ik heb nog een stukje van oth over verlichtingchanneling
Wat betekent verlichting of accentie eigenlijk?
Oth-channeling door Ellen Rauh
29 juli 2010, Nederland
http://oth-channeling.com
Lieve Oth ik lees wel eens wat over dat je als mens verlichting of accentie kan
bereiken en dat je dan karma overstijgt of niet meer geboren hoeft te worden.
Maar wat is dat eigenlijk verlichting of accentie?
De totale verlichting zoals die gepredikt wordt, is eigenlijk een misverstand. Het wil wel zeggen dat je als mens boven je dualiteit uitstijgt, met een ruimer bewustzijn kunt zijn. Je kunt alleen maar een ruimer bewustzijn zijn door je persoonlijkheid, je energetisch wezen en je totale sfeer te zijn op Aarde. Dan koppel je het dus los van de beperkingen die de Aarde meebrengt.
Het laatste deel van jouw vraag zouden wij in twijfel trekken. Want waarom zou je niet meer terugkeren naar de Aarde? Dat is een oordeel en een oude overtuiging. Dan heb je het als het ware weer over een strafplaneet: “Als je goed je best doet, hoef je niet meer terug te komen”. Wij zijn het daar niet mee eens.
Stel je voor dat het een vakantieplaneet wordt en dat je vanuit vrijheid nog eens teruggaat naar dat vakantieoord. Misschien om te overleven of misschien om rijk of arm te zijn. Want iets in jou weet dat je bent wie je bent en iets in jou weet dat het tijdelijk is. Zoals helaas vakanties vaak tijdelijk zijn. Dus, het bestaat. Het wil dus zeggen dat je je totale zelf met sfeer en al kunt zijn en dat op Aarde. Het wil dus ook zeggen dat je de totaliteit van de sfeer van de Aarde kent en durft te zijn. Het is dus een heel ruim aanwezig zijn. Weet dat er te allen tijde op de planeet Aarde zo’n wezens rondlopen – bekend of niet bekend – vrijwillig, om de energie van de Aarde te ondersteunen en de energie van de sfeer te ondersteunen.
Als zo’n meester – zoals jullie het vaak noemen – op Aarde vertoeft en we geven een voorbeeld en het is een lineair voorbeeld, dus het klopt niet, laat dat duidelijk zijn. Maar stel je voor dat er een meester naar de Aarde komt vanuit de twaalfde sfeer, dan brengt die dus eenheid tussen de twaalf sferen op Aarde. Hij is dus ‘een zijn’ van twaalf sferen en kan een ondersteuning zijn voor twaalf sferen, voor mensen of dieren die van één van die sferen afkomstig is. Laat twaalf weg, laten we het ruimer trekken. Jullie beseffen dat er minstens één galaxy is met miljarden sterren. Stel je voor dat er twaalf galaxies zijn. Dit geeft een beetje een idee van de ruimheid en dat je dus niet lineair kunt denken.
Alles voedt en ondersteunt elkaar. Hoe meer je in staat bent om qua bewustzijn te groeien en regelmatig geïnspireerd te kunnen worden vanuit de vierde dimensie, vanuit de dimensies daarboven, hoe meer jij een voeding bent voor alles wat onder de vierde dimensie is. Dus, streef naar ruimheid van zijn, maar streef vooral naar zijn.
Oth-channeling door Ellen Rauh
29 juli 2010, Nederland
http://oth-channeling.com
vooral de laatste zin kan ik me in vinden.
liefs karda