Loading...
nl

Privacy en jouw persoonlijke info.

Marenubium
Marenubium okt 24 '10
ondergrond en ... , kennen jullie elkaar soms?

Nice pictures .. laughKnap menneke heb je wink
Delen:
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Ehmmm...dat is een lastige. We hebben wel eens een keer handje geschud in de stad zegt ze. Ik zou het niet weten, herinneren me er niks van iig. Foto zegt me ook niks, maar ik ben redelijk gezichtsblind. Kan iemand straal voorbij lopen die ik goed ken....Dus ik ken haar niet en wel schijnbaar. We schrijven elkaar wel eens hier....Voor de rest weinig romantisch, soms schrijven over ingewikkelde onderwerpen....
Marenubium
Marenubium okt 24 '10
erm..ok...dat soort info hoef/hoor je niet hier neer te zetten Ondergrond. Das een beetje te privé.
Vraag me af of ETH hier wel van gediend is...
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Ze heeft het hier vanmiddag openbaar met mij besproken dus het lijkt me sterk dat ze er nu opeens een probleem mee zou hebben Marenu....
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Maar dat kon je niet weten want je was er niet, bij deze weet je het nu wel....
Marenubium
Marenubium okt 24 '10
Ongevraagde info is wellicht niet altijd gewenst, ondergr...
Misschien kun je hier rekening mee houden, helemaal op een openbaar forum?
Dank u.
En verder ga ik er niet meer op in, je hebt blijkbaar nogal de neiging jezelf meer dan wenselijk te verdedigen.
Hou er gewoon rekening mee, en ook met andermans privacy, that's all.

Het ga je goed dude smile
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
?? Ik heb geen idee waar ik mezelf aan het verdedigen ben ???? Ik geef alleen uitleg ??? Ik heb zo een idee dat Emma dat in zijn geheel niet erg vond ??? Zo goed ken ik haar nu inmiddels wel ? Volgens mij ben ik nu niet degene die ongepast en uit de toon valt...Ik weet niet waar dude op slaat, maar vind het lichtelijk vreemd...zo niet erg vreemd. Je hebt idd een heel leuk ventje Emma !!
Marenubium
Marenubium okt 24 '10
ETH,

JIJ mag hier dan wel om lachen, maar het is zeer serieus van mijn kant uit bedoeld. Dit soort zaken horen niet op een openbaar forum, een simpelweg 'ja' of 'nee' had voldoende moeten wezen.
Ik persoonlijk ben er althans niet van gediend als mensen zomaar en ineens privé zaken (over jezelf of een ander) op een openbaar forum gooien, gezien de privacy wetgeving en gezien mijn achtergrond als netwerkbeheerder.
Je wilt niet weten hoeveel mensen door of via internet(gegevens) gestalked, bedreigd en gechanteerd worden. Maak er maar een grapje van, maar het is SERIEUS.

Derhalve nogmaals mijn waarschuwing en verzoek, niet *zomaar* privé zaken op die wereldwijde internetsss te pleuren.
Gewoon ter bescherming van jezelf (en uit respect voor de privacy van anderen).
Gelieve dit per pb te doen.

Ik heb gezegd.
admin
admin okt 24 '10
Mare bedoelt dat je op een openbaar forum geen prive dingen van anderen moet plaatsen.
Als ETH daar geen problemen heeft is dat helemaal oké, maar misschien wel iets om in de toekomst rekening mee te houden, dus misschien handig om dat van tevoren even te vragen.
Niet iedereen wil zijn hele hebben en houen openbaar hebben staan.
Het is een gewone en zeer redelijke opmerking.

Mare mag zich soms erg vrolijk uitduien en daar hoort dude ook bij, ik weet zeker dat dat niet verkeerd bedoelt is.
admin
admin okt 24 '10
Ow sorry, tegelijk...
Excuus..
Marenubium
Marenubium okt 24 '10
winkno worry Karin, en thnx voor de verdere uitleg!!
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Hummm...ik heb werkelijk nog niks gezegd of geschreven wat niet de hele wereld mag weten...maar bedankt. Je kan niks, maar werkelijk ook niks met de info die ik heb gegeven. Alleen hooguit een beeld vormen. Ik ben niet zo onnozel om zeer directe privé gegevens de ruimte in te slingeren....Mensen weten mijn voornaam, daar kan je weinig mee...
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
En Rotterdam telt niet bepaald de minste inwoners van Nederland....Speld in hooiberg verhaal...
admin
admin okt 24 '10
Nou zonder foto is dat waar, maar met foto wordt dat toch net even anders.
Maar goed, ik zal je maar weer gelijk geven, dat heb je nu eenmaal graag.. wink
Marenubium
Marenubium okt 24 '10
Origineel bericht van: ondergrond
Hummm...ik heb werkelijk nog niks gezegd of geschreven wat niet de hele wereld mag weten...maar bedankt. Je kan niks, maar werkelijk ook niks met de info die ik heb gegeven. Alleen hooguit een beeld vormen. Ik ben niet zo onnozel om zeer directe privé gegevens de ruimte in te slingeren....Mensen weten mijn voornaam, daar kan je weinig mee...


Ik wil je verzoeken eens op google op je naam/nickname te zoeken. En dan misschien ook op 'afbeeldingen'. Iemand die serieus naar jou op zoek is op internet, vindt hier jouw foto en wellicht ook wat privacy gevoelige informatie. Hou er rekening mee dat posts, die nu geplaatst zijn, 2-3 maanden later pas op internet verschijnen.
In dat geval, ben je dus wel behoorlijk 'onnozel' dan wel 'naief'.
'xxx merudi' en 'ondergrond merudi' geven NU al in ieder geval behoorlijk wat informatie.
Gewoon weer eens ter informatie.
Marenubium
Marenubium okt 24 '10
Quote:
ik zoek die smiley die zijn ogen rond draai...

"oh nee hier gaan we weer!"

-> en dat heeft de DUDE weer helemaal en volledig aan zichzelf te danken, aangezien hij zichzelf graag hoort en verdedigt.
Hopelijk trekt iemand hier lering uit.
_______________________________________
_______________________________
^
^
^
Da's een streep , jullie weten wel :
STREEP ERONDER KLAAR IS UIT!

Nu zoek ik een smiley die uitpuft en zijn hoofd afveegt ......
POEH HE, OOK WEER GEHAD!

hihihihi
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Je verteld info die reeds bekent is bij mij. En half Rotterdam kent mij van voor tot achter. Ik had een dranken service met alcohol houdende drank en dagmenu vroeger. En daarnaast een aannemersbedrijf. Als ik 1000 mensen ken in Rotterdam zal ik er niet ver naast zitten....
ondergrond
ondergrond okt 24 '10
Ok. klaar...
admin
admin okt 24 '10
Emma, dat jij het leuk vind is toch prima?
Maar stel nu eens dat jij een wraakzuchtige ex hebt?
En hij je doordat anderen jouw gegevens openbaar neerknallen kan vinden?
Zo iemand is hier ook wel eens geweest, ik vind dat we ten alle tijden iemands privacy moeten kunnen beschermen voor zover mogelijk op een openbaar forum.

Ik ben ook wel eens via de mail lastig gevallen door exleden, daarom staat mijn emailadres er niet meer.

Misschien iets waar je toch even stil bij wil staan?
Marenubium
Marenubium okt 24 '10
Quote:
wist ik niet....dit is mijn eerste forum ik vond het gewoon leuk om dit te delen met de mensen hier, en nu?


Gewoon ervoor zorgen dat privé info privé blijft, en niet op een forum zoals Merudi kenbaar wordt. Een 'handleiding':
1. geef geen privé gegevens weer in een openbaar forum zoals mail, adresgegevens, naam en achternaam. Doe dat per pb berichten of via email.
2. geef niet in het openbaar weer wie je al dan niet kent in het dagelijkse leven, ook niet zijn of haar gegevens.
3. Wees in het algemeen gewoon voorzichtig met wat je op het internet zet. Maak gebruik van nicknames en meerdere emailadressen en gebruik ZEKER (!!!) geen foto's in openbare fora.

Wat deze veiligheid betreft, zou Merudi/Julien eens na kunnen denken over de privacy gevoelige informatie hier op het forum, want vooralsnog is het een forum wat publiek toegankelijk is. Iedereen kan hier toegang verkrijgen en lezen,(gasten), en het forum is publiekelijk toegankelijk. Dat biedt niet echt veiligheid, maar WEL als registratie verplicht zou worden.
Zomaar een idee. Om problemen te voorkomen.

@Karin:
JUIST JA!
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki