Helma
Helma feb 1 '09
Eigenlijk wil ik volledig onafhankelijk kunnen functioneren. Maar ik weet ook dat er soms momenten zijn in een mensenleven dat je hulp mag of moet aanvaarden. Dus: ja, ik wil graag van je aanbod 'gebruik maken'. Bah, wat een belachelijke woorden, gebruik maken.

Afgelopen weken stapte ik al een enorme drempel over door oude vriendinnen opnieuw toe te laten in mijn leven, dus iemand toelaten via internet is zo eng nog niet laugh

Wel kan ik je zeggen dat ik soms niet op het juiste moment de juiste dingen zeg of schrijf, dat ik soms even 'afwezig' ben, en aangezien ik mensen niet teleur wil stellen, levert dat bij mijzelf een klein beetje stress op. Ik zal hier alert op zijn, en dit zo duidelijk mogelijk aangeven. Ook hierin is communicatie het toverwoord.

Dank, Hans.
Helma
Helma feb 1 '09
Trouwens, Hans: ik ben behoorlijk gelukkig met mijn (financiële) situatie. Ik heb alles zelf in beheer, en ben zelf volledig verantwoordelijk voor wat er binnen komt of wat er uit gaat. Ik heb alles onder controle, maar ja, ik ben dan ook een controlfreak. Ik zal ook noooooooit meer mijn financieën delen met een andere volwassene. Noem het gierig of egoïstisch, ik noem het verstandig.
Ongetwijfeld getuigt dit van weinig vertrouwen in de medemens, voor mij werkt het goed zo.
admin
admin feb 1 '09
Het is belangrijk om financieel de zaken op een rij te hebben. Geld is een ruilmiddel en tot op zekere hoogte belangrijk. Op zich niks mis mee. Maar het zou jammer zijn als geld je in je macht heeft, of dat je echt te weinig hebt om de noodzakelijke dingen te kopen, of dat iemand misbruik van jouw geld of bezit maakt. Je hebt blijkbaar een harde les geleerd op dit punt.
Dus qua geld is onafhankelijkheid belangrijk. Maar voor andere dingen mag je best eens gebruik maken van anderen, toch? We zijn er om elkaar te helpen.
We moeten dus afspreken wanneer het jou uitkomt om energie te ontvangen. het beste is op een rustig moment, als je ergens rustig en ongestoord kunt zitten of liggen en je een beetje kunt ontspannen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki