En ja hoor ben ik weer met al mijn vragen! Maar ook met de behoefte jullie wat meer inzicht te geven over mij.
Maar eerst voor jou Moonflowertje, als jij werkelijk behoefte hebt aan de hulp die jij zoekt, mag het financiële stukje je daarbij niet in de weg staan. Is mijn geloof tenminste.
Ik weet niet hoe het zit met jou maar toen ik zoekende was naar hulp en begeleiding had ik eigenlijk geen cent te makke. Toch weerhielt het me niet om hulp te zoeken. Ofwel ik zocht hulp binnen mijn betalingsklasse, of wel ik kreeg hulp via zelfhulpboeken en het is me weleens overkomen dat ik een vergissing maakte en bij iemand terecht kwam die een uur tarief hanteerde die ik echt niet betalen kon. En wat ook niet in mijn verzekeringspakket lag. Ik gaf dat dan heel duidelijk aan en wilde best een betalingsregeling aangaan of iets, maar gek genoeg zagen mensen dan altijd mijn wil in en of ze zeiden dat ik de rekening niet hoefde te betalen, of ik kon dat echt wel in termijnen doen omdat ze me daarin wel vertrouwde.
Ik kan me niet voorstellen, dat mensen dat bij jou ook niet zullen doen. Als je maar vooraf openkaart speelt, want ergens is toch het allerbelangrijkste voor ons, eerlijkheid en oprechtheid?
Klinkt misschien een beetje lomp zoals ik het nu ga schrijven en heb ik geen flauw benul hoeveel jou behandeling zou moeten kosten. Maar ik heb me voorgenomen, om jaarlijks een kat of 2 te laten neutraliseren, gewoon omdat ik daar heel sterk in geloof dat dat katten helpt. Nu zal ik nooit mensen helpen die denken ik neem een kat in huis, want ik ken toevallig iemand die eens per jaar de kosten van een castratie of sterilisatie wil betalen, nee ik kies toch echt wel dieren en mensen uit, die het zeker wel willen maar absoluut niet kunnen.
Maar nu denk ik dus, ik ben zoveel geholpen, misschien zou ik jou kunnen helpen, door een eerste behandeling te betalen ofzo?
Ik kan dat nu missen, en ik heb in het verleden zoveel hulp gehad, mijn dankbaarheid daarvoor zou ik kunnen laten zien om iets terug te doen voor een ander. Het is jou ontwikkeling en dat blijft het ook, maar als ik jou daardoor een opstapje zou kunnen geven door creatiever te worden, met zaken die je niet hebt, vind ik dit absoluut geen slecht idee.
Buiten dat, ik zit nog super in mijn eigen ontwikkeling, dus ik kan mensen nog niet zo goed helpen op de manier wat ik voor ogen heb. Spiritueel.
En nee, met geld valt niks te behalen, maar nu ik werken ontdekt heb en elke dag erbij stilsta waarvoor ik dat doe, vind ik het toffer om naar mijn werk te gaan wanneer ik weet voor wie of wat ik dat doe, dan als er niks aan de hand is.
Denk er maar over of je dat wil.
Wat de woede betreft, ik heb nooit mijn woede gericht op mensen, eerder op materiaal. Maar blijkbaar is dat ook not done in de wereld, al begrijp ik nog steeds niet waarom mensen er moeite mee hebben dat ik zaken van mezelf stuk maak ipv dingen van anderen.
En inmiddels doe ik dat ook niet meer, want inmiddels heb ik geleerd dat je jezelf daar enkel mee hebt en ook nog eens een hoop problemen extra zoals onbegrip etc.
Ik heb wel heel sterk het gevoel, dat ik doordat ik me ervan bewust raakte dat dit gedrag niet geaccepteerd werd in de samenleving, ik uiteindelijk behoorlijk vertrooid geraakt ben in mijn eigen gevoel en voelsprieten. En dat ik daarin, dagdagelijks nog zoekende in ben en zeker heel veel twijfels in heb. En dat dat de rede weleens zou kunnen zijn, waardoor ik niet aard.
Wie wil wel leven in een wereld die hij of zij maar voor de helft van de tijd begrijpt, omdat je aan zoveel aanpassingsregels moet voldoen?
Begrijp me niet verkeerd hoor! Ik wil nog echt niet dood, ben veelste nieuwsgierig naar het te ontdekken wat de wereld nu precies met mij wil? Inmiddels heb ik voor mijn gevoel een behoorlijke metamorfose doorgemaakt, door me aan te passen aan zaken die ik nog steeds niet begrijp.
Om het tot deze aarde terug te brengen, men zegt dat ik borderline kenmerkend ben, althans die diagnose heb ik gehad, en heb flink mijn best gedaan, om al die negatieve symptomen uit de weg te ruimen. En ik vind dat dat mij aardig gelukt is, want in vele dingen die me overkomen, ben ik me ervan bewust dat ik geen slachttoffer ben. En ik heb ook zekers het grijze gebiedt gezien tussen dat zwart wit denken. Wellicht dat ik daardoor zoveel vragen stel?
Enfin ik ga mezelf steeds meer een heel en compleet mens voelen, met ook een zekere trotsheid over wat ik bereikt heb. Maar het stukje zweven en werkelijk hier zijn, roept veel vragen bij mij op.
Omdat ik in veel zaken wel besef dat ik zo moet reageren, maar dat niet wil, omdat het niet goed voelt. Ik wil best aarden, maar hoe kan ik dat doen in een wereld waarvan ik het meeste van mijn tijd hier daar niet aan wil voldoen, en het totaal niet snap?
Tegen die tijd dat ik daaruit ben, denk ik dat ik mijn leven al werkelijk verspeelt heb, om een goed medium voor andere te zijn.
En sorry, ik zal bestwel een gave hebben om andere te helpen, maar ik vind het te belangrijk om mezelf helemaal zuiver te hebben. Ik wil mensen geen advies geven, terwijl ik dat advies op de zijlijn met een vergrootglas bekijk, omdat ik weet dat ik zelf nog steeds niet zuiver voel en denk.