Loading...
nl

Reizen met de Ziel versus Shamanisme

Mimosa
Mimosa okt 25 '10
In elk geval wil ik me er meer in gaan verdiepen. Ik vind het zo iets moois, maar kan me er toch om eerlijk te zijn weinig bij voorstellen.
Ik weet dat ik mijn ziel ben, maar misschien ben ik nog niet goed in balans met mijn ziel, zit er nog te veel tussen wat opgeruimd moet worden. Of denk ik nu helemaal verkeerd.
Tinne
Tinne okt 25 '10
Ik snap je Mimosa.
Vroeger dan probeerde ik me uit m'n lichaam te wringen, wat helemaal niet gebeurde natuurlijk op dat moment.
Nu, is het dat iets in mij.. heel zachtjes.. en geleidelijkaan, meegevoerd wordt, laat meevoeren ook door energie, die zich soms kenbaar maakt, soms niet. Het zijn meestal gidsen, of lichtwezens.
Ik vraag altijd naar ze.. ik ga nooit zonder hen op reis. En wat ik ook doe op die reizen, ik doe dat bijna nooit zonder Hen.
Ze hebben ook een mooie energie , een warmte, een licht .. een zuiverheid, die wij op aarde nog niet echt elke dag ggewaarworden, maar door dikwijls in aanwezigheid te zijn van lichtwezens, krijg je elke keer het licht in jezelf verankerd, en dat kan je uitstralen!
Mimosa
Mimosa okt 25 '10
Klinkt echt heel prachtig en lijkt me een super ervaring. Ik denk inderdaad dat ik er nog niet aan toe ben, hoe jammer ik dat ook vind en hoe moeilijk ook wel merk ik. Maar er zijn blijkbaar andere dingen die ik moet leren die op dit moment voorrang hebben.
Ik weet dat ik gidsen heb, maar mijn contact met hen is nogal moeizaam, niet van hun kan vermoed ik, maar meer van de mijne af.
Loslaten dus maar en vertrouwen dat het komt wanneer het komt.
admin
admin okt 25 '10
Mocht je ooit mee willen, je weet ons wel te vinden wink
Eruan
Eruan okt 25 '10
Karin hoe gaat zo'n zielenreis eigenlijk te werk? Of staat dit al ergens in het topic en heb ik er gewoon helemaal overheen gelezen?
admin
admin okt 25 '10
Volgens mij staat het hier al beschreven smile
Emuca
Emuca okt 25 '10
Ik denk dat het makkelijker het eens met een groep te proberen, dan dat men het uitlegt... ieder heeft namelijk een andere manier van instappen denk ik...
Lin
Lin okt 25 '10
Mmm begint het een beetje meer te snappen,
er zijn ook overal zoveel begrippen voor en dan weet je soms niet meer of je de juiste dan hebt.
Voor mezelf kan ik het zielenreizen wel vergelijken met "tijdreizen"
of te wel terug gaan naar andere tijden en andere plaatsen. Dan reis je ook met je ziel en kan ook gewoon andere dingen erbij doen.

Heb 1x via een droom met mijn gids mee mogen reizen , met Noehe op een heel vredig rustig plekje waar het heel zuiver voelde , een soort thuiskomen.
Later heb ik nog een paar keer met hem in een soort "ruimte"gezweeft waar ik heb ontdekt dat ik kan magnetiseren. Ik zag heel duidelijk lichtbollen uit mijn polsen schieten.

Het lijkt mij ook best leuk om het in een groter groep te doen.

Liefs lin
Emuca
Emuca okt 26 '10
Gewoon vragen! Ook als je begrippen niet helemaal begrijpt. smile
admin
admin okt 26 '10
Origineel bericht van: Karin
Mocht je ooit mee willen, je weet ons wel te vinden wink


mag ik ook binnenkort een keertje mee ?
smile
Emuca
Emuca okt 26 '10
Je mag altijd mee Artemis laugh
Cialara
Cialara okt 26 '10
Zou hier ook een verschil in zitten denken jullie, dat we de zielsreizen vaak in groepjes van twee of drie doen?

Een sjamaan doet dit denk ik meestal alleen....
Cialara
Cialara okt 26 '10
Ik herinner me zelfs wel reizen met 6 personen...
Tinne
Tinne okt 26 '10
Ja.. weetje, het kan ook beperkend werken, of veruimend, het hangt af van waar iedereen van de groep staat in zijn/haar ontwikkeling.
Mensen kunnen afhaken omdat ze het niet alles kunnen plaatsen wat ze ervaren, mensen kunnen bijkomen omdàt ze juist willen ervaren..
Takhihiii
Takhihiii okt 26 '10
In het moderne sjamanisme is het juist heel gebruikelijk om groepsreisjes te maken. Het is dan wel beter als je het tempo aanpast aan de langzaamste deelnemer. Sommige zijn gefocust op het einddoel en anderen meer geinteresseerd in de weg zelf, vandaar het verschil in tempo.

Met zo'n zielsreis, is er dan een (reis)leider, iemand die zegt waarnaartoe de reis gaat?
Tinne
Tinne okt 26 '10
ja je kan zeggen dat er een soort van (reis)leider is die in verbinding staat met een Gids of een lichtwezen, en die een deel van het gebeuren begeleidt, vertaald of opent.
Maar evengoed, als je met een groep bent, dat de groepsenergie de reis bepaalt.
Maw , elke deelnemer heeft zijn openheid in groei, en via gezamelijke inzet, beleving, of ontmoetingen komt een reis tot stand. Binnenin die reis, kan het zijn, dat er iemand is, die op een plek blijft, waar die nog iets ontdekt voor zichzelf, terwijl de ander even in een ander dimensie even iets doet, om dan weer gezamelijk bijeen te komen, en de ervaringen te delen.
Er bestaat geen panklare reis!! grin
Emuca
Emuca okt 26 '10
Ik ben het er niet mee eens dat er altijd een reisleider is.. want ik heb ook reizen gezien waarin niemand de weg wist e.d. natuurlijk gebeurd het wel, maar niet altijd. Al is er bij persoonlijke reizen (alleen) vaak wel verbinding met een gids o.i.d.
Mimosa
Mimosa okt 26 '10
Duren alle reizen even lang, zit er uberhaupt een tijd aan vast, of kan je dat zelf bepalen?
Mag je tijdens zo'n reis niet gestoord worden of kan dat geen kwaad. Natuurlijk zal ik op zo'n moment proberen om niet gestoord te worden, maar met twee kleine kinderen, drie poezen, een hond en een man, is het erg moeilijk hier in huis om nooit gestoord te worden.
Emuca
Emuca okt 26 '10
Je mag gestoord worden. Reizen kan je onderbreken en later afmaken.. want in die dimensies speelt tijd geen rol.. ZO kan iemand van de groep het einde al gezien hebben (en dus meegemaakt) terwijl de rest nog begint. Sommige reizen duren langer dan de ander, maar je kan altijd stoppen als je niet meer wilt. Geen verplichting of gvolg.
Mimosa
Mimosa okt 26 '10
Dat is fijn om te weten. Al blijft het moeilijk te begrijpen hoor. Hoewel ik het begrip tijd probeer los te laten, zit het in alles verweven in mijn leven.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki