Loading...
nl

welke boeken hebben bij jou een speciaal plekje?

Helma
Helma feb 1 '09
Ja, er waren partners in mijn leven die iets te compenseren hadden, en dan was één kat, of één koekenpan niet voldoende, maar moesten het er tien zijn. Ik heb legio voorbeelden, bijna bij het manische af. Dus ja, daar zit wel een enorm stuk gevoeligheid bij mij. Maar nu ik de boel (weer) op de rit heb wat dat betreft, levert het niet langer de stress op die het me toen opleverde. Ik verwacht dat ik nooit meer in staat zal zijn mijn geld te delen met een ander. Ik weet het, dit klinkt absurd, maar het is zoals het is. En voor mij voelt dat oké.

Ook ik zie als gunstigste tijdstip 'savonds (vanaf 22.00 uur), maar ik wil niet de tijd opsnoepen die Precious al is toegezegd, dus geef maar aan, als je wilt, wat voor jou/jullie het beste werkt...
admin
admin feb 1 '09
Vavanond, rond 22:30 is prima. Daarvoor heb ik om 21:00 al een vergelijkbare 'afspraak'. smile
Geen probleem, Helma, ik zal er vanavond 'zijn'.
Helma
Helma feb 1 '09
Dank je wel Hans. Ik verbaas me nu al over wat dit met me 'doet'.
Precious1
Precious1 feb 1 '09
Phoenix, je snoept geen tijd af hoor wink

Sleutel tot zelfbevrijding heb ik ook. Erg interessant en zo waar altijd!

Ik heb naast esoterische boeken ook een aantal psychologische boeken. Ik vind dat persoonlijk een goede combi.
Tot vorig jaar heb ik nooit psychologische boeken gelezen, alleen maar esoterische. Prachtig en heel mooi. Maar ik ging er door "zweven". Door die gebeurtenis ben ik allerlei psychologische boeken gaan lezen en dat heeft me nog veel meer inzichten gegeven, vooral in de valkuilen en hoe e.e.a. werkt.
En ik ben weer met beide benen op de grond gezet en kreeg veel meer inzicht in mezelf en daarmee ook in de ander.
Wat ik bijvoorbeeld ook een erg goed boek vind is "Leven in je leven". Daarin kom je er achter wat je persoonlijke valkuilen zijn en hoe je dit kunt veranderen.
Alleen al doordat je het weet wordt je je in het dagelijkse leven al bewust als je weer in je valkuilgedrag zit.
Dat soort dingen worden in esoterische boeken niet besproken. Of ik moet een boek gemist hebben. smile
Maar goed, erg off-topic dit.
Helma
Helma feb 1 '09
Precious,'leven in je leven' heb ik ook!

Heel toevallig dit: vanochtend pakte ik dit boek even uit mijn boekenkast! Als ik mijn fantastieboek uit heb, wil ik dit nog weer eens lezen, want de valkuilen zijn er zeker. Twee jaar geleden las ik het, maar nu zal er nog meer herkenning zijn. En ja, de combi van esoterische en psychologische boeken is een goeie match.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 1 '09
'Who the fuck is Daatje Smit' van Metje Blaak
(meervoudig persoonlijkheidssyndroom van een jonge vrouw. Reden waarom ontstaan, beschrijving van gebeurtenissen. Metje Blaak heeft het opgedragen aan haar einige kind, aan wie ze vond dat ze uitleg verschuldigd was over haar ongewone levensstijl. Waar gebeurd)

en heel veel indruk heeft gemaakt:

'Schreeuw om Hulp' Gitta Sereny
subtitel: Het verhaal van Mary Bell. Een kind dat doodde.

Wederom waargebeurd. Een niet sensatiebeluste verslaglegging van een journaliste.
'...diepgaand in het leven te duiken van de nu volwassen moeder en vrouw Mary Bell, die als elfjarig meisje twee peuters vermoordde. De schrijfster wil de lezers confronteren met wt een jong kind dat een ander kind om hetleven brengt, bezielt. Zij wil laten zien hoe Mary Bell door haar ouders mishandeld en misbruikt was.....'

De moord is niet het onderwerp van het boek, het is het vervolg van het leven van een veroordeeld kind, wat het met haar heeft gedaan, waar ze tegenaan is gelopen en hoe zij het leven in verschillende gevangenissen heeft ervaren.

Om stil van te worden......

En boos, als je de misstanden ziet.
admin
admin feb 1 '09
Graag gedaan, Helma. Fijn dat het al iets bij je losmaakt.

Kim, wil je dan ook weer een behandeling? Kan namelijk heel goed tegelijkertijd.
Precious1
Precious1 feb 1 '09
Nou fijn! doe maar! ALs het je geen extra's kost dan hé!?

Mooi Helma! Welke boeken heb je nog meer op psychologisch vlak?
Ik heb veel psychologische boeken die te maken hebben met relaties. Toch als je het goed op je in laat werken kan je het toepassen in alle soorten relaties met mensen.
Helma
Helma feb 1 '09
Muren van mijn hart, waarom voel ik me depressief?, het monsterverbond, het hoogsensitieve kind, verlangen naar tederheid, sociaal onhandig, tien formules voor positieve energie, en voor de overige tig titels moet ik naar de boekenkast op mijn slaapkamer. Een aardig rijtje dus, maar nog niet allemaal uit.
Precious1
Precious1 feb 1 '09
Monsterverbond heb ik ook gelezen. wink
Van dezelfde schrijfster ook "Nu alleen de liefde nog".

Verder, De prins op het witte paard, Alles heeft een reden, Als hij maar gelukkig is, Liefde is een werkwoord, Pesten en Treiteren, Relaties die stukmaken, Drama van het begaafde kind en verder stukjes uit Het Casanovacomplex en Het assepoestercomplex.
Helma
Helma feb 1 '09
Er is echt nog zoveel te lezen! Leuk vooruitzicht. www.boekwinkeltjes.nl is geduldig: ik speur er graag rond, en het is telkens weer een feestje als er een doosje klaarligt in mijn bijkeuken.
Precious1
Precious1 feb 1 '09
Oh die site kende ik nog niet.. Hoe werkt dat eigenlijk? (heb even het geduld niet om dat uit te zoeken, haha) ZIjn er boekwinkels op aangesloten?

Ik bestel meestal bij bol.com of bij http://www.boekenstand.nl/
Wil graag ook recensies lezen van mensen.
admin
admin feb 1 '09
Origineel bericht van: Precious1
Nou fijn! doe maar! ALs het je geen extra's kost dan hé!?



Het is voor hetzelfde tarief ! smile
admin
admin feb 1 '09
Boekwinkeltjes gaat via een formulier. Ik heb er regelmatig gebruik van gemaakt. Als je een zeldzame titel zoekt is dit de beste weg!
Beschermengel
Beschermengel feb 8 '09
Ik ben dit boek aan het lezen, nog niet helemaal uit hoor, maar er staan prachtige dingen in, ook over de wonderen die Jezus verichtte en hoe dat kon! erg mooi boek in iedergeval, maar je leest hem niet 1..2...3 uit!
Precious1
Precious1 feb 8 '09
Ja die heb ik ook.
Je leest het inderdaad niet 1,2,3 uit. Ik vond het moeilijk om doorheen te komen en heb het uiteindelijk weggelegd.
Misschien een ander moment, dat ik het dan wel "pak".
Cialara
Cialara jun 4 '09
Mijn favorieten:

Emed, zijn leven aan gene zijde (Mulder-Schalekamp) Dit was mijn allereerste spirituele boek en een feest van herkenning!
De bron der wijsheid (ook van Emed/Mulder-Schalekamp)

De Celestijnse belofte (James Redfield)
Het tiende inzicht (James Redfield)

Stemmen van de overzijde (Rosemary Altea)
Wat God wil (Walsh)

Het Bernini Misterie en De Davinci Code (Dan Brown)

De Aardkinderen (Hele serie van Jean M. Auel; prachtig!)

Binnenkort krijg ik "Engelen op aarde" van Doreen Virtue binnen, daar ben ik dus heel nieuwsgierig naar!
admin
admin aug 19 '09
Meesters van het verre Oosten; echt een geweldig boek

en verder:

-Metafysica; Ilse Dorren
-Tantra; op zoek naar de absolute liefde
-Hekserij: Vivianne Crowley
-De druiden
-Het pleiadische plan:(dit is zo.n boek wat ik wel regelmatig wegleg)
-Gesprek met God
-De kunst van het Creeeren; de weg van de minste weerstand
-De wetenschap van het Zijn en de Kunst van het leven: Maharischi Mahesh Yogi

en nog vele andere..
Het laatste jaar ben ik merk ik wel een beetje "uitgelezen"
admin
admin aug 19 '09
P. William Young. De Uitnodiging: Een erg mooi boek !

De uitnodiging door W. Paul Young is de Nederlandse editie van The Shack, de nummer 1 op de bestsellerlijst van de New York Times. In Amerika verkocht het boek al ruim twee miljoen exemplaren. Wereldwijd verandert deze wervelende roman vol inzichten miljoenen lezers.
De jongste dochter van Mackenzie Allen Phillips, Missy, is tijdens een vakantie met het hele gezin ontvoerd. In een verlaten hut in de wildernis van Oregon worden er aanwijzingen gevonden die erop duiden dat ze op brute wijze om het leven is gebracht. Vier jaar later ontvangt Mack, die nog steeds in diepe rouw is, een opvallend briefje – schijnbaar van God – met de uitnodiging om opnieuw naar de hut te gaan.
Tegen zijn gevoel in keert Mack terug naar de plek des onheils. Hij komt daar aan op een koude, winterse middag en stapt zijn grootste nachtmerrie weer binnen. Hij brengt daar het weekend door in het gezelschap van God, een Afro-Amerikaanse vrouw die zichzelf ‘Papa’ noemt; Jezus, een man uit het Midden-Oosten; en Saruya, de verpersoonlijking van de Heilige Geest in een Aziatische vrouw. Uiteindelijk verlaat Mack de hut als een ander mens.
In een wereld waar religie steeds minder betekenis lijkt te krijgen, worstelt De uitnodiging met de tijdloze vraag: waar is God in deze wereld vol onbeschrijflijke pijn en verdriet? De antwoorden die Mack krijgt, zullen je verbazen en misschien zelfs net zo veranderen als ze hem hebben gedaan.
Beschermengel
Beschermengel sep 17 '09
Had dit boek al geplaats maar heb nu de uitleg erbij gezet...dit is echt een aanrader!



Verlichte mensen
Om te beginnen moet ik eerst proberen uit te leggen waar dit boek over gaat. Spalding was in 1894 (!) deel van een onderzoeksgroep van elf personen die het verre oosten bezochten. Tijdens hun verblijf van drieëneenhalf jaar kwamen zij in contact met de Grote Meesters van de Himalaya, die hen hielpen bij het vertalen van eeuwenoude teksten die in klei of marmer aangebracht waren. Deze teksten werden bewaard in hooggelegen kloosters. De Meesters die zij daar ontmoetten brengen de Grote Wet in praktijk. De Wet is wéten; weet dat je God bent en weet dat je de goddelijke eigenschappen en mogelijkheden bezit om te manifesteren wat je maar wenst. Wéét dat je schepper bent. De Meesters zijn mensen die volmaaktheid bereikt hebben, dezelfde staat van bewustzijn die Jezus Christus bezat. Zij zijn Meester over de elementen en de materie. Zij verschijnen op plaatsen uit het ogenschijnlijke niets; zij leven vaak al honderden jaren in hun volmaakte lichaam en ze verrichten wonderen aan de lopende band. Zij zeggen dat dit geen wonderen zijn, maar dat wat zij doen ons natuurlijk geboorterecht is. Ieder mens kan wat zij laten zien. Zij leven in volledige harmonie met God en zij zijn het gemanifesteerde Christusbewustzijn.

Bijzondere verschijning
Spalding zegt in zijn voorwoord dat hij verklaart dat hij de waarheid schrijft, maar dat lezers dit kunnen aanvaarden of verwerpen, zoals ze willen. Het eerste deel van het boek beschrijft de ervaringen van de expeditiegroep met de Meesters; het bevat hun lessen die stenografisch opgetekend zijn. Een mooie uitspraak uit het voorwoord en die al lange tijd bekend is in spirituele kringen, is de opmerking van Spalding dat de Meesters accepteren dat Boeddha de weg naar verlichting vertegenwoordigd, maar dat Christus Verlichting IS; het is de staat van bewustzijn die we allemaal kunnen bereiken. Het is wonderlijk dat Jezus Christus vaak samen met de Meesters aan de expeditieleden verschijnt om met hen van gedachten te wisselen en hun lessen te brengen. De grote les is, dat wij de Wet in praktijk kunnen brengen als we geloven dat dit mogelijk is.

Waar of niet waar
Voor zover heel summier iets over de inhoud van het boek. Het komt niet vaak voor dat ik ervoor huiver om een recensie over een spiritueel boek te schrijven, maar het boek van de Meesters is te wonderlijk, te fascinerend en te vreemd om zomaar een mening over te kunnen hebben. Tijdens het lezen van het boek viel ik van de ene verbazing in de andere. In het begin legde ik het boek regelmatig weg en dacht bij mezelf: “Dit kan toch niet waar zijn?” Toch nam ik het boek weer op en las verder, de lessen van de Meesters zijn zo bijzonder dat je verder moét lezen. Is het waar? Is het niet waar? Als het niet waar is, dan is Spaulding zelf een Meester; alleen een Meester kan zulke prachtige diepzinnige lessen vertellen en schrijven. Hij claimt het eigen meesterschap niet, hij zegt dat hij de eigenschappen en mogelijkheden van de Meesters niet beheerst. Is het dan toch waar? Stel dat het waar is, dan is wat er in dit boek staan wonderlijker dan ik je kan uitleggen. De keuze is, zoals altijd, aan jezelf. Persoonlijk ben ik, na de eerste twijfelingen, gaan geloven dat het waar is wat in dit boek gezegd wordt, ook al klinkt het ongelooflijk.

Alles is mogelijk
Fascinerend, wonderlijk, ongelooflijk. Laten we eens aannemen dat het waar is wat de Meesters zeggen; stel je nou eens voor dat wij dezelfde mogelijkheden en eigenschappen als Jezus Christus bezitten en die ook in ons leven kunnen manifesteren. Als het waar is, laten we enorme mogelijkheden onbenut. Onvoorstelbaar gewoon. Er is gigantische geestelijke en materiële rijkdom mogelijk als we de Wet toepassen in ons leven.

Heel diepzinnig
Het is zo’n boek dat je heel vaak moet lezen om alle rijkdommen eruit te kunnen halen. Mijn exemplaar staat bol van de ‘vlaggetjes’, de vervangers van de verboden ezelsoren, die belangrijk passages markeren. Ik moet de lessen van de Meesters nog vaak herlezen om de Wet te kunnen toepassen. Van elke bladzijde komen de wonderen je tegemoet; ik heb er weken over gedaan om dit boek te lezen, terwijl ik andere spirituele boeken soms in drie avonden uitlees. Er staat zoveel in dit boek waar je over na moet denken en dat je op jezelf moet laten inwerken, dat het onmogelijk is het in één ruk uit te lezen.

Dit boek is een múst voor lichtwerkers en gevorderde spirituele lezers op reis naar het Meesterschap.

Namasté en Espavo
Pyts Boschma

Titel De meesters van het verre oosten

Auteur Baird T. Spalding
ISBN 90.202.8404.5
Uitgever Ankh-Hermes bv
www.ankh-hermes.nl
Categorie Lichtwerkers en gevorderden
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki