Loading...
nl

kaartleggingen

Lena
Lena okt 2 '09
wat fijn dat dit topic bestaat

hoe zien jullie hier de kaartleggingen hier op merudi..?
in hoeverre zien de kaartleggers hier de verantwoording van in?

begrijp me niet verkeerd...dit is geen veroordeling van..
een onbestendig gevoel...waar ik al mee rondloop toen de diverse leggingen hier aangeboden worden..

in hoeverre zijn jullie op de hoogte van iemand wel en wee..
en gaan jullie in iemands gevoel of hoofd zitten...
een gezond iemand is hier tegenop gewassen,maar de antwoorden die hier soms gegeven worden lijken haast onverantwoordelijk...
maar hoe zit het met de kwetsbare mens achter de vraag?
zeggen jullie zomaar alles....?
Delen:
admin
admin okt 2 '09
Ben ik een kaartlegster? Omdat ik kaarten gebruik en leg?
Nee, hoor, das trouwens een beperkte omschrijving. En een zeer klein onderdeel van het geheel.

Zou je jouw gevoel kunnen omschrijven, dat je bij jezelf hebt ontdekt, dat onbestendige gevoel..?
Want vanuit dàt gevoel komen jouw vragen.
En ik voel dat wanneer je aan dat gevoel iets doet, je meer gaat kijken vanuit vertrouwen.

liefs,
Bellefleur.
Lena
Lena okt 2 '09
kaartleggers omdat hier met kaarten gewerkt wordt als hulpmiddel...duiden..uitleg geven aan, interpreteren overbrengen aan...

verder zijn het vragen aan...
dus ik hoop hier een antwoord op te krijgen...
admin
admin okt 2 '09
Je stelt vragen of degene die kaarten gebruiken wel integer zijn, of ze zomaar alles eruit floepen ...
Ik vind dat eigenlijk getuigen van een misvertrouwen naar degene toe die kaarten gebruiken. Geloof je ze niet omdát ze kaarten gebruiken? Dan hoef je toch geen gebruik te maken van hun aanbod om je via kaarten verder te helpen?

Liefs,
Marjan
earthchild
earthchild okt 2 '09
Oke hier hebben we een punt. Wat is zuiver en wat niet. Wat vind IEMAND zuiver of niet. Hier gaat het weer om .. je eigen waarheid. Daarom wat je ook doet, blijf dicht bij jezelf. Luister naar jou eigen waarheid. Jou waarheid hoeft niet die van een ander te zijn of andersom.

En wat een aanvrager wil doen met het advies of uitleg van de legging, is zijn/haar eigen verandwoording.

Liefs Thea
admin
admin okt 2 '09
Quote:
maar de antwoorden die hier soms gegeven worden lijken haast onverantwoordelijk...


Kun je hier een voorbeeld van geven?
Lena
Lena okt 3 '09
haast onverantwoordelijk is hoe ik er naar kijk of sterker hoe ik het voel...dit is geen oordeel

een voorbeeld is vooral in de ja en nee kaarten
bv

hey nims,

ga er ook 1 naar je gooien

krijg ik nog meer kinderen??

antwoord
Lijkt me duidelijk:
Nee, het gaat ten koste van je gezondheid
Lena
Lena okt 3 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Je stelt vragen of degene die kaarten gebruiken wel integer zijn, of ze zomaar alles eruit floepen ...
Ik vind dat eigenlijk getuigen van een misvertrouwen naar degene toe die kaarten gebruiken. Geloof je ze niet omdát ze kaarten gebruiken? Dan hoef je toch geen gebruik te maken van hun aanbod om je via kaarten verder te helpen?

Liefs,
Marjan


begrijp dat je niet goed gelezen hebt
en dat je een nu een oordeel velt...
Lena
Lena okt 3 '09
Origineel bericht van: earthchild
Oke hier hebben we een punt. Wat is zuiver en wat niet. Wat vind IEMAND zuiver of niet. Hier gaat het weer om .. je eigen waarheid. Daarom wat je ook doet, blijf dicht bij jezelf. Luister naar jou eigen waarheid. Jou waarheid hoeft niet die van een ander te zijn of andersom.

En wat een aanvrager wil doen met het advies of uitleg van de legging, is zijn/haar eigen verandwoording.

Liefs Thea


daar heb je volledig gelijk in..
maar heeft een kaartlegger ook een verantwoording in deze of vind je van niet?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 3 '09
Origineel bericht van: Lena
haast onverantwoordelijk is hoe ik er naar kijk of sterker hoe ik het voel...dit is geen oordeel

Als ik iets onverantwoordelijk noem is dit wel een oordeel. Het is de verantwoordelijkheid van degene die de kaart krijgt, wat die doet met de boodschap. Het is niet de verantwoordelijkheid van de kaartlegger welke kaarten dat die krijgt.

Ik vind het erg onprettig dat jij oordeelt over kaarten die voor een ander worden gelegd, en je niet kunt weten hoe dit door degene voor wie die gelegd worden, worden ervaren.

Misschien is het goed om eerst zelf een legging aan te vragen en dan heel eerlijk te zijn naar wat die legging voor jou doet. Want pas als jij vanuit jezelf kunt praten heb ik het gevoel dat je echt begrijpt hoe dit ook voor anderen is.

Of misschien heb je het al eens gedaan en dan ben ik benieuwd naar je eigen ervaringen en gevoelens bij de legging die voor jou gedaan is.
Origineel bericht van: Lena

een voorbeeld is vooral in de ja en nee kaarten
bv

hey nims,

ga er ook 1 naar je gooien

krijg ik nog meer kinderen??

antwoord
Lijkt me duidelijk:
Nee, het gaat ten koste van je gezondheid

En dat is de kaart die voor die persoon op dat moment getrokken werd. Ik snap niet zo goed waarom jij hier nu mee komt. Heb je aan de ontvanger gevraagd wat die ervan vond? Want tenslotte heeft die erom gevraagd. Waarom triggert juist deze kaart jou?
Lena
Lena okt 3 '09
er werd mij om een voorbeeld gevraagd nims
de vraag staat op een open forum ook het antwoord
als je dit niet wil dan doe je dit niet hier op een forum,maar dan via pb lijkt me...

verder heb ik de naam weggelaten zoals je ziet....

@nims je schrijft...Als ik iets onverantwoordelijk noem is dit wel een oordeel. Het is de verantwoordelijkheid van degene die de kaart krijgt, wat die doet met de boodschap. Het is niet de verantwoordelijkheid van de kaartlegger welke kaarten dat die krijgt.

Ik vind het erg onprettig dat jij oordeelt over kaarten die voor een ander worden gelegd, en je niet kunt weten hoe dit door degene voor wie die gelegd worden, worden ervaren.



verdraai je de boel niet?
ik gebruikte de woorden lijkt haast onverantwoordelijk
en dat je de verantwoording niet bij jezelf legt wil dat dan zeggen dat het voor jou er niet meer toe doet?
oordeel ik of jij dat is maar net hoe je het ziet of leest...
verder stelde ik de vraag zeggen jullie zomaar alles?
Maryssa
Maryssa okt 3 '09
Ik leg zelf ook tarotkaarten voor vrienden en bekenden. Van te voren vraag ik altijd of ze het antwoord op een vraag wel echt willen weten. Dit doe ik zodat ze bewust kiezen hiervoor en ze een stuk eigen verantwoordelijkheid hebben. Maar ik vind wel dat er ook een stuk verantwoordelijkheid ligt bij mij als kaartlegster. Als iemand op het eerste gezicht vooral negatieve kaarten uitkiest probeer ik nog beter dan ik normaal al doe te kijken naar de verbanden van de kaarten onderling, de boeken er bij te pakken en de symboliek zorgvuldig te duiden van de combinaties van kaarten die bij elkaar liggen. Ook kaarten die op het eerste gezicht negatief lijken kunnen soms toch positief uitgelegd worden. Het hangt enorm af van de ervaring van degene die de kaarten legt en eventueel in hoeverre intuitie, heldervoelen, helderweten en helderzien ingezet worden. Verder probeer ik ook altijd te voelen of iemand naar de kaarten gaat leven of niet. Soms leg ik de kaarten niet voor iemand bij wie ik dat voel. Ik benadruk altijd dat het gaat om een tendens als je blijft doen wat je nu doet is DAT de uitkomst als je morgen besluit het roer om te gooien kunnen de kaarten niet meer juist zijn. Ik benadruk dat de kaarten een spiegel voorhouden zoals iemand nu is en tegen het onderwerp aankijkt (dus eigenlijk is het niets nieuws maar je bevestigd dingen die iemand ergens al weet). De ja /nee kaarten vind ik soms wat te kort en om die reden ook wat harder aankomen. Sommige vragen hebben een uitgebreider antwoord nodig dan alleen maar ja of nee. Uit een complete legging kun je veel meer nuances zien en ook een ruimer beeld geven van de omstandigheden.
Lena
Lena okt 3 '09
dank je wel maryssa voor je uitleg..
integer..
Lena
Lena okt 3 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ben ik een kaartlegster? Omdat ik kaarten gebruik en leg?
Nee, hoor, das trouwens een beperkte omschrijving. En een zeer klein onderdeel van het geheel.

Zou je jouw gevoel kunnen omschrijven, dat je bij jezelf hebt ontdekt, dat onbestendige gevoel..?
Want vanuit dàt gevoel komen jouw vragen.
En ik voel dat wanneer je aan dat gevoel iets doet, je meer gaat kijken vanuit vertrouwen.

liefs,
Bellefleur.


als ik je tekort doe in deze...dat is niet de bedoeling..
maar jou projectie van jou gevoel op die van mij is niet goed...
met mijn gevoel gaat het uitstekend...
met kijken vanuit vertrouwen ook....
admin
admin okt 3 '09
Origineel bericht van: Lena
haast onverantwoordelijk is hoe ik er naar kijk of sterker hoe ik het voel...dit is geen oordeel

een voorbeeld is vooral in de ja en nee kaarten
bv

hey nims,

ga er ook 1 naar je gooien

krijg ik nog meer kinderen??

antwoord
Lijkt me duidelijk:
Nee, het gaat ten koste van je gezondheid



Waarom zei je niet op dàt moment,wat je voelde, toen je dat las?
Ook vroeg ik aan het begin van dit topic een vraag om je (onbestemd) gevoel te verduidelijken.
Maar dat doe je niet.
Wel schrijf je halve zinnen met ... , die invulbaar zijn maar niet echt een standpunt innemen.

Zelfs met dit voorbeeld lijkt je alleen te suggereren. Van mij mag je to de point komen hoor.
Over jezelf dan, wel te verstaan!

admin
admin okt 3 '09
Op het topic de Bloemenknop wordt steeds duidelijk gemaakt, hoe ik tewerk ga. Ik zeg er steeds bij dat het een project, een proces is, een samenwerking van beiden. Er zijn steeds korte gesprekjes vooraf, waarin de kernvraag naar voren komt.
Er is steeds mogelijkheid tot feedback, en ruimte om over 'iets dat naar voren kwam ' te praten. Wat ik 'lees' en ook 'intuitief doorkrijg van de cosmos is steeds ten goede van de persoon.
Ik sta daar persoonlijk borg voor. Wat de persoon doet met het gegeven is niet mijn verantwoordelijkheid. Wel mijn bezorgdheid, en ook - maar ik dacht dat dit al duidelijk was - ben ik al vele vroeger bezig dan de eigenlijke legging, met het wel en wee van die persoon.
Ik ga zeker niet de bloemenknop doen voor iemand die bewijzen wil en ervaren hoe dat dit eens voelt. Nee , ik ben er voor diegene die 'open' staan voor zichzelf. En mijn hulp daarin op prijs stellen.
admin
admin okt 3 '09
Origineel bericht van: Lena

als ik je tekort doe in deze...dat is niet de bedoeling..


Je kan me niet tekort doen, Lena! Ik ben diegene die me niet inperk en het vele ruimer zien, das alles!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 3 '09
Origineel bericht van: Lena
er werd mij om een voorbeeld gevraagd nims
de vraag staat op een open forum ook het antwoord
als je dit niet wil dan doe je dit niet hier op een forum,maar dan via pb lijkt me...

verder heb ik de naam weggelaten zoals je ziet....

@nims je schrijft...Als ik iets onverantwoordelijk noem is dit wel een oordeel. Het is de verantwoordelijkheid van degene die de kaart krijgt, wat die doet met de boodschap. Het is niet de verantwoordelijkheid van de kaartlegger welke kaarten dat die krijgt.

Ik vind het erg onprettig dat jij oordeelt over kaarten die voor een ander worden gelegd, en je niet kunt weten hoe dit door degene voor wie die gelegd worden, worden ervaren.



verdraai je de boel niet?
ik gebruikte de woorden lijkt haast onverantwoordelijk
en dat je de verantwoording niet bij jezelf legt wil dat dan zeggen dat het voor jou er niet meer toe doet?
oordeel ik of jij dat is maar net hoe je het ziet of leest...
verder stelde ik de vraag zeggen jullie zomaar alles?

Ik vind het heel fijn dat je uitlegt dat er enige nuances in je woorden zitten die ik niet zomaar over het hoofd moet zien. Helaas is dat voor mij heel moeilijk omdat het vingerwijzende en veroordelen er voor mij bovenuitsteekt. Ik kan geen balans vinden in je woorden waardoor jouw woorden op mij zo overkomen.

Zou jij jou woorden anders formuleren, dus door niet gebruik te maken van nuance woorden, of halve zinnen, dan heb ik veel minder moeite om jou te begrijpen en ook om jouw vragen te kunnen beantwoorden.

Ik mis ook de persoonlijke beleving en de ik-vorm in jouw zinnen Lena, waarbij het op mij overkomt alsof je het vooral buiten jezelf wilt houden, en vooral met anderen bezig wilt zijn.
admin
admin okt 3 '09
Lena, met welke kaartlegging voor jezelf, door een ander gegeven ben jij niet tevreden?

Is dat niet de reden misschien dat jij je afvraagt of de kaartleggers hier wel integer en verantwoordelijk werken?

Of zie je de onverantwoorlijkheid in van sommige vragen van anderen, vragen die jij hier nooit zou stellen ?
susie14
susie14 okt 3 '09
Ik verbaas me een beetje over deze topic en wat er in wordt geschreven allemaal.
Het belangrijkste wat ik eruit kan halen is dat Lena zelf twijfelt aan de uitleg van de kaarten. Met alle respect dat kan en is ook prima...iedereen zijn eigen mening.
Deze twijfel heeft ze ook zwart op wit gezet in deze topic en dat had idd. iets tactischer gekunt.( mijn persoonlijke mening)
Het is toch mooi dat de kaartleggers de moeite nemen om voor ander mensen kaarten te leggen ?
En idd. het is de verantwoordelijkheid van de kaartvragers zelf hoe ze met de informatie omgaan en in het achterhoofd houdt zich niet te laten leiden door een kaartlegging, maar dat het een soort "hulpmidel"is.

Alee dit is zoals ik het zie....respect voor elkaar en houd je verstand erbij!

groetjes sies
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki