Loading...
nl

praten met dieren

Marije22
Marije22 jan 16 '12
Dat dacht ik dus ook! Je eigen taal wordt dan toch omgezet zodat poes het kan verstaan? Maar ik zal eens beelden proberen te zenden!

Mijn kat is meer een binnenkat dan een buitenkat, maar s nachts moet ie naar buiten om de behoeftes te doen en zich uit te leven tongue

in de buurt lijkt mijn kat wel status te hebben, de buurtkatten gedragen zich altijd onderdanig.. misschien omdat mijn kat al wat ouder is. Dan zou hij mij toch wel wat te vertellen hebben denk je toch tongue
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 16 '12
Bij dieren is het iets lastiger, namelijk je woorden en gedachten moeten overeen komen, en dat gebeurt vaak niet bij de mens. Die roept de hond bijvoorbeeld, maar in gedachten ziet hij de hond vaak de andere kant op gaan, en wat doet de hond: juist die gaat niet komen...

Ik kon in de vorige woning meestal 5 katten naar beneden laten komen door hun onderaan de trap te roepen (als ze er geen zin in hadden kwamen ze ook niet altijd hoor). Maar mijn vriend moest dan echt naar boven toe om ze te halen.
Petra
Petra jan 16 '12
De taal van het hart is universeel en wordt door ieder levend wezen begrepen.

Zoals ik het ervaar, 'praten' dieren in non-verbalensignalen. wat misschien nog wel veel belangrijker is om eerst te luisteren naar onze dieren. Wat wil je kat (dier) eigenlijk? Kijk goed naar haar gedrag en boots dat eens na om te begrijpen welke signalen je kat uitzend en dus waarschijnlijk ook zal 'verstaan'. Waar veel katten bijvoorbeeld op reageren is, als je ze aankijkt, je ogen eens heel langzaam op en dicht doen (een oog knipje met beide ogen zeg maar), het zal vast niet lang duren voor ze terug knippert.
Marije22
Marije22 jan 16 '12
Interessant! Dan ga ik daar eens mee oefenen..gedachten en woorden overeen laten komen
Marije22
Marije22 jan 16 '12
En non-verbaal communiceren! Ben benieuwd laugh
aquarel
aquarel jan 16 '12
zucht*
Ariel
Ariel jan 16 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Niet helemaal mee eens, dieren kunnen wel in woorden praten, en zelfs in de taal die jij verstaat.
(heb ik in een duitse dierentuin geprobeerd, en ze spraken echt nederlands en het waren niet mijn eigen hersenspinsels).


Dat komt omdat jouw hersenen het vertalen in jouw taal.
Ze spreken met een universele taal en jouw hersenen pikken dit op en vertalen het voor jou zodat je het verstaat.
Felix zegt ook altijd "dankjewel" in mijn hoofd als ze haar eten krijgt ,maar dat vertalen mijn hersens zo.
Ze komt van geboorte uit Duitsland en ze heeft ons altijd begrepen ook al praatte we nooit duits tegen haar.
Vroeger zeiden we voor de grap in het duits iets en merkte je dat ze het wel herkende.
Dat is echter klank herkenning en geen taal herkenning.
Ariel
Ariel jan 16 '12
Origineel bericht van: Petra
De taal van het hart is universeel en wordt door ieder levend wezen begrepen.

Zoals ik het ervaar, 'praten' dieren in non-verbalensignalen. wat misschien nog wel veel belangrijker is om eerst te luisteren naar onze dieren. Wat wil je kat (dier) eigenlijk? Kijk goed naar haar gedrag en boots dat eens na om te begrijpen welke signalen je kat uitzend en dus waarschijnlijk ook zal 'verstaan'. Waar veel katten bijvoorbeeld op reageren is, als je ze aankijkt, je ogen eens heel langzaam op en dicht doen (een oog knipje met beide ogen zeg maar), het zal vast niet lang duren voor ze terug knippert.


Dat komt ook omdat bij katten onderling het als dominant ervaren word als je elkaar recht aan kijkt.
Als je je ogen toeknijpt geef je aan:ik ben nog wel de baas ,maar ik vindt je wel heel erg lief."
De kat zal ditt beantwoorden met hetzelfde gebaar van :"dank je wel dat je me accepteerd"
En daarom doe je hetzelfde.
Dat is wat anders dan telepathie.

Daarom hebben honden en katten ook vaak ruzie.
Hun non verbale taal is tegenovergesteld.
Kwispelen bij een hond is:"ik vindt je leuk wil je spelen?"
Kwispelen bij een kat is:"En als je niet gauw je uit de voeten maakt krijg je een haal!"
ALs de hond en de kat leren met elkaar om te gaan doordat ze in 1 huis wonen dan zie je dat ze ineens anders communiceren met hun houding.

Maar ook dat is nog niet telepathisch communiceren.
Petra
Petra jan 16 '12
Inderdaad Kalika zo ervaar ik het ook.
Ter aanvulling, goed aanvoelen, zoals energie-overdracht (bv telepathie) begint met eerst goed communiceren.
Petra
Petra jan 16 '12
Origineel bericht van: aquarel
zucht*


Lucht over? grin
Marije22
Marije22 jan 16 '12
Dat vroeg ik me ook af maar ik durfde het niet te vragen tongue
Petra
Petra jan 16 '12
Aquarel komt vrij ongevaarlijk over hoor... grin

Heb je al 'geoefend' met je kat? grin
Marije22
Marije22 jan 16 '12
Ja! Maar hij wil me vandaag niet aankijken op de een of andere manier tongueOf loopt heel ongeïnteresseerd weg.. dus ik wacht het goede moment maar even af, haha
Petra
Petra jan 16 '12
Even wachten tot hij (is het een hij?) rustig en ontspannen ergens ligt en jij op een afstandje ook rustig zit, niet doen alsof een dier heeft álles door. Niet teveel aandacht geven en op afstand blijven, als ie dan kijkt (misschien als je zachtjes zijn naam roept) eens terug kijken en knipperen als ie terug kijkt. Het moet wel heel gek lopen als je geen respons krijgt grin
Solaria
Solaria jan 16 '12
ik ga ook oefenen met mn kat, hij praat/miauwt graag terug als ik tegen hem praat. maar inderdaad heb nu ook dat hij me niet wil aan kijken haha. hij is nog maar een jaar oud, maar hij komt wel vaak bij me zitten als ik ga mediteren tenzij ik zeg dat hij ergens anders moet gaan zitten. hahah smile
aquarel
aquarel jan 16 '12
blijkbaar wordt ik hier soms door sommige mede forums bezoekers verkeerd begrepen, dat merk ik omdat ze me meestal negeren en denken dat ik niets weet.. ah

doen jullie dat onbewust ?

(heb vorige week nog hierover gedroomd, en wist al dat dit hier vroeg of laat ging verkeerd lopen)
Ariel
Ariel jan 16 '12
Ik denk dat het eerder zo voel aquarel.
Mij was het niet opgevallen wink
Als ik je genegeerd heb was het onbewust.

Over oefenen met je kat gesproken.
Ga eens net zo uitgebreid gapen als zij doen.
Dan doen ze ook mee.
aquarel
aquarel jan 16 '12
over jou heb ik het niet kalilka, jij bent ok
amor
amor jan 16 '12
dat klinkt spannend, ik beoefen witte magie, ik stuur overvloeden aan liefde laugh
aquarel
aquarel jan 16 '12
ik ben een strip verzamelaar en mijn lievelings reeksen zijn thorgal, aria en storm.

thorgal mooie siencefiction, met onderwerpen als rode magie :-)
aria, gewoontjes niet echt speciaal maar wel goede verhaallijnen
en storm, siencefiction van de bovenste plank dat je naar het puntje van je stoel brengt, er bestaan daar maar 22 strips van, de tekenaar heeft dat van begin tot zijn bejaarde leefdtijd, steeds blijven tekenen.

en thorgal met jolan, prachtige verhaallijnen
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki