Wat een interessant topic! Als ik over mezelf spreek, heb ik zeker een ego (ik wou bijna zeggen "gelukkig maar") Ik heb het idee dat ego en ziel gescheiden zijn. Ego is latijn voor "ik". Ego ergo sum= Ik denk dus ik ben. Wat betekent dat ego iets te maken heeft met denken (hersenen), en resulteert in zijn (de ziel!) = ik BEN (een bekende mantra vanuit channelings) Daarom denk ik - dit beredeneerd vanuit het ego hehe - dat de zielen op aarde (wij dus) niet zonder het ego kunnen.
Die zinnetjes alleen al leggen voor mij uit of ego invloed heeft op de ziel: zeker. Voor mij zelf beperkt het om te komen tot de universele liefde bijvoorbeeld, maar geeft me ook zelfvertrouwen (ego) om te groeien en te delen (ziel). Ik vind het grappig, want ik BEN legt precies die balans uit tussen ego (in het brein)(=persoon, hangt samen met macht, is sleutel tot het komen in eigen kracht) en ziel (wat samenhangt met intuitie,gevoel,hart etc) om te komen tot creatie en handige lessen op aarde. Het woord "BEN" is groter, omdat het ego makkelijker overschreeuwt dan de ziel; ego en ziel zijn dualiteiten, zoals man en vrouw. Dat uit zich voor mij bijvoorbeeld dat ik heel makkelijk kan zeggen: Ik kan het niet of ik kan het wel, terwijl mijn intuïtie en luisteren daarvan op een veel zachtere frequentie gebeurt, met een zachte stem als het ware. Het ego wordt vaak negatief benadert/beschreven, terwijl het veel mogelijkheden biedt voor ons.
De ego hangt voor mij samen met zelfzucht en zelfvertrouwen, zelfgewin maar ook gewin voor anderen, eigen wil (een hele belangrijke waarvoor de ego verantwoordelijk is, niet de ziel)Daarbij kan het ego zelf uitmaken wat het kiest.
Hehehe Core "wie was er eerst, de ziel of de ego?" geweldig
Mooie meningen zijn er al gezegd, zeker vanuit zielspersectief.
Ik vind het grappig want als ik nu terugkijk op mijn tekst probeer ik op te komen voor het ego. Kan ook zo zijn omdat ik aan het aarden ben (waar ik altijd al moeite mee heb gehad) en heel erg met mijn ego wordt geconfronteerd, hehe.
Liefs the moon