lemniscaat wat zegt het jou...
Hoi lieve Lena
Wat leuk dat je dat zegt. Dat woord heeft me als kind al geboeid en ik heb er vaak naar gestaard in de kast.
Ook heb ik het vaak in mijn schrift getekend (sommige symbolen, zoals lemniscaat en bv kundaluni kwamen herhaaldelijk in mijn schriften voor), maar ik werd er nogal gefrustreerd van en kan me herinneren dat ik dat alleen deed op momenten van verveling en irritatie. Bah
Er komt meteen een uiltje bij me naar boven, wijsheid (blijkbaar zit er veel wijsheid in het symbool), terwijl dat eigenlijk helemaal niets met het symbool zelf temaken heeft, want het symbool is in de vorm van een 8. Het is een uitgeverij (=verspreider van wijsheid en vermaak
), maar betekent nog meer. Oneindigheid, de ziel blijft bestaan, de "circle of life", watercyclus (verdampen en regen), eb en vloed, dood en leven en dood en leven ... energie die telkens in een andere vorm verschijnt maar nooit verdwijnt ;), is de essentie van het leven volgens mij. Ik snap nu ook waarom ik daar als kind moeite mee had want ik was nogal gehecht aan het feit dat alles hetzelfde bleef. Ook in de wiskunde staat het vorm voor oneindig zie ik nu. Het is een symbool wat ook in de alchemie nogal een grote rol speelt, maar met een geheimzinnige achtergrond. Denk maar aan de steen der wijzen, het oneindige leven. Stel je voor dat je al je herinneringen zou meenemen naar een volgend leven... (volgens mn gids is dit iets waar we over het HOE niet zo'n druk hoeven te maken, meer over dat het mogelijk kan zijn?!)
Even terug naar de 8, ik heb er persoonlijk erg veel mee, jij ook Lena? Of waarom heb je lemniscaat eigenlijk laten lezen als ik vragen mag
Persoonlijk ben ik een tijdje terug bezig geweest met dimensies. Ik voel alsof we in een tijd zitten met 2 meer dimensiepoorten die geopend zijn (ik geloof dat 1tje nog dicht is), dan eerst. Eerst waren er 6. Nu worden dat er dus 8, maar later nog veel meer...
Kundaluni hoort daar bij, een andere manier van verplaatsing
dimensiereizen meer toegankelijk voor mensen, zelfs voor de zielen zonder vleugels...
Ik pak even die symbolen site erbij, had het gevoel dat dat wel een goede was
bron:
http://www.smart-rhythm.com/nl/symbool_8
Symbool 8 - Transformeren
Verandering – Inspanning – Jezelf waarmaken
[energie]
Als je dag-, maand-, of jaarritme in het teken staat van de achtste energie, gebeurt er veel. Ook onverwacht. Er wordt een flexibele instelling van je gevraagd. Deze energie brengt verandering en transformatie.
Je zult merken wat de inspanningen van de afgelopen tijd waard zijn geweest. Breng je ideeën aan de man en jaag je doelstellingen na. Zorg dat de inkomsten de uitgaven dekken en laat je niet afleiden door kleinigheden. In deze tijd komt dat wat niet in balans is aan het licht. Houd een brede focus, treed met een open geest veranderingen tegemoet, dit is een tijd van transformatie. Als je geconcentreerd en ontspannen blijft, kun je bijzonder veel bereiken.
Advies: Met een geconcentreerde en ontspannen instelling verloopt deze periode het meest soepel. Wees produktief, flexibel en durf je aandeel op te eisen. Durf de controle los te laten.
Sterkste punten
power
# Wilskracht
# Doorzettingsvermogen
# Analytisch vermogen
Mogelijke valkuilen
pitfall
# Niet goed kunnen concentreren
# Geestelijke verscheurdheid
# Controle niet durven loslaten
Misschien kan je dit ook op jezelf betrekken, Lena? Er is meer mogelijk dan je denkt... Mijn gids beweert dat dit ERG belangrijk is, de lemniscaat en het symbool 8, zeker in deze tijd. Het ligt aan jezelf of je dat jezelf laat doen. (ik praat nu eigenlijk tegen iedereen en ook tegen mezelf, want ik beperk mezelf ook vaak) Breaking out of the mind, going beyond
Dit is DE tijd van de 8 (en de lemniscaat, want die twee gaan hand in hand...)Dat ga ik nog even toelichten: 8 betekent flexibiliteit, transformatie, doorzettingsvermogen, sterkte, (zelf)erkenning (met die zaken kan je creëren wat je maar wilt, geeft mijn gids aan. Al is het een dimensiereis, een aardse reis, een nieuwe auto, een talent, een gebeurtenis, etc.
De lemniscaat staat voor het oneindige, dat betekent dat we kunnen creëren zonder limitiet, kunnen reizen zonder limiet, maar ook moeten/kunnen transformeren zonder limitiet (denk aan volgende levens, een andere levenswijze/denkwijze, wat gepaard gaat met loslaten en misschien ook wel pijn, en hier is juist dat doorzettingsvermogen voor nodig...)
... mooi dat je hem aankaart Lena
bedankt hiervoor.
Dit was hem even, de andere lezingen komen later
Liefs the moon