Loading...
nl

Merudi 3.0 Wat vinden jullie?

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 12 '12
Ik heb na het afronden van mijn tekst over de stralen nagedacht over hoe ik het geheel kan integreren in een vernieuwd Merudi. Graag wil ik jullie het resultaat delen van hoe ik het idee heb hoe de nieuwe merudi er gaat uitzien.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of het duidelijk genoeg is, en of er dingen ontbreken, of onhandig zijn. In ieder geval wil ik het Nederlandse en Engelse forum gaan samenvoegen, zodat er in ieder geval maar 1x geregistreerd hoeft te worden. Wel zal ieder forum in zijn eigen taal zijn. Er komen dus een heleboel Engelse fora bij.

In ieder geval. Nu zijn het nog een heleboel plaatjes uit mijn tekenprogramma. Ze geven je een beeld van wat de bedoeling is. Linksboven is het forum menu, dat op iedere pagina altijd zichtbaar is. Hierin heb ik de meest gebruikte forum-opties in opgenomen. In het midden is de tekst, en in de derde balk, komen gerelateerde onderwerpen per straal. Helemaal rechts kun je de straal kiezen.

Bovenaan heb je nog de mogelijkheid om te zoeken (via google en dus niet meer zo onhandig via dit forum), in te loggen / te registreren, en wat mooie social icoontjes. Ook komen daar RSS feeds en favorieten te staan.

Oh ja, en er zijn verschillende kleurtjes. Afhankelijk van wat je kiest, veranderd de kleur mee. Het forum kan je zelf van kleur kiezen, en dan blijft het hele forum in die kleur smile.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Om de plaatjes in het groot te zien, klik dan hier:
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...n_Text_Blue.png
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/..._Text_Green.png
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...n_Text_Grey.png
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...Text_Orange.png
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...Text_Purple.png
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...n_Forum_Red.png
http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/...orum_Yellow.png
Delen:
Eruan
Eruan feb 13 '12
Ik vind het mooi, vrolijk en overzichtelijk. laughHeel erg leuk om met verschillende kleuren te werken. Ik vind het ook een leuk idee om het engelse gedeelte en nederlandse gedeelte een soort van samen te voegen, dan is het misschien ook internationaal gezien aantrekkelijker. smile
Enigma
Enigma feb 13 '12
WOOW...wat mooi zeg !!!

Ik ben het helemaal met Eruanna eens.

Het ziet er goed uit en het is duidelijker smile.
Cialara
Cialara feb 13 '12
Ziet er heel erg mooi uit.

Ik snap alleen niet goed wat je met die stralen aan de zijkant wilt. Zijn dat dan ook topics? Of is dat gewoon voor het mooie? Wat wil je daar precies mee NiMS?
Beschermengel
Beschermengel feb 13 '12


Ja hartstikke leuk! smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 13 '12
of zijn het catagorieën?

En een beetje kleur kan nooit kwaad dacht ik zo wink
maar de shoutbox enzo blijft toch?
Ik vind het net zo gezellig tongue
groetjes
Marije22
Marije22 feb 13 '12
De vormgeving is in ieder geval al een dikke tien! Erg overzichtelijk, en kleurrijk. Goed dat je aan de kleuren heel gemakkelijk ziet bij welk onderwerp (straal) je bent.
Ik ben ook een groot fan van de zoek-optie! Nu kan ik vaak bepaalde forumgesprekken niet terugvinden, omdat ik soms vergeet onder welk deelonderwerp het ook alweer te vinden was wink
De integratie van Nederlands en Engels is natuurlijk super, zo bereik je een veel groter publiek.

Nu vraag ik me nog een paar dingen af:

- De onderwerp-indeling zal per straal zijn.. waar zijn de forumonderwerpen zoals die nu online staan dan te vinden? Of worden die dan ook gerangschikt (dus opgedeeld) per straal?
- Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat te vinden is onder het kopje 'Merudians'(rechtsonder), een overzicht van iedereen die geregistreerd staat?

Ik denk dat de nieuwe indeling in stralen voor iedereen wel even wennen zijn (ik heb geen flauw idee wat een arctuarian is :P), maar dat komt allemaal vanzelf.

Eindconclusie: overzichtelijk, vernieuwend, aantrekkelijk. Een grote vooruitgang! Ik kan me voorstellen dat je hier wel al even mee bezig bent geweest, dus een dikke pluim voor jou.

Liefs, Marije smile
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc feb 13 '12
Ja, ziet er goed uit.
Even wennen weer maar dat is een kwestie van tijd!
wolfke
wolfke feb 13 '12
@Moonflowertje: we mogen op onze beide oren slapen, de shoutbox zie ik op de laatste twee printscreens wink. Het ziet er idd leuk uit, wel anders dus idd ook even wennen. Persoonlijk zou ik een donkere achtergrond verkiezen maar over smaken valt niet te twisten hé tongue.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 13 '12
Hey dank je wel voor jullie feedback. Even wat vraagjes beantwoorden die ik hierboven zie staan.

-Ik snap alleen niet goed wat je met die stralen aan de zijkant wilt. Zijn dat dan ook topics? Of is dat gewoon voor het mooie? Wat wil je daar precies mee NiMS?

Die stralen aan de zijkant biedt informatie als je erop klikt. Je komt dan op een text pagina die gaat over de straal. In de 3e verticale balk, komt dan een overzicht / lijst met artikelen / onderwerpen die gaan over dat topic. Zo krijg je een soort index pagina die een springplank is gerelateerd aan die straal.


-maar de shoutbox enzo blijft toch?
Jazeker blijft die. Alles wat je gewend bent van het forum blijft gewoon. Misschien dat wat dingetjes verplaats worden om het wat gebruiksvriendelijker te maken, maar dat is het dan ook. Wel heb ik het idee om de shoutbox zelf als losse pagina te maken, zodat je hem ook in het groot en meer als chat kunt gebruiken. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Vooralsnog blijft hij in ieder geval in de zijbalk van het forum.

- De onderwerp-indeling zal per straal zijn.. waar zijn de forumonderwerpen zoals die nu online staan dan te vinden? Of worden die dan ook gerangschikt (dus opgedeeld) per straal?

Nee dat zullen ze niet worden. Daarvoor is het laatste kopje, Merudianen. Hier vind je eigenlijk de forum onderdelen terug die er nu ook zijn zoals foto-lezen, channelings etc. Omdat dit niet echt onder een specifieke straal valt, neem ik deze dus samen onder het kopje Merudianen.
Sundance
Sundance feb 14 '12
heel mooi op deze manier. ben benieuwd. smile
Nimueh84
Nimueh84 feb 14 '12
Ik vind het er super mooi en overzichtelijk uitzien!
Emuca
Emuca feb 15 '12
Grafisch zeurder Emmy gaat even kijken naar de vormgeving.. haha...

Nee hoor, ik ga niet klagen, ik vind het er leuk en kleurrijk uitzien. Toch heb ik wat puntjes waar misschien naar gekeken kan worden.

* De icoontjes. Misschien is het leuker om de icoontjes van de socialmedia meer in een merudistijl te maken. Hierdoor past het misschien meer bij het geheel, blijven ze toch goed zicht en herkenbaar. Eventueel bied ik me wel aan om dit te maken als je wilt.

* Voor de icoontjes links in het menu geldt eigenlijk hetzelfde. Ik vind het er nu een beetje 'e-mail programma' uitzien... Dit maakt het niet helemaal een geheel met de rest van de vormgeving, die speelser is en bij elkaar past.

* wordt de breedte van de content (tekst in het midden) (automatisch) aangepast aan de breedte van je browser/scherm of niet? Persoonlijk vind ik het fijner als het namelijk redelijk breed is.

* Kan je de kleuren die je kiest helemaal zelf beslissen of zijn ze vooraf bepaald?

smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '12
Hey Emmy,

Als je wilt dan mag je zeker icoontjes aanleveren die passen bij Merudi smile. Graag zelfs! Ik ben nu bezig met het maken van de vormgeving, dus als je de icoontjes wilt aanpassen, graag. Let wel dat de icoontjes passen bij de verschillende achtergrond kleuren, en dat er geen icoontje per kleur is, maar dat een icoontje op alle kleuren worden getoond. In de zip die als bestand is bijgevoegd, de huidige icoontjes. Graag weer in hetzelfde formaat en met dezelfde dimensies en transparantie van de rand, aanleveren zodat het meteen past.

En de kleuren zijn vooraf bepaald wat betreft de algemene teksten. De kleur van alle forum-onderwerpen en topics, zal in één kleur zijn. Maar die kleur kan je in je profiel kiezen en via een drop-down, onderaan.

P.s, hieronder zie je twee dingen. De zip zijn de grote iconen bovenaan, en het plaatje dat je meteen ziet, zijn de icoontjes links. Dus allebei openen smile

p.s.2: Ja de content in het midden wordt automatisch aangepast aan de breedte van je scherm. Dus hoe breder, hoe meer tekst er in het midden staat smile.
Emuca
Emuca feb 15 '12
Awesome. Met een beetje mazzel kan ik er morgen, na rijles, naar kijken. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 16 '12
Ik ben benieuwd smile.
Emuca
Emuca feb 16 '12
Even een snel probeersel smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 17 '12
Leuk! Is het mogelijk om ze even snel in de screenshot van de rest te plaatsen, zodat ik kan zien hoe het in het geheel past?
Emuca
Emuca feb 19 '12
Jawel, zal ik morgen even doen.. vind het nu te laat om nog aan photoshop te gaan zitten, want moet nog dingen scannen smile
Emuca
Emuca feb 20 '12
Zo smile
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki