Loading...
nl

Wil God zichzelf ervaren?

gast
gast apr 23 '10
Er zijn veel mensen die zeggen dat deze wereld een leerschool is. Maar wanneer ben je volgens de mensen die dit beweren dan uitgeleerd, of in nog menselijker termen; geslaagd. En kan het echte werk van mede schepper beginnen en waar is de plaats waar dit gaat gebeuren volgens deze mensen?

Of zijn we al lang medeschepper en moeten we nu weer gaan ontdekken wat wij zelf geschapen hebben en wat door "god" geschapen is?
gast
gast apr 23 '10
Oh ter verduidelijking nog even dit; onder "zelf" versta ik het afgescheiden van wat wij denken te zijn.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 23 '10
Origineel bericht van: Petra
Zoeken naar antwoorden die we niet eens kunnen bevatten, dat is een lange, boeiende reis van zelf bewustwording en zelfverwezenlijking..


Het hoeft helemaal geen reis te zijn hoor. Het is onder je neus. Je mag zien smile
Een mens mag zich gaan neerleggen om te stoppen met begrijpen. Ervaar maar.

Liefs.
gast
gast apr 23 '10
Helemaal gelijk HW. Ken je het boek van Paolo Coelho "de alchemist"?
Deze laat dat mooi zien, vind ik, dat je wel de reis kan ondernemen maar terug gekomen bij je thuis ontdek je dat het daar al die tijd al onder je neus lag waar je naar op zoek was.
De reis heeft ook z'n doel. Maar wel de reis ondernemen, zelf, en niet de reisverslagen van anderen alleen maar lezen wink
En daarna; zien, zijn, en jezelf verbazen dat het je nooit eerder is opgevallen.
Petra
Petra apr 23 '10
Uit niet afgescheiden zijn, ontstaat ook afgescheiden zijn.
Zoeken naar antwoorden die we niet eens kunnen bevatten, betekend zoiets als stoppen met begrijpen. Een boeiende reis kan louter uit ervaringen bestaan die ons bewust maken van wie we zijn en waar we ons bevinden. Het is een oneindig proces, steeds is er weer een nieuwe ervaring, een nieuwe manifestatie. Wanneer we ons louter op een nulpunt zouden bevinden, zouden we niet evolueren.
gast
gast apr 23 '10
Ook waar Petra.
Lena
Lena apr 24 '10
Origineel bericht van: Petra
Uit niet afgescheiden zijn, ontstaat ook afgescheiden zijn.
Zoeken naar antwoorden die we niet eens kunnen bevatten, betekend zoiets als stoppen met begrijpen. Een boeiende reis kan louter uit ervaringen bestaan die ons bewust maken van wie we zijn en waar we ons bevinden. Het is een oneindig proces, steeds is er weer een nieuwe ervaring, een nieuwe manifestatie. Wanneer we ons louter op een nulpunt zouden bevinden, zouden we niet evolueren.


precies anders hoef je ook niet te leven...
heb jij enig idee over deze vragen?deze eerder gesteld hier...
ik bedoel waarom zouden wij het nodig vinden om onze eigen goddelijkheid te kunnen ervaren?
en wat is de mens zijn goddelijkheid dan?
admin
admin apr 24 '10
Origineel bericht van: Lena

- waarom zouden wij het nodig vinden om onze eigen goddelijkheid te kunnen ervaren?.

Dat bepaald ieder voor hemzelf. ik vind het nodig om (mijn en de ander hun) goddelijkheid te kunnen ervaren, en om Goddelijk te zijn.
Om de eenvoudige reden dat ik goddelijk ben. Het zou jammer zijn, vind ik, als ik maar half hier op aarde ben geweest. Vind ik zonde van m'n inzet.. en m'n enthousiasme in het leven. Ik zou het woord eigen weg laten.
Het is wel eigen aan de mens om goddelijk te zijn, maar het is niet iets dat ik bezit.
Het is wie ik ben.
Lena
Lena apr 25 '10
heb wel even geprobeerd te zoeken op het net naar de mens zijn goddelijkheid,maar wat wordt er mee bedoeld?

moet ik het zo zien dat je het goede nastreeft,of daar je best in ieder geval voor doet? zoiets.....
gast
gast apr 25 '10
Hahaha, nou nee. Want wat is goed? Dat is een streven van het ego, niet van God. God IS en als wij ZIJN kunnen we God ervaren.
Maar om dit te kunnen moeten we zijn verlost van alles wat we denken wat IS is, en onbevangen de wereld in gaan.
Lena
Lena apr 25 '10
God Is...
en wij Zijn...
zonder dat te denken wat Is....
dan weten we het?


helaas gast ik begrijp wel wat je wil zeggen,maar waarom hebben wij het nodig om goddelijk te zijn?

en hoe zou jij goddelijkheid in de mens dan willen omschrijven?
Cialara
Cialara apr 25 '10
Waarom hebben mensen het nodig om goddelijk te zijn

is eigenlijk de zelfde vraag als

Waarom heeft god het nodig om menselijk te zijn...

Zijn we dan nu weer terug bij af?





Het leven is een illusie, 'mens zijn' is een illusie die wij werkelijkheid hebben gemaakt... al wat wij zijn is energie vertaald vanuit licht en liefde.
gast
gast apr 25 '10
Welk beeld heb jij jezelf gevormd over "goddelijkheid"?
Voor mij is alles wat IS "goddelijk". Er is niets anders dan "goddelijk". Maar hoe interpreteer je "goddelijkheid"?
Staat het voor iets buiten jouzelf? Of maak je er deel van uit?
Voor mij is het het laatste. Iedere atoom maakt deel uit van het "goddelijke". En heeft ook het "goddelijke" in zich omdat alles wat uit iets ontstaan is is gelijk aan datgene waaruit het ontstaan is.
Je kunt als mens zijnde geen insect baren; dat wat uit de mens komt is mens......
Dat wat uit het "goddelijke" komt is "goddelijk".
Het kan gewoon weg niets anders ZIJN. .
Cialara
Cialara apr 25 '10
Ik heb geen beeld bij Goddelijkheid

God of Goddelijkheid valt niet in woorden te ondervangen, te vertellen of te interpreteren. Het is niet te doen met ons verstand.

Ik kan God of Goddelijkheid ervaren, voelen met mijn hart. "Het" zit voor mij in alles en iedereen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 25 '10
Wat ik nu heb ontvangen is dat wij puur binnen Brahmans aura aan het acteren zijn.

Alles heeft te maken met licht. En dan het vuur voor het licht.

Simpel en toch mag ik nog meer inzicht krijgen in dit....Zal zich gaan aandienen als het tijd is.
gast
gast apr 25 '10
Origineel bericht van: Jorine
Ik heb geen beeld bij Goddelijkheid

God of Goddelijkheid valt niet in woorden te ondervangen, te vertellen of te interpreteren. Het is niet te doen met ons verstand.

Ik kan God of Goddelijkheid ervaren, voelen met mijn hart. "Het" zit voor mij in alles en iedereen.


Het was een reactie op Lena, niet op jou Jorine wink
Cialara
Cialara apr 25 '10
Het was niet helemaal duidelijk he winkmaakt ook niet uit.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 25 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Het zou jammer zijn, vind ik, als ik maar half hier op aarde ben geweest. Vind ik zonde van m'n inzet..


Het "jammer vinden" en "het zonde zijn" van....
klinkt mij niet als onvoorwaardelijk voor jouw bijdragen.
gast
gast apr 25 '10
Origineel bericht van: Jorine
Het was niet helemaal duidelijk he winkmaakt ook niet uit.



Hoezo niet duidelijk? ALs je kijkt op wie er geantwoord is, had je kunnen zien dat het Lena was.
admin
admin apr 25 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Bellefleur
Het zou jammer zijn, vind ik, als ik maar half hier op aarde ben geweest. Vind ik zonde van m'n inzet..


Het "jammer vinden" en "het zonde zijn" van....
klinkt mij niet als onvoorwaardelijk voor jouw bijdragen.


Wat ben je nu aan het doen, Hemelwandelaar. Je haalt een tekst uit de kontekst, maakt er een algemeenheid van, en gaat die beoordelen naar mij toe...?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki