Loading...
nl

Wat is nu eigenlijk verlichting

gast
gast mrt 16 '11
Wat heb ik niet onderzocht Tinne? Of de man op de troon verlicht is of niet?
admin
admin mrt 16 '11
Zweven hihi nee hoor Emuca ik ben zo aards als maar kan zijn ik noem het liever gecenterd in mijn midden.
Leven vanuit je kern je hartskern, dit kan alleen maar als je sterk verbonden bent met de aarde juist om in evenwicht en balans te blijven.
Liefde laat alles zijn zoals het is zonder er iets aan te verbinden , anders kan ik het niet uitleggen.
Sorry meis als het niet duidelijk is ik kan niet de juiste woorden vinden.
Tinne
Tinne mrt 16 '11
Origineel bericht van: Emuca
Origineel bericht van: Ajâda
In de stilte zijn geen zorgen in de stilte ben je in het gebied waar geen zorgen bestaan, je bent buiten je ego alleen in je hart en daar is liefde...liefde kent geen angst en dus ook geen zorgen...zorgen komen voort uit de gedachten, niet uit het hart en niet uit die mooie stille plaats in jou...wanneer je daar bent is er geen plaats voor zorgen je hebt aceptatie en vrede met wat is ....zijn....


In stilte zijn zorgt er toch voor dat je gaat zweven? Dan vergeet je de dingen om je heen... enkel naar binnen keren is ook maar 1 kant van de medaille denk ik zo (en dus wel dualisme) en daar help je het grotere geheel niet mee, alleen jezelf. Liefde moet je ook naar buiten stralen.


Ajada sprak van " in DE stilte zijn geen zorgen... in DE stilte en je in het geied waar... enz, enz,
jij las het verkeerd en schrijft " in stilte zijn" zorgt ervoor dat.. enz, enz..
Maar het zijn twee verschillend zaken, In de stilte en in stilte zijn
Tinne
Tinne mrt 16 '11
Origineel bericht van: gast
Wat heb ik niet onderzocht Tinne? Of de man op de troon verlicht is of niet?


of de troon wel van Goud is, Gast!
Emuca
Emuca mrt 16 '11
Origineel bericht van: Ajâda
Zweven hihi nee hoor Emuca ik ben zo aards als maar kan zijn ik noem het liever gecenterd in mijn midden.
Leven vanuit je kern je hartskern, dit kan alleen maar als je sterk verbonden bent met de aarde juist om in evenwicht en balans te blijven.
Liefde laat alles zijn zoals het is zonder er iets aan te verbinden , anders kan ik het niet uitleggen.
Sorry meis als het niet duidelijk is ik kan niet de juiste woorden vinden.


Nee ik snap wat je bedoeld. Dit is heel duidelijk wat je bedoeld.. en ook beter uitgelegd voor mij dan het vorige.. omdat je hier laat merken dat je geaard bent en dat is goed. Vind ik dan. Want we zijn niet voor niets op aarde.
Emuca
Emuca mrt 16 '11
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Emuca
Origineel bericht van: Ajâda
In de stilte zijn geen zorgen in de stilte ben je in het gebied waar geen zorgen bestaan, je bent buiten je ego alleen in je hart en daar is liefde...liefde kent geen angst en dus ook geen zorgen...zorgen komen voort uit de gedachten, niet uit het hart en niet uit die mooie stille plaats in jou...wanneer je daar bent is er geen plaats voor zorgen je hebt aceptatie en vrede met wat is ....zijn....


In stilte zijn zorgt er toch voor dat je gaat zweven? Dan vergeet je de dingen om je heen... enkel naar binnen keren is ook maar 1 kant van de medaille denk ik zo (en dus wel dualisme) en daar help je het grotere geheel niet mee, alleen jezelf. Liefde moet je ook naar buiten stralen.


Ajada sprak van " in DE stilte zijn geen zorgen... in DE stilte en je in het geied waar... enz, enz,
jij las het verkeerd en schrijft " in stilte zijn" zorgt ervoor dat.. enz, enz..
Maar het zijn twee verschillend zaken, In de stilte en in stilte zijn


Het spijt mij vreselijk Tinne. Dat ik iets verkeerd heb gelezen. Dat ik het verkeerd doe. smile
Tinne
Tinne mrt 16 '11
Origineel bericht van: Emuca
Ik vind het niet zo heel erg een oordeel hoor Tinne. Voel je je daardoor aangesproken? Als je jezelf verlicht voelt, waarom maar je je dan zorgen om dat grapje?


ik maak me geen zorgen, hoor, das een invulling van je, Emuca.. ik zit hier heerlijk rustig, hoor.
Waarom voel je je aangesproken om op de quote te reageren, als ik vragen mag?
gast
gast mrt 16 '11
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: gast
Wat heb ik niet onderzocht Tinne? Of de man op de troon verlicht is of niet?


of de troon wel van Goud is, Gast!


hahaha, nou ze doen hun best om het echt te laten lijken laugh
Emuca
Emuca mrt 16 '11
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Emuca
Ik vind het niet zo heel erg een oordeel hoor Tinne. Voel je je daardoor aangesproken? Als je jezelf verlicht voelt, waarom maar je je dan zorgen om dat grapje?


ik maak me geen zorgen, hoor, das een invulling van je, Emuca.. ik zit hier heerlijk rustig, hoor.
Waarom voel je je aangesproken om op de quote te reageren, als ik vragen mag?


Ik krijg de indruk dat je je er wel druk om maakt.. misschien voelt het voor jou niet zo, maar dat gevoel wek je bij mij op. En ik reageer op de quote omdat dat mijn gevoel is. En ik volg mijn gevoel, want ik vertrouw mijn gevoel.
Tinne
Tinne mrt 16 '11
Origineel bericht van: Emuca
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Emuca
Origineel bericht van: Ajâda
In de stilte zijn geen zorgen in de stilte ben je in het gebied waar geen zorgen bestaan, je bent buiten je ego alleen in je hart en daar is liefde...liefde kent geen angst en dus ook geen zorgen...zorgen komen voort uit de gedachten, niet uit het hart en niet uit die mooie stille plaats in jou...wanneer je daar bent is er geen plaats voor zorgen je hebt aceptatie en vrede met wat is ....zijn....


In stilte zijn zorgt er toch voor dat je gaat zweven? Dan vergeet je de dingen om je heen... enkel naar binnen keren is ook maar 1 kant van de medaille denk ik zo (en dus wel dualisme) en daar help je het grotere geheel niet mee, alleen jezelf. Liefde moet je ook naar buiten stralen.


Ajada sprak van " in DE stilte zijn geen zorgen... in DE stilte en je in het geied waar... enz, enz,
jij las het verkeerd en schrijft " in stilte zijn" zorgt ervoor dat.. enz, enz..
Maar het zijn twee verschillend zaken, In de stilte en in stilte zijn


Het spijt mij vreselijk Tinne. Dat ik iets verkeerd heb gelezen. Dat ik het verkeerd doe. smile


? ik kan je niet volgen hoor Emmy, zo bedoel ik dat niet... maar ik voel al dat je een richting uitgaat, en laat het hierbij.
Emuca
Emuca mrt 16 '11
Ik doel op het feit dat jij zegt dat Gast oordeelt. Maar nu oordeel je ook over mij dat ik het verkeerd doe. En dat vind ik krom en snap ik niet. Ik snap best dat je perfecte woorden wil lezen. En het zou prachtig zijn als iedereen dezelfde visie had... maar zo is het niet denk ik.

Nu oordeel je ook weer over mij door te zeggen dat je voelt dat het een richting op gaat.. dat is niet zo. En daar wijs ik je op. Daarom reageer ik. Daarom ben ik lekker dwars.
Tinne
Tinne mrt 16 '11
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: gast
Wat heb ik niet onderzocht Tinne? Of de man op de troon verlicht is of niet?


of de troon wel van Goud is, Gast!


hahaha, nou ze doen hun best om het echt te laten lijken laugh


hahaha, ja dat denk je he! grin
gast
gast mrt 16 '11
Oh, is ie wel echt goud dan Tinne? Heb jij dat onderzocht?
Tinne
Tinne mrt 16 '11
Origineel bericht van: Emuca
Ik doel op het feit dat jij zegt dat Gast oordeelt. Maar nu oordeel je ook over mij dat ik het verkeerd doe. En dat vind ik krom en snap ik niet. Ik snap best dat je perfecte woorden wil lezen. En het zou prachtig zijn als iedereen dezelfde visie had... maar zo is het niet denk ik.

Nu oordeel je ook weer over mij door te zeggen dat je voelt dat het een richting op gaat.. dat is niet zo. En daar wijs ik je op. Daarom reageer ik. Daarom ben ik lekker dwars.


nee, dat was geen oordeel, ik las dat je het verkeerd las das alles, als jij daar een oordeel in ziet, is dat volledig voor jou! Dat je vanuit die emotie die dan bij jou opborreld reageert, is aan jou, niet iets van mij.
Ik wilde geen perfecte woorden lezen, het enige wat ik zag dat er twee verschillen zijn tussen " in de stilte" en "in stilte zijn"..
Ik wist niet dat het woord "verkeerd" zo een inpakt op je heeft, ik zal daar rekening mee houden?
Emuca
Emuca mrt 16 '11
Daar hoef je helemaal geen rekening mee te houden hoor. Schrijf uit je gevoel.
Tinne
Tinne mrt 16 '11
Deed ik al heel de tijd, Emmy, ik neem jullie niet ernstig!
Emuca
Emuca mrt 16 '11
Dat is mooi. smile
Tinne
Tinne mrt 16 '11
is ook een oordeel he! grinwink
Emuca
Emuca mrt 16 '11
Tuurlijk. smileLaat ik het zo zeggen: dat vind ik mooi. Nog steeds een oordeel maar wel eentje uit mezelf laugh
admin
admin mrt 17 '11
Is verlichting wel te bereiken?

Verlichting kan nooit een positief punt zijn, want dan zou het een plaats hebben in de dualiteit.

Je kunt er niet naartoe gaan, want dan zou het een eindpunt van de weg zijn in de dualiteit van het ‘je’.

Je kunt je er niet aan vastklampen, want ‘je’ verdwijnt.

Een persoon kan nooit verlichting bereiken of realiseren, omdat verlichting juist het wegvallen van de persoon is.

Toch is er een zijnservaring van, hoewel die uiteindelijk niet in positieve termen is te beschrijven.


Ik denk wel dat verlichting te bereiken is.

De 2e zin vind ik onzin. Dualiteit is neem ik aan grotendeels weggevallen. Zie het als een golfbeweging waarin je makkelijker kan "verdrinken" in het begin. Zodra dit steeds meer een rechte lijn wordt, wordt het "moeilijker" om met die "golfbeweging" mee te gaan (gedachten, emoties). De rechtere lijn is het hogere wat in je zit, en waarmee je steeds meer 1 gaat worden.

Hoezo zou je er "niet" heen kunnen gaan? Waar zit dat eindpunt? Wie geeft hier een 'meting" aan, wie zegt wat het eindpunt is in een "universum"?

Verlichting heeft niets met vastklampen te maken? Vastklampen is menselijk, met negatieve emoties en verkeerde gedachten. Dit in tegenstelling tot verlichting.

Je valt nooit helemaal weg, je gaat wel in iets "op". Het is namelijk wil/overgave om je over te geven aan het hogere. Je bent geen willoos iets wat ineens wegvalt?

Ja, er is een zijnservaring. Dit kun je beseffen - omdat het hogere steeds meer in je leeft, dit ga je voelen, en je gaat hiermee vibreren, waardoor het steeds gemakkelijk wordt om hierin mee te gaan. Het "grovere" negatieve wordt steeds kleiner, het andere groter. Twee - mens of de Goddelijke vonk en de oorsprong worden 1. Overgave en wil worden bewustzijn in de hoogste graad. Hoezo niet positief?

Dit was mijn mening erover.

Groetjes,
Bart






Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki