Helemaal geen vreemde vraag om te vragen wat ze zelf willen.
Maar nee, lukt me niet om met ze te communiceren.
Was inderdaad wel handig geweest een display op hun koppie dat ze zelf kunnen zeggen wat ze willen zodat jij dat niet hoeft te doen.
Kun je je verantwoordelijkheden een beetje ontduiken.
Van de dierenartsen word ik eigenlijk ook niet zekerder in mijn beslissing. De 1 zegt trekken, de ander zegt zolang mogelijk uitstellen omdat er bij trekken ook weer een heleboel haken en ogen zitten. Nu hoorde ik overlaatst dat langdurige ontstekingen ook dodelijk kunnen zijn, wanneer ze in de bloedbaan terecht komen. (ook wel verontrustend)
Op internet lees ik natuurlijk de meest gruwelijke en afschuwelijke en slecht aflopende verhalen. Maar ik vraag me af, valt mijn oog momenteel daar niet eerder op omdat ik zo ontzettend twijfel?
Het is een conflict tussen mijn gevoel en mijn verstand, mijn gevoel zegt: “nee, laat de natuur de natuur, ze zijn nu happy” en mijn verstand zegt: “natuurlijk moet je dat wel doen want je wil geen enkel dier in jou omgeving laten afzien”
Voorlopig denk ik dat ik mijn gevoel nog maar even volg. Want per slot van rekening zijn het nu 3 happy katers, zo lijkt het althans. Spelen, stoeien, vangen op z´n tijd een vogel of een muis en eten nog wel al doen ze dat voorzichtiger dan andere katten. Het enige wat storend is, is dat ze zo verschrikkelijk uit hun bek stinken. Maar daar hebben zij geen last van, daar heb ik alleen last van. En soms is het eigenlijk best handig ook, want aan de lucht die ik ruik weet ik `s nachts in het donker wel wie mij nu weer irritant uit mijn slaap zit te houden en mopper ik dus op de juiste.
Maarja, soms word ik dus onzeker en ga twijfelen, steek ik mijn kop niet in het zand? Neem ik wel de juiste beslissing? Angst ook, dat opeens doodvallen van die kat van me in mei heeft toch meer indruk op me gemaakt dan ik erg in had. Ik kan namelijk behoorlijk schrikken als de katten opeens op een andere toon miauwen dan normaal, dan zie ik die kat weer een paar seconde voor me.
Fijn dan om even je onzekerheden en twijfels te delen en meningen en gedachtes van anderen te horen/lezen.
Dankjewel!