Tsja daar zeg je me wat!
Omdat ik enerzijds het gevoel heb dat het beter is dat ik me er niet mee moei. Omdat die vrouw zo geweldig goed uit haar schulp gekropen is en voor zichzelf en haar mening is gaan staan, dat ik bang ben dat ik juist misdoe dan goed doe als ik me ga moeien.
En anderzijds, ik mezelf nog niet stabiel genoeg vind om mijn vrouwtje te staan t.o.v. mensen die totaal anders over dieren denken dan ik. Ik vind dat ik nog teveel emotioneel betrokken ben bij dieren, waardoor mensen mij diep kunnen raken en waardoor ik soms niet meer rustig en zuiver kan reageren omdat de emotie het dan overneemt.
Als ik mensen wil helpen, wil ik ze met een open vizier helpen zonder vooroordelen en met dieren als onderwerp in het spel kan ik dat nog altijd niet helemaal goed. Ik blijf toch de kant van het dier kiezen, waardoor ik niet altijd smetloos kan luisteren wat een ander te zeggen heeft.
Voor mijn gevoel maak ik mezelf dan kapot en sleep ik anderen daar ook in mee en dat wil ik pertinent niet. Want dan maak je iets nog veel kapotter dan het misschien al is.