Oeps Mars, dit komende schreef ik voordat ik jou reactie las.
Maar hier dan een korte reactie voordat ik mijn berichtje plak.
HEERLIJK weer eens aangesproken te worden dat ik niet zo moet NEUZELEN, al wil je me dus wat anders zeggen.
Dat ik niet moet neuzelen, betekend voor mij, dat het hoog tijd is onzekerheden aan de kant te leggen en mezelf gewoon te zijn. En dat ik niet zoveel vragen moet stellen aan mijn klankborden. Herkenbare taal dus.
En op je vraag hoe het met mijn liefdesleven staat. Heel slecht, paar maandjes geleden dacht ik mijn toegankelijkheid eens te verbeteren. De katten aangeleerd, dat ze geen plek meer hadden in de slaapkamer, en mezelf aangemeldt bij relatieplanet. Met dacht ik, een serieuze advertentie. Leuke reacties gehad, en ook leuk mailcontact, 1x iemand ontmoet wat ook leuk was. Maar de domper is dan altijd toch, dat ze me als makkelijke sex zien. En dat valt me dan meestal zo tegen, dat ik ze spreekwoordelijk toch wel even alle hoeken van de kamer laat zien, op psychologisch vlak. Niet netjes, maar toch.
Nou hier mijn voorgeschreven stukje
Hoi Lieve mensen,
Ik ben weer compleet doorgeslagen in mijn voelsprieten, willen begrijpen en leren gebruiken.
En dit keer, in het willen helpen van dieren merk ik op. Tsja, op 1 of andere manier blijf ik toch maar steeds een soort van uitvlucht zoeken ofzo, om maar steeds niet “echt” hier te hoeven landen. Maar onder te duiken in het spiritueele.
Nee, deze keer niet doordat het leven mij met beide voeten op de grond zette, maar geleerd van de wijze lessen die het leven mij gegeven heeft en er zelf optijd achtergekomen.
Alleen dan denk ik dus steeds ook weer dat ik hier voorlopig niet mag zijn en niks mag delen, omdat ik dan bang ben, dat ik weer met alles aan de haal ga.
Maar mensen die zo ontzettend super tof, met me mee denken en voelen, kan ook niet in mijn hoofd bestaan, dat ik die dan maar in het ongewisse moet laten over hoe het met de Spud en/of haar dieren op haar pad is gegaan.
Met de Spud gaat het verders goed, met de dieren willen helpen, vanaf het moment dat ik opmerkte dat ik in mijn verantwoordelijkheidsgevoel doorsloeg, ik bedoel, je bent niet meer echt zuiver bezig als je op je werk, ineens vogeltjes hoort en overal gaat zoeken waar ze zitten, omdat je denkt dat het een hulpkreet is. Een hulpkreet wel, maar niet voor mij, voor de mama en de papa, dat ze wat sneller met eten moeten komen. Grappige van alles is, dat ik mijn eten zelf heb laten schieten, om daar achter te komen.
Maarja, toen was het voor mij wel echt duidelijk, buiten dieren willen helpen, heb ik ook nog iets met mezelf uit te zoeken. Namelijk, waarom sla ik altijd volledig iets door waar ik mezelf zo goed bij voel? En doe ik mezelf daarin dan eigenlijk weer tekort? Door aan mezelf voorbij te gaan.
Ik denk zelf dat ik ergens bang voor ben, wat precies is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Maar dat het wel te maken heeft met dat als ik me op spiritueelvlak begeef, ik doorsla omdat het mij zo een ontzettend fijn thuiskomen geeft.
Op 1 of andere manier zit er een eigenwijsheid in mij dat ik het aardse leven wel accepteer maar er niet voor de volle 100% aan mee wil doen. En volgens mij heeft dat niet zozeer te maken met de mensen die er rondlopen, zoals ik meestal zeg, maar mijn eigen cognitie die ik eraan verbonden heb.
Ik denk dat ik dat moet uitzoeken, zodat ik wel kan doen wat ik het liefste doe, met dieren praten, en helpen als ik dat kan. Maar er niet meer in door zal slaan, alsof dat je laatste strohalm is, want daar lijkt het wel heel erg op.
Met Ukkie heb ik, hoop ik, morgen vroeg een afspraak gemaakt, dat hij er is om half 9 zodat we naar de dierenarts kunnen gaan. Maffe kat, heeft me ook het teken gegeven, dat ik wel aan het doorslaan was, want hij is 2 dagen niet geweest. Nou ben benieuwd of hij mij of ik hem verstaan heb.
Die kat die doodgereden is, heb ik daar laten liggen en deze ziet er niet meer uit. Maar beter dat iemand zijn halsbandje nog vind bij een stukje vacht, dan niks meer verneemt, was uiteindelijk mijn besluit. En in mijn besluit heeft meegeholpen, dat hier dagdagelijks een autootje rondrijdt van een hulpverleningsorganisatie voor katten, en zelfs die auto regelmatig parkeert staat op nog geen 100 meter van die kat. Dus dat deze er minimaal tig keer aan voorbij rijdt als deze rondrijdt.
Misschien ben ik streng in mijn redenatie, maar dit valt me toch wel een beetje tegen van ze.
Jeps ik heb ook een foutje gemaakt, dat hoeven andere niet op te lossen, maar de volgende keer, trek ik een foto met mijn gsm en geef zo´n dier een waardige begrafenis. Die hulpverleningsorganisatie valt me gewoon vies tegen, omdat ik me erbij aan wilde sluiten, maar blijkbaar ook niet de doelen nastreven die ik nastreef. Oké het is vies, maar voor eindigd dieren en baasjes helpen niet in iets maar dood op de weg te laten liggen.
Hihihi, een doodgereden mens daarentegen, zou IK dus weer makkelijker kunnen laten liggen. Daarmee geef ik aan hoe ziek mijn brein in feiten ook is.
Ik zet dit maar op mijn eigen draadje, zodat mensen een beetje de stilte zullen begrijpen. En anders kunnen jullie 100x hetzelfde lezen.
Maar dan heb ik tenminste iets gezegd. En niemand in het ongewisse gelaten.
Groetjes,
Spud