De taal van het hart is universeel en wordt door ieder levend wezen begrepen.
Zoals ik het ervaar, 'praten' dieren in non-verbalensignalen. wat misschien nog wel veel belangrijker is om eerst te luisteren naar onze dieren. Wat wil je kat (dier) eigenlijk? Kijk goed naar haar gedrag en boots dat eens na om te begrijpen welke signalen je kat uitzend en dus waarschijnlijk ook zal 'verstaan'. Waar veel katten bijvoorbeeld op reageren is, als je ze aankijkt, je ogen eens heel langzaam op en dicht doen (een oog knipje met beide ogen zeg maar), het zal vast niet lang duren voor ze terug knippert.
Dat komt ook omdat bij katten onderling het als dominant ervaren word als je elkaar recht aan kijkt.
Als je je ogen toeknijpt geef je aan:ik ben nog wel de baas ,maar ik vindt je wel heel erg lief."
De kat zal ditt beantwoorden met hetzelfde gebaar van :"dank je wel dat je me accepteerd"
En daarom doe je hetzelfde.
Dat is wat anders dan telepathie.
Daarom hebben honden en katten ook vaak ruzie.
Hun non verbale taal is tegenovergesteld.
Kwispelen bij een hond is:"ik vindt je leuk wil je spelen?"
Kwispelen bij een kat is:"En als je niet gauw je uit de voeten maakt krijg je een haal!"
ALs de hond en de kat leren met elkaar om te gaan doordat ze in 1 huis wonen dan zie je dat ze ineens anders communiceren met hun houding.
Maar ook dat is nog niet telepathisch communiceren.