Loading...
nl

Wat is nu eigenlijk verlichting

gast
gast mrt 17 '11
Mimosa, jij weet er duidelijk mee om te gaan, heel mooi je zult erdoor verrijkt worden (met puzzelstukjes), en misschien ook wel verlicht...
Tinne
Tinne mrt 17 '11
Hoe ik naar verlichting kijk heb ik al in m'n eerste quote geschreven, en zie dat als voldoende voor op dit topic.

Mij kan irritatie van anderen op het moment dat het er is een zekere ingespannenheid geven, en vanuit die gespannenheid ook schrijven.
Ik heb de neiging om het dan te gaan uitleggen,en me te gaan verklaren, want ik vind het dan jammer als gaat invullen voor mij.. Ik kan eveneens geiriteerd reageren want zo snel krijg ik me nog niet gereset. Zoals ik al schreef.
We houden als mensen van elkaar, en vind dat we na zo'n een stukje topic-irritatie van elkaar, een gezamelijke Hugg doen, .. dat voelt fijn! zodat bij ieder de irritatie weg is en niet mee genomen wordt naar een volgend stukje.
hoedanook, in mij is er een deel dat ik door dit topic heb gezien, als inzichten en lessen, en haal er voor mezelf uit wat goed voor me is.



Liefs
Tinne.
Tinne
Tinne mrt 17 '11
Origineel bericht van: karda
alvast bedankt dat je het wil doen

liefs karda


Heb je te goed.. even geduld wel he wink
en je zal het via pb krijgen, karda..
voelt goed zo.
karda
karda mrt 17 '11
Ik wacht rustig af hoor Tinne.

liefs karda
Groene_heks
Groene_heks mrt 17 '11
Origineel bericht van: Ajâda
Even een algemene vraag, wie van ons vind zichzelf verlicht en wie niet?

Ik begin bij mezelf ik vind mezelf niet verlicht, en daarbij ben ik daar ook helemaal niet mee bezig om het te worden.

Waar ik wel mee bezig ben is om zo fijn mogelijk en in harmonie en eenheid te komen met anderen...

Verder zie ik wel wat het leven mij bied, en gun iedereen alle goeds wat ook zijn streven is in dit leven op dit moment voor hem of haar.

Ik ervaar op dit moment in dit topic het tegenovergestelde, de intentie achter de uitgangs vraag, is vanuit een gevoel van irritatie geschreven de rest aan reacties ook ik neem bij deze afstand van dit topic en kies ervoor om niet langer mee te schrijven.



Nee hoor Ajada, ik ben dit topic helemaal niet vanuit irrittie begonnen, ik was nieuwsgierig wat men hier van verlichting denkt, zeker gezien is aangegeven dat men verlicht was.
Dan wordt ik nieuwsgierig omdat dat in mijn beleving hier op dit forum niet zo is.
Wel denk ik dat er mensen zijn die vanuit die gedachte echt willen leven en geven.

Uit de reacties blijkt dat er mensen zijn die dat nastreven en mensen die dat niet doen en dat vind ik interessant smile

Mocht mijn opmerking verkeerd zijn gevallen dan spijt me dat, maar het is wat ik voel en ik ben nu eenmaal erg eerlijk.
Groene_heks
Groene_heks mrt 17 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Oke leuk!
Ik voel mezelf zo nu en dan verlicht maar na dit topic had ik eigenlijk het idee om te stoppen met het streven van verlichting.

En dan nu met dat besluit voel ik me opgelucht…ik hoef niet meer (te streven) maar alleen maar genieten van het leven. (the 'verlichting' him self)

Dus dat is wat mij nu bezig houd.


Lekker gevoel, je hoeft en moet zeker helemaal niks Lily!
geniet van het leven, vier het en wees lief voor anderen en jezelf, dat is het toch eigenlijk al?
Groene_heks
Groene_heks mrt 17 '11
Mooi Mimosa!

Ook jij schrijft over irritatie.
Dat was niet de ingang voor dit topic, er zijn wel dingen waar ik me aan irriteer hier, maar dat staat even los van dit onderwerp.

Wat me wel irriteert is alle filmpjes, net of mensen zelf geen mening hebben en niet kunnen schrijven vanuit zichzelf.
Die filmpjes kan ik immers ook opzoeken op you tube, het voegt voor mij niets toe.
Ik vind de persoonlijke mening interessant en geen verhalen die anderen vertellen.

Daarbij moet ik ook zeggen dat de reacties hier voor mij zeggen dat de mensen die roepen verlicht te zijn of aangeven daar hard aan te werken het hardste sputteren.
En misschien zie ik dat wel verkeerd maar het is zoals ik het ervaar en dan schrijf ik dat ook op.
Wellicht kijk ik er over een jaar heel anders tegen aan, al verwacht ik dat niet.

Daarbij, wat is er mis met een stevig gesprek, hoeft toch niet altijd zoete broodjes te zijn?
Inzichten op wat voor manier dan ook verkregen zijn in mijn ogen altijd waardevol smile
karda
karda mrt 17 '11
ik heb nog een stukje van oth over verlichtingchanneling



Wat betekent verlichting of accentie eigenlijk?

Oth-channeling door Ellen Rauh
29 juli 2010, Nederland
http://oth-channeling.com

Lieve Oth ik lees wel eens wat over dat je als mens verlichting of accentie kan
bereiken en dat je dan karma overstijgt of niet meer geboren hoeft te worden.
Maar wat is dat eigenlijk verlichting of accentie?

De totale verlichting zoals die gepredikt wordt, is eigenlijk een misverstand. Het wil wel zeggen dat je als mens boven je dualiteit uitstijgt, met een ruimer bewustzijn kunt zijn. Je kunt alleen maar een ruimer bewustzijn zijn door je persoonlijkheid, je energetisch wezen en je totale sfeer te zijn op Aarde. Dan koppel je het dus los van de beperkingen die de Aarde meebrengt.

Het laatste deel van jouw vraag zouden wij in twijfel trekken. Want waarom zou je niet meer terugkeren naar de Aarde? Dat is een oordeel en een oude overtuiging. Dan heb je het als het ware weer over een strafplaneet: “Als je goed je best doet, hoef je niet meer terug te komen”. Wij zijn het daar niet mee eens.

Stel je voor dat het een vakantieplaneet wordt en dat je vanuit vrijheid nog eens teruggaat naar dat vakantieoord. Misschien om te overleven of misschien om rijk of arm te zijn. Want iets in jou weet dat je bent wie je bent en iets in jou weet dat het tijdelijk is. Zoals helaas vakanties vaak tijdelijk zijn. Dus, het bestaat. Het wil dus zeggen dat je je totale zelf met sfeer en al kunt zijn en dat op Aarde. Het wil dus ook zeggen dat je de totaliteit van de sfeer van de Aarde kent en durft te zijn. Het is dus een heel ruim aanwezig zijn. Weet dat er te allen tijde op de planeet Aarde zo’n wezens rondlopen – bekend of niet bekend – vrijwillig, om de energie van de Aarde te ondersteunen en de energie van de sfeer te ondersteunen.

Als zo’n meester – zoals jullie het vaak noemen – op Aarde vertoeft en we geven een voorbeeld en het is een lineair voorbeeld, dus het klopt niet, laat dat duidelijk zijn. Maar stel je voor dat er een meester naar de Aarde komt vanuit de twaalfde sfeer, dan brengt die dus eenheid tussen de twaalf sferen op Aarde. Hij is dus ‘een zijn’ van twaalf sferen en kan een ondersteuning zijn voor twaalf sferen, voor mensen of dieren die van één van die sferen afkomstig is. Laat twaalf weg, laten we het ruimer trekken. Jullie beseffen dat er minstens één galaxy is met miljarden sterren. Stel je voor dat er twaalf galaxies zijn. Dit geeft een beetje een idee van de ruimheid en dat je dus niet lineair kunt denken.

Alles voedt en ondersteunt elkaar. Hoe meer je in staat bent om qua bewustzijn te groeien en regelmatig geïnspireerd te kunnen worden vanuit de vierde dimensie, vanuit de dimensies daarboven, hoe meer jij een voeding bent voor alles wat onder de vierde dimensie is. Dus, streef naar ruimheid van zijn, maar streef vooral naar zijn.

Oth-channeling door Ellen Rauh
29 juli 2010, Nederland
http://oth-channeling.com

vooral de laatste zin kan ik me in vinden.

liefs karda
Groene_heks
Groene_heks mrt 17 '11
Mooi Karda,

Streef naar zijn smile
Tinne
Tinne mrt 17 '11
Tinne
Tinne mrt 17 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Tinne als die mensen hier in het westen woonden , zullen ze dan nog zo erover denken, denk je?
Kan cultuur een factor zijn aan de manier van denken hoe ze denken?
Dat weet ik niet lieve Lily, ik denk dat je dat best aan hen vraagt, wat ik wel kan zeggen, is dat ikzelf al zes jaar Mahashivratri vier (feest van Shiva) en jarenlang- voor men mij hier kende- Devotéé was van Sai Baba, en Paramahamsa Yogananda vol bewondering las, Mantra's zong en Ganesha en Rama en Krishna kende.. een deel van m'n ziel is ontwikkeld door de vele levens heen in het Hindouisme. Maar niet alleen dat, ook Bouddhisme, en Taoisme, Zen..maar ook natuurlijk shamanisme, Druide, kruidenvrouw... als Egyptische esoterie, Mysticus enz, enz..
deze zaken komen nu allemaal bijeen tot één geheel!
en ik ben een pak overboord aan het gooien, terug aan het herbekijken. Ik ben nu d kennis en wijsheid , devotie van m'n Indische Ziel aan de oppervlakte aan het brengen, en herken heel veel van wat ik hoor. Het is alsof ik het allemaal al eens heb gehad en gehoord, geleerd en geweten...
Ik heb het gevoel dat je dat ook wel herkent, als je zo opgaat in wat je ontdekt..



En de voorzieningen, met meer voorzieningen en/of moderner kan je kennis vergaren maaaaaarrrrr sta je verder van de natuur in de zin dat je meer en meer steeds moeilijker in het wild kan overleven.
wie moet er in het wild overleven? Ikke niet , jij toch ook niet? Rama was een verlichte Goddelijke manifestatie die hier op aarde 10.000 jaar geleden heeft geleefd. Doordat de moeder van zijn broer - niet zijn eigen moeder - door een list Rama niet op de troon kreeg, maar wel haar eigen zoon, en toen ook Rama naar het oerwoud moest om daar heel zijn leven lang te leven, in een stuk vod als kleding, heeft hij geen enkel probleem gehad met te overleven omdat hij een Cosmisch Bewustzijn had, een éénheid met ALLES, dus ook met de natuur, de dieren, de mensen..rondom hem.


Of ervarings-kennis van de natuur heb althans waneer dat een rol speelt in een gedeelte verlichting dat je één bent of voelt met de natuur, toch?


Als mens en ook de enige die hier zei dat er in de toekomst heel vele verlichte mensen zullen zijn, en er daar dan één van te zijn, en nog meerderen onder ons zullen dat zijn..... is éénheid met de natuur hetzelfde als éénheid met Alles.
Groene_heks
Groene_heks mrt 17 '11
Sai Baba...je kent de verhalen over hem waar het internet mee vol staat?
Ik was er niet bij maar er zijn zoveel verhalen dat ik zeg, waar rook is is vuur.

http://need2know.whynotnews.eu/?p=569
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '11
Origineel bericht van: karda
ik ben benieuwd hoe jij over verlichting denkt Nims, (geen lamp dan, haha) zou jij het willen delen?

lidefs karda

Jazeker, ik heb overigens niet het hele topic gelezen, want het is me iets teveel om te lezen wink.

Verlichting is voor mij het afwerken van alle schaduwkanten in mezelf, zodat ik zelf "lichter" in de zin van minder zwaar, wordt. Door mijn opleiding heb ik juist ontdekt dat het niets te maken heeft met een hogere trillingsfrequentie omdat de mensen niet voor niets op aarde zijn. Waarom zou je je dan richten op boven?

Dus verlichting is voor mij het uitwerken van mijn schaduwkanten en moeilijke stuken, wat mij daadwerkelijk een stuk lichter maakt smile.
karda
karda mrt 17 '11
dat is mooi verwoord de laatste zin wat verlichting is, hoe iedereen verwoord wat verlichting is.

liefs karda
Serenity
Serenity mrt 18 '11
Origineel bericht van: Groene heks

Lekker gevoel, je hoeft en moet zeker helemaal niks Lily!
geniet van het leven, vier het en wees lief voor anderen en jezelf, dat is het toch eigenlijk al?

Ja hier heb je volgens mij helemaal gelijk in en zo voelt het ook eigenlijk vooral waneer alles goed gaat.
Waneer ik door een dal ga ziet het er even anders uit, hihi.

@ Tinne, dank je wel voor het antwoorden dit maakt de verschillende inzichten een stuk duidelijker.
Ik schreef dat stukje over overleven in het wild omdat de mensen niet meer weten hoe hun groenten groeien of hoe de groenten eruit zien in hun natuurlijke omgeving ipv de schappen van de supermarkt. ^^

Nims!!!
Mooi geschreven!!!!!
Quote:
Jazeker, ik heb overigens niet het hele topic gelezen, want het is me iets teveel om te lezen .hummmm ook niet globaal?

Verlichting is voor mij het afwerken van alle schaduwkanten in mezelf, afweren en ook bewerken?zodat ik zelf "lichter" in de zin van minder zwaar, wordt. Door mijn opleiding heb ik juist ontdekt dat het niets te maken heeft met een hogere trillingsfrequentie omdat de mensen niet voor niets op aarde zijn. Waarom zou je je dan richten op boven?omdat daar het universum is "de" oorsprong van de mens, van Alles en ook omdat daat de zon en de maan is de sterren en planeten die hebben effect op onze planeet en op de mensen zelf.
Ook zijn daar de wolken die het land bewatert zodat er gewas om te eten groeien, met de zon erbij word het 1groot feest vanwege de vele invloeden van de zonnestralen..


Dus verlichting is voor mij het uitwerken van mijn schaduwkanten en moeilijke stuken, wat mij daadwerkelijk een stuk lichter maakt .zo mooi geschreven en ja ik ben daar ook met je eens Nims!!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki