Even van me afschrijven en delen hoor, 2 zaken die mij verschrikkelijk bezig houden, 1 toffe en 1 minder toffe.
Weet niet zo goed met welke te beginnen, maar aangezien ik van mening ben dat het het beste is om met iets leuks af te sluiten begin ik maar met het minder leuke ding, wat me overigens ook meer denk energie kost dan het leuke.
Afgelopen week kwam ik terug van mijn nachtdienst en zag een doodgereden kat midden op de weg liggen. Ik ben gestopt en heb deze langs de weg gelegd, zoals ik eigenlijk altijd doe als ik een doodgereden dier zie (mijn oplossing, voor het niet kunnen en misschien ook niet willen begrijpen, waarom mensen zo´n dier altijd laten liggen. Al kan ik een heleboel redenen invullen waarom wel. Je kan erover blijven sippen, beter vind ik dan om actie te ondernemen en mijn gedrag iig aan te passen)
Nu ja, deze had een halsbandje om, dus er is ergens iemand die om deze kat gaf. Ik heb nog gekeken of er een adres op stond maar dat was niet zo. Ik heb die kat daar achtergelaten met het idee dat zijn baasje hem iig intact zou kunnen vinden. Maar hij ligt er nog steeds!
En het erge van alles is en wat ik ook ontzettend Luguber vind, is dat ik er gisteren langsreedt en iemand gewoon zijn auto geparkeerd had over die kat! Niet over die kat gereden, maar wel erboven geparkeerd. Dat vind ik zo ontzettend maf, ik kan me zo ontzettend niet voorstellen dat je zoiets niet ziet. Was namelijk niet echt een kleine kat. En buiten dat, er was nog genoeg plek om je auto een paar meter terug te parkeren, dus waarom doet iemand dan zoiets?
Ik vind dat zo gek en daarom best nieuwsgierig naar waarom?
Omdat, toen ik op de terugweg er weer langs kwam, de auto weg was en de kat ongehavend, dus ergens heeft iemand er toch rekening mee gehouden.
Enfin, behalve dat ik dit bestwel bizar vind, houdt het me wel bezig die kat. Zijn eigenaar is misschien op vakantie terwijl dat beestje daar ligt te ontbinden. Dat beestje voelt er verders niks van, maar dat baasje wel als die ontbindende kat vind.
Op het moment dat ik het deed, vond ik dat ik mijn verantwoordelijkheid genomen had, maar nu ik het resultaat zie, denk ik dat ik een foutje in mijn handelen heb gemaakt. Beter had ik er denk ik aangedaan, om een foto van die kat te trekken en die op internet te zetten en de kat zelf mee te pakken en te begraven. (met handschoentjes in de auto, kan men dus beter ook vuilzakken meepakken heb ik geleerd)
En terwijl ik dit schrijf en bijna van plan was om het meest smerige klusje in mijn leven uit te voeren, namelijk die kat alsnog ophalen en begraven. Ook luguber wellicht. Krijg ik een nieuw inzicht, als ik me zo ontzettend verplaats in dat baasje, zou ik het bij nader inzien eigenlijk liever hebben dat ik mijn ontbindende kat na mijn vakantie terug zie, dan dat ik altijd vragen zal hebben bij waarom deze weggebleven is.
Dus ik laat hem maar gewoon liggen, en om eerlijk te zijn vind ik dat ook helemaal niet erg om dit besluit nemen, want vies zou het wel geweest zijn.
Ik ga wel erg ver in mijn verantwoordelijkheden nemen, wat dieren betreft denk ik.
Maar ik denk dat dat de terugwerking is, van jarenlang maar lijdzaam toezien en me machteloos voelen omdat ik niks kon doen. Nu ik ontdekt heb dat je behalve commentaar geven op al dat leedt en je rot voelen, je je onbegrip ook kan omzetten en handelen naar hoe jij het graag zou zien.
En ik zou graag zien, dat het verplicht gesteld werd, om handschoentjes in je auto mee te hebben, net zoals in Frankrijk een alcoholtest verplicht is. En dat je verplicht bent deze te gebruiken als je een dood dier op de weg ziet liggen. Zoals men die alcoholtest zinloos vinden, zullen velen ook mijn idee zinloos vinden. Maar dat boeit me niet zo, ik ben pro dieren, levend of dood, ze verdienen allemaal respect. En dat hoef ik niet af te laten hangen van mensen om mij heen, dat doe en wil ik zelf en ze verklaren me misschien wel voor gek. Maar ik heb een intens geloof dat als je in jezelf verandering doorvoert en daar stug mee door blijft gaan, dat er mensen zijn die dat ook oppikken.
Dus doe ik wat ik doe, en blijf me daarin steeds weer ontwikkelen. Want de volgende keer, trek ik een foto, gsm heb je altijd bij, en stop briefjes in elke in bus. Met het verhaal, dat ik je dier gevonden heb, en hem maar begraven heb.
Al met al, loopt dit luguber verhaal ook weer positief af.
Nu mijn positieve verhaaltje nog!
Ik heb zeer veel schrik voor muizen, durf ze niet aan te raken terwijl ik weet dat ze me niks kunnen doen. Met veel katten is dat niet handig. Want dan kom je regelmatig voor een dilemma te staan als dierenliefhebber. Maar blijkbaar helpt het echt, als je altijd maar tegen jezelf zegt, die muis is banger voor jou dan jij voor hem. Vandaag kwam ik uit bed en trof een super lief klein muisje aan, tussen 8 katten en ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar begin echt in de dieren te geraken hoor! Ik heb dat muisje met mijn blote handen gepakt, omdat ik ook wel inzag, dat wanneer ik mijn tools ging halen, mijn katten er weer met dat muisje vandoor waren.
Was nog een heel gepiel om dat muisje buiten te zetten, want de deur was op slot en ik had een kommetje gevormd voor dat muisje in mijn handen, dus met 2 vingers dat slot open gedaan, want ik durfde dat muisje echt niet los te laten, veelstebang dat ik het niet opnieuw durven zou.
Maar het is gelukt!!! En volgens mij heeft het muisje het wel overleeft, ik heb m water gegeven en toen ik met kaas terugkwam was ie weg.
Ik weet niet of ik het een volgende keer weer durf met een volwassen muis, maar ik ben mezelf dus wel over mijn angst aan het helpen geloof ik.
2 positieve verhaaltjes dus.