Loading...
nl

Heeft de ziel een ego?

admin
admin sep 5 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Jorine
Nou dan breng ik het terug tot de belangrijkste vraag....

Heeft de ziel een ego?

Het ego houdt zich met deze vraag bezig, de ziel niet.


winkde ziel is met vele andere dingen bezig, het "ik" is diegene die het belangrijk vind om het te onderzoeken,
doch de Ziel "Weet".
Daarom dat het topic vanuit ego zal beantwoord worden, en niet vanuit de ziel.
Daarom dat zulke vragen mij niet boeien, juist omdat het ego zich met de vraag zal ophouden, als ie zichzelf tot uitdrukking wil brengen in het antwoord.
Is niet persoonlijk naar jou , he jorine, noch naar iemand anders, het is een vaststelling van jaren al.
Vragen rond de ziel zullen altijd door ego's (mensen's ego's) beantwoord worden.
In de stilte van het hart heeft de ziel een warme glimlach laten voelen ondertussen, wat veel meer betekent voor mij, dan de antwoorden te lezen vaneen ieder, en de vragen die door anderen en mezelf zijn gesteld!
grin

liefs
Tinne
New Moon
New Moon sep 5 '10
Ik voel - als ik niet kijk naar dit onderwerp - dat er een verschillende blik op de vraag is bij mensen die gereageerd hebben op dit topic - waaronder ik zelf - wat te maken heeft met spiritueel proces. Dat kan allergie/onbegrip bij mensen die puur vanuit hun ziel reageren, omdat die zaken zoals het ego hebben losgelaten. Als ik over mezelf spreek - ik zit in een bewustbewordingsproces waarbij mijn ego een rol speelt, dit heeft met mijn identiteit te maken (heeft ook met mijn leeftijd te maken). Als ik met dit proces klaar ben kan ik weer los laten en leven vanuit puurheid en liefde. Sorry daarvoor als ik daarmee dit forum besmet en andere mensen erger, dit heeft nogmaals met mijn eigen proces te maken.

Hoe kan deze vraag worden beantwoord: vanuit de ziel? vanuit de ego? Het verschil in die perspectieven (de mensen waarover ik spreek weten dat wel) heeft geleid tot dualiteit, onbegrip en ik voel dus ook ergenis.

Mooi om te zien dat vooral Core en Tinne hier een stop hebben ingeroepen om de boel te neutraliseren (mijn ego voelde me in eerste instantie aangevallen, en ik ben niet te beroerd om dat hier toe te geven) als ik vanuit mn ziel kijk en liefde kan ik helderder zien. smile

Liefs the moon
New Moon
New Moon sep 5 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Jorine
Nou dan breng ik het terug tot de belangrijkste vraag....

Heeft de ziel een ego?

Het ego houdt zich met deze vraag bezig, de ziel niet.


winkde ziel is met vele andere dingen bezig, het "ik" is diegene die het belangrijk vind om het te onderzoeken,
doch de Ziel "Weet".
Daarom dat het topic vanuit ego zal beantwoord worden, en niet vanuit de ziel.
Daarom dat zulke vragen mij niet boeien, juist omdat het ego zich met de vraag zal ophouden, als ie zichzelf tot uitdrukking wil brengen in het antwoord.
Is niet persoonlijk naar jou , he jorine, noch naar iemand anders, het is een vaststelling van jaren al.
Vragen rond de ziel zullen altijd door ego's (mensen's ego's) beantwoord worden.
In de stilte van het hart heeft de ziel een warme glimlach laten voelen ondertussen, wat veel meer betekent voor mij, dan de antwoorden te lezen vaneen ieder, en de vragen die door anderen en mezelf zijn gesteld!
grin

liefs
Tinne


Dat vind ik echt prachtig verwoord Tinne, zo voel ik dat ook!
Cialara
Cialara sep 5 '10
Hi hi hi, ja mijn ego voelde zich wel even aangevallen, maar de vraag kwam voort uit een issue waar ik persoonlijk mee bezig was en ik zag later in dat ik eigenlijk de verkeerde vraag had gesteld. Niettemin is het wel interessant om alle bevindingen, denkwijzen en ideeën van anderen hier te mogen lezen smile

Het heeft me via sommigen wel weer wat duidelijk gemaakt. Door wat jullie schreven, verschillende inzichten enz. kan ik nu weer vrij verder met een zeker beeld van hoe ik er zelf in sta.

Ik ben namelijk inderdaad gewoon een mens, met ziel en ego en geest. Ik heb met alledrie te maken. Mijn verlangen om vooral ziel te zijn is een verlangen van misschien wel mijn ego. Aan de andere kant de keuze die ik als ziel maakte om hier op aarde op dit moment te leven, komt voor uit een IK en dus uit een deel van mijn ziel dat die keuze heeft gemaakt. Misschien had ik beter een andere vraag kunnen stellen... namelijk of wij als ziel wel echt keuzevrijheid hebben hier beneden of dat alles is voorbestemd en wij enkel kunnen ervaren. Ik vraag me nog steeds af wat er zou gebeuren als we enkel willen ervaren... en geen keuzes meer zouden maken. Mijn ego roept dat dit niet kan hier in 3D winkMijn ziel zegt me dat het wel kan in de hogere sferen....

Ik trok de verkeerde conclusie dat het hebben van een vrije wil en het maken van keuzes toebehoort aan het ego... en dat was denk ik een verkeerde denkstap... omdat ik nu inzie dat een ziel ook keuzes kan maken en dat dit niet voorbestemd is voor het ego alleen smile

Zo ik heb mijn gedachten weer de vrije loop gelaten, schiet maar los als ik het mis heb laughdit waren enkel mijn gedachten....

Liefssssssssssss Jorine
admin
admin sep 5 '10
warme knuf, Themoon! grin
gast
gast sep 5 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: gast


Hoe komt het toch dat het woord ego niet mag bestaan.


Hai lieve Gast (na zo lang)

Ik snap wel waarom mensen dat woord willen mijden. Moet eerlijk zeggen dat ik het hele toppic niet gevolgd heb. Dus ik reageer puur op de opmerking waarom het ego niet mag bestaan.

Het ego is noodzakelijk, anders kan je het gevoel niet hebben dat je een individu bent op aarde. Het ego zorgt dat je een' afgescheiden' en indivdueel gevoel hebt. Ik denk en voel aan dat jij een heel ander begrip hierbij hebt. Maar even in het algemeen. Hoe verlicht iemand wel of niet is, ego blijft. Het ego is heel mooi en effectief. Het is aan de ziel om er mee te spelen.

En, verlicht of niet, hoort allemaal bij de ontwikkeling. Niets is af te dwingen.

Liefs, Paulette


Hoi Paulette, ik zou je willen aanraden het toch te gaan lezen want in feite zeg ik niets anders dan jij dus heb ik geen ander beeld van het ego dan jij.

Welkom terug laugh
New Moon
New Moon sep 5 '10
Warme knuf aan iedereen hier laugh(en wat een mooie zelfreflectie Jorine, mooi hoe je je openstelt!)

Liefs the moon
gast
gast sep 5 '10
Mooi Jorine en zeker herkenbaar.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki