Loading...
nl

Inzicht?

Archolm
Archolm jan 15 '12
Dit is naar het nogmaals doorlezen van Merudi.Net

Dus daar komt het dan op neer? Ik ben een aardgeboren ziel. Ik ben vast blijven zitten, terwijl ik wel een jonge ziel ben genoemd... maar niet snapte hoe ze dat bedoelde naar wat hij wou kwa relaties en bleef daarom telkens de zelfde kwaliteit tegen komen... Pakken wat ik wou had ik moeten doen. Want ik ben een ziel... of juist niet? Okay een hele leuke ziel met leuke kop met haar in ieder geval... maar moest ik wel laten zien aan de mensen, de mediums, en dan is het de bedoeling van de ziel om de medium dan zo ver mogelijk in zijn haar respect en schoonheid te behandelen als mogelijk voor de ziel is toch?
En juist daarmee zou de ziel de medium eer aan doen. Door het los te laten komt het terug.

Shit. Dat is het of niet?

En de Engelmens snap ik nu, dat zijn de pret bedervers, zo waar ik dat beleef. Want plezier had ik niet met ze. En de algemenen opvatting zou moeten zijn "Misschien lijken ze gemeen maar toch ook hun doel hadden," en tja we moeten met ze leven maar we moeten ze wel een plaats en een naam geven... En vertaal je dit dan mee naar chakra's dan is iedere bewuster wording van dat feit een vordering. Of het openen van een ... is?

Klopt dit misschien nog een beetje zo?
Delen:
Petra
Petra jan 16 '12
Misschien had ik toch mijn glaasje glühwein beter kunnen laten staan vanavond? De eerste contradictie die je uitlegd begrijp ik, maar verder kan ik er eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen beste, brave AnotherChance smile
Ariel
Ariel jan 16 '12
Ik krijg het gevoel dat je happy op het forum stapte ,maar teleurgesteld bent nu?
Je had verwachtingen van ons medeleden en die voldeden we niet?

Dus nu zie je mediums als verwaande personen waarvoor je moet buigen.
En engelmensen als arrogante types die denken dat ze meer zijn als de rest?

Correct me if I'm wrong.

Als je erzo echt over denkt vindt ik het heel erg jammer ,want vanuit mijn gezichtspunt denk je dan compleet verkeerd.
Dat is mijn mening.

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '12
Ik probeer je te volgen, maar op mij komt het vooral over alsof je vooral op zoek bent naar je eigen oorsprong. Dat je hiermee niet precies kunt aanvoelen wat bij je past snap ik goed, aangezien Merudi op dit moment vooral werkt met de engelen oorsprong.

Dat wil niet zeggen dat het hier ophoudt, want nu we verder zijn in de tijd heb ik inzicht gekregen in de 9 oorsprongen die er nu op deze aarde rondlopen. Ongetwijfeld zul jij je hierin een stuk meer kunnen herkennen.

Ik wil daarom ook graag de volgende tekst met je delen die ik vandaag heb afgeschreven. Omdat het nog niet nagekeken is en ook nog niet gecontroleerd op fouten, heb ik hem nog niet gepubliceerd. Beschouw de volgende link dan vooral ook als preview:

http://dl.dropbox.com/u/20918686/Earth%20History.pdf

Dit geeft de geschiedenis van de aarde weer zoals ik hem nu heb doorgekregen. Aan ieder dan ook de uitnodiging om het eens door te lezen en erop te reageren. Het is nu nog in het Engels (omdat ik het zo heb doorgekregen), maar ik zal na controle ook nog naar het Nederlands vertalen.

Misschien dat je hierin iets meer van je oorsprong kunt terugvinden?

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Archolm
Archolm jan 16 '12
Nee nee ho ho! Begrijp me niet verkeerd ik snap de termen en hoe ik mezelf daarin moet zien nog niet zo goed. Leg me dat dan ook eens uit als ik zo vriendelijk mag zijn...

Ik denk dat ik de mediums juist overschatten? Een medium staat meer open om door een ziel overwelmt te raken?

En van die engelmensen klopt wel een beetje ja, wie ben jij om iemand een les te leren waar niet om gevraagd word.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '12
Met welke termen heb je moeite? Misschien dat ik ze dan wat meer kan uitleggen voor je?
aquarel
aquarel jan 16 '12
Ik denk dat ik de mediums juist overschatten? Een medium staat meer open om door een ziel overwelmt te raken?

nee, een medium staat er voor open, maar hij kan dat ieder moment weigeren.


ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van het spirituele !
een medium is maar een gewone mens, met dezelfde eigenschappen als een andere mens, het verschil ligt hem in het (intenser) aanvoelen van iemand anders.
Archolm
Archolm jan 16 '12
En wat als er een conflict ontstaat als 2 mediums mekaar ontmoeten dan?
Marjanne
Marjanne jan 16 '12
Je HEBT een ziel, je BENT het niet. Jij bent een mens met een eigen persoonlijkheid en karakter. Net als ieder mens. Een medium kan alleen met jouw toestemming verbinding leggen met jouw ziel, maar dat kan jij ook zelf. Om zo je antwoorden te vinden die allemaal in jou zelf liggen.
Petra
Petra jan 16 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
En wat als er een conflict ontstaat als 2 mediums mekaar ontmoeten dan?


Ook dat is menselijk. We mogen naar mijn idee allemaal (ongeacht welk beroep of bezigheid je beoefent) leren dat het prima is om van visie te verschillen.

Wat ik mij hierdoor afvroeg is Another Chance: Geloof je
dat er één waarheid bestaat?
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 16 '12
Oke, zo op de vroege ochtend snap ik amper wat je geschreven hebt....

Iedereen is gewoon mens hier op aarde, en iedereen moet leren te handelen vanuit liefde en respect. Ook als andere mensen een andere omgeving/uiterlijk/achtergrond/visie etc. hebben, kunnen we wel gewoon liefdevol met elkaar omgaan en elkaar in waarde laten.

IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 16 '12
NiMS, vindt je het goed als ik er een ruwe vertaalde versie in het nederlands er neer zet?
(ben belabbert in engels)
Ariel
Ariel jan 16 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Nee nee ho ho! Begrijp me niet verkeerd ik snap de termen en hoe ik mezelf daarin moet zien nog niet zo goed. Leg me dat dan ook eens uit als ik zo vriendelijk mag zijn...

Ik denk dat ik de mediums juist overschatten? Een medium staat meer open om door een ziel overwelmt te raken?

En van die engelmensen klopt wel een beetje ja, wie ben jij om iemand een les te leren waar niet om gevraagd word.


Tja ik ben een engelmens ,maar ben hier niet om iedereen de les te lezen.
Dat is iets wat jij dus verkeerd ziet.
Ik heb in de tijd dat ik hier ben op het forum wel vaker mensen gezien die het totaal verkeerd opvatten en engelmensen als arrogante leraren zien die hun mening opdringen.
Dat doet mij eigenlijk steeds weer pijn.
Ik wil inderdaad iedereen hekpen ,maar zodra ik merk dat iemand niet door mij geholpen wil worden trek ik me terug en laat ik de persoon.
Eigenlijk zoals engelen: ze kunnen je alleen maar helpen als je geholpen wil worden en zo werkt het ook als je als engel in een mensen lijf zit.
Je kan een mens wat direkter aan spreken en dat is ook alles.
Als je niet geholpen wil worden kunnen we nog niks uithalen bij je.
Dus als je engelmensen als betweters zien die hun mening opdringen vindt ik het heel jammer dat je zo denkt.

Misschien als je je zoektocht naar jezelf hebt afgerond kijk je er anders tegenaan.
En misschien ben jezelf een engelmens ,maar omdat je het niet wil accepteren irriteer je je aan engelmensen.
Dat kan ook een optie zijn.

Ik hoop dat je jezelf zult vinden en je gelukkig zal worden met je eigen identiteit.

knuffels
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
NiMS, vindt je het goed als ik er een ruwe vertaalde versie in het nederlands er neer zet?
(ben belabbert in engels)
Liever nog niet. Het is nog niet definitief dus zou zonde van je energie zijn. Ik ga het zelf daarna in het nederlands vertalen, dus heb geduld smile.
Ariel
Ariel jan 16 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
En wat als er een conflict ontstaat als 2 mediums mekaar ontmoeten dan?


Ik heb ook weleens een conflict met een collega op mijn werk.
We hebben allemaal ook een ego en die botsen weleens.
Dan praat je het netjes uit en kun je weer verder werken.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 16 '12
wat een moeilijke taal allemaal
Een medium is iemand die zich kan afstemmen op "overledenen"
dmv een foto of op andere manieren kunnen ze bepaalde informatie
aan je doorgeven...
Mediums hebben respect voor elkaar... omdat ze allemaal weten wat het is...
En ook dat ze het allemaal op een andere manier doen...
toch komen er wel eens conflicten, ja...
Die worden meteen opgelost... door elkaar in de waarde te laten...
Conflicten zijn niets meer dan verschillen(de andere manier van werken) van de inzicht...
Meestal worden deze zelfs al door de gids uitgelegt... soms is het handiger als deze mensen die dat conflict hebben eventjes open staan voor andermans "manieren" om elkaar te begrijpen...
Daarna is het goed wink

groetjes moonflowertje wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 16 '12
Hoi Moonflowertje,

Je zou het boek 'De vier inzichten. Wijsheid van de Tolteken' eens kunnen lezen, van Don Miguel Ruiz.

De vier inzichten:
-Wees onberispelijk in je woorden
-Vat niets persoonlijk op
-Ga niet uit van veronderstellingen
-Doe altijd je best

Groetjes!
Petra
Petra jan 16 '12
Origineel bericht van: MoonFlowertje

Mediums hebben respect voor elkaar... omdat ze allemaal weten wat het is...
En ook dat ze het allemaal op een andere manier doen...
toch komen er wel eens conflicten, ja...
Die worden meteen opgelost... door elkaar in de waarde te laten...


Zo zou het eigenlijk mogen zijn, van mensen die met bewustwording bezig zijn zou je dat misschien wel mogen verwachten, daar geef ik je zeker gelijk in. Toch is dit lang niet altijd de realiteit vrees ik. Ik draai al even mee en heb al veel voorbij zien komen, op beurzen en in het 'spirituele werk-wereldje' komt ook veel jaloezie voor, van hooglopende ruzies tot manipulatie en uitspelen, net als in het niet spirituele wereldje. Uiteindelijk blijven we allemaal mensen die ook niet 'perfect' zijn denk ik?
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc jan 16 '12
Ik moet me helaas bij Petra aansluiten.
Ik heb ook diverse contacten achter de rug met mediums.
Zolang ze er van uitgaan dat ze "iets" aan je kunnen verdienen ben je interessant. Zodra het hun duidelijk wordt dat je zelf al verder ontwikkelt bent in het spirituele dan zien ze concurrentie.
Dan wordt er een muur getrokken tussen hun en jou.
Ik heb altijd netjes voor alles betaald dus het is niet zo dat ik van hun diensten gebruik maakte.
Nu heb ik Goddank twee mediums (familie van elkaar) gevonden die mij wel willen ondersteunen in mijn ontwikkeling en mij ervaring laten opdoen. En daar ben ik heel erg blij mee. Ze zijn er dus wel!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 16 '12
Ik ben niet zo'n boeken lezer eerlijk gezegt laugh

En de vier inzichten die je schrijft, die doe ik al!

er werden enorme moeilijke woorden gebruikt in de eerste pagina van dit onderwerp, vandaar dat ik me afvroeg... waarom wordt er zo moeilijk over gedaan...
Want het is eigenlijk te gemakkelijk soms, waardoor mensen het verder gaan zoeken... dit hoeft niet vind ik...
De inzicht zit vanbinnen... in iedereen!
net als het bewustzijn wink
het heeft alleen erkenning nodig, soms...
groetjes moonflowertje
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki