Ik ben nogal gedreven en veroordelend en vijandelijk wat dierenwelzijn aangaat. Daarom zou ik wel willen horen of hoe jullie zouden reageren in deze situatie?
Ik probeer het bij de feiten te houden....
1 er zit een asiel bij mij om de hoek.
2 ik woon tegenover een bos en daar liep deze zomer een hond rond en jankte de hele nacht door.
3 ik heb dat asiel gevraagd of ze toevallig een hond miste, maar geen reactie.
4 na dag 3 dat dier te horen janken hebben mijn buren en ik dat dier gevangen.
5 de hondenvanger kwam en dat dier bleek wèl een hond te zijn van dat asiel
6 van een vrijwilliger en toevallig een kennis hoorde ik dat ze de hond weer vrij gelaten hebben onder het mom van "hij ontsnapt steeds en kwam toch van de straat"
7 nu 19 aug loopt er een kat aan met halsbandje heel lief en tam bij mij. Ik voer zwerfkatten dus het voer heeft hem vast bij mij gebracht.
8 toch maar naar de dierenarts om te controleren of hij een chip heeft? Ik had er geen geloof in, maar had wel geloof in een baas, bandje om, netjes gecastreerd ed.
9 Joepie! Gechipt
In mijn beleving moet ie dan echt een baasje hebben. Jammer maar helaas chip niet geregistreerd.
10 Asiels in de omgeving dus verwittigen want misschien staat dat chipnummer wel daar, ook mijn buurasiel. Maar die gaven de boodschap wij doen niet in katten enkel honden. Oké
11 Asiels dus benaderd, chipnummer nogmaals gecontroleerd tsja je weet nooit, 1 cijfer mis in je enthousiasme en je zoektocht loopt op niks uit.
12 Niet in het bestand van hun. Maar 1 asiel had net zo´n typje als ik, die is gaan zoeken op dierenarts, want die zetten die dingen.
13 U raadt het nooit! Of toch wel door mijn verhaal.
Is de dierenarts van het asiel bij mij om de hoek.
14 Dus zij ook een gebeld, en na pittig doorvragen deden ze wel aan katten, maar registreerde die chips nooit.
15 momenteel heb ik de kat al een paar dagen niet gezien, maar hij was opgevangen door mijn buren en die zijn nu op vakantie dus misschien hebben ze hem in pension gezet.
16 Mijn neiging is hier werk van te maken. 2X in 1 jaar een dier overlaten aan je buren vind ik geen goede zaak.
17 Weet ik maar wil ik niet mee laten tellen, van die kennis dat het die vrouw boven haar hoofd groeit omdat ze psychische problemen heeft.
18 Ik vind dat je dit niet kan maken. Maar wie ben ik? Gezien wat ik helemaal bovenaan schreef.
19 Wat voor risico heeft het voor mijn katten die ik soms ook buiten laat lopen? Ik bedoel, als je al zo omgaat met dieren dan heb je er vast ook geen last van om dieren van iemand die jou droom om zeep helpt iets aan te doen... Daarin raak je een dierenvriend immers het meest.
20 Wat is dus wijs?