Loading...
nl

Wat ik denk over de engelmens

admin
admin sep 16 '09
Origineel bericht van: gast
Het ligt eraan wat je onder weten verstaat denk ik. Want als je weet dat je niet alles kan weten is het toch een weten, ookal is dit een ander weten dan dat we "geleerd" hebben. Wat we leren op school of van anderen (zoder het zelf te hebben ervaren) is ook geen weten maar kennis.



@ Wat mij betreft heb je helemaal gelijk Merudiaan en medemens, kennis is aangeleerd via de ego/persoonlijkheid. 'weten/innerlijk weten' komt vanuit je ziel/het Bewust Zijn.

@ Grappig, bij mij is het juist andersom....hoe meer ik groei in mijn bewustzijn, hoe meer ik erachter kom dat ik dingen niet weet...en ook niet hóef te weten (al snap ik dingen wel steeds beter). Ik probeer het weten meer en meer los te laten. Voor mij is 'waarheid' iets wat niet bestaat....
Klopt ook Liesanne. Ik kom er ook steeds achter dat ik deze dingen niet kan weten via je mijn ego/persoonlijkheid, maar als de tijd rijp is 'weet' ik het wel via mijn 'innerlijk weten'

@Ja dat denk ik ook, hoe meer je komt te weten hoe meer je je ervan bewust word dat je eigenlijk helemaal niets weet. Maar zo zal dat beslist niet voor iedereen voelen.
Karin, hoe meer ik leef vanuit mijn Bewust Zijn, hoe meer ik er bewust van wordt dat mijn ego/persoonlijkheid van dit soort dingen weinig afweet.

admin
admin sep 16 '09
Grappig dat we op een andere topic ook over "het weten" bezig zijn!!
admin
admin sep 16 '09
Is dat zo? even kijken.
Onder welk topic dan? ik kan het niet zo snel vinden met zoeken onder het woord -weten-
admin
admin sep 16 '09
gevonden smile. Deze discussie spreekt mij persoonlijk niet zo aan. Te wetenschappelijk en die vragen van Nims zijn vragen waar ik vaak niet zo snel een antwoord op kan geven, omdat ik meer vanuit mijn innerlijk weten antwoordt en niet vanuit mijn verstand. Dus dan houdt het snel op.
admin
admin sep 16 '09
Oh....
Richie Richard
Richie Richard sep 16 '09
Het is en blijft internet NiMs, ik bedoel, hoe betrouwbaar is het net eigenlijk. De media? Nauwelijks. De mensen zelf, leven in leugens. Waarom? Omdat wij weten hoe we het moeten gebruiken, we zijn er zo wat mee op gegroeid. Des ondanks er wel waarheid zou zijn, is het op internet vrij lastig om dit te onderscheiden. Daarom ben ik een persoon van bevestigingen. Ik wil niet van 1 persoon het antwoord weten, maar van meerdere, of zelfs meerdere keren. Aangezien hun antwoord kan veranderen. Des ondanks dat nog steeds niet zeer vertrouwbaar is, kan je daar beter op bouwen. En ik denk dat Lena ook naar bevestigingen zoekt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki