Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Karin
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Karin
Wat ik me net afvroeg Tinne, staat innerlijk weten los van ziel en ego of kan je deze samen zien met de ziel?
bron: http://www.stichtingakasha-inspiratie.nl/index.html
Als je sterf, verdwijnt het ego, maar de ziel is er dan nog altijd. Zij/hij is verbonden met de Goddelijke Bron.
Het innerlijk weten gaat via de Ziel, of via de Geest.. je bent dan bezield of begeesterd in je praten, je handelen, je uiten van wie je bent,of wat dan ook. Het ego kan dat niet zijn, je ziel wel.
Kijk maar naar mensen wiens ziel bijna niet te ervaren is.. spreken zij bezield of begeesterd? Dat kunnen ze dan niet. Pas wanneer de ziel de ruimte heeft om naar buiten te komen, en het ego daar plaats voor gemaakt heeft, dan pas komt het innerlijk weten. Zo is dat altijd voor mij het geval.
Maar Tinne, ik ben zeker niet verlicht maar heb wel degelijk toegang tot mijn innerlijk weten.
Dus ondanks een straf ego kan ik daar wel degelijk bij.
Maar heb je gelezen wat ik schreef? ik heb het gevoel van niet..[/quote]
Ik heb je wel gelezen maar ik had het in mijn hoofd anders geïnterpreteerd, als ik opnieuw lees zie ik dat ik het nu wel zie wat je bedoelt.
Soms wordt ik wel moe van mezelf, maar ik weet dat ik dingen lastig begrijp
Het is net dat stukje autisme (ja sticker ik weet het) maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen
Dank je dat je me effe helpt