Loading...
nl

Aanwezig zijn is genoeg.

admin
admin jul 30 '10
Origineel bericht van: Core
Vandaag kwam het nog eens in mij op en vind het zelf hele mooie gedachte stof,

*Aanwezig zijn is genoeg.*

De woorden kunnen meerdere betekenissen hebben en ik ben dan ook erg benieuwd wat jullie erin zien. laugh


zonder alles te hebben gelezen wat er al op het topic is geschrijven..
Ik vind het niet kloppen " Aanwezig zijn is genoeg." , het woord "genoeg" duidt een hoeveelheid aan,
"zijn" een toestand, en "Aanwezig" is de manier waarop..
"Eigenlijk zeg je " De manier waarop de toestand is, is een hoeveelheid " haha.. grappig.
gast
gast jul 30 '10
Origineel bericht van: NiMS
@Gast: Discussie? Ik probeerde je enkel te begrijpen....


Lees het dan nog eens, misschen begrijp je het dan wel, of niet....
New Moon
New Moon jul 30 '10
Aanwezig zijn is genoeg... (voor mij) om te begrijpen waarover dit gaat bijvoorbeeld. Persoonlijk moet ik juist stoppen met bewegen (ik ben van nature een nogal jumpy persoon). Ik vind de titel van dit topic juist wel mooi bedacht. Het valt me op dat er een "ik heb gelijk" discussie gaande is, terwijl volgens mij de sleutel tot begrip ligt in stilte, namelijk in aanwezig ZIJN (is genoeg). (dus volgens mij geen beweging naar anderen toe, oftewel discussie) Genoeg duidt niet perse een hoeveelheid aan, maar kan ook een gelijkheid aanduiden. Mooi gezegd trouwens, Happy Girl, vooral hetgene je zegt over liefde, dat afstand en dus hoeveelheid niet uitmaken als de liefde maar puur is eigenlijk.

Liefs, the moon

ps: maar, vanuit discussie en dualiteit met "familie"... jeweetwel. Ik verwijs bij deze naar de dagtekst van Beschermengel van gisteren...
gast
gast jul 30 '10
Wie zegt er gelijk te hebben? Wie moet mij begrijpen en wie moet er begrip hebben voor wat ik ervaar? Alleen ikzelf toch wink
admin
admin jul 30 '10
Voor mij is aanwezig zijn niet voldoende.
Dat is hetzelfde als een etalagepop in je huiskamer zetten, die is ook aanwezig maar je hebt er niks aan.
Tenzij je kleding wil uitstallen...
Maar ik zal deze hele topic wel weer niet begrijpen..
admin
admin jul 30 '10
Karin, lieverd, even off topic, en vanuit liefde,
je zit jezelf weer naar beneden te halen, in woorden,
vorig topic las ik van je " .. but who the bleep am I.."
nu is het " maar ik zal deze hele topic wel weer niet begrijpen.."
zie je?
New Moon
New Moon jul 30 '10
Origineel bericht van: Karin
Voor mij is aanwezig zijn niet voldoende.
Dat is hetzelfde als een etalagepop in je huiskamer zetten, die is ook aanwezig maar je hebt er niks aan.
Tenzij je kleding wil uitstallen...
Maar ik zal deze hele topic wel weer niet begrijpen..


Ik wil hierbij toevoegen dat iedereen zn eigen vorm van ZIJN heeft, dat is erg persoonlijk.

Vanuit mijn zijn is die etalagepop voldoende. Ook zonder kleding straalt zij iets uit wat haar aanwezigheid verraadt. Dikke knipoog Karin, je onderschat jezelf... nergens voor nodig.

Liefs
admin
admin jul 30 '10
Ouwe valkuil en ben alweer redelijk aan het opkrabbelen, maar ik zal erop letten.
New Moon
New Moon jul 30 '10
Origineel bericht van: gast
Wie zegt er gelijk te hebben? Wie moet mij begrijpen en wie moet er begrip hebben voor wat ik ervaar? Alleen ikzelf toch wink


Sorry bij deze als iemand dat zo heeft opgevat. Dankje voor je toevoeging Gast!
admin
admin jul 30 '10
Origineel bericht van: gast
Wie zegt er gelijk te hebben? Wie moet mij begrijpen en wie moet er begrip hebben voor wat ik ervaar? Alleen ikzelf toch wink

Dan is het voor jou eveneens onnodig anderen uit te leggen hoe de dingen zijn voor jou.
gast
gast jul 30 '10
Waarom, ik kan het toch ook gewoon delen met anderen. Misschien dat iemand het herkent. En als mensen het wel begrijpen en er begrip voor hebben is het aan hun.
admin
admin jul 30 '10
Vanuit een behoefte dat iemand het herkent? of begrijpt?
gast
gast jul 30 '10
Waarom een behoefte?
gast
gast jul 30 '10
En van wie is de behoefte, degene die het deelt of degene die herkent?
admin
admin jul 30 '10
Origineel bericht van: gast
Waarom een behoefte?



tja waarom, dat vraag ik aan jou..
Je schreef"ik kan het toch ook gewoon delen met anderen. Misschien dat iemand het herkent'



Als je het niet deelt vanuit een behoefte,van waaruit dan wel?
gast
gast jul 30 '10
vanuit mijn menszijn.....
Lena
Lena jul 30 '10
Origineel bericht van: gast
Wie zegt er gelijk te hebben? Wie moet mij begrijpen en wie moet er begrip hebben voor wat ik ervaar? Alleen ikzelf toch wink


dat begrijp ik niet gast... crazy
als het alleen jij zelf bent...
is dat dan delen?

dan ben je wel aanwezig...maar is dat genoeg als alleen jij zelf het begrijpt of ervaart?
admin
admin jul 30 '10
Origineel bericht van: gast
vanuit mijn menszijn.....

en je menszijn kent die behoefte van het delen niet?
gast
gast jul 30 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Wie zegt er gelijk te hebben? Wie moet mij begrijpen en wie moet er begrip hebben voor wat ik ervaar? Alleen ikzelf toch wink


dat begrijp ik niet gast... crazy
als het alleen jij zelf bent...
is dat dan delen?

dan ben je wel aanwezig...maar is dat genoeg als alleen jij zelf het begrijpt of ervaart?


Heb je mijn eerste antwoord gelezen? Over hoe ik het ervaar wat er bedoeld wordt met "aanwezig zijn is genoeg".
gast
gast jul 30 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: gast
vanuit mijn menszijn.....

en je menszijn kent die behoefte van het delen niet?


Waar doel je op Tinne? Dat er hoe dan ook een behoefte moet zijn?
Als jij die mening hebt, dan is het voor jou zeker zo wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki