Loading...
nl

Reizen met de Ziel versus Shamanisme

Cialara
Cialara okt 22 '10
Zoals een aantal van jullie wel weten ben ik iemand die vaak werkt op zielsniveau, via reizen in die dimensies waar ik als ziel kan komen.

De laatste tijd heb ik een beetje kennis gemaakt met het Shamanisme, dat uitgaat van healing op het zelfde niveau ongeveer. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo veel weet van Shamanisme, maar uit wat ik er over lees, herken ik heel veel in het werk dat ik als zielenreiziger doe.

Via Shamanisme En via Zielenreizen (zoals ik het simpelweg genoemd heb) kun je een aantal dingen doen:

* Healing doen of ontvangen vanuit de zielenwereld
* Contact met engelen en lichtwezens, vaak ook met de intentie tot healing
* Het transformeren van licht, via je eigen ziel, als transformator tussen hemel en aarde (iets wat steeds vaker plaatsvind de laatste tijd)
* Het ontvangen van boodschappen, die op welke wijze dan ook mogen worden doorgegeven. Vaak met een manifestatie tijd van ongeveer een week.

Maar wat is nu het verschil tussen Shamanisme en Reizen met de ziel eigenlijk... dat vraag ik me nog een beetje af. Ik vermoed dat het Shamanisme een levenshouding is, en dat het reizen met de ziel, daar een onderdeel van is...

Hoe denken jullie hier eigenlijk over, wat zijn jullie ervaringen?
Delen:
admin
admin okt 22 '10

Ikzelf heb geen ervaring met de mooie zielsreizen zoals jij
maar shamanisme gaat wel mijn hart naar uit.
En mezelf kennende,Jorine,zal shamanisme een levenshouding zijn, en zielsreizen,wat mij betreft een trapje verder,misschien wel.
Beide een soort zijde van dezelfde medaille,ja dat denk ik wel.
Lin
Lin okt 22 '10
Hoi Jorine

Ik vertoef me ook nog op een andere spiri forum waar het 1 en ander uitgelegd word over sjamanisme..
Sjamaan en zielreizen/lichtreizen horen bij elkaar.. je bent de verbinding tussen aarde en de verschillende dimensies. Ook heel kenmerkend is de binding met de natuur en rituelen.

Wat ik verder van begrepen heb is als je het gaat vergelijken met lichtwerkers dat het verschil zich vooral uit in de binding van de natuur en rituelen dat meer bij de sjamaan "hoort"(heb er even geen ander woord voor).

Hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Linda
Cialara
Cialara okt 22 '10
Ja Lin ik denk dat je daar gelijk hebt, dat een sjamaan meer die verbinding met de natuur en rituelen heeft dan een lichtwerker.

Ik heb dat zelf minder inderdaad, doe wel veel wat men als 'lichtwerken' beschouwt, al zie ik het zelf meer als één groot avontuur smilewat een prachtige groei heeft bewerkstelligd.

Toch ben je als lichtwerker net zo goed een verbinding tussen aarde en de dimensies, en wordt je ook zeker als zodanig ingezet, of dat nu bewust is of onbewust! Maar het verschil is inderdaad, dat ik er geen echt ritueel voor nodig heb om dat bewust te zijn, dat ik dat altijd kan "oproepen" of in de andere dimensies kan "kijken".

Ik weet overigens ook zeker dat heel veel onder jullie dit ook doen, zonder het bewust te zijn.

@ Nougnag, dank voor het meedenken. Het zielsreizen is geen stapje verder, alleen een andere benaming denk ik, of een andere manier van beleven. Ik zie het een niet beter of verder dan het ander, alles is voor mij gelijk wat dat betreft smile


Nog een ander ding om over na te denken... een sjamaan (Carlos Castaneda is een bekende) haalt vaak kracht uit "de dood"... nu is voor mij de dood iets wat niet echt bestaat, maar een overgang van de materiele illusie terug naar het werkelijke zijn van de ziel. Zou het kunnen dat een sjamaan door die gedachte vaker in de donkere stukken van de dimensies terecht komt? Of zou dat een persoonlijk iets zijn? (Ik zelf kom daar namelijk bijna niet...)
Emuca
Emuca okt 22 '10
Ik denk dat het sjamanisme en zielenreizen net as astrale reizen zeker wat met elkaar te maken hebben.. als heeft het sjamanisme volgens mij een andere fundering en richt het zich meer op trance reizen, zielenreizen zijn immers niet in trance. winkEn ook niet astraal... Daar heb je dus het grootste verschil. Ook kent het sjamanisme rituelen die zielenreizen niet kent...

Verder is een andere overeenkomst dat ze allen met verschillende dimensies werken, al werkt elke weer met een andere dimensie. Het sjamanisme werkt volgens mij vooral met kracht en totemdieren in dat wat ze de onderwereld noemen, en vanuit daar oefenen ze oa. healing uit. Bij zielenreizen komt het puur vanuit je zelf, of geheel uit andere entiteiten.
admin
admin okt 22 '10
@ Angel oD

Ik geloof dat je precies zegt wat ik bedoelde,
heel mooi :-)
Emuca
Emuca okt 23 '10
Ja klopt, want ik denk dat de meeste mensen wel ongeveer hetzelfde zeggen.. er zijn alleen niet heel veel mensen bekend met het zielenreizen... Dus is het opzich wel handig om alles een beetje uit te leggen.. haha.

Bij zielenreizen zijn er in tegenstelling tot het sjamanisme totaal geen rituelen die nodig zijn om toegang te hebben tot de zielenwereld... Echter, als je er niet voor bestemd bent, zal het je ook moeilijk tot niet lukken om contact te maken. Ook in de zielenwereld werk je gewoon vanuit jezelf, zonder voorschriften... En daarnaast, kan je hier op aarde nog volledig doen wat je wilt! Ok, 't kan lastig zijn als je een legpuzzel wil maken, omdat je concentratie misschien toch ergens anders is, maar je zit niet starend op een kleedje.
admin
admin okt 23 '10
Ik heb altijd wel een klein ritueeltje vooraf, voor de zielereis dan.
Maar dat is puur persoonlijk denk ik.
Zelf weet ik niet veel van het sjamanisme, mijn lessen zijn nog niet begonnen.
Emuca
Emuca okt 23 '10
Dat is inderdaad persoonlijk denk ik, ik doe namelijk geen enkel ritueel voor de zielenreis, en kan ook elk moment van de dag, wat ik ook doe, intunen..
admin
admin okt 23 '10
Intunen? Ik ken dat woord niet..
Emuca
Emuca okt 23 '10
Intunen is eh... inspringen... het juiste plaatje vinden.. zoals een radiozender zoeken. smile
admin
admin okt 23 '10
Ah kwartje valt smile
Je *antennes* inschakelen wink
Mimosa
Mimosa okt 23 '10
Oe, wat een interessant topic. Ik kan geen bijdrage leveren hierin, aangezien ik totaal geen ervaring heb met zielenreizen, shamanisme, lichtwerken. Het lijkt me heel mooi om te kunnen en om te doen.
Emuca
Emuca okt 23 '10
Iedereen zou het kunnen Micha, dus schroom niet om het te proberen. smile
Mimosa
Mimosa okt 23 '10
Het trekt me heel erg, moet ik eerlijk bekennen. Alleen heb ik het gevoel er nog niet aan toe te zijn of het misschien ook niet te kunnen.
Je zegt dat iedereen het zou kunnen en dat geloof ik ook wel hoor, aangezien we zoveel meer kunnen dan we voor mogelijk houden.
Ik wil het zeker gaan proberen, alleen heb ik het gevoel dat er nu nog iets is wat me hierin zal blokkeren. Daar ben ik nog mee bezig tijdens mijn meditatie. Er zit een rem bij me op en die begint meer en meer te verdwijnen, maar is nog niet verdwenen dus. Maar zo gauw ik het gevoel heb het te kunnen gaan proberen, ga ik het zeker doen. Wie weet heb ik tegen die tijd nog wel wat vragen, of voel je van binnen wat je moet doen.

PS mijn toetsenbord is van slag en doet geen leestekens meer, behalve de punt en komma. Sorry dus voor het ontbreken van vraagtekens etc.
admin
admin okt 23 '10
Als je er aan toe bent mag je altijd een pm sturen, dan kunnen we samen een reisje maken smile
Misschien wil Emmy ook wel mee.. cool
Cialara
Cialara okt 23 '10
Hetgeen mensen vaak blokkeert bij zielenreizen is het ego, ofwel de gedachte dat men er niet aan toe is wink

Het is belangrijk dat je lekker je fantasie kunt laten gaan, je denken loslaten en opgaan in wat er gebeurt, volgens mij kan iedereen dat wel. Het lastigste is het zuiver doorkrijgen, maar eenmaal meegenomen door anderen zul je vaak zien dat het helemaal niet zo'n fantasie is als je denkt, omdat we vaak het zelfde door krijgen.

Het zielenreizen doen we namelijk veelal in kleine groepen, en via internet/msn of door bij elkaar te zijn en erover te spreken. Het is een kwestie je met elkaar te verbinden en dan in te tunen zoals Emmy het noemt.

Het is waar dat niet iedereen het kan, maar ik denk dat meer mensen het kunnen, en wie niet probeert zal het ook nooit weten...
Emuca
Emuca okt 23 '10
Origineel bericht van: Karin
Als je er aan toe bent mag je altijd een pm sturen, dan kunnen we samen een reisje maken smile
Misschien wil Emmy ook wel mee.. cool


Sure! laugh
Cialara
Cialara okt 23 '10
Ik denk dat er aardig wat mensen hier op het forum rondlopen die ook wel eens op deze manier in de andere dimensies vertoeven wink
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki