Loading...
nl

praten met dieren

Marije22
Marije22 jan 16 '12
Over telepathisch communiceren met je kat:

Ik zal het gapen inderdaad eens proberen! Haha wat grappig, bij mensen werkt dat net zo.. heb eens gelezen dat dat met inlevingsvermogen te maken heeft. Hoe meer inlevingsvermogen, hoe sneller je aandrang voelt om te gapen als je een ander ziet/hoort gapen. Zou best eens kunnen!
Haha ik vind katten zo stoer.. lekker een eigen willetje. En behalve van het brokjes geven zijn ze zo heerlijk onafhankelijk, en lijken ze volop van het leven te genieten. Ik zie ook altijd veel tevredenheid in het gezichtje van Jelle (mijn kat is vernoemd naar mijn opa, want zijn naam was nog nooit aan de beurt gekomen bij de jongste familieleden :P). Jelle is een opa-kat maar elke ochtend rent ie nog als een gek achter zijn speelgoedmuisje aan.. En als er visite is of er een doos of iets anders op de grond ligt moet ie er altijd op gaan zitten (ook op visite ja). Hij zoekt je echt op! En kan je ook zo lang aankijken.. Hij heeft me daarom nieuwsgierig gemaakt naar wat er in hem omgaat, vast veel meer dan wij hier beseffen! Hij is niet zomaar een huisdier maar inmiddels staat ie wel gelijk aan deel van de familie winkBen dan ook met hem opgegroeid.
Ik ga het vanavond nog eens proberen op jouw manier, Petra.. als ik hem uit zijn halve winterslaap kan krijgen.. tongue's Avonds hangt ie de opa-kat uit.

@Aquarel en Amor: Ik sluit me aan bij de witte magie! wink
Petra
Petra jan 16 '12
Origineel bericht van: aquarel
blijkbaar wordt ik hier soms door sommige mede forums bezoekers verkeerd begrepen, dat merk ik omdat ze me meestal negeren en denken dat ik niets weet.. ah

doen jullie dat onbewust ?

(heb vorige week nog hierover gedroomd, en wist al dat dit hier vroeg of laat ging verkeerd lopen)


Origineel bericht van: aquarel
goed ik zal me ff open stellen, en héél eerlijk zijn.

ik beoefen zwarte en rode magie, en kom eens kijken naar een forum als deze hier hoe ver de witte magie is gevorderd, en ik moet zeggen, dat jullie nergens staan, buiten een paar uitzonderingen.
ik vervloek een paar mensen, en bezweer ze en binnen een kleine maand gaan ze het voelen aan hun lichaam, geest en hun waarnemingsvermogen zal vertroebelen als druppels water die knetteren op het raam.

waarom geef ik mezelf bloot, wel.. ik heb eindelijk de mensen telepathisch kunnen bereiken die ik wil hebben en misbruiken voor mijn doeleinden.

veel geluk gewenst..

(sarcastisch grapje, heb teveel gekeken naar the simpsons en southpark :-), neeje, ik ben ongevaarlijk zoals petra zegt)


laugh

Gelukkig maar, dat scheelt weer een zinloze aangifte, het spijt me i.i.g. als ik je dat negerende gevoel ergens heb gegeven wink
aquarel
aquarel jan 16 '12
jij ook niet petra, jij bent ook ok
Ariel
Ariel jan 16 '12
Origineel bericht van: aquarel
over jou heb ik het niet kalilka, jij bent ok


Oh gelukkig wink
Ariel
Ariel jan 16 '12
Mijn kat kan ook zo enorm genieten.....zie avatar <<<<<<;)
Marije22
Marije22 jan 16 '12
Ook ik heb geen enkel kwaad in de zin hoor smile
Solaria
Solaria jan 16 '12
ik heb ook geen kwaade bedoelingen, dus snap het ook niet zo goed.

btw als het dan toch moet kiezen tussen verschillende magie soorten dag ga ik voor witte magie smilelaugh
Marije22
Marije22 jan 16 '12
Hahaha ja zo dacht ik er net ook over tonguewit springt er dan toch uit he
amor
amor jan 16 '12
Witte magie is mooie magie laugh. Maar aquarel, om wie gaat het dan wel? Ik vind het wel een speciale post zegmaar smile
@kalika, jouw kat weet echt wat genieten is haha
Petra
Petra jan 16 '12
(Ach, soms moet je iets gewoon even kwijt en dan is een zucht prima en voldoende toch? ;))

Deze hond spreekt katten-taal:
http://www.youtube.com/watch?v=IKOpoZv5FS8&feature=related
Ariel
Ariel jan 16 '12
Schattig filmpje laugh

Ik hoorde trouwens ooit van iemand die zich expert noemde op het gebied van hondentraining dat je nooit in de taal moet gaan praten van je hond of kat.
Dat is verwarrend voor het beest.
Ben je nou mens of hond/kat?


Ik had echt zoiets van :"huh"
Ik ben opgevoed met een hond en als hij iets deed wat niet mocht gromde ik en hij begreep me direkt.
Toch was ik echt wel een mens voor hem.
Net als onze kat.
Ze is opgegroeid op straat en ze snapt de mensen "straffen" niet.
Een krant die gegooid wordt is een voorbij waaiende krant.
Een planten spuit een plotselinge regenbui etc....
Als ik grom duikt ze direct in elkaar.
Dus hoezo een dier raakt in de war.
Ik denk dat de expert zelf in de war was. tongue
Petra
Petra jan 16 '12
Leuk dat je dat naar voren brengt, ik geloof dat ook, waarom zou je immers geen Frans proberen te praten tegen een Fransman als je de taal een klein beetje verstaat? En de Fransman wat Nederlands praten. Je mag elkaar toch tegemoet komen in de communicatie.
Ariel
Ariel jan 16 '12
Precies.
Veel mensen vinden dat onze kat zo goed is opgevoed en luisterd.
Nou ik den k dat het komt omdat we haar proberen te begrijpen en op haar manier van communicatie dingen hebben geleerd.
Nu weet ze de woorden(lees klanken) erbij dus lijkt ze goed te luisteren.
Eigenlijk koppeld ze wat we zeggen aan het gegrom of ander opvoed handelingen.
Zo heb ik haar ook geregeld in haar nek gepakt en net als mama kat haar ligt geschud en een stukje weggegooid.
Dit snapte ze niet die krant of planntenspuit.
Ze was immers met kattentaal opgevoed.
Dus moet je haar eerst op die manier aanspreken totdat ze onze taal snapt.
aquarel
aquarel jan 17 '12
kalilka : Ze was immers met kattentaal opgevoed.
Dus moet je haar eerst op die manier aanspreken totdat ze onze taal snapt.


:-)
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 17 '12
Aquarel... we gaan toch niet katten hè? tongue

Katten communiseren heel veel met hun oren, ogen en bekkie, zonder daar al te veel geluid bij te maken wink
Denk aan het dichtknijpen van de oogjes... ze bedoelen daarmee:
Het zit wel goed...
Met hun tong 1x over hun neusje likken betekend dat ze dorst hebben... het uitgebreid met hun tong likken zijwaards langs de linkerkant en rechterkant betekent dat hij/zij zin in iets lekkers heeft, of dat hij/zij lekker heeft gesmult...
verder als een kat lang naar je kijkt, wil hij iets van je...
als je lang terug kijkt wordt hij boos of "verlegen"
denk aan 2 katten die elkaar aankijken de hele tijd... binnen de kortste keren vliegen ze elkaar aan...
je kan aan de manier van miauwen horen of hij/zij iets vraagt...
Als een kat graaft naast zijn etensbakje ( na het eten) is hij/ zij er klaar mee,... hij zit vol!
Soms doet hij het terwijl er nog eten staat... dit hoeft hij niet meer, en dan wil hij nieuw eten wink
Als hij/zij speels met zijn kop op en neer schud, wil hij spelen...
Als hij ongecontroleerde 'op en neer' bewegingen maakt met zijn onderkaak en daarbij mekkert als een soort schaap, is ie aan het jagen! Vaak ziet hij dan een insect!
Als hij/ zij heel hard ma-RRauww doet... dan roept hij/zij je...
Of hij/zij roept de andere kat, of een vrouwtje roept haar jong...

Dit is wat er mij te binnen schiet, als ik nog meer weet, dan zal ik het hier wel plaatsen wink

groetjes moonflowertje smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 17 '12
De plantenspuit is een hele goeie...
Bij mijn vorige kat hielp dat niet!
Die dacht dat het een onderdeel van was zijn spelletje shocked

Ook kun je aan de oren van de kat een heleboel zien...
Naar achteren staande oren betekend vaak : aanvallen!
als de oren helemaal plat liggen, zijn ze bang
als ze vaak krabben aan hun oren hebben ze waarschijnlijk oormijt

katten zijn van nature dus dieren die met elkaar communiseren dmv lichaamstaal <-- de taal die iedereen kent!
behalve als ze "krols" zijn dan...
Dan bleren ze de hele buurt wakker soms shocked
Marije22
Marije22 jan 17 '12
Ik herken veel van wat je zegt in mijn kat, Moonflowertje!
Hij knijpt heel vaak zachtjes zijn ogen dicht, dat ziet er altijd heel tevreden uit. Ook kijkt ie iedereen altijd loodrecht en lang in de ogen aan, lijkt niet alsof ie er ooit verlegen van zou worden tongueHij heeft veel zelfvertrouwen denk ik, haha.
Wel leuk dat ik aan zijn ogen alleen al kan zien dat ie speels is, dan staan ze wijd open en zijn de pupillen heel groot.
Hij wil ook altijd nieuw eten, precies wat je zegt tonguedan haalt ie me op, naar zijn etensbakje, en kijkt ie me aan van: ik moet nieuwe brokjes. Terwijl het bakje nog vol ligt tongueeen kat met kapsones! Maar hij weet ook dat we altijd zwichten voor zijn lieve koppie, en dat ie het wel gedaan krijgt.
Hij weet het ook dondersgoed als ie ergens zit waar ie niet mag zitten, als je dan naar hem toeloopt verstijft ie helemaal tongue

Eén ding begrijp ik nooit: als ie druk aan het spelen is, heeft ie vaak momentjes tussendoor dat ie zich ineens gaat wassen confusedAlsof ie even een moment heeft van schaamte ofzo, dat ie snel even iets anders gaat doen, of zou ik me dat verbeelden?

Ik heb al geoefend met communiceren! Hij heeft naar me teruggeknipperd! Maar ik weet niet of dat een reactie was op mijn geknipper.. hij knippert gewoon vaak tongue
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 17 '12
Katten zijn heel sneeky (schijnheilig)
Ik merk dit gedrag vaak bij mijn 2 katers...
ze zij vollop aan het spelen, en ineens gaat de een zichzelf wassen...
vaak doet hij dan het voorpootje...
Het is een moment van rust, voor ze...
even de situatie onder controle krijgen, want hij ziet alles...
om vervolgens weer aan te vallen...
soms doet hij het ook omdat hij jeuk heeft...
Ik heb een grote kater van bijna 5...
daarbij heb ik een katertje van 5 maanden...
De grote zal de kleine nooit iets doen...
Soms is de grote een beetje ruw met spelen...
Als ik dan roep: Minky!!!
Dan kijkt hij me aan en geeft een knipoog...
Alsof hij zeggen wil: ik ben aan het spelen!
Alleen de kleine doet na het eten symbolisch zijn eten begraven...
Hij heeft genoeg gegeten... soms graaft hij ff en vervolgens eet hij weer verder...
waarschijnlijk vind hij het zó lekker smile

Toen het maatje van Minky door een auto werd aangereden, toen heb ik hem zelfs zien huilen!
vanaf 10 weken oud waren ze al samen! Shanky kwam 2 weken later...
Shanky en Minky waren 3 jaar met elkaar als broertjes...
Minky hield de achterkant van het huis in de gaten en shanky de voorkant...
We waren shanky al 3 dagen aan het zoeken... mijn vriend zei: misschien moet je eens op internet kijken, bij het asiel... misschien is ie ergens naar toe gebracht...
Ik keek... en hoefde niet lang te zoeken...
Bij de dieren-ambulance stond hij bij overleden dieren...
We waren er helemaal kapot van, alle 3 (mijn vriend, minky en ik)
We zaten met zijn 3en op de bank... te huilen...
Minky beet in mijn kin, telkens en maakte echt huilgeluiden!
Hij voelde het gewoon!
We hebben Shanky opgehaald en begraven achter in de tuin...
Minky is wel 3 keer weggelopen ondertussen...
echt zielig...

groetjes moonflowertje
Marije22
Marije22 jan 17 '12
Ah, nu snap ik het! Momentje van rust.. maar ook misschien een 'dekmantel', doen alsof ze de prooi niet zien! Nu je het zegt, mijn kat heeft ook vaak jeuk tijdens het spelen/jagen.
Soms heeft ie me vast met zijn klauwtjes, maar hij bijt of krabt nooit te hard, alsof ie rekening houdt met z'n baasje. Als ie me toch pijn doet kan ie er niks aan doen, als ie blij is om iemand te zien of gewoon geniet van het liggen dan drukt ie z'n klauwtjes uit. Maar ik kan hem dat moeilijk kwalijk nemen als ie zo lief ligt te spinnen smile

Ik kan me je verdriet heel goed voorstellen.. Ik maak me altijd al druk als Jelle langer wegblijft dan normaal. En als je dan ook nog het nieuws krijgt dat je kat is overleden, dat is echt moeilijk frown. Ik vind het niet raar dat je veel verdriet kan hebben om het verlies van je huisdier.. En het verbaast me niks dat ook Minky voelde dat ie z'n maatje kwijt was! Jelle maakt het huis compleet hier winkHij zou ontzettend gemist worden..

Arme Shanky.. hij voelt vast dat ie gemist en geliefd wordt smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '12
Wat misschien heel mooi is om te weten is dat Katten / poezen voor eigenliefde staan. Dat ze dus vooral iemand spiegelen om deze duidelijk te maken waar deze aan kan werken. Let maar eens op een kat, of die bijvoorbeeld bepaald gedrag vertoond bij bepaalde mensen.

Je kent ze wel, die mensen die een hekel hebben aan katten en juist naar die personen gaat de kat toe. Dat is niets anders dan een boodschap aan die persoon dat die zichzelf wat meer mag liefhebben. De kat wil juist de liefde gaan geven, omdat de ander dat niet voor zichzelf heeft.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki