Nou, ik denk wel dat ik in de groei zit.
Mindcontroling noem ik het, en voor mij als stuurloos projectiel soms een super middel om back to basic te gaan.
Ik heb mezelf eindelijk onder controle, lijkt het.
Dromen waarvan ik dacht, dat kan je wel op je buik schrijven, lijken inmiddels realiseerbaar. Wel in een totaal andere vorm maar super veel meer interessanter voor mij. Want daarmee kan ik de combinatie maken tussen en weer meer leren en iets doen wat ik ook super leuk vind.
Maar in dit proces is een behoorlijke last van mijn schouders gevallen, namelijk dat ik dus blijkbaar over bepaalde extra handvaten beschik, wat betreft voelen. En ik altijd dacht, of eigenlijk de verplichting voelde dat ik daar andere mensen mee moest helpen. Ik wist niet hoe en welke richting, maar ik denk dat ik ook gewoon verkeerd aan het zoeken was. Want ik had ze zelf nog niet eens onder de knie. Hoe kon ik ze dan ooit toepassen op een ander?
Zoals ik altijd begrepen heb van spiritualiteit, is dat je het niet gebruiken kan omtrent je familie, want anders zouden ze een soort van “onsterfelijke” staat krijgen.
En dat is eigenlijk altijd bevestigd geweest voor mij, omdat mijn moeder mij nooit echt kon helpen, terwijl zijzelf ook spiritueel is. En ik heb bij haar mensen zien weggaan, die wel bevrijdt werden van hun kwaal terwijl ze dat met mij niet kon.
Daardoor heb ik dus het idee gekregen, dat ik alles wat ik voelde ook moest gebruiken buiten mij. En ik denk dat dat mij een grote omweg heeft gegeven tot het tevreden gevoel wat ik nu voel over mezelf. Ik weet niet hoe de regels zijn, ik verdiep me daar ook niet echt in. Maar inmiddels krijg ik wel door, dat ik mijn kwaliteiten ook gewoon mag gebruiken voor mezelf en dingen ermee doen die ik graag doe. Door dat te doen, wordt ik sterker in mijn specialiteit, waardoor ik, als ik er niet intensief mee bezig ben, op mijn weg naar groeien toch soms iets zeg of doe wat een ander weer aan het denken zet. Of waar een ander hulp aan ontleend. Voor mijn gevoel hoef ik niet meer te zoeken, naar wat mijn taak met mensen nu werkelijk is? Soms gedraag ik mij autistisch soms sociaal.
Ik mag enkel mijn eigen plan trekken, delen wat mijn idealen zijn en waar ik over denk. En daarmee help ik mensen al. En volgens mij is het zo bedoeld met die voelsprieten van mij, dat ik nooit zal weten wat ik nu precies kan, maar er toch mensen, dieren en mezelf ermee helpen.