Loading...
nl

Wil God zichzelf ervaren?

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 25 '10
Nee hoor, ik oordeel niet.

Als ik iets uit een context trek kan het zijn dat ik niet genoeg terug heb gelezen.

Doe ermee wat je wil. Of niet wink

Je schrijft in de 'ik' vorm, dus vanuit dat gereageerde bericht als een constatering, geen oordeling. En terughakend op alles, er bestaat geen goed of fout he? Alles is goed en past bij het kosmisch plan. smile
Petra
Petra apr 25 '10
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Petra
Uit niet afgescheiden zijn, ontstaat ook afgescheiden zijn.
Zoeken naar antwoorden die we niet eens kunnen bevatten, betekend zoiets als stoppen met begrijpen. Een boeiende reis kan louter uit ervaringen bestaan die ons bewust maken van wie we zijn en waar we ons bevinden. Het is een oneindig proces, steeds is er weer een nieuwe ervaring, een nieuwe manifestatie. Wanneer we ons louter op een nulpunt zouden bevinden, zouden we niet evolueren.


precies anders hoef je ook niet te leven...
heb jij enig idee over deze vragen?deze eerder gesteld hier...
ik bedoel waarom zouden wij het nodig vinden om onze eigen goddelijkheid te kunnen ervaren?
en wat is de mens zijn goddelijkheid dan?


Ik zou het eerlijk gezegd niet weten Lena, beleving is zo iets individueels en ontastbaar´s dat ik er alleen over kan speculeren.

Ik denk dat ´goddelijk´ aangeeft dat we iets ervaren dat groter is dan wij met onze geest, ons denken of in onze beleving kunnen bevatten.

Steeds vaker denk ik, al die tijd, al die vragen die nooit een allesomvattend en sluitend antwoord zullen vinden, houden ons af van dat geweldige gevoel van binnen.
Lena
Lena apr 26 '10
dank je petra voor je kijk op
en ik begrijp het goed smile
Lena
Lena apr 26 '10
Origineel bericht van: Jorine
Ik heb geen beeld bij Goddelijkheid

God of Goddelijkheid valt niet in woorden te ondervangen, te vertellen of te interpreteren. Het is niet te doen met ons verstand.

Ik kan God of Goddelijkheid ervaren, voelen met mijn hart. "Het" zit voor mij in alles en iedereen.


duidelijk jorine smile
Lena
Lena apr 26 '10
Origineel bericht van: gast
Welk beeld heb jij jezelf gevormd over "goddelijkheid"? dat heb ik dus niet...geen beeld van hoe dat zou moeten zijn voor mensen...vandaar mijn vragen....
Voor mij is alles wat IS "goddelijk". ddaar heb ik nog moeite mee omdat ik niet zie dat alles goddelijk is Er is niets anders dan "goddelijk". Maar hoe interpreteer je "goddelijkheid"?
Staat het voor iets buiten jouzelf? Of maak je er deel van uit?
Voor mij is het het laatste. Iedere atoom maakt deel uit van het "goddelijke". En heeft ook het "goddelijke" in zich omdat alles wat uit iets ontstaan is is gelijk aan datgene waaruit het ontstaan is.
Je kunt als mens zijnde geen insect baren; dat wat uit de mens komt is mens......
Dat wat uit het "goddelijke" komt is "goddelijk".
Het kan gewoon weg niets anders ZIJN. .
dat vraag ik me echt af waarom toch de mens goddelijkheid geven
gast
gast apr 26 '10
Ik vind het nogal tegenstrijdig als je in de eerste regel steld geen beeld te hebben van "goddelijkheid" en in de volgende regel aangeeft dat je niet kunt zien dat alles "goddelijk" is? Hiermee geef je toch aan dat je wel een beeld hebt van wat "goddelijk" is?
gast
gast apr 26 '10
In wat wij beleven als mens en dat wat IS is niet altijd hetzelfde.
Lena
Lena apr 26 '10
nee en daarom geen gevoel of kijk hebben op goddelijkheid van de mens...
gast
gast apr 26 '10
Maar dan moet je toch een beeld hebben van die "goddelijkheid" anders kun je toch niet constateren dat iets er niet is.
Lena
Lena apr 27 '10
nee niet echt wat de mens betreft...ik kan er misschien naar gissen......maar klopt het wel?
waarom zou de mens goddelijkheid toegedicht worden?
ik zie geen goddelijheid bij de mens.dwz wat is dan die goddelijkheid volgens jou?...
kun je dit omschrijven?
gast
gast apr 27 '10
Goddelijkheid is alles wat IS.
Lena
Lena apr 27 '10
en ik volg mijn gevoel dan maar...
heb veel van de antwoorden van petra en jorine gehad.. smile
gast
gast apr 27 '10
Is dat omdat die bij het beeld passen wat je al in je hoofd hebt?
Petra
Petra apr 27 '10
Origineel bericht van: Lena
nee niet echt wat de mens betreft...ik kan er misschien naar gissen......maar klopt het wel?
waarom zou de mens goddelijkheid toegedicht worden?


Precies, dat vraag ik me ook af.
Kan het ook zo zijn dat we zo overweldigt zijn door het wonder van ´het leven´ dat we het heel graag willen begrijpen, vastpakken en inkaderen?
admin
admin apr 28 '10
Origineel bericht van: Petra
Origineel bericht van: Lena
nee niet echt wat de mens betreft...ik kan er misschien naar gissen......maar klopt het wel?
waarom zou de mens goddelijkheid toegedicht worden?


Precies, dat vraag ik me ook af.
Kan het ook zo zijn dat we zo overweldigt zijn door het wonder van ´het leven´ dat we het heel graag willen begrijpen, vastpakken en inkaderen?



Dat is een vraag om een invulling vanuit de individuele beleving en referentiekader dat Goddelijk zijn zou betekenen dat je het leven wil inkaderen, vastpakken en begrijpen.
Er wordt zelfs het woord "toe-gedicht" gebruikt.

Terwijl er vele mensen die hun Goddelijkheid ontdekken, en leren van daaruit te leven juist vrijheid ervaren.
Lena
Lena apr 28 '10
Origineel bericht van: Petra
Origineel bericht van: Lena
nee niet echt wat de mens betreft...ik kan er misschien naar gissen......maar klopt het wel?
waarom zou de mens goddelijkheid toegedicht worden?


Precies, dat vraag ik me ook af.
Kan het ook zo zijn dat we zo overweldigt zijn door het wonder van ´het leven´ dat we het heel graag willen begrijpen, vastpakken en inkaderen?

dat zou heel goed kunnen wink

Lena
Lena apr 28 '10
Origineel bericht van: gast
Is dat omdat die bij het beeld passen wat je al in je hoofd hebt?


wat voor beeld?
de antwoorden van jorine en petra...daar kan ik wel wat mee...
Lena
Lena apr 28 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Petra
Origineel bericht van: Lena
nee niet echt wat de mens betreft...ik kan er misschien naar gissen......maar klopt het wel?
waarom zou de mens goddelijkheid toegedicht worden?


Precies, dat vraag ik me ook af.
Kan het ook zo zijn dat we zo overweldigt zijn door het wonder van ´het leven´ dat we het heel graag willen begrijpen, vastpakken en inkaderen?



Dat is een vraag om een invulling vanuit de individuele beleving en referentiekader dat Goddelijk zijn zou betekenen dat je het leven wil inkaderen, vastpakken en begrijpen.
Er wordt zelfs het woord "toe-gedicht" gebruikt.

Terwijl er vele mensen die hun Goddelijkheid ontdekken, en leren van daaruit te leven juist vrijheid ervaren.


het woord toedichten is omdat jullie over goddelijkheid bij de
mens spreken....
je spreekt over goddelijkheid in jou....

mensen ontdekken hun goddelijkheid....schrijf je hierboven...
maar is dat wel hun goddelijkheid?


wat ik me wel kan voorstellen dat iemand inderdaad verwonderd is over het wonder dat leven heet in al zijn pracht...en daar zich vrij en gelukkig bij voelt....

maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar goddelijk zou zijn...

admin
admin apr 28 '10
Origineel bericht van: Lena

goddelijkheid in jou....

mensen ontdekken hun goddelijkheid....schrijf je hierboven...
maar is dat wel hun goddelijkheid?
niet 'hun' in functie van 'bezit'.. dat schreef ik reeds in een vorige quote. Want het Goddelijk is niet van jou.. het is in jou aanwezig én tergelijkertijd bèn je het ook.. Misschien kan ik 'hun' vervangen door "mensen ontdekken "het" Goddelijk in henzelf. Ja inderdaad Lena, dat klinkt beter! tnx.
wat ik me wel kan voorstellen dat iemand inderdaad verwonderd is over het wonder dat leven heet in al zijn pracht...en daar zich vrij en gelukkig bij voelt....

maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar goddelijk zou zijn...



Je bent heel zeker Goddelijk, Lena.. ik heb het al gevoeld en ervaren! grin
gast
gast apr 28 '10
Ach ja Lena, het maakt ook helemaal niet uit hoe je het benoemd, het IS wat het IS ook zonder het menselijk denken wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki