Ik heb jullie antwoorden eens laten bezinken. Als ik het oppak bij een opmerking van Gast, dat dit gedrag van mensen ontstaat door angst, moet ik eerst denken aan een wat ouder toppic: angst vs. behoefte. En ja Gast, dan is de uiting angst/gedrag het ontbreken van iets. Kan dus ook vertrouwen zijn.(
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/45244/1.html)
Angst houdt de mens beperkt. Angst kan ook van buitenaf de mens worden opgelegd. Dat zie je oa ook via de media verspreid worden, en genoeg voorbeelden in de geschiedenis.
Om even in de dualiteit te blijven: donker vs. licht.
Donker: onderdrukt de mens, houdt gevangen, gaat gepaard met angst en het gedrag dat daar uit voortkomt.
Licht: is vrijheid. De 5D gedachte is dat ieder individu leeft in vrijheid en (Gods)liefde.
Dat in de aanloop naar 2012 licht en donker elkaar nodig hebben, dat geloof ik wel. Immers, je hebt een depressie nodig om jezelf omhoog te werken. Maar als velen zich omhoog werken en in het licht komen te staan, zou daar dus veel donker tegenover te komen staan. NiMS, je zegt dat dit altijd op 0 uit moet komen. Ik denk dat jouw stelling klopt, natuurkundig moet het ook op 0 uitkomen. Maar ik blijf geen gevoel houden bij het idee dat de mensen in twee kampen verdeeld blijven. De manier waarop deze 0 bereikt wordt kan natuurlijk ook anders.
Want Licht is veel krachtiger dan donker. Dat het donker bij man en macht zal proberen groei van het Licht tegen te houden, dat snap ik. Maar wat als wij zoveel mogelijk het Licht proberen te verspreiden, zouden we uiteindelijk het donker kunnen uitroeien. En dan hebben we de beschikking over een heel andere aarde dan voorliggende duizenden jaren. En dan zouden we echt een ander tijdperk ingaan.