Origineel bericht van: gast
In de reactie op dat wat ik zeg haal ik meer reflectie dan uit de zogenaamde spiegel die iemand me voor houdt. Dat is alleen maar invulling van de ander, niet mijn reflectie.
Dat wat het oproept in de ander is iets waar de ander iets mee moet doen of niet. Anders wordt het alleen maar heen en weer kaatsen.
Dat wat het oproept in de ander is iets waar de ander iets mee moet doen of niet. Anders wordt het alleen maar heen en weer kaatsen.
Dat ben ik niet met je eens, omdat ik je vraag waarom je voor bepaalde woorden kiest, zoals "geloof me" en het icoon van de omdat ik ze zelf niet kan plaatsen. Ik heb het niet als een spiegel voor je neergezet, maar enkel voor mij, om jou proberen te begrijpen.
Zoals jij er nu op reageert, krijg ik weer het gevoel dat jij helemaal niet wilt dat ik jouw manier van reageren hier begrijp.
Uiteraard is dat mijn ding, maar ik hoop dat je inziet, dat wij wel degelijk iets energetisch met elkaar uitwisselen en dat het daarom ook jouw "ding" is.
Om wat beeldender te maken hoe jouw reactie hier in dit topic op mij overkomt, wil ik graag een voorbeeld schetsen waarin ik hoop ik duidelijk maak wat er voor mij gebeurd en hoe het op mij overkomt.
Stel ik ben een mooie vlakke vijver waarin het water helemaal stil staat. Nu kom jij langs die daar een steen in gooit, zodat het water lekker gaat bewegen en er van alles in gang wordt gezet. Het water is in beweging, en alles stroomt lekker en ik merk dat de steen in mij, veel heeft veranderd en ik weer verder kan stromen. Nadat ik dit heb ervaren, ga ik op zoek naar hoe het komt dat ik in beweging ben gebracht. Ik kijk buiten mezelf, en zie jou staan met lege handen, wetend dat jij de steen in mij hebt gegooid. Ik vraag aan jou, "Waarom heb jij die steen in mij gegooid?". Dan draai je je om, rent hard weg en roept achter jezelf: "Ik heb niets gedaan......"