Loading...
nl

Donkere geestelijke wereld

Lena
Lena jan 26 '10
maar binnen brandt een vuurtje toch? wink
gast
gast jan 26 '10
Dus moet er ook duisternis zijn anders zou het vuur nutteloos en niet te ervaren zijn.
gast
gast jan 26 '10
Volgens de overleveringen was het lucifer die het licht kwam brengen in de duisternis.
Lena
Lena jan 26 '10
die lucifer toch wink
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 27 '10
Ik heb jullie antwoorden eens laten bezinken. Als ik het oppak bij een opmerking van Gast, dat dit gedrag van mensen ontstaat door angst, moet ik eerst denken aan een wat ouder toppic: angst vs. behoefte. En ja Gast, dan is de uiting angst/gedrag het ontbreken van iets. Kan dus ook vertrouwen zijn.(http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/45244/1.html)

Angst houdt de mens beperkt. Angst kan ook van buitenaf de mens worden opgelegd. Dat zie je oa ook via de media verspreid worden, en genoeg voorbeelden in de geschiedenis.

Om even in de dualiteit te blijven: donker vs. licht.
Donker: onderdrukt de mens, houdt gevangen, gaat gepaard met angst en het gedrag dat daar uit voortkomt.
Licht: is vrijheid. De 5D gedachte is dat ieder individu leeft in vrijheid en (Gods)liefde.

Dat in de aanloop naar 2012 licht en donker elkaar nodig hebben, dat geloof ik wel. Immers, je hebt een depressie nodig om jezelf omhoog te werken. Maar als velen zich omhoog werken en in het licht komen te staan, zou daar dus veel donker tegenover te komen staan. NiMS, je zegt dat dit altijd op 0 uit moet komen. Ik denk dat jouw stelling klopt, natuurkundig moet het ook op 0 uitkomen. Maar ik blijf geen gevoel houden bij het idee dat de mensen in twee kampen verdeeld blijven. De manier waarop deze 0 bereikt wordt kan natuurlijk ook anders.

Want Licht is veel krachtiger dan donker. Dat het donker bij man en macht zal proberen groei van het Licht tegen te houden, dat snap ik. Maar wat als wij zoveel mogelijk het Licht proberen te verspreiden, zouden we uiteindelijk het donker kunnen uitroeien. En dan hebben we de beschikking over een heel andere aarde dan voorliggende duizenden jaren. En dan zouden we echt een ander tijdperk ingaan.
admin
admin jan 27 '10
Licht heeft geen duisternis nodig.
Licht kan perfect zonder de duisternis.
Er is niet zoiets als een 0 in de optelsom,Licht/donkerte.
Het spiritueel Cosmisch licht staat op zichzelf..en is niet afhankelijk van het donkerte, om er te zijn.
Het is ook niet zo dat als je zelf voor het licht kiest, en het licht laat schijnen...
dat dat hetzelfde is als "je in de spotlights zetten met wie je bent"..
Ik vrees een beetje dat de betekenis " in het licht staan" zal vereenvoudigt worden tot " ik wil eens met mezelf naar buiten komen"..
Het is veel meer dan alleen maar met jezelf naar buiten komen, zovéél meer..
Maar ik zie nu al dat het eerst een grote bocht gaat maken, alvorens het allemaal werkelijk op z'n plek gaat vallen!
admin
admin jan 27 '10
Er is zoiets als duisternis, uiteraard.
en hoe meer je met licht bezig bent, hoe meer je als het ware geconfronteert wordt met het duistere. OOk dat is waar.
Hoe meer ik licht ervaar, hoe meer ik ook merk hoeveel er nog duister is. Maar het is niet méér dan daarvoor, ik merk het alleen beter op, omdat er meer licht is.
Het zijn ook die momenten, van duisternis, die de meeste kansen dragen licht te kunnen bevatten, waneer je het licht uitnodigt op die plekke te komen.
Je kan in dat licht groeien, en dat hoef je niet te forceren.
Maar wel vanuit het verlangen naar meer licht in transformeren.
Licht en duisternis bestaan, zelfs naast elkaar, maar het is niet zoiets als fifty/fifty= 0
vind ik zelfs grappig, om zo te denken!
gast
gast jan 27 '10
In de fotografie is de regel 18% zwart (donker)met de rest wit (licht) geeft midden grijs. En midden grijs is nodig om een juist belicht plaatje te krjgen.
Maar zoals je ziet is het een percentage. Dus als er meer licht is gaat het zwart gelijk mee omhoog want het blijft 18%. Maar de andere kant op werkt het het zelfde; minder licht is dus ook minder donker (zwart).

Ik dnek ook niet dat het mogelijk is voor het licht om de duisternis te verdrijven, het kan het alleen maar opnemen en één ermee zijn. Daar waar je het nog steeds probeert te vermijden, ontkennen, ontlopen blijft het voortbestaan in een dualiteit die je zelf op die manier in stand blijft houden. Accepteer, aanvaard en omarm je het met licht dan is er transformatie naar eenheid.
Als je alleen het licht zoekt in deze wereld ben je medeplichtig aan het in stand houden van de duisternis in welke vorm dan ook.
AV999
AV999 jan 28 '10
Onze ziel tot vorm in dit lichaam heeft een reden.. deze reden proberen wij te doorgronden, het doorgronden van de reden en het waarom geeft je inzicht en leert de lessen des leven.

Acceptatie van het zijn en dat alles is zoals het is maakt je sterk en geeft je rust.. acceptatie dat Licht en Donker één is creëert bewustzijn en laat je het verschil zien tussen Goed en Slecht.

Het doel van het leven is acceptatie en het inzicht van het verschil tussen goed en slecht..

Allen.. als elke ziel de reden en het waarom achter de reden zou weten is er geen enkele reden tot bestaan..

- Enkel de Ene die alles omvat ziet het geheel..

Dit is niet voor ons lichtwezens (Mensen/Zielen/Engelen) bestemd, enkel om naar te strijden en te dienen naar Degene die het Eeuwige Licht zelf is..

-

De waarheid is enkel bestemd voor wie dit herkent.. hierin ligt de verdienste.. het gegeven vrije wil is het maken van keuzes

Meritium In Veritatum Discernendo

bekijk het leven te negatief en je zal blijven dwalen in het duister en niets zal de moeite waard lijken..
bekijk het leven altijd positief, wat er ook naar je toe komt, en je zal je verwonderen over alle kleine dingen in dit leven.. er is altijd een nieuw begin.

De sterke vechten en aanvaarden alles wat het leven geeft en zullen overleven.. De zwakke zoeken de confrontatie niet op, zullen blijven stilstaan en uiteindelijk dwalen.

What doesn't kill you, makes you stronger! When we die and return to where we came from it will all become clear why were here! Never give up and always look on the bright side of life!

Het licht zal zegevieren, want hier komt alles uit voort!
admin
admin jan 28 '10
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito

acceptatie dat Licht en Donker één is creëert bewustzijn en laat je het verschil zien tussen Goed en Slecht.

Het doel van het leven is acceptatie en het inzicht van het verschil tussen goed en slecht..


Het licht zal zegevieren, want hier komt alles uit voort!


Het is contra-dictorisch wat je schrijft, lieve Akhnookh.
Iets dat een éénheid heeft.. kan geen verschil laten zien, want het is één.
als je inzicht wil in de verschillen van iets, dan zie je het niet als eenheid!.


als vanuit jouw gedachte van die eenheid, het licht zal zegenvieren, dan lijkt het alsof het een robbertje aan het vechten is tegen het donkere. En ook dàt doet het licht niet.. Het licht IS.
gast
gast jan 28 '10
Nee Belle, de eenheid IS. En dat is donker en licht samen.
Oewatje
Oewatje jan 28 '10
Hallo iedereen,

Ik denk dat licht niet zonder donker kan en donker niet zonder licht. Hoe meer wij willen dat "licht"overwint hoe chaotischer het allemaal wordt.

Denk dat het vooral om acceptatie gaat, acceptatie dat die twee bij elkaar horen. Hoe je het ook went of keert, denk dat dat iets is wat nooit zal veranderen. Als er nooit duister geweest was, hadden we nooit het licht kunnen onderscheiden.

Mensen associëren duister met kwaad, er is ons ook nooit wat anders verteld we hebben ook nooit wat anders geleerd. Het is heel simpel denk ik Ying Yang alles moet in balans blijven. Hoe oneerlijk het soms ook is.

Ieder mens heeft goed en kwaad in zich, als we dat accepteren zijn we pas in balans. Misschien hebben sommigen dat al gedaan en misschien durfen sommigen het niet, maar ik denk wel dat het iets is wat we allemaal moeten doen. En we worden er heus geen slechte mensen als we dat accepteren, maar misschien vinden we wel de rust die we zoeken.

Ik weet niet of er een donkere geestelijke wereld bestaat en een lichte, het is misschien bijna een soort van samensmelting van twee dingen die heel dicht bij elkaar liggen.

Het is ook een keuze die je maakt donker of licht, of een beetje van allebei? Dat maakt ons uiteindelijk wie we zijn.


Als ik alleen slaap, slaap ik nog steeds met een lichtje aan want ben nog steeds bang in het donker hihi....
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 29 '10
Origineel bericht van: Oewatje

Als ik alleen slaap, slaap ik nog steeds met een lichtje aan want ben nog steeds bang in het donker hihi....


Niet relevant voor dit toppic, maar ik was in het begin dat ik alleen woonde ook bang voor het donker. Dat kwam door mijn onveiligheid wat ik in de loop der jaren had opgebouwd. Veiligheid is een basis fundament voor een mens.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 29 '10
Probeer de reden te achterhalen en te elimineren. Deze angst is niet nodig.
AV999
AV999 feb 1 '10
Bellefleur.. misschien heb ik nog niet geheel geaccepteerd dat Licht en Duister één is.. kan komen omdat ik, mijn ziel, altijd het gevecht is aangegaan tegen het Duister.. en beide dagelijks ervaar.. ook in dit leven (zie wat is je beroep/studie? topic)

Geeft dit de verklaring die je zocht? Of is er geen antwoord over wat Licht en Duister is of eenheid is..

(- Enkel de Ene die alles omvat ziet het geheel..

Dit is niet voor ons lichtwezens (Mensen/Zielen/Engelen) bestemd, enkel om naar te strijden en te dienen naar Degene die het Eeuwige Licht zelf is..)

Hiermee bedoel ik, en geloof hier ook in, dat de Ene uit het Eeuwige voorkomt.. en het Eeuwige komt voor uit licht. Dit was het eerste element van het universum oftewel het geheel.

In ons huidig bestaan, omdat de elementen ook blijven ontwikkelen, zie ik dat er op een gegeven moment (gezien de overleveringen bijv.) er onderscheid (een duidelijk verschil) is gemaakt tussen Licht en Duister. En dat wij allen nu, als het ware, getest worden hoe sterk wij zijn. Overleving van de sterkste.. als het ware..

Bellefleur.. elke (gehele) visie van elke ziel is verschillend.. Zo delen wij onze visie en leren we van elkaar.. lees anders de gehele tekst (boven -) en de tekst (onder -) apart van elkaar..
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 1 '10
Origineel bericht van: Akhnookh999Adito

Geeft dit de verklaring die je zocht? Of is er geen antwoord over wat Licht en Duister is of eenheid is..

(- Enkel de Ene die alles omvat ziet het geheel


Ik zag mezelf denkbeeldig in het licht staan. Realiseerde me dat er achter me, automatisch, een schaduw ontstaat wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '10
Als je niet in het licht probeert te staan, maar zelf het licht bent, zal er ook geen schaduw bij je zijn wink.
Emuca
Emuca feb 1 '10
Maar dan veroorzaakt jou licht alsnog ergens schaduw. smile
admin
admin feb 1 '10
Origineel bericht van: NiMS
Als je niet in het licht probeert te staan, maar zelf het licht bent, zal er ook geen schaduw bij je zijn wink.


juist!! smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 1 '10
Jongens, niet al te serieus he? Geintje moet kunnen smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki