Loading...
nl

Roken en wat dit eigenlijk met je doet

gast
gast mei 14 '10
HEt is trouwens niet alleen een verslaving maar ook een gewoonte die erin sluipt. En ook dat heeft niets met wat jij er van maakt te maken. Een mens is nu eenmaal een gewoontedier of niet.

Zul je ook wel weer als excuus opvatten wink

Maar wederom; heb je zelf gerookt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '10
Maar natuurlijk is dat een excuus ik ben blij dat je het zelf ook zo ziet. Waarom ben je verslaafd?
gast
gast mei 14 '10
Ik verlang soms naar een peukie omdat ik me kan herinneren dat ik het als lekker ervoer. En de momenten waarop ik naar een peukie verlang is randum. Het komt gewoon op als poepen. Ik heb geen peukie nodig om mezelf te verdoven, of mezelf af te schermen van anderen of wat ook. Dat dit volgens jou het effect is van roken kan best zo zijn maar is eerder een bijwerking ervan en niet de reden om te gaan roken.

Maar nog eens; heb je zelf gerookt?
HarryS
HarryS mei 14 '10
Origineel bericht van: NiMS
Ik wil even een nieuw topic beginnen over roken en wat dit eigenlijk met je doet.

Roken is namelijk een manier die door mensen gebruikt wordt om hun gevoel te reguleren. Wat ik hiermee bedoel is dat een sigaret een heel makkelijk middel is, om je even mee te verdoven. Jij bepaalt namelijk het tijdstip en moment uit, waarop jij ervoor kiest om je gevoel tijdelijk uit te schakelen.

Vraag je dus eens af, als je rookt, wat is er precies gebeurd of waar dacht je aan, toen jij besloot om een sigaret te pakken en te gaan roken. Als je hier namelijk goed op let, kun je erachter komen voor welke gevoelens jij het liefst wegloopt en welke je onder controle probeert te krijgen door middel van een sigaret.

Als je rookt, hul je jezelf letterlijk in een rookgordijn en wordt alles troebel en wazig. Dit geld dus zeker voor de negatieve gevoelens en de pijn die je in je hebt, waardoor een sigaret en heel makkelijk en verslaven middel is om je pijn niet meer te hoeven voelen.

Wees dus een bewuste roker en je zal snel merken dat als je de pijn niet langer probeert te omzeilen, je heel snel geen sigaret meer nodig hebt, om jezelf te verdoven!

Ik ben benieuwd naar jullie gevoel en mening over het roken. En voor de rokers onder ons: Waarom rook jij eigenlijk? Wat levert het je op, en wil jij roken op dit moment? Wanneer en op welke momenten pak jij een sigaret?


Ik kan niet zeggen dat ik een sigaret opsteek om 'pijn' te verzachten. Ik ben met roken begonnen als klein jongetje, meegenomen aan de hand van mijn oudere buurjongen, meedoen om het stoer zijn. Daarna natuurlijk gepakt door de verslavende chemicalien en door gaan roken. Na verloop van tijd wordt het een gewoonte. Niet om pijn weg te halen, maar omdat je het altijd zo doet. Bij de koffie een peuk, na het eten even lekker uitbuiken met een peuk, 's avonds bij het biertje een peuk. Dat soort dingen.
Dus ben begonnen om erbij te horen, niet om eigen pijn te verzachten.
gast
gast mei 15 '10
Gelukkig, ben niet de enige wink
admin
admin mei 15 '10
Nee de derde hier smile

Nims heb jij gerookt?
HarryS
HarryS mei 15 '10
Tuurlijk heeft Nims gerookt, anders begin je niet een topic als deze. Ex-rokers zijn ook de fanatiekste niet rokers
admin
admin mei 15 '10
nee, dat is een vooroordeel.. hahaha
ik ben een ex-roker en ben geen fanatiekeling!
zelf heb ik op fora ook al eens een topic geopend, dat wel.



Kan je het thema vanuit de ziel, of de Geest bekijken,en niet vanuit ego want
NiMs geeft een mooie kans!
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 15 '10
Hoi Gast,

1.
Origineel bericht van: gast
IHet komt gewoon op als poepen.


2. Maar nog eens; heb je zelf gerookt?


1. Gast kun je AUB een beetje netjes blijven

2. En Waarom zit je de hele tijd het vuurtje op te stoken?

Je komt nogal gefrustreerd over en lijkt je steeds te willen afreageren op andere mensen. Zou je daar mee willen stoppen?
Het lijkt me dat dit forum er is om mensen te helpen door mensen in hun waarde te laten. Dit draag jij niet erg uit in je reacties bij verschillende topics
admin
admin mei 15 '10
Poepen is niet netjes? LOL wat een drukte om niks.
gast
gast mei 15 '10
Nou "'arbe de vie daar heb ik dan mooi schijt aan wink
Lena
Lena mei 15 '10
Origineel bericht van: Karin
Nee de derde hier smile

Nims heb jij gerookt?


vergeet nr 4 niet wink
gast
gast mei 15 '10
Ik zeg nergens dat mijn ervaring voor iedereen geldt, waarom moet het gene een ander denkt hierover wel voor iedereen gelden?
Lena
Lena mei 15 '10
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Hoi Gast,

1.
Origineel bericht van: gast
IHet komt gewoon op als poepen.


2. Maar nog eens; heb je zelf gerookt?


1. Gast kun je AUB een beetje netjes blijven

2. En Waarom zit je de hele tijd het vuurtje op te stoken?

Je komt nogal gefrustreerd over en lijkt je steeds te willen afreageren op andere mensen. Zou je daar mee willen stoppen?
Het lijkt me dat dit forum er is om mensen te helpen door mensen in hun waarde te laten. Dit draag jij niet erg uit in je reacties bij verschillende topics


misschien wat meer tijd nemen om iemand te leren kennen?
Maryssa
Maryssa mei 15 '10
Ik rook zelf niet mijn vriend rookt. En ik zie bij hem dat hij meestal moeilijke momenten in een gesprek uitkiest om even naar buiten te gaan en een sigaretje te gaan roken. (Stiekem benijd ik de rokers daar wel eens om hoor wink) Als een soort van "Time out" zeg maar. In die zin ontspant dat sigaretje hem LIJKT HET. Want het is niet zo. Nicotine geeft juist ontwenningsverschijnselen als stress en onrust die je weer oplost door te gaan roken.En zo blijft dat kringetje in stand en denken rokers dat dat sigaretje ontspant. Het tegendeel is waar. De nicotine heeft toen je voor het eerst begon te roken jouw stemming naar beneden gehaald en je moet dat weer compenseren door te gaan roken.

Ik was eens een weekend weg met hem en toen bleek dat ie voor de volgende dag nog maar 1 sigaret over had. STRESS!! Hij heeft hem bij mij in bewaring gegeven zodat hij hem niet die avond op zou roken. Dat vond ik wel heftig dat hij zo afhankelijk is van een sigaret.
gast
gast mei 15 '10
Oh ja dat is heel herkenbaar Maryssa. HEt in de stress raken omdat je geen sigaretten meer hebt. Maar dat is de lichamelijke verslaving die dat doet. En je wordt onrustig als je even niet gerookt hebt omdat je lichaam weer de nicotine nodig heeft. Ook het grijpen naar een sigaret als je op een andere manier stress hebt sluit ik niet uit. Ook dit heeft met gewoonte en verslaving te maken. Maar om nu te zeggen dat je dan niet voor je gevoel uit wilt komen en die onderdrukt en een rookgordijn op trekt vindt ik te ver gaan om dat over een kam te scheren.
Maryssa
Maryssa mei 15 '10
Nims, Wat maakt voor jou dat een sigaret gevoel kan onderdrukken?(ik heb even alle racties teruggelezen maar kon het antwoord daar op niet vinden. Of ik zit niet op te letten wink)

Enneh wat is jouw ervaring met de sigaret?
gast
gast mei 15 '10
Lees het beginstukje waarin staat dat je door te roken je gevoel kunt verdoven.
Maryssa
Maryssa mei 15 '10
blushthx Gast ik zat dus niet op te letten..
admin
admin mei 15 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Karin
Nee de derde hier smile

Nims heb jij gerookt?


vergeet nr 4 niet wink


Ow sorry!!! smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki