Loading...
nl

Dierenleed en hoe diep het me raakt.

MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 2 '12
nou.... whahaha
hij komt binnen ge-stiert als een dolle stier ja!
Ik zei gister nog tegen mijn vriend: het lijkt wel een dolle stier af en toe, met apenstreken !
dus dat klopt wel laugh

ik weet wel wat je bedoeld hoor, met wimpers laugh
volgens mij hebben ze allemaal wimpers als ze nog jong zijn...

groetjes
Spud
Spud sep 5 '12
Nee, dat dacht ik ook, maar mijn papflesserd kreeg pas wimpers toen ze haar ogen open ging doen. Haar neven, hebben eigenlijk nooit wimpers gehad. En wat dat betreft is dat voor mij die daar altijd oplette veel leer info. ;-)
Spud
Spud sep 9 '12
Hmmm, kan iemand mij helpen aan een digitaalfototoestel dat je kan opladen met de sigarette aansteker van je auto?

Het gebeurt me te vaak, dat ik een doodgereden kat aan de kant van weg leg, maar het te donker is om er een foto van te trekken met mijn gsm. Regelmatig dat ik deze katten dan denk te herkennen in een foto met een vermiste kat in mijn buurtwinkel.

Tot op heden, denk ik dan altijd, zal maar niet reageren op die oproep, want hoeft niet per definitie hun kat te zijn... Als ik nu foto´s kon maken, ik neem toch aan dat een baasje de staart of de poten wel herkend? Als het koppie niet meer om aan te zien is. confusedBestaan er nog digitale camera´s met batterijen wellicht dat dat al helpt?

Telkens mis ik die kodak, want zou denk ik wijzer zijn als ik foto´s trek op zo´n moment
Spud
Spud sep 21 '12
Gevonden!!!!!!!!!!! grin

En in het boek van HTML voor Dummies geduikelt, zodat ik mijn eigen website kan schrijven. Leuk om te leren hoor, maar ik betwijfel of er een website komt... Ben nog steeds niet standvastig in welke richting ik wil....

Want ik moet toch een richting kiezen want alle dieren kan ik niet helpen...
Ik zit nu met 3 projectjes in mijn hoofd waarvan ik er met 2 ookal actief bezig ben.
Dode huisdieren op de weg en dierbemiddeling, een dier zien te plaatsen vanuit zijn eigen thuis waardoor asiels minder belast worden. Dat derde project is voor mijn oude dag voorziening, ervoor zorgen dat ik op latere leeftijd ook nog dieren om me heen kan hebben, zonder dat ik me druk over hun welzijn hoef te maken als ik doodga. Op dit moment lijkt mij een dierenpension de beste optie.

Niet alleen dat dierenleedt mij aangrijpt, maar ik snap een dierenloos bestaan ook eigenlijk niet.


I
Spud
Spud okt 26 '12
Als ik er nu wel over kan schrijven, zonder het weer te verwijderen dan denk ik dat ik een juiste beslissing genomen heb.

Ik denk dat ik dadelijk mijn 19,5 jaar oude kat ga laten inslapen. cry
Ookal lijkt het alsof ze nog wel door wil gaan, haar lichaam geeft me alle signalen dat het over is. Alhoewel ik er in mijn leven nooit echt veel moeite mee gehad heb om een dier van me in te laten slapen, heb ik er nu wel heel veel moeite en twijfels bij. Omdat ik ergens het gevoel heb dat ik haar in de steek laat en onze afspraak niet nakom.
De afgelopen 4 jaar heb ik eigenlijk steeds met de gedachte gelopen, dat ze het jaar erop niet meer zou halen, maar steeds weer kwam ze erbovenop en hadden we er weer een jaar bij. Ik heb toen tegen haar gezegd dat ze net zolang mag blijven als ze wil en dat ze hier vredig mag inslapen. En eigenlijk leef ik sindsdien elke dag met de mogelijkheid dat ik haar dood in haar mandje vind als ik thuiskom. En dat was goed dat gaf rust.

Sinds een dag of 2 lijkt het alsof haar organen er mee op aan het houden zijn, eten houdt ze niet meer binnen en ze stinkt enorm alsof ze van binnen al aan het rotten is. Ik twijfelde steeds om naar de dierenarts te gaan omdat dit niet volgens onze afspraak is. Maar sinds deze ochtend heb ik zoiets, van hoe lang wil je hier mee doorgaan? Je wilt niet dat ze lijdt maar je durft ook niet een beslissing te nemen. Je bent een antwoord van haar aan het afwachten terwijl je ook wel weet dat die niet komt.

En toen bedacht ik me ineens, liefde is ook je eigen grenzen in de gaten houden. Hoelang kan en wil ik dit nog aanzien en blijven twijfelen? En nee, ik wil niet als laatste herinnering een stinkende kat hebben en zeker niet de gevoelens van twijfel en angst dat ik de verkeerde besluiten neem en dat ik misschien te lang gewacht heb en haar creperend van de pijn vind.
Dus het wijste wat ik kan doen is naar de dierenarts gaan en haar een spuitje geven. Afscheidt van haar nemen heb ik niet zo´n moeite mee, de afgelopen jaren heb ik daar wel routine in gekregen geloof ik. Het is meer de manier waarop, ik had haar liever lekker thuis op een onbewaakt moment zien vertrekken, dan haar nu uit huis mee te pakken naar een vreemde plek om haar daarna zielloos weer terug naar huis mee te pakken. Maarja, niet alles gaat in het leven zoals je graag wil, en de kunst is daar creatief mee om te gaan. Uit mijn hart zal ze nooit verdwijnen het is enkel haar aanwezigheid die zal verdwijnen.

Nou, ondanks dat mijn gedachtes nog steeds overpringen van hot naar her, denk ik dat ik de juiste beslissing neem. Ik begin me namelijk een pak rustiger te voelen bij het schrijven van dit stukje. En ik hoor steeds woorden in mijn hoofd. Zoiets van, beslissingen vanuit je hart, kunnen misschien niet altijd goed uitpakken, maar fout zullen ze nooit zijn omdat je tenminste iets gedaan hebt.

Ik denk dat ik hier nog heel veel aan ga hebben in de toekomst omtrent afscheidt nemen en loslaten.Veel heb ik altijd overgelaten aan anderen of hoe de situatie was, dit gaat voor het eerst zijn dat ik van mijn kant mijn grens aangeef en zeg het is genoeg.

Nou ik ga de dierenarts maar bellen, voordat ik weer in de twijfel en signalen zoeken schiet. wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 26 '12
Spud... ga eerst met het beestje naar de dierenarts voor een analyse,...
vandaaruit kun je verder, toch?

groetjes Moonflowertje wink
Spud
Spud okt 26 '12
Lief van je Moonflowertje, maar de dierenarts wist mij niet meer te vertellen dan ik al wist. Ik heb d´r in laten slapen.
Zal voor een ware dierenliefhebber wellicht weer eens lomp overkomen, maar ik zeg het lekker toch! Het voelt goed! Het lijkt of ze haar plekje al ingenomen heeft op mijn rechterschouder want die tintelt en in mijn hart voel ik rust dat ik een juiste beslissing genomen heb. Nu maar zien of dat ook zo blijkt te zijn.
Enigma
Enigma okt 26 '12
Voor Spud smile

Danielle mac Kinnon is een bekend Spiritual coach.

Het gaat over "soul contract" met dieren (tussen alles wat een bewustzijn heeft). Deel 1 en 2.

http://www.youtube.com/watch?v=G4-66LLR1nA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=m4ZB-dLwYjU&feature=endscreen
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 26 '12
smileik ben een dierenliefhebber en ik denk dat je de goede beslissing genomen hebt!
Het is soms egoïstisch om een beestje bij je te houden die ontzettend veel pijn heeft
het beestje had het goed bij jou! en ik las dat ie 19,5 jaar oud was... Er zijn maar weinig katten die zo oud worden!

en tuurlijk is het moeilijk... het zijn toch je kinderen...

sterkte toegewenst

Groetjes Moonflowertje smile
Spud
Spud okt 26 '12
Wow Enigma, sta jij in contact met mijn ziel ofzo?
Ik heb nu 8 minuten van je eerste link gezien en ik moest even checken of ik gisteren misschien per ongeluk toch wat van mijn hersenspinsels en vele vragen hier gedropt had. Ik kan niks vinden, maar 1 vraag is iig al beantwoord, in wat ik mij gisteren afvroeg. Of dieren werkelijk een ziel hebben en of dit niet door mensen zo ingevuld word.
Je voelt iig goed aan hoe het in dat koppie van mij soms kan rondgaan, dankjewel! Ik ga zo verder kijken, en ik denk dat ik voorlopig wel stil zal zijn. wink

Moonflowertje, op het moment dat ik zei dat dierenliefhebbers mij wel lomp zouden vinden over mijn uitspraak. Doelde ik eigenlijk op andere fora, fora die erop gemaakt zijn om over een bepaald dier te praten. Op dat soort fora, kan ik nooit zeggen wat ik echt denk, moet alles wat ik schrijf op een weegschaal leggen, of ik heb mensen direct tegen mij. Onder die uitspraak zat een dankbaar gevoel over dat ik dit forum gevonden heb. Omdat ik hier wel geaccepteerd wordt met mijn schrijfstijl en dat ik hier onderwerpen kan aanroeren, die soms eigenlijk niks met het onderwerp van dit forum te maken hebben.
Als ik verdrietig ben en de tijd en ruimte niet heb om het er te laten zijn, dan wordt ik kortlonterig. En dit was even een frustatie die ik uitte naar dierliefhebbers op andere fora, omdat ik het zo zonde vindt dat mensen soms zo´n korte neus hebben. winkDus voel vooral niet aangesproken.

Tsja hoe moet ik t zeggen, van Snoet heb ik denk ik het meeste geleerd van alle katten die ik gehad heb, maar dat besef is pas heel laat begonnen. Doorzetting vermogen had ze wel! grin
Dat ze nu dood is, is goed denk ik. Want huilen omdat ze weg is hoef ik niet, maar ik kan soms wel geëmotioneerd raken door een mooie herinnering die ik ineens voor me zie en dat mag denk ik wel. Ze ligt nu in de tuin begraven, en heb een kaars bij haar branden in de hoop dat ze een voorspoedige reis heeft. Ze hing namelijk verschrikkelijk aan mij, 1 van de weinige katten die zich bondt aan een mens en niet aan huis.. En dat was ook een reden van mijn twijfel om haar spuitje te geven, omdat ze mij misschien niet los wilde laten... Maar het voelt goed, dus zal ook goed gaan.

en nu ga ik verder met die linken, want is super interessant!
Spud
Spud okt 28 '12
Ben ik weer sneller dan ik had verwacht, Enigma, nogmaals bedankt voor je linken. Ik luister ze over en over. En hoewel ik er steeds meer van overtuigd raak dat ik niet met dode dieren wil communiceren maar liever over de gave beschik om met levende dieren te communiceren. Helpt de kennis die ik erdoor opgedaan heb me wel beter, de zorgen van mijn omgeving over mij om het verlies van mijn kat, weg te nemen. Wat een ontzettende schatten dat ze zo met me mee voelen! Alleen lijkt het soms alsof ze meer verdriet voelen dan ik. Het gemak van dat ik iets zo snel los kan laten, kunnen ze niet volgen. Ik heb dat nooit kunnen uitleggen, maar door het horen van jou links kan ik ze beter uitleggen hoe het werkt voor mij. Dus dankjewel en vind het super tof te merken dat jij mijn woorden ook hoort als ik ze niet plaats. Ga daar maar gewoon mee door als je daar goesting in hebt.
Maar het leven gaat door en mijn toebedeelde taak die ik over mezelf afgeroepen heb ook.
Ik sprak mijn mama deze avond en ze was weer echt mijn mum, wat een heerlijk gevoel gaf!
Ze vertelde mij dat een kat van een vriendin van haar verschrikkelijk is toegetakelt, hout in haar vagina gestoken. Volgens de dierenarts, moet dit gedaan zijn door iemand met kennis en meerdere mensen. Nu woont deze vrouw achter een tehuis voor mensen met problemen. Misschien dat deze kat een extra operatie nodig heeft om te herstellen maar die vrouw kan dat niet betalen. Dus ik heb gezegd dat ik dat wel zal doen, onder de voorwaarde dat ze ook gaat praten in dat tehuis. Maar ik vind dat ik meer moet doen, daar ook gaan praten om te ontdekken of de hulpverlening daar wel correct is, want als je zoiets met een dier kan doen kan je dat ook met een mens.
Maar mocht die hulpverlening net zo kortzichtig zijn, als toen ik mijn suïcidale vriendin bracht, namelijk wachten totdat ze werkelijk uit de band zou springen. Weet ik niet zo goed hoe ik dat bestijden kan. Voor de psychiatrie ben ik immers ook een gek die je niet serieus moet nemen. Mijn herstel en ontwikkeling verbazen mijn hulpverleners nog steeds.
Mijn lieve mama confronteerde me daarmee, hoe ga je werkelijk iets veranderen als iedereen wijgerd mee te werken?

En als dat zo gaat verlopen, kan ik wel tips gebruiken want opgeven omdat ik het niet alleen kan ligt niet in mijn aard. Mijn eerste instantie, was dat ik jullie er dan gewoon op afstuur, zoveel meer kennis en tact dan ik. Maar vind dat ik het zelf moet doen, maar tips zijn welkom!
admin
admin okt 28 '12
Twee dingen: 1) door je ervaringen uit je verleden kleur je nu al je toekomst (jouw instelling bepaalt (mede) wat er gaat gebeuren, zoals je weet uit de vernieuwde omgang met familie e.d.), 2) als je hart je ingeeft dat jij moet gaan, wat let je dan... de werkelijkheid verandert doordat je gaat (de weg) en hangt niet alleen af van de medewerking van anderen, die je niet kan controleren (het verlangde resultaat: wees alert guys and dolls) maar wel beïnvloeden, 2b) als je gaat, ga je dan als 'redder' (kijk mij eens goed zijn) of als autoriteit (ik breng kennis)?
Spud
Spud okt 28 '12
Hé Mars,

2 Het let me als mijn hart me ingeeft om te gaan, dat ik met een zuiver gevoel zonder vooroordelen wil gaan. Dus wil ik eerst deze gevoelens aan de kant werken, zodat ik blanco erin stap. Lijkt me dat ik dan niet verstrikt raak in zinloze discussies die geen doel hebben.
2B als ik ga denk ik dat ik als autoriteit wil gaan. Ik weet namelijk al dat ik ga in de hoop andere aan het denken te zetten en te voorkomen dat ze in de toekomst weer zoiets gaan doen.
Want enkel mijn financiele bijdrage leveren voor het herstel van die kat is voor mij niet genoeg wat betreft mijn doelen die ik nastreef, dieren helpen en via hen mensen helpen. Voor mij is dat lui achterover in je stoel zitten dus ergens vind ik dat actie moet ondernemen wink
Maar ik vind het heel belangrijk dat ik mezelf er niet in laat meeslepen, want dat heeft ook geen nut, autoritair ligt niet echt in mijn natuur, kennis overbrengen wel, dus het is wel heel handig als ik bewust weet wat ik over wil brengen. Lijkt mij iig niet gezond als je overgaat tot voorwerpen in een dier stoppen, maar begrijp wel dat er reddenen achter kunnen liggen. Ik wil leren dat te begrijpen, zodat je er iets tegen kan doen om het te voorkomen.
admin
admin okt 28 '12
Jij wilt dus graag je kennis daar brengen (via dier naar mens) en wilt graag kennis halen (leren begrijpen (redenen) van mens naar dier). Lijkt me een goede dialoog.

Jouw probleem is dus dat je alleen niets kan veranderen, ze je niet serieus zullen nemen en anderen meer kennis en tact hebben. Ik zou je graag helpen, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Mij lukt het ook niet om anderen te bereiken, ze nemen me niet serieus en erg tactvol ben ik ook niet. Wat zou de wereld toch mooi zijn als ik wel het verschil zou maken, ik ertoe doe en mijn goede intenties zouden worden gezien. Zou het Opperwezen bij ons soort mensen een weeffoutje hebben gemaakt?
Spud
Spud okt 29 '12
Ben er niet zeker van of je je dit serieus afvraagd of dat je het cynisch bedoelt om mij nog eens aan het denken te zetten. winkImmers ik heb ooit om sturing gevraagd waarvoor ik nog steeds blij ben dat je reageerde.. Dat vergeet ik niet zomaar hoor! wink

Inmiddels is deze kwestie weer veranderd, de kat is dood, maar door mijn lompheid, (die wel wat subtieler vertaald is, dankzij mijn mum) is de eigenaresse uit haar angst weten te groeien. Dus ik denk dat lompe mensen er zeker wel toedoen. Mensen kracht en durf geven omdat ze boos worden van die lompheid.
Ik kan het iig goed hebben die lompheid van jou. En ik weet niet of jij dat ook zo ervaart, maar mensen die je echt goed kennen, moeten er ook heel vaak mee lachen en zeggen, ik weet dat je het niet zo lomp bedoelt. grin
Ik veroordeel de lompheid vaak in mezelf of de takt die ik mis, maar als jij het stelt dat jij ook lomp bent er tegenaan loopt dat je daardoor je boodschap soms niet uit kan dragen, dan vind ik het meer dat mensen dan moeite hebben met de waarheid horen, en dat we daar moeite mee hebben om dat goed in te vullen. Als ik voor mezelf spreek, als ik de moeite doe om wat ik voel op een bepaald moment uit te drukken zodat het te doen is voor een ander endus niet zeg wat ik denk of juist probeer dat te ontladen, maak ik er een grotere rotzooi van, als dat ik gewoon mijn zegje doe. Dan is het heel simpel, dan lopen mensen weg of niet. En daar kan ik mezelf beter bij neerleggen, dan moeite doen door watten onder je woorden te leggen, zonder je doel te bereiken.

Deze vrouw heeft doordat ik haar kat wilde helpen met een operatie, het inzicht gekregen, dat er meer mensen zijn die achter haar staan. Wat ik nog niet wist bij dit verhaal, is dat de buurt van deze vrouw geterroriseerd wordt door een groep mensen. De laatste mens die tegen hun iets geprobeerd heeft, hebben het moeten bekomen met een brandbom in de brievenbus, waarbij de ouders het overleefd hebben maar hun kinderen helaas niet. En dan denken jullie misschien, dat dit verzonnen is. Nee, is in 2004 gebeurt en toen woonde ik in die buurt. En ja is een criminele buurt, al heb ik nooit weet gehad van die groep mensen. Doordat voorval zijn veel mensen iig monddood gemaakt. Omdat ze bang zijn voor hun gezin. De politie wil er niks tegen doen, dus die vrouw is zo slim om het met de wijkagent te bepraten en met de gemeente. Ik heb daar altijd fijn gewoont, maar voel me daardoor toch wel nog sterker betrokken, omdat ik blij ben dat mijn katten altijd in de tuin gebleven zijn. Ze hebben mij daar intens beschermt denk ik.
Mijn gedachtes zijn dus veranderd, deze mensen verstaan mijn boodschap toch niet, zullen me enkel uitlachen. Dus heeft het meer zin, om mijn positieve energie in die vrouw te steken.

Mijn lompheid heeft me veel geholpen in die buurt! Je mocht weet ik veel status hebben daar toen, als ik geen zin in je had, kwam je er niet in. Dat hebben die mensen toch altijd weten te begrijpen besef ik me nu. Blijkbaar hadden zij respect voor mij. Want anders was het niet gebleven bij een overstroming omdat mijn boven buren problemen hadden met hun illegale waterleidingstap voor de wietplantage. De dagen dat ze aan het knippen waren, wist ik veel, ondervond ik overlast van hen, stond dan aan hun deur maar ze deden nooit open, waren wel voor een uur stil. Voelde me toen wel een heel sterk klein meisje op zulke momenten, maar was ook niet de flauwste om ze de politie op hun dak te sturen als ik er genoeg van had om mijn bed steeds uit te moeten komen. Ben blij dat hun angst groter was betrapt te worden, want besef me nu dat ik veel problemen over me af had kunnen roepen toen. grin

Lompheid, is dus niet helemaal fout denk ik, Mars.
admin
admin okt 29 '12
Dus misschien ben je niet zo lomp, maar hebben mensen soms moeite om jouw waarheid te horen. Tegelijk zeg je dat als je onverbloemd je zegje doet, je anderen ook de mogelijkheid geeft om van je te mogen leren. Tijd om te stoppen je lompheid te veroordelen, dunkt mij. Sterker nog, je zegt zelf dat je lompheid je ook veel heeft geholpen. Ik krijg het gevoel dat door je eigen veroordeling het woord ‘lompheid’ bent gaan gebruiken, terwijl je eigenlijk directheid en openheid beschrijft (geen blad voor de mond nemen; je eerlijke mening geven).

Je verhaal deed me denken aan de dagtekst van 24 september van Omraam Mikhael Aivanhov:
"‘Werp uw parels niet voor de zwijnen’, zei Jezus, opdat zij ze niet vertrappen onder hun voeten, en zich niet omkeren en u verscheuren.’ Dat betekent dat het onvoorzichtig is om spirituele waarheden te onthullen aan diegenen, die er niet klaar voor zijn ze te ontvangen: ze zullen niet weten hoe ermee om te gaan en jij zult het slachtoffer worden van hun onbegrip. Maar voor degene die zich langdurig heeft voorbereid, is de kennis van de spirituele waarheden het beste dat er is. Daarom zei Jezus ook: ‘Ken de waarheid en de waarheid zal u bevrijden.’ Wat is er belangrijker dan vrij te zijn? Welnu, de waarheid bezit juist de eigenschap te bevrijden."

Misschien toch geen weeffoutje dus…

Wel heel naar om te horen dat de kat is overleden. Dat raakt me ook. Goed gedaan Spud!
Spud
Spud okt 30 '12
Dankje Mars!

Om eerlijk toe te geven, denk ik dat ik me een beetje verschuil achter het woord lompheid. Om mensen alvast een beetje te waarschuwen dat ik soms dingen kan zeggen die ze liever niet horen en mezelf daarmee een beetje bescherm voor de negatieve reactie die daar dan op kan komen. Of mijn eigen schaamte.
Want in feite als ik het over mijn lompheid heb, zie ik heel vaak een dikke grijze olifant in een porseleinkastje, die is lekker gaat verzitten met zijn dikke kont, zonder op te letten en al het porselein kwetst.

Zo kan ik ook zijn bij emotioneel beladen zaken. Bij een afscheidt van een vriendin zjuust op het moment dat iedereen op het punt staat om in huilen uit te barsten, een leuke foto willen trekken. Of na een zwaar en beladen verhaal van een vriendin over haar vader die zelfmoord heeft gepleegt ineens samen met een andere vriendin onze act van Theoke van Urbanus opvoeren en pas tijdens het zingen bedenken dat dat ook over zelfdoding gaat.
Pfff, dat zijn wel momenten dat ik me kapot schaam en flink door de grond kan zakken. En ja, dan veroordeel ik die lompheid in mezelf soms wel. wink
Spud
Spud okt 30 '12
Maar overlaatst was ik eerlijk en direct, en nu heb ik toch maar voor het eerst van mijn leven werkelijk een foto kunnen lezen!

Iemand had een foto´s geplaatst van het graf van zijn overleden hond omdat hij er iets bij zag, alsof zijn hond erop zat.
Ik reageerde eigenlijk heel spontaan omdat ik inderdaad iets zag, op de eerste foto een kop van een hond en op de tweede het lijf. Wat ik zag was een roodharige vacht, kon toen niet op het ras komen, maar had het vermoedde dat het een type jachthond was.
Heb dat zo geplaats met de boodschap dat ik niet wist of dat zijn hond was maar dat ie iig een mooie hond heeft gehad.

Nou zei die man gisteren, dat hij ooit een rode spaniel heeft gehad en dat hij heel blij was met mijn boodschap.
Ik natuurlijk super enthousiast, dus ik wilde kijken of ik hem nog meer details kon geven. Maar niks hoor! Ik zag niks meer!
Ik denk dus dat dat voldoende was voor die hond om aan zijn baasje over te brengen en dat die hond vond dat dit ook voldoende boodschap aan mij was.

Ben benieuwd hoe ik dit nu weer voor elkaar gekregen heb, blijkbaar werkt mijn theorie van iets heel graag willen en maar blijven visualiseren dat je het op een dag kan, niet helemaal op in contact willen staan met dieren. Maar ergens wordt ik wel gehoord en gezien, want ik ben er bijna zeker over dat de basis ligt in de samenwerking die een persoon of een dier met je wil hebben. Als die er niet is, denk ik dat je kan kijken en doen wat je wil maar er nooit echt een contact ontstaat.

Nu ja met deze ervaring ben ik al super blij en tevreden, dus ik zie wel of ik zie niet! wink
Spud
Spud nov 2 '12
Om even terug te komen op die kat, ik denk dat deze waardevol niet voor niks is gegaan.

Die vrouw heeft gesproken met de wijkagent, met de burgermeester en deze laatste heeft de dierenbescherming op deze zaak gezet.
Verders heeft deze vrouw een petitie durven te houden in de buurt, om deze mensen weg te kunnen krijgen. Blijkbaar hadden meer mensen overlast van deze mensen, want ze had genoeg stemmen binnen, dat de gemeente nu aan het kijken is of er ergens anders een plekje voor deze mensen is.

Klinkt te goed to be true, ben een beetje bang dat burocratie het zoet wil houden door te zeggen we zijn opzoek met de woningsnood die er al is. Maar deze vrouw wordt daardoor wel gesterkt in haar punt, dus als het een smoes is geloof ik wel dat ze nog meer actie onderneemt.
admin
admin nov 2 '12
Ik weet niet of de daders jongeren waren, ik weet wel dat dierenmishandeling in de jeugdjaren een sterke indicatie is voor (seksuele) criminaliteit (geweld) jegens mensen op latere leeftijd (afgesneden van hun geweten). Je vermoedde dat de daders mogelijk uit een huis voor 'mensen met problemen' kwamen. Je wilde gaan praten... de kat is overleden... voel je nu niet meer de behoefte om te gaan praten (samenwerking: misschien wel de 'mensen met problemen' contact laten maken met dieren onder begeleiding; dan snijdt het mes aan twee kanten: therapie (kom bij je gevoel) + hulp bij de verzorging). Kortom: waarom toch niet die brug overgestoken?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki