Loading...
nl

Reizen met de Ziel versus Shamanisme

Emuca
Emuca okt 24 '10
Jaaa! Wordt vast gaaf, met die zwaan! smile

@ Karin; ha ha, dat wil ik zien! Weet niet of ik een goede bezemrijder zou zijn.. laugh
Cialara
Cialara okt 24 '10
Origineel bericht van: Karin
Vind Jorine ook zo leuk hahahaha, maar die kieperde er bijna af lol


laugh
Lin
Lin okt 25 '10
Mss een hele onnozeele vraag hoor , maar met zielenreis kan ik dat vergelijken met het op reis gaan met je lichtlichaam ? of is dat meer het uittreden ??

Liefs lin
admin
admin okt 25 '10
Is geen onnozele vraag hoor.
Wat jij bedoelt is inderdaad uittreden en dat is met zielereizen anders.
Dan blijf je wel in je lijf.
Cialara
Cialara okt 25 '10
Ja inderdaad, het is een naar binnen keren, want alles is in je, je hoeft niet naar buiten te keren. En omdat alles één is, kun je binnen in ook contact hebben/maken met de ander, ofwel de andere manifestatie van dezelfde eenheid die jij bent, die ik ben smile

Overigens werken sjamanen op die zelfde innerlijke wijze, dus dat is weer een overeenkomst laugh

(Ik wil toch enigszins op topic blijven ha ha ha)
Emuca
Emuca okt 25 '10
Maar Sjamanen keren zich toch meer richting uittredingen en astrale reizen?
Cialara
Cialara okt 25 '10
nou volgens mij niet... heb nu op twee verschillende stukken gekeken, en wat ze daar beschrijven is beiden een innerlijke reis die ze maken...

wacht zal even de linkjes erbij zetten:

http://www.trancedance-austin.com/articles/shamanicjourney.htm
http://shuemamsterdam.nl/

Zoals ik het daar lees, komt het toch wel zeer dichtbij het zielenreizen wat wij doen... ofwel het naar andere lagen van bewustzijn, andere dimensies die ons omringen, gaan...
Eruan
Eruan okt 25 '10
Mag ik misschien een beetje een domme vraag stellen? Wat is een zielenreis dan eigenlijk? Keer je je naar binnen en ga je met je ziel naar een andere demensie? Hoe werkt het, kom je los van je lichaam en is het zichtbaar met je ogen dicht, of kijk je door je ogen, zit het in je hoofd of ben je er echt bijna fysiek?
Emuca
Emuca okt 25 '10
Je bent niet uit je lichaam, je bent met je ziel bewust in contact met het gedeelte van jou ziel dat in de andere dimensies is... Hierdoor kan je hier op aarde nog alles doen, maar heb je wel een beeld van hoe het daar is. Je ziet het voor je geestesoog, dus je hoeft je ogen niet te sluiten, al helpt dat soms wel voor de concentratie.
De ene keer is de wereld daar fysieker dan de andere keer... Ligt ook heel erg aan de doel van de reis..

@Jorine, misschien zijn er verschillende soorten sjamanistische reizen? Geen idee eigenlijk.. had zelf eigenlijk alleen van de astrale reizen gehoord..
Emuca
Emuca okt 25 '10
Eigenlijk ben ik gewoon vergeetachtig.. haha.. Ik heb ooit 1 sjamanistische trancereis gedaan, en dat was inderdaad een beetje als zielenreizen.. maar dan met trance en met een soort rituele bedoeling... Is inderdaad ook naar binnen gekeerd..
Cialara
Cialara okt 25 '10
ja daar zeg je wat AoD... wellicht zullen sjamanen ook meerdere vormen kennen... ik las in de eerste link wel dat ze een duidelijk verschil hadden in lage dimensies en hogere dimensies... maar dat zien wij in zielenreizen ook wel.

ik heb overigens zelf nog nooit een astrale reis gemaakt, dus ik zou niet weten wat het verschil is...
Emuca
Emuca okt 25 '10
Ik ook niet.. ben niet zo van de uittredingen denk ik... Misschien omdat ik zo gewend ben aan zielenreizen.. haha.
Cialara
Cialara okt 25 '10
Ik heb als kind wel een uittreding gehad, een spontane. Ben er toen onwijs van geschrokken en heb me uit alle macht verzet ertegen... ik denk dat ik het nu ook nog wel zou kunnen, maar heb er geen behoefte aan smileik ga liever naar binnen, naar andere dimensies.
Emuca
Emuca okt 25 '10
Overigens is er wel een verschil qua dimensies in het sjamanisme.. de onderwereld (enige plek die ik toen bekeken heb) voelt zwaarder en veel dierlijker aan.. Veel instinctiever... De zielenreis dimensies voelen voor mij natuurlijker.
Cialara
Cialara okt 25 '10
Ik ben tijdens een zielenreis ook eens in de aarde geweest, op zich was de "techniek" vrijwel het zelfde, al gebruik je dan niet je zielensterchakra, maar je aardesterchakra.

En inderdaad die dimensie voelt anders aan, aardser, benauwder, sensueler ook wel winken wat jij zegt, ja, zwaarder lichamelijk, heel goed voor een gronding of om je te aarden, dat wel!
Emuca
Emuca okt 25 '10
Ik gebruik mijn chakra's eigenlijk nooit bewust.. ik hups overal gewoon heen.. Haha.. Of nee, ren.
Tinne
Tinne okt 25 '10
die zielereis diep in de aarde, is inderdaad heel erg mooi en intens.
Tinne
Tinne okt 25 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Overigens is er wel een verschil qua dimensies in het sjamanisme.. de onderwereld (enige plek die ik toen bekeken heb) voelt zwaarder en veel dierlijker aan.. Veel instinctiever... De zielenreis dimensies voelen voor mij natuurlijker.

aha ja, de onderwereld plek.. soms "moet " je daarheen, om een ziele-energie die daar is van een bepaald iemand te healen, kan soms niet anders. En zelf ben ik in verscheidene levens shamaan(se) geweest, en dat gaat nooit weg, dat is een bezieling die altijd terug komt, wat je ook doet.. hoe je ook doet!
Mimosa
Mimosa okt 25 '10
Ik blijf het mooi vinden om hierover te lezen. Afgelopen weekend in de rust van mijn slaapkamer toch willen proberen om met mijn ziel op reis te gaan. Maar ik ben er misschien nog niet aan toe, want er gebeurde helemaal niets.
Jullie praten er zo makkelijk over, het klinkt alsof het voor jullie hetzelfde is als ademen.
Emuca
Emuca okt 25 '10
Misschien is dat voor sommige ook wel zo smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki