Loading...
nl

Donkere geestelijke wereld

gast
gast feb 1 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar dan veroorzaakt jou licht alsnog ergens schaduw. smile


Juist ja.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar dan veroorzaakt jou licht alsnog ergens schaduw. smile

Precies! Waardoor er weer een balans is tussen licht en donker. Als er ergens meer licht gaat schijnen, wordt het ergens anders weer donkerder.
admin
admin feb 1 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar dan veroorzaakt jou licht alsnog ergens schaduw. smile

Precies! Waardoor er weer een balans is tussen licht en donker. Als er ergens meer licht gaat schijnen, wordt het ergens anders weer donkerder.


Dat zou betekenen dat wanneer ik vanuit het licht leef , het ergens voor een ander donkerder wordt, juist omdat ik licht zou schijnen? Dat klopt niet..
Trouwens volgens mij , zouden zulke gedachten mensen kunnen tegenhouden om vanuit licht te leven.
Omdat ze er dan vanuitgaan dat er dan door hun licht er ergens anders weer donkerte is.
Ik deel deze invullingen heel zeker niet, hoor.
gast
gast feb 1 '10
Of wil je de verantwoording ervan niet dragen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '10
Origineel bericht van: Bellefleur

Dat zou betekenen dat wanneer ik vanuit het licht leef , het ergens voor een ander donkerder wordt, juist omdat ik licht zou schijnen? Dat klopt niet..

Waarom klopt dat niet? Wie zijn licht neem jij weg, als jij wilt schijnen? Waarom zou jij boven de wet van behoud van energie staan?

Daarbij vraag ik me wel af, of jij daadwerkelijk wel meer gaat "schijnen", of dat je enkel alleen maar naar je eigen lichte kant kijkt, en je schaduwkant liever negeert. Is leven vanuit het licht, hetzelfde als het licht zijn?

Ik vraag dit misschien wat kritisch hoor, maar hoe kun je eigenlijk bepalen hoe verlicht je bent, en hoe dit zijn invloed heeft op anderen?

Origineel bericht van: Bellefleur

Trouwens volgens mij , zouden zulke gedachten mensen kunnen tegenhouden om vanuit licht te leven.

En is daar iets mis mee? Waarom zou je vanuit het licht moeten leven? Is het niet veel belangrijker om jezelf te zijn? Hoe licht of donker iemand nu is?
gast
gast feb 1 '10
Het gaat er mijns inziens ook helemaal niet om of het donker of licht is, het gaat er uiteindelijk om hoe je er mee om gaat met wat je op je pad tegen komt.
admin
admin feb 1 '10
Origineel bericht van: NiMS

Waarom klopt dat niet?
Wie zijn licht neem jij weg, als jij wilt schijnen?
Waarom zou jij boven de wet van behoud van energie staan?

Daarbij vraag ik me wel af, of jij daadwerkelijk wel meer gaat "schijnen", of dat je enkel alleen maar naar je eigen lichte kant kijkt, en je schaduwkant liever negeert.
Is leven vanuit het licht, hetzelfde als het licht zijn?
Ik vraag dit misschien wat kritisch hoor, maar hoe kun je eigenlijk bepalen hoe verlicht je bent, en hoe dit zijn invloed heeft op anderen?
En is daar iets mis mee?
Waarom zou je vanuit het licht moeten leven? Is het niet veel belangrijker om jezelf te zijn?
Hoe licht of donker iemand nu is?





ja, je vragen zijn commentaren in vraagvorm .. ik zal ze morgen ofzo eens rustig bekijken en zien, welke vragen ik vind dat er een open dialoog dragen, en die beantwoorden.
Liefs
Bellelfeur
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 1 '10
Origineel bericht van: NiMS

Waarom zou jij boven de wet van behoud van energie staan?


Men kan niet boven natuurkundige wetten staan. Het kan slechts zijn dat je ze niet verstaat. In dat geval ben ik bereid ze met liefde uit te leggen als de vrager dat wil. En daarom zijn wij ook allemaal.

Origineel bericht van: NiMS
Waarom zou je vanuit het licht moeten leven? Is het niet veel belangrijker om jezelf te zijn?
Hoe licht of donker iemand nu is?


Niet met je eens. Ik leef vanuit het licht. Een ziel is licht als die tot zichzelf is gekomen. Een donker mens is niet in contact met zichzelf. Daar zal ook een reden voor zijn, en ook daar wil ik bij helpen te vinden.
gast
gast feb 1 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: NiMS

Waarom klopt dat niet?
Wie zijn licht neem jij weg, als jij wilt schijnen?
Waarom zou jij boven de wet van behoud van energie staan?

Daarbij vraag ik me wel af, of jij daadwerkelijk wel meer gaat "schijnen", of dat je enkel alleen maar naar je eigen lichte kant kijkt, en je schaduwkant liever negeert.
Is leven vanuit het licht, hetzelfde als het licht zijn?
Ik vraag dit misschien wat kritisch hoor, maar hoe kun je eigenlijk bepalen hoe verlicht je bent, en hoe dit zijn invloed heeft op anderen?
En is daar iets mis mee?
Waarom zou je vanuit het licht moeten leven? Is het niet veel belangrijker om jezelf te zijn?
Hoe licht of donker iemand nu is?







ja, je vragen zijn commentaren in vraagvorm .. ik zal ze morgen ofzo eens rustig bekijken en zien, welke vragen ik vind dat er een open dialoog dragen, en die beantwoorden.
Liefs
Bellelfeur


Zou je dat wat het je raakte ook mee kunnen nemen in die open dialoog? Of iig dat je daar naar gekeken hebt in jezelf.
admin
admin feb 1 '10
Origineel bericht van: gast

Zou je dat wat het je raakte ook mee kunnen nemen in die open dialoog? Of iig dat je daar naar gekeken hebt in jezelf.


Ik heb de indruk dat jij ergens denkt dat ik niet naar datgene kijk of werk dat me raakt,
toch wel hoor, doch heb ik dat naar jou toe te doen, vind je?
Persoonlijk spreek ik dan liever met bv Bea, of m'n vriendin Carmen, en zelfs Jorine bv.
En heel graag met m'n man ..
gast
gast feb 1 '10

Maakt mij niet uit met wie je het doet. Als je het maar doet wink
admin
admin feb 1 '10
Origineel bericht van: gast

Maakt mij niet uit met wie je het doet. Als je het maar doet wink


oh ja zeker hoor!!! smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Een donker mens is niet in contact met zichzelf. Daar zal ook een reden voor zijn, en ook daar wil ik bij helpen te vinden.

Ik ben heel benieuwd hoe je tot deze conclusie gekomen bent. Kan je uitleggen waarom een donker mens, niet met zichzelf in contact is? Of anders gevraagd: Waarom heb jij een directe relatie gelegd tussen iemands lichtheid, en hoeverre deze in contact met zichzelf staat?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 3 '10
Dom antwoord mss: gevoelsmatig. Het lijkt me zo logisch.

Schiet maar als je daar anders over denkt smile
admin
admin feb 3 '10
kunnen jullie vertellen van wat jullie aanzien als " een donker mens "..?

want als er ook een donker mens zou bestaan, bestaat er heel zeker dus ook een Licht mens, toch?
admin
admin feb 3 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Dom antwoord mss: gevoelsmatig. Het lijkt me zo logisch.

Schiet maar als je daar anders over denkt smile



pang!!! laugh
gast
gast feb 3 '10
Voor mij bestaan er alleen maar mensen; alleen bij de één zijn de gedachten donker en bij de ander licht wink
gast
gast feb 3 '10
Maar dan wel licht in gewicht wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '10
Origineel bericht van: nims
Waarom heb jij een directe relatie gelegd tussen iemands lichtheid, en hoeverre deze in contact met zichzelf staat?


Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Dom antwoord mss: gevoelsmatig. Het lijkt me zo logisch.

Schiet maar als je daar anders over denkt smile


Ik schiet wink

Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Een donker mens is niet in contact met zichzelf.


Iemand die helemaal in contact met zichzelf staat, kan juist een heel donker mens zijn. Stel je eens voor, dat Lucifer zou incarneren als mens (ik neem aan dat als we engelmensen hebben, er ook duivelmensen zouden moeten zijn) en dat hij volledig met zichzelf in contact zou staan, dan zou hij vanuit zijn essentie een donker mens zijn.

Ik heb die twee eigenschappen dus ook niet aan elkaar gekoppeld.

Ik vraag me daarom ook af, als je jezelf niet met de donkere wereld associeert, kun je dan wel zomaar je ogen ervoor sluiten?
gast
gast feb 4 '10
Het is juist door Lucifer dat we ook licht kunnen ervaren. Lucifers (je weet wel die houten stokjes waar je een vlammetje op kunt toveren) hebben niet voor niets die naam.
Het is wat de kerk ervan gemaakt heeft dat Lucifer "negatief" zou zijn.
IEder mens heeft een duivel en een engel in zich smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki