Loading...
nl

Roken en wat dit eigenlijk met je doet

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '10
Origineel bericht van: HarryS
Tuurlijk heeft Nims gerookt, anders begin je niet een topic als deze. Ex-rokers zijn ook de fanatiekste niet rokers

Ik heb niet gerookt en het maakt mij ook niet uit of iemand wel of niet rookt. Het enige dat ik hier doe is bewustzijn geven op een patroon dat ontstaat en hoe je dit kunt doorbreken. Het is aan jouzelf om hier iets te mee willen doen.
HarryS
HarryS mei 16 '10
Zelf ben ik sinds 3 weken gestopt.
En bewustzijn kweken voor een patroon, zou kunnen. Dat is hetzelfde bij elke verslaving. Of het nu roken, alcohol, drugs, sex, modeltreintjes of wat dan ook is. De grondbeginselen van een verslaving zijn gelijk. Vandaar ook dat het allemaal onder dezelfde naam 'verslaving' valt wink
Helma
Helma mei 16 '10
Wat grappig, ik lees nu dat er in dit jaar zeker drie mensen zijn gestopt. Ik ben benieuwd of dat over een jaar nog zo is wink

De lichamelijk verslaving is binnen drie weken uit je lijf: de psychische afhankelijkheid daarentegen kan zo hardnekkig zijn, dat je na drie maanden rookloos nog net zo snakt naar een peuk als tijdens de eerste 24 uur toen je stopte...
HarryS
HarryS mei 16 '10
dat kan ik 100% beamen laugh
gast
gast mei 16 '10
Daarom zeg ik ook; eens verslaafd (aan die rookstokies), altijd verslaafd. Maar dat geldt ws voor alle verslavingen. Het slijt gewoontes in waar je moeilijk af kunt komen. Het is een soort erosie. Enige wat je kunt doen is het accepteren van de gedachten aan een sigaret zo eens in de zoveel tijd. Ook dat slijt wel weer. En je kunt het bij een gedachte laten.......
admin
admin mei 16 '10
Geen haar op m'n hoofd die een sigaret wil, noch zin heeft in een bepaald gevoel en ik weet niet eens meer welk goed gevoel of gedachte mij zo had benomen, tijdens dat roken.
Het roken hoorde niet bij mij, het deed me pijn, het overweldigde me, het nam bezit van me.. entiteiten, en energieën die mee wilden genieten van de nicotine hingen aan m'n aura. En overmande m'n wil, en overmeesterde m'n eigen zin.
Ben ontzettend blij dat ik gestopt ben, en al twaalf jaar lang niet rook. En ook helemaal niet met roken bezig ben..het bestaat voor mij niet, eigenlijk/feitelijk.
Als er mensen op bezoek zijn, roken ze buiten in de tuin..
als ik het riek, vind ik het vies ruiken, ook in de kleren. Ogen tranen bij veel rook, en het neemt op m'n adem.
Mensen knuffelen, doe ik graag, maar de nicotine komt je vreemd tegemoet met een zoen!
Geef mij maar een fris bloemetjes geur. grin
In de meeste momenten heb ik echter niet eens door dat er iemand heeft gerookt.. ik had het niet gezien, niets bij gedacht.
Ik zie wel mensen shoffelen op hun stoel, als ze bij mij thuis zijn.. dan pas valt het me op dat ze iets willen, waar ik zelf niet mee bezig ben!
effe eentje opsteken, in de tuin, heb je een assebak? Nee.. dat heb ik niet, doe maar in dat cola-blikje met een beetje water er in! laugh
gast
gast mei 16 '10
Tja, en zo ervaart iedereen het op zijn/haar eigen manier.
Wat dus niets zegt over hoe een ander het ervaart of zou moeten ervaren.
admin
admin mei 16 '10
Origineel bericht van: gast
Tja, en zo ervaart iedereen het op zijn/haar eigen manier.
Wat dus niets zegt over hoe een ander het ervaart of zou moeten ervaren.


Ik heb het topic zo eens gelezen vanmiddag op mijn gemak. Niet gereageerd, bewust eigenlijk, maar ben het in deze eens met Gast, want het opleggen van wat het zou kunnen zijn of hoe je het zou moeten ervaren, nee. Daar kan ik me niet in vinden. En mijn gevoel zegt dat het hier wel die kant op ging. En ik ben trouwens de vijfde die rookt en voor wie het geen rookgordijn betekent wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie jun 19 '10
Even een nieuwsberichtje:

Roken en acupunctuur
28 mei 2001 | C.P. van der Smagt | Laatste wijziging: 21 jul 2009

Placebo-acupunctuur werkt even goed als 'echte' acupunctuur tegen rookverslaving. Dat concludeert Edzard Ernst op grond van een meta-analyse.

Hoewel in Nederland de Maastrichtse epidemiologen ter Riet, Kleijnen en Knipschild al in 1989 de vloer aanveegden met de zogenaamde wetenschappelijke bewijzen voor de werkzaamheid van acupunctuur, heeft dit op de acupunctuurpraktijk nauwelijks invloed gehad. Dit is een bekend fenomeen in alternatieve kringen. In de propaganda voor alternatieve behandelmethoden is bijna altijd sprake van het voornemen om wetenschappelijk onderzoek te doen naar het effect, maar heeft dit onderzoek eenmaal plaats gehad en was de uitkomst negatief, dan wordt het resultaat genegeerd of zelfs als positief voorgesteld.

Een van de potsierlijkste voorbeelden leverden onderzoekers naar de werking van het moermandieet, die keurig aantoonden dat de kans om door moermandieet van kanker te genezen net iets kleiner was dan de spontane genezingskans, maar die bij de aanbieding van het verslag van het onderzoek (dat tonnen gemeenschapsgeld had gekost) beweerden dat nu bewezen was dat kanker door moermandieet kan genezen. Zo wordt ook acupunctuur, zonder enig bewijs voor de werkzaamheid, nog altijd op grote schaal toegepast bij mensen die menen niet op eigen kracht van het roken te kunnen afkomen.

Het Parool van 8 januari maakt melding van een meta-analyse verricht door medewerkers van het Department of Complementary Medicine van de universiteit van Exeter, een uiterst alternatief-vriendelijk instituut dat voor een deel gefinancierd wordt door de alternatieve geneesmiddelenhandel. De onderzoekers kwamen tot de conclusie dat placebo-acupunctuur (waarbij de naaldjes op willekeurige plaatsen in het oor of gezicht worden gestoken) bij rookverslaving even werkzaam is als echte acupunctuur. Toch bevelen ze de acupunctuurbehandeling aan omdat dat altijd nog beter werkt dan wanneer de mensen het zelf uit moeten zoeken. De oorzaak daarvan zou zijn, dat de motivatie om te stoppen toeneemt, naarmate de behandeling meer moeite en geld kost. Dan is men bij de acupuncturist natuurlijk aan het goede adres. Overigens is het succes van de 'behandeling' toch maar zeer matig; direct na de kuur is 20 procent van de verslaafden van het roken af en na een jaar nog drie procent.
http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/9/27
New Moon
New Moon jun 19 '10
Hoi mede rokers en niet rokers.
Wilde even vertellen dat ik door een ervaring in de natuur een paar weken terug (in de tijd dat mij duidelijk werd dat de aarde "pijn" had), mijn sigaret heb uitgemaakt na een paar hijsjes. Het voelde aan als vergif. Ik gooide het op de (bos) grond en vroeg me af: "waarom doe ik dit eigenlijk, ik vergiftig de grond" Daarop heb ik mijn peuk weer opgeraapt en in mijn tas gestopt. Ik heb hem overgins nog steeds ergens in een doosje bewaard.

Wat ik hier mee wil zeggen is: ik rook nog steeds, maar heb het gevoel dat het binnenkort iets is wat voor mij niet meer nodig is. Ik ben geminderd, voel me vaker slechter als ik het doe(dan druk ik hem ook meteen uit als dat het geval is) Nu niet allemaal zeggen: "ja goed zo, dit is de tijd om te stoppen", maar heb het gevoel dat ik daarin mijn tijd moet nemen.

Sorry voor het zweverige verhaal maar dat heb ik de laatste tijd wel vaker tonguewilde het graag met jullie delen.

Kus, themoon
admin
admin jun 19 '10
Ben blij dat je de peuk hebt opgeraapt smile
Vreselijk wat mensen aan troep op straat smijten..
Klinkt niet zweverig hoor, ik herken het wel, wellicht dat de veranderende energieën ons hierbij helpen.
New Moon
New Moon jun 19 '10
Dankje smileik gebruik nu eigenlijk altijd asbakken, putjes, en prullenbakken (eerst uitmaken op de grond)...
Denk idd dat het temaken heeft met de nieuwe energieën. Ik voel me er in ieder geval een stuk prettiger bij.
Lin
Lin jun 26 '10
Acupunctuur kan ook hele nare bijwerkingen geven.
M'n moeder heeft zo'n behandeling ondergaan om van het roken af te komen, in 1 week tijd was ze een kamerolifant.
Naar het ziekenhuis : vocht achter haar longen en achter haar hart ! Ze was er nog op tijd bij, maar haar bloeddruk en alles vloog omhoog en had hele nare gevolgen kunnen hebben voor haar.

Nu rookt ze wel maar gelukkig niet zoveel meer,
er komt vanzelf een moment dat ze gaat stoppen,
wetende welke consequenties ze moet dragen als ze blijft doorroken. Maar acupunctuur , niet nog eens !Ben blij dat ze er nog is.Je kan niet alles hebben in het leven toch ?!


Liefs Lin
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki