Loading...
nl

Symbolen lezing

New Moon
New Moon aug 14 '10
Hoi mensen.

1 van de dingen die ik het meest leuk vind om te doen, is het interpreteren en aanvoelen van symbolen en wat het persoonlijk voor iemand betekent. Dit deed ik als kind al, ik tekende symbooltjes in mijn schriften op school en was dol op het teken van de NS (vraag me niet waarom hihi) en Apple was het eerste woord wat ik kon zeggen in het engels, omdat ik dat appeltje zo mooi vond. Mijn gids vindt het ook leuk om hier mij op humoristische wijze mee te helpen en ik haal er dus veel plezier uit, altijd al gedaan.

Ik heb het gevoel dat ik hier ook best andere mensen mee kan helpen. Dus als jullie een vraag hebben over een betekenis van een bepaald plaatje of symbool, plaats em hier als je zin hebt smile

Liefs the moon
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 15 '10
Beschermengel
Beschermengel aug 15 '10
Ik heb het plaatje via animaatjes.nl omdat ik er geen foto van heb...maar het symbool is erg belangrijk voor mij. Ik ben benieuwd Moon smile

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 16 '10
Hoi Beschermengel,

Jouw plaatje doet me meteen denken aan mijn eigen ervaring:

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/92580/De_transformatie_van_mijn_pyra.html#Post92580

Kan je hier iets mee?
Beschermengel
Beschermengel aug 16 '10

Nee eigenlijk niet Nims, het heeft voor mij toch een andere betekenis, alhoewel ik me ineens bedenk dat het er toch wel iets mee te maken kan hebben ...maar dan op een andere manier.

Ik kan het nog niet uitleggen omdat ik graag hoor wat Moon erover te vertellen heeft, ik zal het later proberen uit te leggen... smile
New Moon
New Moon aug 16 '10
Origineel bericht van: NiMS


Hoi Nims.



Ook grappig ik kreeg door dat ik een beetje kon oefenen (bij Nims en Beschermengel), en ik schoot een beetje in de stress. Toen kwam ik op een website waar: "leuk, probeer maar wat!" stond, dus dat ga ik dan maar doen.:P Wel fijn dat het duidelijke symbolen zijn etc.

Toen ik het logo zag dacht ik: dat is typisch wat voor Nims. Heb je dit logo zelf verzonnen of veel invloed op gehad?

Merudi is een soort plek/toevluchtsoord/space-planeet op internet, dus virtueel, die wel heel echt en veilig aanvoelt. Het maakt niet uit waar je over wil praten, Merudi omhelst alles (3 - heilige 3 eenheid - streepjes, ik noem een paar interpretaties die in me opkomen want er zijn er velen--->, lucht aarde water, = spiritueel, aards, en "grappig"/"serieus" maar ook "heftig", een paar woorden die zomaar in me op komen als ik aan water denk. Merudi is vooral een liefdevolle omgeving.(over het algemeen dan, hehe!) De pijl die de paarse (=spirituele kleur, die overvloeit in daar waar alles samen komt in het "licht", heel mooi gekozen! ) cirkel omringt zegt mij: een veilige plek/omhelzing. *mijn gids is een beetje nukkig nu omdat hij zegt dat er buiten die circel en omhelzing nog veel meer is, maar dat vind ik nu niet zo belangrijk. Nu pas valt me de pijl op die "verder" wijst (go around and beyond!) daar gaan we dus naartoe vanuit het principe, wat we geleerd hebben binnen de circel te doen wink. Woehoe!* Ik vind de slang met de pijl ook op een soort haak/staf van sinterklaas lijken, waarbij "sinterklaas" aan de staf trekt, via Merudi, maar het logo, de kern, (de paarse circel met de 3 streepjes dus), blijft het allerbelangrijkste en het startpunt en de kern van alles. (anders verandert het logo en kom ik daar later nog op terug als ik hier nog rondhang)

Die strepen zijn echt geweldig bedenk ik me nu. Ziel(bovenste streepje) Lichaam (onderste) en Brein (middelste)..
Met het geest en brein kan je veel van de Ziel/spiritualiteit "hello whats up there?" ruiken, maar nog niet pakken.. (het middelste streepje gaat ook in de richting van de pijl, als je goed kan zien.) Dat wil zeggen, dat met wetenschap en hersenen veel te beredeneren wat 'daar buiten/boven" is. Maar zoals eerder gezegd kunnen vanuit slechts principe niet pakken.. Met een streepje alleen red je het niet, je hebt alle 3 nodig zeg maar. En dat is precies waar hier overal topics over gemaakt zijn, over mind body and soul, = wetenschap/filosofie, lichaam/lichamelijke klachten, ziel/gezien worden, herkenning. En een flinke dosis humor, liefde en steun die die 3 overlappen. Het plaatje manifesteert zich dus op deze website... (symbolen doen meer met mensen en dingen dan je denkt) Hartstikke mooi! Je hebt iets heel moois neergezet Nims ("moest" ik even zeggen). *is helemaal vrolijk geworden van het logo.*

Over de naam, dit was het eerste dat me opviel en wat ik hier moest opschrijven: "merode, Pol. en Voorz.: de naaste authentieke term zou zijn merudi ‘mijn verdrukking, mijn nederlaag’. c ix: merode, nederlaag, armoede; c x: merode, ellende; ik maas in de merode. d viia: marode, ongeluk; hij scheft in de marode."

Vinden jullie het prettig als ik daar dieper op inga? Mijn verdrukking, mijn nederlaag. Nims, ik denk dat je nogal wat opgeofferd hebt voor dit forum, en er veel energie (behind the scenes) in gaat zitten. Je vindt het mooi om te doen, maaar soms... Weet niet of er nog meer dingen zijn, maar plaats het maar voor jezelf (ik durf het niet zo goed te zeggen):) Ik lees het logo.

Liefs the moon

ps: Beschermengel, ik kom later op de jouwe terug, goed?:)
Beschermengel
Beschermengel aug 17 '10


Is goed hoor! ...niet in de stress raken smile
Lena
Lena aug 18 '10
lemniscaat wat zegt het jou... smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 18 '10
Hoi themoon. Super gaaf dat je dit gelezen hebt. Wat ik graag met je wil delen is de betekenis van het merudi logo, zoals die op de homepage staat. Ik zie daar zeker veel paralellen in met jouw tekst en vind het mooi om te zien wat het bij jou oproept!

Om te beginnen is de cirkel een afbakening van het grote geheel om te kunnen differentiëren. Wat binnen en buiten de cirkel is ,is hetzelfde en symboliseert het allesomvattende bestaan. In dat bestaan doet zich leven voor. In eerste instantie kenmerkt dat leven zich in het Ene middelste deel van het logo. Eén in zichzelf, niet kenbaar, ongedifferentieerd. De volgende stap in de ontwikkeling van 'leven' is een differentiatie van wat eerst nog in zichzelf was. We zien dan een tweedeling van krachten. Ook dat heeft in het logo vorm gekregen.

Deze krachten hebben een middelpuntzoekende en een middelpuntvliedende werking die elkaar aanvullen. Op deze wijze is er sprake van een drie-eenheid zoals we op veel plaatsen tegenkomen b.v. de Shushumna met differentiaties van Ida en Pingala of de goden Horus, Isis en Osiris; in de kabbala heten deze krachten: Kether Chochma en Bina en in de christelijke leer spreekt man van vader, zoon en geest.

In onze hedendaagse leef-en denkwereld zien we dat terug in rechter, officier van justitie en advocaat. Het zijn steeds dezelfde principes die zich altijd en overal laten gelden.

De middelste kracht op het logo is als de ENE, een kracht van oorzaak en gevolg in zichzelf. De twee anderen komen voort uit deze eerste ENE en vertegenwoordigen ieder voor zich de twee krachten die in eerste instantie in elkaar 'verstrengeld'.

Door deze ontwikkeling van één naar twee vindt een verdergaande materialisatie van levende principes plaats. Deze verloopt vervolgens van drie naar zeven enz. enz. Dit is de manier waarop leven zichzelf voortzet. In deze zin is het dus een zeer levenskrachtig logo dat zichzelf in stand kan houden. De kleur en de nuances daarin duidt op het ENE allesomvattende bestaan waarheen alles herleid kan worden. Precies zoals het leven is: "Uitzetten en inkrimpen of oplossen en stollen alles hetzelfde wat zich voortdurend herhaalt."




Origineel bericht van: themoon
Origineel bericht van: NiMS


Hoi Nims.



Ook grappig ik kreeg door dat ik een beetje kon oefenen (bij Nims en Beschermengel), en ik schoot een beetje in de stress. Toen kwam ik op een website waar: "leuk, probeer maar wat!" stond, dus dat ga ik dan maar doen.:P Wel fijn dat het duidelijke symbolen zijn etc.

Toen ik het logo zag dacht ik: dat is typisch wat voor Nims. Heb je dit logo zelf verzonnen of veel invloed op gehad?

Ik heb het helemaal zelf verzonnen. En of het typisch iets voor mij is, dat weet ik niet.
Origineel bericht van: themoon


Merudi is een soort plek/toevluchtsoord/space-planeet op internet, dus virtueel, die wel heel echt en veilig aanvoelt. Het maakt niet uit waar je over wil praten, Merudi omhelst alles (3 - heilige 3 eenheid - streepjes, ik noem een paar interpretaties die in me opkomen want er zijn er velen--->, lucht aarde water, = spiritueel, aards, en "grappig"/"serieus" maar ook "heftig", een paar woorden die zomaar in me op komen als ik aan water denk.

Mooi, en dat is wel wat ik voor ogen heb met deze site!
Origineel bericht van: themoon



Merudi is vooral een liefdevolle omgeving.(over het algemeen dan, hehe!) De pijl die de paarse (=spirituele kleur, die overvloeit in daar waar alles samen komt in het "licht", heel mooi gekozen! ) cirkel omringt zegt mij: een veilige plek/omhelzing. *mijn gids is een beetje nukkig nu omdat hij zegt dat er buiten die circel en omhelzing nog veel meer is, maar dat vind ik nu niet zo belangrijk.

Ik denk ook aan de staart van de pijl, en zie de rimpel die aan het einde (of eigenlijk het begin, want daar komt de pijl vandaan) staat. De cirkel is inderdaad de veiligheid. Mooi gezien, zo had ik het nog niet ervaren.
Origineel bericht van: themoon

Nu pas valt me de pijl op die "verder" wijst (go around and beyond!) daar gaan we dus naartoe vanuit het principe, wat we geleerd hebben binnen de circel te doen wink. Woehoe!* Ik vind de slang met de pijl ook op een soort haak/staf van sinterklaas lijken, waarbij "sinterklaas" aan de staf trekt, via Merudi, maar het logo, de kern, (de paarse circel met de 3 streepjes dus), blijft het allerbelangrijkste en het startpunt en de kern van alles. (anders verandert het logo en kom ik daar later nog op terug als ik hier nog rondhang)

Die strepen zijn echt geweldig bedenk ik me nu. Ziel(bovenste streepje) Lichaam (onderste) en Brein (middelste)..

Ja dat vind ik ook nog steeds. Ben hier destijds mee begonnen en de rest kwam erachteraan. Maar juist de drie-eenheid vond ik geweldig.
Origineel bericht van: themoon


Met het geest en brein kan je veel van de Ziel/spiritualiteit "hello whats up there?" ruiken, maar nog niet pakken.. (het middelste streepje gaat ook in de richting van de pijl, als je goed kan zien.) Dat wil zeggen, dat met wetenschap en hersenen veel te beredeneren wat 'daar buiten/boven" is. Maar zoals eerder gezegd kunnen vanuit slechts principe niet pakken.. Met een streepje alleen red je het niet, je hebt alle 3 nodig zeg maar. En dat is precies waar hier overal topics over gemaakt zijn, over mind body and soul, = wetenschap/filosofie, lichaam/lichamelijke klachten, ziel/gezien worden, herkenning. En een flinke dosis humor, liefde en steun die die 3 overlappen. Het plaatje manifesteert zich dus op deze website... (symbolen doen meer met mensen en dingen dan je denkt) Hartstikke mooi!

Juist en inderdaad heel mooi, dat een logo alleen al dit kan doen wink.
Origineel bericht van: themoon



Je hebt iets heel moois neergezet Nims ("moest" ik even zeggen). *is helemaal vrolijk geworden van het logo.*

Over de naam, dit was het eerste dat me opviel en wat ik hier moest opschrijven: "merode, Pol. en Voorz.: de naaste authentieke term zou zijn merudi ‘mijn verdrukking, mijn nederlaag’. c ix: merode, nederlaag, armoede; c x: merode, ellende; ik maas in de merode. d viia: marode, ongeluk; hij scheft in de marode."

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/94751/Merudi_en_wat_het_betekend_in_.html#Post94751
wink
Origineel bericht van: themoon


Vinden jullie het prettig als ik daar dieper op inga? Mijn verdrukking, mijn nederlaag.

Ik ben wel benieuwd wat dit voor jou betekend smile. Ik zelf heb daar nooit zo'n betekenis bij gevonden.
Origineel bericht van: themoon



Nims, ik denk dat je nogal wat opgeofferd hebt voor dit forum, en er veel energie (behind the scenes) in gaat zitten. Je vindt het mooi om te doen, maaar soms... Weet niet of er nog meer dingen zijn, maar plaats het maar voor jezelf (ik durf het niet zo goed te zeggen):) Ik lees het logo.

Ik moet zeggen dat dit voor mij erg meevalt. Het voelt namelijk niet als opofferen. Ja het heeft me veel energie gekost, maar ook meer opgeleverd dan ik erin heb gestopt. Zonder jullie allemaal, had Merudi nooit kunnen worden wat het nu is, en daar ben ik iedereen heel dankbaar voor!

Ik word altijd weer blij als er opeens weer nieuwe dingen worden gedaan op Merudi, voor anderen. Zoals bijvoorbeeld symbolen lezen winkorakels, of namen lezen. Daarin zie ik Merudi groeien en ook de mensen groeien die het doen. Ik weet dan, het werkt wat ik hier heb neergezet laugh.
Origineel bericht van: themoon


Liefs the moon

ps: Beschermengel, ik kom later op de jouwe terug, goed?:)
admin
admin aug 18 '10
Dit is een mandalatekening die ik gemaakt heb, acht jaar geleden, via intuitief tekenen.
En hangt hier bij me thuis nog steeds tegen de muur, ingekaderd achter glas.
Ik zag dat de weerspiegeling van het raam er in stond, indien jou dat stoort, maak ik wel een nieuwe foto, hoor!
liefs
Tinne.
gast
gast aug 18 '10
Themoon: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw avatar betekend in jouw ogen. De pyramide met het oog...
New Moon
New Moon aug 19 '10
Hoi lieve mensen, bedankt voor de leuke reacties!

Vanaf in ieder geval (misschien eerder) as woensdag kan ik weer reageren op jullie reacties en lezen, ben bezig met hele aardse dingen die ook leuk zijn en moeten gebeuren op dit moment smile

Hoop dat jullie geduld kunnen hebben (ik kan bijna niet wachten maar heb het gevoel dat dat moet voor een goede lezing smile

Liefs the moon
Beschermengel
Beschermengel aug 19 '10


Maar natuurlijk ... smileik/we wachten geduldig af!
New Moon
New Moon aug 27 '10
Origineel bericht van: Beschermengel
Ik heb het plaatje via animaatjes.nl omdat ik er geen foto van heb...maar het symbool is erg belangrijk voor mij. Ik ben benieuwd Moon smile



Hoi beschermengel,

Wat een leuk symbool, dat vind ik wel een uitdaging.
Er kwam meteen al een hoop binnen, de eerste keer toen ik je symbool zag.
Dingen zoals `scheidsrechter` maar vooral iemand die "even een bal opgooit zodat er mensen mee kunnen spelen ;)" waren dingen die ik doorkreeg. Eigenlijk is dat precies wat je doet met de dagtekst, en tekst die volgens mij erg fijn is voor velen op dit forum, en dan spreek ik ook over mezelf!
Scheidsrechter klinkt heel streng, maar ben jij iemand die overzicht heeft op situaties? je hebt mensen door, en ziet hun misstappen, en kan ze daarmee terugfluiten. Doe je hier ook iets mee met je werk?

Even over het symbool zelf: mijn gids had het erover dat het binnenkort "uit de tijd" gaat zijn. *een beetje op een kribbige manier die ik niet helemaal begrijp, maargoed :P*. Waarom het uit de tijd is, kom ik later op terug.
Ik zag het meteen: een heleboel 6jes (personen) in een circel = het alles/samenwerken Dit klinkt misschien wazig maar ik zal het even uitleggen. De leren vlakjes op een voetbal zijn zwart/wit, staat symbool voor dualiteit, misschien ook wel in de verschillen tussen mensen, en moeilijke en slechte tijden. Ik kom er weer op terug: jij hebt overzicht en kan mensen weer een duwtje in de juiste richting geven... is dit jouw passie? je houdt erook van om dat op een speelse manier door te geven/je houdt van grapjes. Als ik het daar over heb zie ik ineens een superwarm en liefdevol persoon... Het komt zo vaak terug in wat ik door krijg dat het wel belangrijk moet zijn. Wat doe je nu precies voor werk als ik vragen mag?
Even een stukje over het getal 6. De leren vlakjes op een voetbal hebben 6 hoeken. Heb een stukje van het internet gehaald (ik noem dat intuitief surfen tongue) wat ik graag met je wilde delen, lieve beschermengel smile

(bron http://www.smart-rhythm.com/nl/symbool_6)
Symbool 6 - Ik en mijn omgeving
Zelfverantwoordelijkheid - Gevoelens uiten - Je leven in balans brengen
[energie]
Deze energie brengt verandering op het gebied van werk, relaties en je (leef)omgeving. Dit zorgt voor nieuwe vragen. Denk hierover na en bespreek onduidelijkheden met anderen.

Het accent ligt in deze fase vooral in het contact tussen jou en je omgeving. Maak tijd vrij voor de mensen die je dierbaar zijn en wees zuinig op je bezittingen. Loop niet weg voor verantwoordelijkheden, wie of wat dit ook is. Durf stappen te zetten en zoek voor alles de beste oplossing. Als er om wordt gevraagd, kun je goed raad, leiding of hulp geven.
Advies: Durf keuzes te maken en jezelf openhartig (dus misschien een beetje kwetsbaar) op te stellen. Het zal je goed doen om je gevoelens te uiten. Neem je plichten en verantwoordelijkheden serieus.
Sterkste punten
power
# Evenwicht en harmonie
# Bezinning
# Je op anderen richten

Eigenlijk is dit precies wat ik telkens doorkreeg.. denk er maar eens over na smileJij kan een sleutelrol zijn - als je dat niet al bent - in mensen met elkaar laten samenwerken, zodat de voetbal een hele andere vorm krijgt (zoals eerder gezegd, die voetbal gaat binnenkort van vorm veranderen ivm aquarius tijdperk.) Denk er goed overna beschermengel, je hebt veel in je mars. En als je hier al mee bezig bent in je huidig werk, is het de moeite waard hier nog meer over na te denken en mee te doen (nieuwe ideeën, uitbreidingen, andere aanpak), gewoonweg omdat je nog veel meer uit jezelf kan halen! smile
(mijn gids is nogal dynamisch, dus als dit boven je tempo gaat raad ik je aan rustig aan te doen, zoals jij het wil :))

Dit was het, beschermengel. Ik hoop dat je er iets mee kan.

Liefs the moon
New Moon
New Moon aug 27 '10
Origineel bericht van: Lena
lemniscaat wat zegt het jou... smile


Hoi lieve Lena smile

Wat leuk dat je dat zegt. Dat woord heeft me als kind al geboeid en ik heb er vaak naar gestaard in de kast.
Ook heb ik het vaak in mijn schrift getekend (sommige symbolen, zoals lemniscaat en bv kundaluni kwamen herhaaldelijk in mijn schriften voor), maar ik werd er nogal gefrustreerd van en kan me herinneren dat ik dat alleen deed op momenten van verveling en irritatie. Bah tongue

Er komt meteen een uiltje bij me naar boven, wijsheid (blijkbaar zit er veel wijsheid in het symbool), terwijl dat eigenlijk helemaal niets met het symbool zelf temaken heeft, want het symbool is in de vorm van een 8. Het is een uitgeverij (=verspreider van wijsheid en vermaak wink), maar betekent nog meer. Oneindigheid, de ziel blijft bestaan, de "circle of life", watercyclus (verdampen en regen), eb en vloed, dood en leven en dood en leven ... energie die telkens in een andere vorm verschijnt maar nooit verdwijnt ;), is de essentie van het leven volgens mij. Ik snap nu ook waarom ik daar als kind moeite mee had want ik was nogal gehecht aan het feit dat alles hetzelfde bleef. Ook in de wiskunde staat het vorm voor oneindig zie ik nu. Het is een symbool wat ook in de alchemie nogal een grote rol speelt, maar met een geheimzinnige achtergrond. Denk maar aan de steen der wijzen, het oneindige leven. Stel je voor dat je al je herinneringen zou meenemen naar een volgend leven... (volgens mn gids is dit iets waar we over het HOE niet zo'n druk hoeven te maken, meer over dat het mogelijk kan zijn?!)

Even terug naar de 8, ik heb er persoonlijk erg veel mee, jij ook Lena? Of waarom heb je lemniscaat eigenlijk laten lezen als ik vragen mag smile
Persoonlijk ben ik een tijdje terug bezig geweest met dimensies. Ik voel alsof we in een tijd zitten met 2 meer dimensiepoorten die geopend zijn (ik geloof dat 1tje nog dicht is), dan eerst. Eerst waren er 6. Nu worden dat er dus 8, maar later nog veel meer...
Kundaluni hoort daar bij, een andere manier van verplaatsing winkdimensiereizen meer toegankelijk voor mensen, zelfs voor de zielen zonder vleugels...

Ik pak even die symbolen site erbij, had het gevoel dat dat wel een goede was smile

bron:
http://www.smart-rhythm.com/nl/symbool_8
Symbool 8 - Transformeren
Verandering – Inspanning – Jezelf waarmaken
[energie]
Als je dag-, maand-, of jaarritme in het teken staat van de achtste energie, gebeurt er veel. Ook onverwacht. Er wordt een flexibele instelling van je gevraagd. Deze energie brengt verandering en transformatie.

Je zult merken wat de inspanningen van de afgelopen tijd waard zijn geweest. Breng je ideeën aan de man en jaag je doelstellingen na. Zorg dat de inkomsten de uitgaven dekken en laat je niet afleiden door kleinigheden. In deze tijd komt dat wat niet in balans is aan het licht. Houd een brede focus, treed met een open geest veranderingen tegemoet, dit is een tijd van transformatie. Als je geconcentreerd en ontspannen blijft, kun je bijzonder veel bereiken.
Advies: Met een geconcentreerde en ontspannen instelling verloopt deze periode het meest soepel. Wees produktief, flexibel en durf je aandeel op te eisen. Durf de controle los te laten.
Sterkste punten
power
# Wilskracht
# Doorzettingsvermogen
# Analytisch vermogen


Mogelijke valkuilen
pitfall
# Niet goed kunnen concentreren
# Geestelijke verscheurdheid
# Controle niet durven loslaten

Misschien kan je dit ook op jezelf betrekken, Lena? Er is meer mogelijk dan je denkt... Mijn gids beweert dat dit ERG belangrijk is, de lemniscaat en het symbool 8, zeker in deze tijd. Het ligt aan jezelf of je dat jezelf laat doen. (ik praat nu eigenlijk tegen iedereen en ook tegen mezelf, want ik beperk mezelf ook vaak) Breaking out of the mind, going beyond wink
Dit is DE tijd van de 8 (en de lemniscaat, want die twee gaan hand in hand...)Dat ga ik nog even toelichten: 8 betekent flexibiliteit, transformatie, doorzettingsvermogen, sterkte, (zelf)erkenning (met die zaken kan je creëren wat je maar wilt, geeft mijn gids aan. Al is het een dimensiereis, een aardse reis, een nieuwe auto, een talent, een gebeurtenis, etc.
De lemniscaat staat voor het oneindige, dat betekent dat we kunnen creëren zonder limitiet, kunnen reizen zonder limiet, maar ook moeten/kunnen transformeren zonder limitiet (denk aan volgende levens, een andere levenswijze/denkwijze, wat gepaard gaat met loslaten en misschien ook wel pijn, en hier is juist dat doorzettingsvermogen voor nodig...)

... mooi dat je hem aankaart Lena smilebedankt hiervoor.
Dit was hem even, de andere lezingen komen later smile

Liefs the moon
New Moon
New Moon aug 28 '10
Zo, ik heb weer zin in een lezing smile

Allereerst @ Nims, fijn dat het voor je gevoel een beetje klopte, en bedankt voor je feedback. Ik vind de gedachte erachter echt briljant, maar dat heb ik geloof ik al eerder duidelijk gemaakt smile

---------------------------------------

Oke lieve Tinne, daar gaatie.

Het eerste wat door me heen schoot is dat deze tekening een doorsnede is van je ziel.
Liefde (groen) en communicatie (blauw) waren en/of zijn erg belangrijk voor je, op vele niveaus. Daarnaast heb je een goede basis (rood/roze) jij haalt echt je kracht uit moeder aarde, vrouwelijke energie... het valt me nu ook op dat er een roze beschermlaagje om je bloem zit. Dat is hartstikke mooi want dat beschermt tegen zuigers en negatieve energie. Ik zie nu een soort boom voor me die meer takken in de hemel heeft dan wortels in de grond, simpelweg omdat je precies weet hoe je efficient voeding uit kan halen uit de aarde. Je bent als het ware een beetje aan het spelen en koekeloeren daarboven! Dat is hartstikke mooi, maar vergeet niet goed op de grond rond te kijken want daar is het ook interessant (zegt mijn gids nu)
Het is ook een hele vrolijke bloem, jij houdt wel van lachen en grappen, en dat is hartstikke mooi. Het allermooist aan je bloem vind ik dat de groene blaadjes door de circel als het ware naar buiten reiken (maar alleen als jij het wilt) Dit systeem werkt als een soort uitschuif systeem van de blaadjes kunnen naar buiten en naar binnen... jij bent niet bang om liefde te geven en te ontvangen, en hebt daar in de meeste gevallen controle over. Dit maakt je een erg mooie en liefdevolle vrouw... wink

Ik kom nu bij je sub-knoppen (ik noem ze maar even zo, weet niet zo goed hoe ik dat moet noemen hehe) Die zijn erg belangrijk voor je en tot en met nu een bijzonder talent. Ik krijg door dat het iets met dimensiereizen te maken heeft, en daarbij communiceren op verschillende niveaus met verschillende mensen en etniteiten. Je zou die knoppen ook kunnen zien als 8 verschillende sleuteltjes. Die knoppen (ik weet niet hoe het er nu mee staat want ik lees puur het symbool en wat ik voel) gaan zich nog verder ontwikkelen. Ik krijg hier ook het woord "lesgeven" door, waarbij "communicatie" en "liefde" je helpers zijn. hmmm. Lichtblauw betekent misschien wel voor jou communiceren op aards niveau, en hemelsblauw op "dieper" niveau. Dat is ook mooi terug te zien in je buitenste circel.
Dat brengt me tot de binnenste circel. Ik heb het gevoel alsof dat jouw "thuis" is.. je hoort bij een groep wezens (noem ik ze maar), waarvan ik niets weet, want ik herken het niet (misschien is het ook een beetje geheim wink)Waarschijnlijk weet jij hier meer over. Het voelt als een genootschap (dat is een beter woord) met een gezamelijke missie. Zo dat zijn wel warme figuren zeg smileVeel liefde. Ik ga nu even een zoektocht doen om roze/paars te verklaren, want dat weet ik niet. --> Magenta staat voor plannen, initiatief, gedragen door liefde en communicatie (dat circelt dan een beetje rond en verbindt/verbond jullie...) De liefde binnen deze circel is heel puur. (de kleur groen is veeeel duidelijker getekend/ingekleurd dan buiten je kern... ) kan je bij die pure liefde nu veel makkelijker bij dan 8 jaar geleden? vraagt mijn gids

Dat was het even qua kleur.
Ik kom nu even terug op het getal 8 want dat is belangrijk.

Ik heb het al hierboven genoemd hierboven: 8 = lemniscaat (oftewel oneindigheid/transformatie na transformatie van de ziel) Het heeft iets met deze tijd temaken (het komt ook terug in je sub-knoppen... alsof je iets voorspellends hebt getekend). Ik vind het grappig dat je nu, 8 jaar later die bloem hier op het internet plaatst ;), je bloem zou er nu wel eens heel anders uit kunnen gaan zien, of begint er al een tijdje anders uit te zien;) (zie het als een bloem die heel ver open gaat en opeens allemaal kleuren en blaadjes laat zien waar je nog helemaal geen weet van had...) Ben je bezig met veel nieuwe processen want nu krijg ik al helemaal door dat dit je "oude" bloem is smile
Misschien tijd om eens een nieuwe intuitieve tekening te gaan maken? Ik ben daar wel benieuwd naar smile

Dit was het lieve Tinne, ik hoop dat je er wat aan hebt smile

x the moon
Emuca
Emuca aug 28 '10
Een plaatje van een ander die heel erg lijkt op het symbool dat mij heel erg trekt:

http://www.universaluv.com/universalUV%20website/Paintings/Sun%20&%20Moon.jpg

Zou je die voor mij willen lezen? smile
New Moon
New Moon aug 28 '10
@ Angel of death:

Tuurlijk! Dat is best een uitdaging (een symbool van iemand anders lezen voor jou), maar daar hou ik van. ik ga het - na het schoonmaken van mijn kamer en dergelijke aardse dingen - een keer proberen smile

Liefs, the moon
Emuca
Emuca aug 28 '10
Ik heb het ook wel getekend hoor, mocht je dat erg graag willen, maar ik ben lui en heb geen zin om mijn camera te pakken. Lol.

Bedankt in ieder geval!
1stMoonofMars
1stMoonofMars aug 28 '10
Zowel zonning/warm/vurig/stralend en ook maan/emotioneel... en gaatjes in het bolletje (emotionele gedachten lopen er vanuit net als een vergiet...)

9 sterren bij de maan... 9 staat o.a. voor; veel weten...

omringd met een wat donkere atmosfeer die toch ook vele kleuren toont... en dan staturnus; saturnus staat voor moeilijkheden*of*uitdagingen met name in concrete zin(concreet als in hier en nu op het aardbolletje...)
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki