Loading...
nl

Donkere geestelijke wereld

AV999
AV999 feb 11 '10
Allen.. bij voorbaat mijn excuses voor deze uitval, maar het geduld is even op.. nu ik een tijd hier op dit forum zit en dat ik hier op bijna alle topics heb gelezen wat de "engel"mensen veelal denken te weten wat er zich afspeelt in het bestaan.. voor de duidelijkheid.. schiet niet meteen in de verdediging.. ik sta nog steeds meer in het licht en beleef het leven dan ook positief.. maar ik kom wel dagelijks in contact met het duister en licht.. en ik blijf leren(ook op dit forum).. acceptatie van het bestaan is waar het om gaat..

Ik daag één ieder hier uit om hier daadwerkelijk te gaan vertellen wat nu donker of licht is.. ik zeg erbij..

Als die ene die ons dat gaat vertellen in dit leven bijv. nog geen oorlog/rampgebieden heeft meegemaakt, niet om de zoveel tijd een leven red, niet dagelijks in contact staat met dwalende mensen etc. (duivels), niet aan zijn zijde politie etc.(engelen) heeft en nog nooit heeft gevochten op leven en dood..

moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..

Tip.. doe ermee wat je wil, verzwak je ziel niet door te denken en te verkondigen dat je van alles wat af weet, terwijl je nog geeneens echt duister en echt licht hebt gezien.

Wanneer de mens geconfronteerd wordt met de angsten en verlangens en hierover met zuivere geest over kan communiceren kan men pas werkelijk overzien over wat Licht en Duister is.. acceptatie van het zijn..

Meritium in Veritatum Discernendo

De verdienste ligt in het kunnen onderkennen van de waarheid

We zijn hier enkel om van elkaar te leren..
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 11 '10
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito
We zijn hier enkel om van elkaar te leren..


...en samen te werken...
admin
admin feb 11 '10
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito
Allen.. bij voorbaat mijn excuses voor deze uitval, maar het geduld is even op.. nu ik een tijd hier op dit forum zit en dat ik hier op bijna alle topics heb gelezen wat de "engel"mensen veelal denken te weten wat er zich afspeelt in het bestaan.. voor de duidelijkheid.. schiet niet meteen in de verdediging.. ik sta nog steeds meer in het licht en beleef het leven dan ook positief.. maar ik kom wel dagelijks in contact met het duister en licht.. en ik blijf leren(ook op dit forum).. acceptatie van het bestaan is waar het om gaat..

Ik daag één ieder hier uit om hier daadwerkelijk te gaan vertellen wat nu donker of licht is.. ik zeg erbij..

Als die ene die ons dat gaat vertellen in dit leven bijv. nog geen oorlog/rampgebieden heeft meegemaakt, niet om de zoveel tijd een leven red, niet dagelijks in contact staat met dwalende mensen etc. (duivels), niet aan zijn zijde politie etc.(engelen) heeft en nog nooit heeft gevochten op leven en dood..

moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..

Tip.. doe ermee wat je wil, verzwak je ziel niet door te denken en te verkondigen dat je van alles wat af weet, terwijl je nog geeneens echt duister en echt licht hebt gezien.

Wanneer de mens geconfronteerd wordt met de angsten en verlangens en hierover met zuivere geest over kan communiceren kan men pas werkelijk overzien over wat Licht en Duister is.. acceptatie van het zijn..

Meritium in Veritatum Discernendo

De verdienste ligt in het kunnen onderkennen van de waarheid

We zijn hier enkel om van elkaar te leren..


Dat heb je mooi gezegd Akhnook.,

Maar hoevoel jij jezelf dan bij de situatie die je omschrijft?
Als je zulke mooie woorden plaatst zal je ook een goeie persoonlijk onderbouwing hebben en die wil ik graag weten na het lezen van dit stuk. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 11 '10
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito

Als die ene die ons dat gaat vertellen in dit leven bijv. nog geen oorlog/rampgebieden heeft meegemaakt, niet om de zoveel tijd een leven red, niet dagelijks in contact staat met dwalende mensen etc. (duivels), niet aan zijn zijde politie etc.(engelen) heeft en nog nooit heeft gevochten op leven en dood..

moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..

En hoe denk jij dan over vorige levens? Want de meeste mensen die hier rondlopen hebben wel degelijk meegemaakt wat jij hier beschrijft. Misschien niet in dit leven allemaal, maar wel in hun vorige levens.
Lena
Lena feb 12 '10
moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..vraagje hoor, wie weet dat uiteindelijk wel?
Tip.. doe ermee wat je wil, verzwak je ziel niet door te denken en te verkondigen dat je van alles wat af weet, terwijl je nog geeneens echt duister en echt licht hebt gezien.
nog een vraagje... wie heeft wel echt duister of licht gezien?of anders gesteld wie kan dit wel weten.... wat nu echt is of of wat niet...
admin
admin feb 13 '10
Quote:
Als die ene die ons dat gaat vertellen in dit leven bijv. nog geen oorlog/rampgebieden heeft meegemaakt, niet om de zoveel tijd een leven red, niet dagelijks in contact staat met dwalende mensen etc. (duivels), niet aan zijn zijde politie etc.(engelen) heeft en nog nooit heeft gevochten op leven en dood..

moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..


Ten eerste moeten we niets.
Ten tweede denk ik dat mensen die bovenstaande dingen niet hebben meegemaakt wel degelijk in staat zijn donker en licht te beschrijven op de manier zoals het is.

Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt als je verhalen leest die voor je gevoel niet kloppen, maar dan ligt dat dus echt niet bij de ander, laat die frustratie los en wees blij dat je denkt zelf wel de waarheid de weten zonder te proberen een ander jouw waarheid door de keel te duwen.
Wat maakt het jou uit dat een ander anders denkt? Mag dat niet?

Licht is donker en donker is licht, zonder de een kan de ander niet bestaan.
Beiden zijn dus nodig om de balans te behouden, hoe akelig dat soms ook kan zijn.
Iedereen heeft zijn eigen gevoel en waarheid in deze en wellicht is het nu tijd om dat te gaan respecteren.
De echte leermeester is degene die bereid is van zijn leerlingen te leren...

No offense, dit is MIJN waarheid en zoals ik voel wat er wordt bedoelt.
gast
gast feb 13 '10
Akhnookh999Adito mag ik jou vragen; hoe weet jij z zeker dat de dwalende mens gelijk de duivel is en de politie gelijk de engelen? Voor mijn gevoel is dit nl precies anders om.
AV999
AV999 feb 14 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito
We zijn hier enkel om van elkaar te leren..


...en samen te werken...


mooie aanvulling smileen je hebt helemaal gelijk..

=================================================================

Core.. dank je wel. ik kom er later op terug..

=================================================================

Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito

Als die ene die ons dat gaat vertellen in dit leven bijv. nog geen oorlog/rampgebieden heeft meegemaakt, niet om de zoveel tijd een leven red, niet dagelijks in contact staat met dwalende mensen etc. (duivels), niet aan zijn zijde politie etc.(engelen) heeft en nog nooit heeft gevochten op leven en dood..

moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..

En hoe denk jij dan over vorige levens? Want de meeste mensen die hier rondlopen hebben wel degelijk meegemaakt wat jij hier beschrijft. Misschien niet in dit leven allemaal, maar wel in hun vorige levens.


Daar geloof ook zeker ik in (vorige levens), want ervaar dit al heel mijn leven. Dit geloof had al een grondvesting in het begin van mijn leven.. toen ik jong was (2jr) waren mijn eerste woorden naar mijn ouders toe; waarom ben ik weer hier op aarde gekomen.. Ik heb dit pas op mijn 17e op video gezien.. Voordat ik bovengenoemde zaken (jeugd etc en duister-licht tekst)had meegemaakt voelde ik ook de wereld op mijn schouders. Mijn dromen zijn vaak altijd helder. Na veel onderzoek en puzzle-stukjes die in elkaar vallen versterkt dat mijn geloof elke dag.

Ik ben wel van mening dat je in het leven bepaalde dingen moet meemaken om bepaalde gevoelens naar boven te laten komen uit vorige levens.. denken en praten alleen werkt niet, voor mij althans.. maar dat is volgens dat berichtje wel duidelijk gemaakt toch laugh

maybe anders een nieuw topic (vorige levens) maken..

=================================================================
Origineel bericht van: Lena
moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..vraagje hoor, wie weet dat uiteindelijk wel?
Tip.. doe ermee wat je wil, verzwak je ziel niet door te denken en te verkondigen dat je van alles wat af weet, terwijl je nog geeneens echt duister en echt licht hebt gezien.
nog een vraagje... wie heeft wel echt duister of licht gezien?of anders gesteld wie kan dit wel weten.... wat nu echt is of of wat niet...




vraagje hoor, wie weet dat uiteindelijk wel?
Dat is voor iedereen persoonlijk, eigen referentiekader en ervaringen. Over het algemeen is wel duidelijk hoe deze wereld werkt toch.. laugh

nog een vraagje... wie heeft wel echt duister of licht gezien?of anders gesteld wie kan dit wel weten.... wat nu echt is of of wat niet..

Geen mens kan zeggen wat echt duister en licht is, hoe het precies in elkaar zit. Duister en licht werkt namelijk ook met elkaar samen en heeft veel te veel onderlagen.. De enige die dit kan zien is de Ene die boven alles staat.. het eeuwige..

In mijn referentiekader.. kort gezegd enkele voorbeelden en heel zwart-wit gezien.. (om het kort te houden en kan natuurlijk hier niet alles gaan vertellen wat ik gezien en gedaan heb in het leven)

Duister is.. oorlog, een meisje wat hete olie over zich heen krijgt, omdat ze verkracht is.. dit zou haar moeten reinigen?? mensen onderdrukken enkel vanwege het geloof.. lijken op de straat laten liggen om te laten zien hoe machtig de vijand wel niet is.. mensen moeten doden om zelf te overleven.. de straat en alles eromheen (politie).. wil je echt dat ik daar over begin?

Licht is.. als je iemands leven red en de dank die je dan ziet/krijgt in de ogen van degene en zijn naaste omgeving.. iemand een luistert oor aanbieden.. iemand aanhouden die wat voor slechts (misdrijf/strafbaar feit) dan ook op zijn geweten heeft en daar voor gaat boeten.. een bepaald traject ingaat en daardoor bij zichzelf gaat nadenken en verandert naar het licht toe.. de mensen die je daarbij helpt om degene van straat te houden.. de dank die je krijgt van je collega's als je elkaar helpt met wat dan ook.. familieband en goede vrienden, liefde.. etc. etc.

=================================================================
Origineel bericht van: Karin
Quote:
Als die ene die ons dat gaat vertellen in dit leven bijv. nog geen oorlog/rampgebieden heeft meegemaakt, niet om de zoveel tijd een leven red, niet dagelijks in contact staat met dwalende mensen etc. (duivels), niet aan zijn zijde politie etc.(engelen) heeft en nog nooit heeft gevochten op leven en dood..

moet je aan jezelf de vraag stellen of je daadwerkelijk wel weet hoe de wereld(het leven) in elkaar zit..


Ten eerste moeten we niets.
Ten tweede denk ik dat mensen die bovenstaande dingen niet hebben meegemaakt wel degelijk in staat zijn donker en licht te beschrijven op de manier zoals het is.

...wat is dat dan volgens jou duister en licht? en niet zeggen dat het enkel een samenhang is natuurlijk..

Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt als je verhalen leest die voor je gevoel niet kloppen, maar dan ligt dat dus echt niet bij de ander, laat die frustratie los en wees blij dat je denkt zelf wel de waarheid de weten zonder te proberen een ander jouw waarheid door de keel te duwen.
Wat maakt het jou uit dat een ander anders denkt? Mag dat niet?

..ik heb nooit gezegd dat een ander niet anders mag denken.. dit maakt mij wel uit.. het mooie in het leven is dat we allemaal anders denken en ieder zijn eigen geloof heeft. Waar is o.a. deze site voor denk je..

Licht is donker en donker is licht, zonder de een kan de ander niet bestaan.
Beiden zijn dus nodig om de balans te behouden, hoe akelig dat soms ook kan zijn.
Iedereen heeft zijn eigen gevoel en waarheid in deze en wellicht is het nu tijd om dat te gaan respecteren.
De echte leermeester is degene die bereid is van zijn leerlingen te leren...

..vertel mij niets over respect Karin als je dit nu zelf niet toont..

No offense, dit is MIJN waarheid en zoals ik voel wat er wordt bedoelt.


Algemeen:
Karin.. wel jammer dat je het begin van mijn tekst niet tot je hebt genomen en ik zie behoorlijk wat spiegels naar jezelf toe in je reactie.. maar wel knap je dat je mij gelijk denkt te kennen en gelijk een oordeel velt.. zegt meer over jou dan over mij.. ook gezien je taalgebruik en je redelijk duistere reactie.

Ik ben hier namelijk niet om andere mensen de les te leren.. en zeker niet om ruzie te gaan maken en eindeloos boze woordjes te schrijven naar elkaar.. daar is iets dergelijks als you-tube/dumpert voor toch.

Ik laat hier enkel mijn licht zien met een vleugje duister af en toe.. Mijn Duister wil je namelijk echt niet kennen Karin.. neem dat maar aan.. Mijn Licht deel ik graag met je..

Maak je niet zo druk.. het was naar niemand persoonlijk gericht en enkel om reacties uit te lokken zodat we met elkaar praten en van elkaar leren.. wat blijkbaar werkt hier toch?

=================================================================

Origineel bericht van: gast
Akhnookh999Adito mag ik jou vragen; hoe weet jij z zeker dat de dwalende mens gelijk de duivel is en de politie gelijk de engelen? Voor mijn gevoel is dit nl precies anders om.


Gast.. zoals ik van je gelezen had in de afgelopen tijd had je mooie teksten.. Zit je de laatste tijd iets te veel aan de duister (negatieve) zijde??

Als ik iets tussen haakjes zet is het om een voorbeeldje te geven.. vat het niet te letterlijk op.. je kunt natuurlijk niet zwart-wit (gelijk aan) zeggen dat alle criminelen duivels zijn en zo ook niet dat alle politie engelen zijn. Maar je bent het toch wel met me eens dat het overgrote gedeelte van de politie goede hardwerkende mensen zijn die goede intentie hebben om te helpen en dat criminelen over het algemeen (door omstandigheden) met foute zaken bezig zijn..

Heb je toevallig slechte ervaringen met de politie gehad..
gast
gast feb 14 '10
Nee ik heb geen slechte ervaringen met de politie gehad.
Voor mij betekend politie een macht (de wet) die een andere macht, criminaliteit, in stand houd.
De één is er niet zonder de ander. Hoe nobel het ook lijkt om de "dwalende" criminele mens in bedwang te houden door een "engelen"force als de politie. Ze worden op die manier ook gehandhaaft in deze wereld.
Het is m.i. door de afwetende eigen verantwoordelijkheid die ieder mens voor zijn eigen leven hier op aarde heeft, dat er een systeem moest komen om die verantwoordelijkheid op zich moest nemen. Een systeem dat een ander systeem in leven houd om het eigen bestaan te garanderen.
En dat kun je als duister opvatten die gedachte van mij maar het is realistischer (in het licht gezien van het bestaan) dan je denkt.
admin
admin feb 14 '10
Quote:
Algemeen:
Karin.. wel jammer dat je het begin van mijn tekst niet tot je hebt genomen en ik zie behoorlijk wat spiegels naar jezelf toe in je reactie.. maar wel knap je dat je mij gelijk denkt te kennen en gelijk een oordeel velt.. zegt meer over jou dan over mij.. ook gezien je taalgebruik en je redelijk duistere reactie.

Ik ben hier namelijk niet om andere mensen de les te leren.. en zeker niet om ruzie te gaan maken en eindeloos boze woordjes te schrijven naar elkaar.. daar is iets dergelijks als you-tube/dumpert voor toch.

Ik laat hier enkel mijn licht zien met een vleugje duister af en toe.. Mijn Duister wil je namelijk echt niet kennen Karin.. neem dat maar aan.. Mijn Licht deel ik graag met je..

Maak je niet zo druk.. het was naar niemand persoonlijk gericht en enkel om reacties uit te lokken zodat we met elkaar praten en van elkaar leren.. wat blijkbaar werkt hier toch?


Het is helemaal niet zo boos of negatief bedoelt als het overkomt.
Ik ben nieuwsgierig naar je antwoord en wil begrijpen waarom je dit schrijft.
Als jij dat negatief oppakt dan heb je me niet goed begrepen denk ik.
Duistere reactie lol, sorry maar dat is een beetje wazig, wat is er zo duister dan? smile
Ik plak er een smiley bij zodat mijn woorden vriendelijker overkomen, ik hoop dat je snapt dat ik helemaal niet *duister* ben.
Mijn taalgebruik, welk woord stoort je dan?
Helma
Helma feb 15 '10
Licht lijkt soms Licht; Duister lijkt soms Duister...
Maar we menen dit te kunnen weten aan de hand van onze waarneming, die vaak alleen maar gebaseerd is door wat we zintuigelijk waarnemen. Soms is in het licht veel duister, en soms is in het duister toch veel licht.

Wie zijn wij, om te menen te weten wat goed/slecht is, oftewel wat licht/donker is? Door de dualiteit bestaat het één niet zonder de ander, en dan staat dus tegelijkertijd ter discussie of het wel zo zwartwit is als wij 'denken'....
admin
admin feb 15 '10
Lieve Helma,
mag ik vragen waarom je "wij" schrijft, en wie je daarmee bedoelt?
admin
admin feb 15 '10
ps. Karin je bent fantastisch, lieverd!! grin
Helma
Helma feb 15 '10
Niet iemand specifiek hier, lieve Bellefleur. Ik bedoel het meer in het algemeen. Je mag waar wij staat ook ik lezen hoor. En dan bedoel ik dus Helma. Ik wil het wel aanpassen, maar dan moet zowat het hele stuk overnieuw laugh
admin
admin feb 15 '10
Origineel bericht van: Helma
Niet iemand specifiek hier, lieve Bellefleur. Ik bedoel het meer in het algemeen. Je mag waar wij staat ook ik lezen hoor. En dan bedoel ik dus Helma. Ik wil het wel aanpassen, maar dan moet zowat het hele stuk overnieuw laugh

hahaha.. nee niet doen, t'is maandag en nog veels te vroeg voor! haha
gast
gast feb 15 '10
Helma voor mij heb je gelijk. Wij mensen kunnen het gewoon niet weten wat duister en licht is omdat we het niet kunnen overzien. Ga op je gevoel af en je gezonde verstand dan weet je meer dan genoeg of datgene wat je doet/ervaart je balans en harmonie geeft of niet. En zoals het yin yang teken al laat zien; in beide kanten zit een stukje van de ander.
admin
admin feb 15 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
ps. Karin je bent fantastisch, lieverd!! grin


Ik hou ook van jou Belle xxx
gast
gast feb 15 '10
Haha, moet ik dit zien als licht? Ik vind het nogal duister wink
admin
admin feb 15 '10


Dan steek ik toch effe een lichie an? LOL

Sorry, ik ga maar gauw weer on-topic... blush
AV999
AV999 feb 17 '10
laugh
Pagina's: Vorige 1 2 3 4

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki